Taushetskontrakter
A9$h
Ble medlem: 22 feb 04
Lagt til: 16 jul 09, 12:21
Endret: 16 jul 09, 12:35
Endret av: Lemmy
Ser at VIF opererer med Taushetskontrakter, dvs..Når en spiller slutter i klubben forplikter han seg til å ikke snakke negativt om klubben/ og klubben kan ikke snakke negativt om spilleren.
Det ser ikke ut som de opererer med det samme i FFK, noen som kan tenke seg fordeler/Ulemper med dette? En spiller som forlater ffk og "spytter" tilbake ved å snakke negativt i media om laget vil jo gi FFK negativ omtale, vil det ha innvirkning når de ser etter nye spillere?
Første jeg tenker er at det blir mindre åpenhet rundt hva som skjer i klubben, noen som gjør seg noen tanker?
Vi har jo hatt spillere som Aleksander Lund Hansen, Roger Risholt, Berthelsen som har klaga etter at de dro fra FFK, har vi flere eksempler?
Her er link
---------------------------
Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.
- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.
FFK pra sempre
Ble medlem: 08 okt 08
Lagt til: 16 jul 09, 12:26
Endret: 16 jul 09, 12:34
Endret av: Lemmy
De siste spillerne som har sluttet har måtte underskrive på at de ikke skal snakke negativt om VIF.
Hvor mange skjellet har de i skapene på Valle?
Tipper styreforman vår synes det er en kjempe idè
http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6698057
Mod(Lemmy): Flyttet innlegget ditt til den andre tråden. Så ut som om han var noen minutter før deg, så da lot jeg denne tråden være. ;-)
http://twitter.com/FFKprasempre
Sånn rent personlig syns jeg det er totalt forkastelig, og en knebling av ytringsfriheten.
Minner litt sånn om Russland- og Kinatilstander. Syns så absolutt ikke det bør være slik i en fotballklubb. Hvor blir det av åpenheten? Skal det ikke være lov å kritisere tidligere arbeidsgivere?
Håper aldri FFK gjør noe sånt.
Enig, men i enkelte situasjoner kan det være smart med diskresjonsklausul.
Har selv gjort det en gang når jeg har sluttet i en jobb, hvor jeg avtalte å ikke si hva jeg fikk for å slutte.
Det er jo en helt annen ting. Den kan jeg godt forstå. Lønninger og ande ting er etter min mening en sak mellom arbeidsgiver og tidligere arbeidstaker.
Men at man ikke skal få lov til å ytre kritiske meninger om sin tidligere arbeidsgiver, det blir for dumt.
Si at for eksempel Daniel Fredheim Holm ble dårlig behandlet av klubben. Han ble lovt lønnsøkning for to år siden, men det skjedde aldri. Han opplevde også at Martin Andresen ikke var en inkluderende person, som inviterte alle spillerne untatt Fredheim Holm og Moa hjem til seg på middag hver lørdag. Han opplevde også at fysioterapeuten ikke gjorde jobben sin ordentlig, da han hardnakket mente at Holm måtte operere for en strekkskade i låret. Når Martin Andresen i tillegg mobbet Fredheim Holm i dusjen for å ha lite utstyr, så rant det over for Fredheim Holm.
Alt dette var selvfølgelig hypotetisk(håper ikke det har skjedd=P ), men skal ikke da Fredheim Holm få lov til å uttale seg om dette til media i etterkant?
Men er det i det hele tatt lovlig? Altså så lenge man ikke farer med usannheter har man jo lov til å si hva man vil. Man kan jo ilegge folk karantene med tanke på bedriftshemmeligheter osv, men tviler på at det er noe som gjelder fotballen.
Hvis det er et problem at spillere slenger dritt om klubben bør de heller ta tak i de problemene i stede for å tvinge de til taushet. Det vil alltid være noen tullinger som bare skal slenge dritt men der blir spillerne fort gjennomskuet når de gjør det hele tiden.
Så jeg mener dette ikke er veien å gå, men heller ta tak i det spillere som slutter nevner.
Ja det er forsåvidt lovlig, vi har avtalefrihet i norge, men avtalen kan oppløses ved feks en rettsak.
Det skjer jo mer eller mindre frivillig...
Opprinnelig postet av FFK pra sempre
Ja det er forsåvidt lovlig, vi har avtalefrihet i norge, men avtalen kan oppløses ved feks en rettsak.
Nja har ikke helt avtalefrihet. Man har ikke lov til å avtale noe som bryter med loven. Og med tanke på yttringsfriheten så lurer jeg på om det er lov så lenge man ikke forteller usannheter. men er klar over at man har lov til å ilegge folk karantene men den varer vel ikke livet ut, med mindre det er noe som gjelder riketssikkerhet da. Noe enga ikke gjør hehe
Opprinnelig postet av mysthical
Det skjer jo mer eller mindre frivillig...Nja har ikke helt avtalefrihet. Man har ikke lov til å avtale noe som bryter med loven. Og med tanke på yttringsfriheten så lurer jeg på om det er lov så lenge man ikke forteller usannheter. men er klar over at man har lov til å ilegge folk karantene men den varer vel ikke livet ut, med mindre det er noe som gjelder riketssikkerhet da. Noe enga ikke gjør hehe
Det er fullt mulig å feks avtale at hvis jeg betaler deg 100 kr, kan ikke du fortelle noen at du så meg i Ronaldo eller Chelski drakt.
Det samme gjør en del bedrifter når det har vært behov for det. Men man må jo da betale for det i en eller annen form.
Dessuten er ikke ytringsfriheten absolutt i Norge heller, selv om vi liker å tror det.
Men for evig tid er noen annet, det er nok ikke ulovelig å avtale noe som bryter med loven, men retten kan sette det til side.
Men for evig tid er noen annet, det er nok ikke ulovelig å avtale noe som bryter med loven, men retten kan sette det til side.
Var nok feil formulert fra min side, det er ikke ulovlig å avtale noe som bryter med loven, men avtalen er da ugyldig og kan ses bort fra. Og vet at ytringsfriheten ikke tilatter alt. Men ja unasett så tror jeg ikke dette er veien å gå viser jo da at de har noe å skjule
Er avtalefrihet mellom næringsdrivende, men ikke mellom arbeidsgiver og arbeidstaker
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av Lemmy
Sånn rent personlig syns jeg det er totalt forkastelig, og en knebling av ytringsfriheten.
Minner litt sånn om Russland- og Kinatilstander. Syns så absolutt ikke det bør være slik i en fotballklubb. Hvor blir det av åpenheten? Skal det ikke være lov å kritisere tidligere arbeidsgivere?
Håper aldri FFK gjør noe sånt.
joa, men er det ikke mer vettugt å kritisere når man først er i klubben?
Er jo direkte smålig å gå ut i media i etterkant og fortelle om hva som var galt, at man ble plaget i garderoben, noen spytta på slikkepinnen osv. Jeg mener da som så at om du blir solgt grunnet ting som skyldes deg selv, ja så ar du det med å holde kjeft, ingen er tjent med å kaste dritt etter hverandre, og i mine øye blir man jo selv stående igjen som en sutrekopp og tullebukk. Da har jeg mer sansen for Wehrman som blåser ut når det enn måtte være selv om det er aldri så lite passende. Ukultur kommer i mange farger, og den må taes ved roten uansett hvem som er årsaken...
Det er fullt mulig å feks avtale at hvis jeg betaler deg 100 kr, kan ikke du fortelle noen at du så meg i Ronaldo eller Chelski drakt.
Da snakker vi vel om bestikkelser, og det kan da umulig være lov?
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
FFK pra sempre
Ble medlem: 08 okt 08
Lagt til: 19 jul 09, 19:26
Endret: 19 jul 09, 19:27
Endret av: FFK pra sempre
Kanskje ett dårlig eksempel, saken er at det lov til å avtale taushet. Men at det må være rimelig i forhold til lengde osv.
Jeg har laget en sak om det under fotball generelt, tipper styreformann vår synes det er en gode idè.
Men nei, det er ikke veien å gå, det er faktisk ganske patetisk å gjøre noe sånnt på generelt nivå. Enkelte situasjoner ja, men ikke for alle.
Nå kom det vel ganske tydelig fram at det var en konflikt mellom DFH og VIF, så den kontrakten hjalp vel egentlig ikke så veldig mye.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914