Husk meg
Brukernavn
Passord

Bør Aune sparkes?

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 8 7

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 22 aug 09, 20:55

Opprinnelig postet av Husgutt

Nei, få inn en ny hovedtrener fort som faen.. Jeg er alvorlig forbanna. De første sesongene da vi sleit, da hadde vi for dårlige spillere, som jobba ræva av seg og blødde for drakta.. Nå har vi spillere som tidligere har prestert, som ikke gidder å spille fotball..

Hvem har ansvaret for at HELE LAGET småjogger hjemover når RBK får brudd? Hvorfor finnes det ikke noe som helst vinnervilje, spillerglede og samhold i laget? Har ikke spillerne en stolthet lengre?

Det er nettopp dette som er så skremmende i år, og som virkelig får meg til å frykte nedrykk...

Bra innlegg for øvrig. Oser engasjement. :)

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 22 aug 09, 21:00

Opprinnelig postet av Willy Renè

Egentlig merkelig at klubbledelsen ikke vurderer en kriseløsning ? Det virker som de ikke er løsningsorienterte i det hele tatt. Paralyserte ?

Ledelsen er vel på ferie? Perfekt tidspunkt å stikke av på vettu. Prøv gjerne Jørn Andersen ut sesongen, kan hende det hadde fått spillerne til å våkne. Alt må prøves nå tror jeg, dette her funker ikke lenger hvertfall.

Tom Freddy Aune må for all del beholdes i klubben, men akkurat nå fungerer det ikke med han som hovedtrener.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 22 aug 09, 21:00

Opprinnelig postet av Lex

Nå som Juniorene vant, og Lala scoret begge målene burde kanskje treneren til A-laget vurdere han isteden for Borges som spiss. Borges er midt og i hvertfall sette inn Lala før Trulsen.

 Når skal treneren se at vi må bruke spillerne der de er best. Greit når vi er preget med skader og må bruke det vi har i forsvar, men midt og spiss er det nok friske spillere. Aune sier det samme kamp etter kamp men gjør ingenting som funker for at vi skal vinne matcher.

Jo mere jeg tenker på det så må vi ha ny trener.

Kloke ord av Herr Luthor.

Men det virker desverre som om Aune er bindt inn i et mønster han ikke kommer ut av. Se på CV-en til Aune siden han overtok etter Grønis. CV-en sier at det styrer rett mot Adecco.

Viking var for få år siden på samme sti, de hentet Tom Nordlie og det var det som reddet dem.

Jeg sier ikke at FFK skal hente ham, men hvis det ikke foretas noe så er det mange sesongkort som ikke fornyes neste året. Er styre og administrasjon handlingslammet ?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 aug 09, 21:42

Opprinnelig postet av Patrioten

Tipper at Tjernås snart tar over trenergjerningen for TF.

FFK har ikke hentet han kun for å være analykker, de har nok hatt baktanker med han og bruke han som trener, hvis det ikke skulle bedre seg for TF.

Dette er bare tull fra ende til annen. FFK har hatt Joacim Jonsson som har jobbet utrolig masse, og lagt ned mye arbeid i klubben over lengre tid. Da Grönhagen ble sykemeldt ble det bare enda mer å gjøre..

Dessuten blir det veldig vanskelig, rent praktisk. Tjærnås har problemer med stemmebåndene, og har derfor ikke mulighet til å lede treninger.


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 22 aug 09, 22:46

Hadde vel aldri trodd jeg skulle si det, men kanskje ikke en prat med Jørn Andersen hadde vært så dumt?

Tydelig at spillerne er umotiverte og til tider virker likegyldige. Kanskje Andersen kan inføre nødvendig disiplin og struktur i laget.... Noe bør skje før det er for sent..

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 22 aug 09, 23:01

Opprinnelig postet av shaggy

Hadde vel aldri trodd jeg skulle si det, men kanskje ikke en prat med Jørn Andersen hadde vært så dumt?

Tydelig at spillerne er umotiverte og til tider virker likegyldige. Kanskje Andersen kan inføre nødvendig disiplin og struktur i laget.... Noe bør skje før det er for sent..

Kanskje.......

Merkelig egentlig at Jørn A. fikk sparken i Tyskland fordi han var for autoritær!!!!  Det virker iallefall sånn nå at FFK-spillerne trenger en trener som stiller krav, og ikke bare er kamerat.

Jørn A. har vel ikke direkte dårlig CV fra Tyskland, hverken som trener eller spiller. Det å trene et lag opp til Bundesliga og det å ha vært toppscorer i Bundesliga kan vel kun beskrives med ett ord:  SUKSESS!

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 22 aug 09, 23:18

Jeg har nå fått roet meg ned en smule etter det begredelige showet vi fikk servert i går. Og jeg registrerer at de andre bunnlaga også taper(strømsgodset og Ålesund) så det er noe positivt, men jeg tror og flere med meg virker det som her på forumet at Aune ikke er den som kan få oss ut av denne krisen. Hvis vi tenker litt fremover så har FFK et veldig vanskelige kampprogram og med den elendige selvtilliten som FFK nå har så er det slettes ikke umulig at vi taper de neste 2 kampene som kommer mot Tromsø borte(realistisk sett så blir det tap)mot VIF så kan det gå begge veier, men jeg får omtrent hjerte i halsen hver gang motstanderen nærmer seg 16 meteren på grunn av det elendige forsvarsspillet vi presterer. En trener som kunne få orden på det hadde vært den rette, men de vokser ikke på trær

---------------------------

alexx


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 23 aug 09, 01:18
Endret: 23 aug 09, 01:20
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av shaggy

Hadde vel aldri trodd jeg skulle si det, men kanskje ikke en prat med Jørn Andersen hadde vært så dumt?

Tydelig at spillerne er umotiverte og til tider virker likegyldige. Kanskje Andersen kan inføre nødvendig disiplin og struktur i laget.... Noe bør skje før det er for sent..

Vi er desperate, og jeg er åpen for det. Jørn Andersen til FFK ut året med opsjon på forlengelse. Det her funker ikke!

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 23 aug 09, 02:06

Jørn Andersen? Heller Adeccoliga. TFA kan ikke sparkes. Han er konstituert hovedtrener, det er jo ikke han sin skyld at innbyggernei Fredrikstad sprer dårlig stemning,

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av shaggy

Hadde vel aldri trodd jeg skulle si det, men kanskje ikke en prat med Jørn Andersen hadde vært så dumt?

Tydelig at spillerne er umotiverte og til tider virker likegyldige. Kanskje Andersen kan inføre nødvendig disiplin og struktur i laget.... Noe bør skje før det er for sent..

Vi er desperate, og jeg er åpen for det. Jørn Andersen til FFK ut året med opsjon på forlengelse. Det her funker ikke!

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 23 aug 09, 02:25
Endret: 23 aug 09, 02:29
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Matiashs

Jørn Andersen? Heller Adeccoliga. TFA kan ikke sparkes. Han er konstituert hovedtrener, det er jo ikke han sin skyld at innbyggernei Fredrikstad sprer dårlig stemning,

 

TFA er ansatt som assistenttrener, og han har bevist at han ikke bør ha noen viktigere stilling, tvert imot. Han mangler lederegenskaper og evnen til å tenke strategisk. Ønsker ham hjertelig med videre som assistenttrener, men jeg vil si at en god del folk vil være en bedre hovedtrener enn TFA. Også Jørn Andersen, som er et usikkert kort men som tydelig er en form for lederskikkelse.

 

Og så det er sagt... Jeg har aldri vært positiv til Jørn Andersen som ikke virker helt begavet. Men kanskje det trengs litt vilje til å ta ansvar og si at man er lederen og lede med en hard hånd. Det er tydelig at spillerne gjør akkurat som de vil, de eier ikke disiplin. Det er jeg overbevist om at er problemet. Ingen disiplin, og et forferdelig intrigemiljø ikke bare i klubben men også byen.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 23 aug 09, 09:11

Opprinnelig postet av shaggy

Hadde vel aldri trodd jeg skulle si det, men kanskje ikke en prat med Jørn Andersen hadde vært så dumt?

Tydelig at spillerne er umotiverte og til tider virker likegyldige. Kanskje Andersen kan inføre nødvendig disiplin og struktur i laget.... Noe bør skje før det er for sent..

Jeg er overbevist om at den negative trenden ikke snur før trenerskifte. Men jeg tror vi skal være veldig forsiktig med å tenke på Jørn Andersen. Den tyske kulturen er veldig veldig ulik den norske, og Andersen er kanskje en ekstrem type selv der.

Det finnes sikkert nok gode trenere å ta av i resten av scandinavia.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 23 aug 09, 14:24
Kanskje Hareide er neste FFK trener. De diskuterer Hareide som ny VIF trener her, men kanskje de tar feil ;)

---------------------------

Heia FFK


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 23 aug 09, 14:43

Er det noen som husker i hvilken kamp Aune overtok ? Det kunne være interessant å se hvor mange poeng FFK har tatt med Aune ved roret.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 aug 09, 14:43

hadde ikke hatt noe mot det,men det trengs handlinger..

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 aug 09, 15:19

Jeg tok oppfordringen din, Willy Renè. :-)

Faktum er at Tom Freddy Aune og Anders Grönhagen har akkurat lik statistikk rent poengmessig denne sesongen. FFK har ti kamper under Grönhagens ledelse denne sesongen, det har endt med ti poeng. Tolv kamper har det blitt under Aune, med tolv poeng kapret.

Det vil altså si at kritikken mot Aune er nokså uberettiget. Mange her inne snakker om rutine.. Aune er mer urutinert enn Grönhagen, men har altså klart å ta like mange poeng i forhold til kamper. Da har han vel gjort en bedre jobb enn Grönis, ettersom han er mindre rutinert og dermed, ifølge flere her inne, har dårligere forutsetninger?

Når man i tillegg ser at humøret i spillergruppen er langt bedre under Aune enn Grönhagen, så sier vel det litt om at Aune ikke er så dårlig som mange skal ha det til.

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 23 aug 09, 15:49

Opprinnelig postet av Lemmy

Når man i tillegg ser at humøret i spillergruppen er langt bedre under Aune enn Grönhagen, så sier vel det litt om at Aune ikke er så dårlig som mange skal ha det til.

Hvilket humør? Jeg synes alle er pissesure og grinete stort sett hele tiden. Til og med Piiroja bjeffer og gneldrer på gud og hvermann for alt mulig om dagen.

Men sånn generellt vil jeg heller ha Aune som trener enn Grönhagen, håper man klarer å komme opp med en sluttpakke til svensken straks, helst i går.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 aug 09, 15:51
Endret: 23 aug 09, 15:52
Endret av: Lemmy

Nå snakker jeg om på treninger og i garderoben. Der vandrer jo jeg forholdsvis sjeldent (les: aldri), men har fått høre fra veldig mange at stemningen er langt bedre der enn før. :-)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 23 aug 09, 15:54

Opprinnelig postet av Lemmy

Nå snakker jeg om på treninger og i garderoben. Der vandrer jo jeg forholdsvis sjeldent (les: aldri), men har fått høre fra veldig mange at stemningen er langt bedre der enn før. :-)

Det skal ikke veldig mye til daWink

Var på døm fleste treningene i vinter og stemningen var ikke veldig god på trening for å si det sånn.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 23 aug 09, 16:17
Endret: 23 aug 09, 16:26
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg tok oppfordringen din, Willy Renè. :-)

Faktum er at Tom Freddy Aune og Anders Grönhagen har akkurat lik statistikk rent poengmessig denne sesongen. FFK har ti kamper under Grönhagens ledelse denne sesongen, det har endt med ti poeng. Tolv kamper har det blitt under Aune, med tolv poeng kapret.

Det vil altså si at kritikken mot Aune er nokså uberettiget. Mange her inne snakker om rutine.. Aune er mer urutinert enn Grönhagen, men har altså klart å ta like mange poeng i forhold til kamper. Da har han vel gjort en bedre jobb enn Grönis, ettersom han er mindre rutinert og dermed, ifølge flere her inne, har dårligere forutsetninger?

Når man i tillegg ser at humøret i spillergruppen er langt bedre under Aune enn Grönhagen, så sier vel det litt om at Aune ikke er så dårlig som mange skal ha det til.

Det blir alt for enkelt å si at kritikken av Aunes rutine uberettiget fordi han har like god statistikk som Grønis.
Kritikken av Aunes rutine er fult ut berettighet. Rett og slett fordi han ikke har noen annen rutine enn den han har fått i klubben, samt en sesong i "toppklubbene" Lisleby og Kvik Halden.

Dessuten har Aune har flere sentrale spillere fra fjorårets første 11'er enn det Grønis hadde på starten av sesongen. Når vi i tillegg ikke ser noen progresjon i prestasjon eller resultat, ja så vil jeg påstå at Aune faktisk har levert svakere en Grønis.
Når det er sagt, tror jeg de fleste som ønsker enn ny hovedtrener på plass, vil ha en helt ny person som kan skape ett nytt regime. En som både er samlende og har pondus nok til å lede laget og den sportstlige ledelsen.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 23 aug 09, 16:21
Endret: 23 aug 09, 16:25
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Lemmy

Når man i tillegg ser at humøret i spillergruppen er langt bedre under Aune enn Grönhagen, så sier vel det litt om at Aune ikke er så dårlig som mange skal ha det til.

Hvilket humør? Jeg synes alle er pissesure og grinete stort sett hele tiden. Til og med Piiroja bjeffer og gneldrer på gud og hvermann for alt mulig om dagen.

Men sånn generellt vil jeg heller ha Aune som trener enn Grönhagen, håper man klarer å komme opp med en sluttpakke til svensken straks, helst i går.

Det er næmest en naturlov at det er gnisninger i en prestasjonsgruppe som ikke presterer godt over tid. Folk vil veldig gjerne prestere godt, og det er lett å bli forbanna. Det viktigste er at ikke det blir klikker internt, hvor det blir for mye kosing med misnøyen og  peking på alle andre.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 8 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340