Tippeligarunde 22
Fredag:
Fredrikstad-Rosenborg 1-4.
Lørdag:
Lillestrøm-Godset (Håper på hjemmeseier, vil hekte av Godset)
Molde-Aalesund (Håper Molde vinner masse)
Søndag:
Glimt-Viking (Her håper jeg på Viking)
Odd-Tromsø (Samme for meg)
Lyn-Start (Håper Start vinner)
Stabæk-Vålerenga (Håper Stabæk vinner 14-2)
Mandag:
Brann-Sandefjord (Håper Huskeklepp scorer 5)
Går alle disse resultatene inn, er nok det bra for FFK. Lillestrøm mot Godset kan også ende med poengdeling, ikke noen krise det heller for FFKs del.
2-0 til LSK.. for oss er det bare og heie på LSK...
---------------------------
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Lemmy
Ble medlem: 16 jul 05
Lagt til: 22 aug 09, 16:45
Endret: 22 aug 09, 16:47
Endret av: Lemmy
Arild Sundgot har hatt to assists.
Som forøvrig ikke var fullt så imponerende likevel da det er hans to første i år. ;-)
LSK vant 2-1. Helt greit resultat. Bra at Godset ikke vinner hvertfall.
keiko99
Ble medlem: 05 jul 04
Lagt til: 22 aug 09, 18:26
Endret: 22 aug 09, 18:29
Endret av: keiko99
Aalesund 0-0 Molde starter kl 19:00 (jeg vet jeg skrev noe annet)
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Faen, der var du kjapp! Haha.
Molde leder 2-0 etter 25 minutter. To scoringer av Pape Pate Diouf.
Veldig bra for FFK. AaFK er kun ett poeng foran FFK, og har dårligere målforskjell.
Rekdal tør å gjøre bytter når det ikke funker.
Parr var fryktelig dårlig fram til han blei bytta ut
2-1 til Molde nå. Kom igjen Molde!! Jeg vil ikke at AaFK skal plukke poeng. AaFK har fått Demar Phillips utvist forresten.
Da var det slutt på Aker Stadion.
Molde vant 3-1, Moström scoret det siste målet.
AaFK har 5 mål dårligere målforskjell enn FFK, noe som kan bli viktig. AaFK har 23 poeng, FFK 22.
Heia Viking!
Heia Start!
Idag tror jeg faen i meg at Glimt og Lyn vinner.. =/
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Lyn leder 1 - 0 over Start!
tipper kampen ender uavgjort mellom lyn og start
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Ikke bra det som sies om lyn.. heldigvis er dem mange poeng bak oss fortsatt..
De har spilt bra etter de ble kvitt Bergersen og kan fort vinne en del kamper utover.
Lyn - Start: 2 - 0 Davi Claude
keiko99
Lagt til: 23 aug 09, 18:32
Endret: 23 aug 09, 18:34
nå tror jeg lyn vinnner han heter davy
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av keiko99
Han heter Angannå tror jeg lyn vinnner han heter davy
Klanen er IKKE fornøyd med Martin Andresen.. ordknapp klansmann..
Lyn - Start: 2 - 0 Davy Claude Angan
Odd - Tromsø: 1 - 0 Peter Kovacs..
Glimt - Viking: 1 - 0... Bjørdal.. Nå er vi på kvalikk :(
Og DER er FFK på kvalik.
Glimt-Viking 1-0. Selvmål...
keiko99
Lagt til: 23 aug 09, 18:46
Endret: 23 aug 09, 18:47
Nå er vi på kvalikk
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Da var det kvallik. fytte hællvette
Heia FFK
Håper ikke spådommen min slår til, jeg hadde på følesen av at Glimt og Lyn ville vinne idag.. :/
FFKgutt1 du må forstå at vi kan ikke forvente hjelp av andre klubber slik at plassen blir reddet.... FFK må se til svarte reagere snart
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av keiko99
FFKgutt1 du må forstå at vi kan ikke forvente hjelp av andre klubber slik at plassen blir reddet.... FFK må se til svarte reagere snart
Keiko: det forstår jeg vettu, helt enig med deg, noe må gjøres på fredrikstad stadion NU!
jeg har bedt om opprop slik at vi kan vise muskler vi supportere, men nei da ingen gjør noe... grøss
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Har sympati med FFK som virkelig sliter, men har ikke sympati med endel såkalte supportere.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av dracula
Har sympati med FFK som virkelig sliter, men har ikke sympati med endel såkalte supportere.
Kan du utdype det litt..?
You`ll never walk alone...
2-0 til glimt
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
Knuty
Ble medlem: 28 mar 05
Lagt til: 23 aug 09, 19:12
Endret: 23 aug 09, 19:12
Endret av: Knuty
Og 2-0 til Glimt! Huff..
Tidligere sesonger har FFK slått til med en fantastisk sluttspurt og unik innsats, i år redder vi plassen kun hvis de andre rundt oss spiller enda svakere...
En utlikning fra Viking kan f.eks. være forskjellen på adeccon og TL ved sesongslutt...
Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Tradisjonelt sett plukker bunnlagene mer poeng på høsten når det spisser seg til... Ikke overraskende dette, og gjør ikke FFK det samme, går dett skeis..
cupmester 06, uten tromme
Tror du virkelig forstår hva jeg mener Ziggy.
Trenger du nærmere utdypning send heller en mail.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Jeg har sett på 1. omgang mellom BG og Viking, og det slår meg at Viking er et av Norges 2 mest impotente og kjedelige lag. Det andre er desverre FFK. Det er første gang siden opprykket av FFK fremstår så impotente og kjedelige. Selv i første året i TL så spilte FFK attraktiv fotball. Nå er det stort sett G J E S P.
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Har tippa både Lyn og Bodø seier idag. Begge ga 3 i odds. Sa seg jo nesten sjøl at de kom til å vinne idag
Opprinnelig postet av Willy Renè
Selv i første året i TL så spilte FFK attraktiv fotball. Nå er det stort sett G J E S P.
Helt enig. Det positive, offensive spillet vi har blitt kjent for er i stor grad borte. Tidligere i sesongen skapte vi i det minste mye målsjanser, men ikke nå mer..
Er veldig redd for nedrykk i år, etter min mening vil det være veldig, veldig skadelig for klubben, også på mer enn ett års sikt.
Har gått igjennom termninlista for følgende 5klubber; FFK, Lyn, Godset, Glimt og Aafk. Enga og Sandefjord er heller ikke fredet, men tror i hvert fall enga ikke er innblandet i nedrykksstrid i okt/nov.
FFK:
Stabæk (B) og TIL (B) blir tap, Odd, Molde, LSK og Enga (H) blir knallhardt. Nøkkelkamper Godset og Lyn (B.).
LYN:
RBK, LSK og Odd (B) blir tap, Aafk, Enga, Til, Godset og FFK (H) kan gi masse poeng, Lyn kan meget vel klare seg.
Godset:
Molde, Stabæk (B) blir tap, grusomt bortelag. Odd og Viking (H) vanskelig, FFK, Glimt (H), og Lyn (B) nøkkelkamper.
Aafk:
Brann (H) vanskelig, ellers overkommelige Glimt, Sif og Godset (H). Vanskelige bortekamper...
Glimt:
Start, Enga og TIL (H) kan gi flere poeng. LSK og Stabæk (B) blir tap, kan ta poeng mot Aafk og Godset (B).
Ekstremt vanskelig å spå utfallet av årets TL, "artig" nok møter så og si alle bunnlagene hverandre i innspurten...FFK har spilt ferdig hjemme mot Aafk, Lyn, Godset og Glimt...Og må innrømme at ved å se på den terminlista at kvalik ikke nødvendigvis er så fryktelig skuffende. Aafk og Glimt vil klare seg tror jeg. Lyn kan plukke endel poeng, men et dårlig utgangspunkt (16p) og en ribbet stall gjør at de rykker ned. Godset og FFK må knive om kvaliken, blir ytterst jevnt. FFK må opp FLERE hakk skal vi ha noen som helst sjanse å klare oss....
Bare se på Glimt og Lyn ikveld......
Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Start reduserer til 3-1, Stokkelien etter corner.
Willy Renè
Ble medlem: 24 aug 07
Lagt til: 23 aug 09, 19:44
Endret: 23 aug 09, 19:45
Endret av: Willy Renè
Jeg kan ikke noe for det. jeg tror mer og mer på direkte nedrykk. Bedre er ikke FFK, hverken laget eller trenerteam eller organisatorisk ser det ut for.
Det eneste som kan redde FFK nå er kjøp av nye spillere, ikke spillere for fremtiden og som har potensial, men spillere som går inn og styrker laget fra første øyeblikk, slik som bl.a. Dagfinn Enerly gjorde etter sommeren 2004.
Hvorfor makter FFK nesten aldri å skaffe forsterkninger som går rett inn på laget som reell forsterkning ? Det hadde vært moro om unge og ressurssterke Lemmy kunne sette opp en statistikk på FFK`s kjøp de siste åra, og se hvilke som er vellykkede.
Klubben, styret, administrasjon og trenerteam, (og kanskje investorer) virker totalt handlingslammet, i allefall sett utenifra. Ser man ikke at kua er i ferd med å dø, får ikke gress engang !
Tippeligaplassen kan ikke reddes ved hjelp av andre lag og andre nedrykk-kandidaters poengtap, plassen må FFK redde selv. Slik laget har fremstått i år så er de et adeccoligalag. Følelsesmessig har jeg selv diskontert sorgen og er ferdig med den, jeg tar heller en evt. overlevelse som en lottogevinst og julegave på forskudd.
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Plankekæll
Ble medlem: 03 okt 05
Lagt til: 23 aug 09, 20:26
Endret: 23 aug 09, 20:28
Endret av: Plankekæll
Stabæk leder 1-0 over Enga. Scoring av Nannskog. Bra!!
EDIT:
1-1 gitt. Sæternes' hundrede mål i Tippeligaen. Ikke bra!!
Pause mellom Stabæk og Enga. Sæternes har scoret to ganger, noe som betyr 1-2.
Så jævlig irriterende å se kampen. Grunn: Alsaker/Semb.
Alsaker må være noe av det mest patetiske jeg har hørt. Utsagn som "Berre har vært litt som Zidane i dag" og at det er viktigere for VIF-spillerne at de koser seg på banen enn at de tar poeng, burde det vært dødsstraff for.
Mannen lirer av seg rent piss i 90 minutter. Forferdelig å høre på, men det er jo allmenn kjent at det ikke går an å se på fotball uten lyden på. ;-)
Ro deg ned mann.
De er milevis bedre enn Hammerø, Kaasa og Frode Olsen. Morten Langli er den klart beste.
Olsen er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre enn Alsaker. De to andre der er imidlertid like ille. Samme med han Johannessen på Canal+. Duster.
Langli og Myhre er meget gode. Måtte de kommentere flere kamper for TV2 i fremtiden.
Flott frisparkmål av Kobayashi.
2-2.
Frode Olsen er en vits, sånn er det.
2-2 i gymsalen nå, et fantastisk frispark av japsen til Stabæk.
Haha, for et innbytte!
Jon Inge Høiland inn for Espen Hoff før et frispark, og hvem putter? Jo, Høiland. Supersub! :-)
3-2!
Ser at den som oppdatere kampstattestikken allerede har gitt stabæk seieren 1-0....
Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ? Ingen tegn til det enda ihvertfall...
Enga har tapt 7 kamper på rad, men er allikvel foran oss. Viser hvor ræva vi er..
Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!
Opprinnelig postet av Husgutt
Enga har tapt 7 kamper på rad, men er allikvel foran oss. Viser hvor ræva vi er..
Godt poeng.... desverre
...og der leder Sandefjord 1-0..... det er ikke et resultat som går FFK sin vei... uff
Willy Renè
Ble medlem: 24 aug 07
Lagt til: 24 aug 09, 20:06
Endret: 24 aug 09, 20:06
Endret av: Willy Renè
Opprinnelig postet av Nugattistjerna
...og der leder Sandefjord 1-0..... det er ikke et resultat som går FFK sin vei... uff
Det må vi bare hoppe opp og driiite i !!!!!!!
FFK redder ikke plassen for at andre lag taper, de må gjøre jobben sjøl !!!!!!!
Unnskyld kraftuttrykket, men dette er fakta.
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Vi trenger all hjelp vi kan få, og i dag leder Sandefjord over Brann i Bergen noe som er det motsatte av hva vi trenger. Sterkt av Sandefjord som har et lag jeg vil kalle svakt i tippeligesammenheng, men i motsetning til oss så gir de alt.
Ai, ai. Dette er ikke bra. Sandefjord var laget jeg håpet vi kunne få bak oss på tabellen slik situasjonen så ut før dagens kamp. Tror nemlig Bodø/Glimt kommer til å kjempe seg over streken. Dette blir tøft, veldig tøft.
Opprinnelig postet av Erikk
Vi trenger all hjelp vi kan få, og i dag leder Sandefjord over Brann i Bergen noe som er det motsatte av hva vi trenger. Sterkt av Sandefjord som har et lag jeg vil kalle svakt i tippeligesammenheng, men i motsetning til oss så gir de alt.
Når det er 8 kamper igjen så er det på tide at FFK og spillerne våkner, og at vi også kan GI ALLT !
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Da vant Sandefjord. Fy f... for en innstilling på de guttene. De løp vanvittig mye denne kampen. Presset Brann relativt høyt. Så ut som om Sandefjord hadde et par ekstra mann på banen. Drømmer om at de late FFK spillerene gjør noe sånt.
Fredd
Opprinnelig postet av Fredd
Da vant Sandefjord. Fy f... for en innstilling på de guttene. De løp vanvittig mye denne kampen. Presset Brann relativt høyt. Så ut som om Sandefjord hadde et par ekstra mann på banen. Drømmer om at de late FFK spillerene gjør noe sånt.
Og de lagene FFK må legge bak seg er bl.a. Lyn, Godset og Ålesund, og dem skal FFK møte borte.
Dette går rett mot Adecco. We are facing thunderstorms of Hell.
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Vi skal ikke møte Aalesund borte, vi er ferdig med dem etter det utrolige pinlige tapet hjemme og uavgjort 1-1 borte hvor vi hadde tapt på keepertabbe hvis Aalesund hadde vært litt bedre.
Opprinnelig postet av Erikk
Vi skal ikke møte Aalesund borte, vi er ferdig med dem etter det utrolige pinlige tapet hjemme og uavgjort 1-1 borte hvor vi hadde tapt på keepertabbe hvis Aalesund hadde vært litt bedre.
Stemmer, du har rett. Men det ser ikke lyst ut.
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
se og lær av sandefjord. (FFK spillere) gutta låp og svetta. I FFK jogger dem og har puste pauser
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Vi trenger en trener som forlanger at dem gir alt slik som Sandefjord mm gjør
Opprinnelig postet av Fredd
Jeg så tendenser til dette mot Viking. Da ga de ikke siddisene mye rom, løp og kjempet for hverandre og var et lag, ikke elleve spillere som har hver sin agenda og innstilling ute på matta der. Dessverre er jeg redd det var unntaket som bekreftet regelen.
23 | Søn 30. Aug 18:00 | Tromsø (b) | - |
24 | Lør 12. Sept 16:00 | Vålerenga (h) | - |
25 | Søn 20. Sept 18:00 | Strømsgodset (b) | - |
26 | Søn 27. Sept 18:00 | Lillestrøm (h) | - |
27 | Søn 04. Okt 18:00 | Stabæk (b) | - |
28 | Søn 18. Okt 18:00 | Odd Grenland (h) | - |
29 | Søn 25. Okt 18:00 | Molde (h) | - |
30 | Søn 01. Nov 18:00 | FC Lyn (b) | - |
FFKs gjenværende kamper.... hmmmmmmm.....
Faen også... Se som bunnlagene jobbet denne runden, helt utrolig bra innstilling. Egentlig veldig tilsvarende den innsatsen vi hadde de første sesongene i TL på høsten..
Redd dette blir tøft ja. Ikke sikre seire i noen av de gjenværende kampene, og jeg sliter med å se hvordan vi skal klare å krige i land kampene mot f.eks Tromsø, LSK og godset.. Virker som gutta ikke lenger tror de kan rykke ned, siden de har vært i det gode selskap noen år nå..
23 | Søn 30. Aug 18:00 | Tromsø (b) | 0p |
24 | Lør 12. Sept 16:00 | Vålerenga (h) | 3p |
25 | Søn 20. Sept 18:00 | Strømsgodset (b) | 3p |
26 | Søn 27. Sept 18:00 | Lillestrøm (h) | 3p |
27 | Søn 04. Okt 18:00 | Stabæk (b) | 0p |
28 | Søn 18. Okt 18:00 | Odd Grenland (h) | 1p |
29 | Søn 25. Okt 18:00 | Molde (h) | 1p |
30 | Søn 01. Nov 18:00 | FC Lyn (b) | 3p |
gir oss 36 poeng, og det bør vel holde. Optimistisk men ikke helt urealistisk dersom Nordlie-effekten slår til.
NM 2006. Seriesølv 2008. The double 2010?
23 | Søn 30. Aug 18:00 | Tromsø (b) | 0p |
24 | Lør 12. Sept 16:00 | Vålerenga (h) | 1p |
25 | Søn 20. Sept 18:00 | Strømsgodset (b) | 0p |
26 | Søn 27. Sept 18:00 | Lillestrøm (h) | 3p |
27 | Søn 04. Okt 18:00 | Stabæk (b) | 0p |
28 | Søn 18. Okt 18:00 | Odd Grenland (h) | 1p |
29 | Søn 25. Okt 18:00 | Molde (h) | 0p |
30 | Søn 01. Nov 18:00 | FC Lyn (b) | 1p |
Det blir 28 poeng og 15.plass. Adecco here we come!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914