Husk meg
Brukernavn
Passord

AC Milan kjøper Dominic Adiyiah (19)

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 11 9

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 05 nov 09, 21:50

Jokke virker som en veldig proff fyr i media.. kanskje Runar klarer å plukke opp noen tips og trikks


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 05 nov 09, 22:04

Opprinnelig postet av Pk

Synes Joacim Jonsson virker som en veldig proff og fornuftig fyr oppi alt agentkaoset etc rundt Adiyiah. Bare tenkte å nevne det innimellom all negativiteten og klagingen som har preget forumet i det siste.

Jepp. Der er jeg helt enig. FFK skulle hatt flere folk som Jokke.

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Jokke virker som en veldig proff fyr i media.. kanskje Runar klarer å plukke opp noen tips og trikks

Neppe.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 05 nov 09, 23:44

Jokke kommer med mer informasjon om overgangen i f-b.no

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 05 nov 09, 14:09

Avgjørelser om arbeidstillatelser og oppholdstillatelser avgjøres av Utlendinsdirektoratet.

---------------------------

alexx


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 06 nov 09, 13:24

Opprinnelig postet av Vitagen

Opprinnelig postet av stjernengutt

Opprinnelig postet av kjellemann

 

 

Jepp og den jobben bør han henriksen dritten klare å ordne opp i.Hehe

Men det er vel avgjørelser på stortingsplan? Henriksen kan vel ikke trylle heller?

Avgjørelser om arbeids- og oppholdstillatelse avgjøres på stortingsplan? Hvilket land bor du i?

Reglene luring

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 06 nov 09, 13:21

Opprinnelig postet av kjellemann

ja lett å skylde på agenter fredrikstad.Synes vi hel skal støtte dominic for at gutten faktisk vil bli i fredrikstad mer en å dra med engang en stor klubb kommer på banen.

Klart han sier han trives i Fredrikstad til en FFK supporter. Nå viste det seg jo at dette kun var for å presse opp lønnen. Han lyktes med det også.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 05 nov 09, 13:15

Opprinnelig postet av FFK1903
Legg merke til dette i samme artikkel:

Etter det f-b.no forstår skal det ha kommet inn agenter eller personer i saken som opprinnelig ikke hadde noe med overgangen å gjøre, som kan ha påvirket 20-åringens avgjørelse.

Her kan det være mange som er ute etter å tjene penger på et ungt talent. Dermed er det nødvendigvis ikke Adiyiah som er idioten her. Er det muligheter for å tjene penger, så dukker det opp lykkejegere fra alle kanter. Det har vi jo sett før når afrikanske spillere har blitt solgt. Man ser det også i rettsaken i Kongo. Det var ikke få som skulle sko seg på drapet der nede. "Alle" krevde jo fantasifulle erstatninger for alt mulig rart knyttet til drapet.

Her kan det altså meget vel være en 20-åring som ikke helt vet hvem han skal stole på. Alt er nytt for han, og brått så får han mange å forholde seg til. Slike agenter driter mest sannsynligvis i mennesket Adiyiah, men skal ha pengene hans, og da mest mulig.

Nå vet man riktignok ikke hva slags argumentasjon de eventuelle agentene har brukt, men er du ikke enig i at man som 20-årig fotballspiller bør ha en viss oversikt og ikke minst innsikt nok til å forstå at 12 millioner i lønn er alt for mye i forhold til det prestasjonsnivået han har vist til nå? 

Trene med Kakas gamle gamle lagkompiser, jeg vet om mange som ville betalt for det samme. Jeg mener han burde forstått at dette var i overkant.

---------------------------

Nord


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 05 nov 09, 13:22

Det er uansett ikke nå man kan kreve høy lønn...

Hadde heller spilt gratis for Ac Milan bare for muligheten å vise meg fram fram til neste kontraktinngåelse. Er man god nok kan man da begynne å kreve høy lønn...

Istedet for å være inni varmen, står han igjen i 2. divisjon i Norge... Jaja. Kanskje jeg som student skal kreve 5 millioner hos Aker dagen etter jeg går ut av høyskolen fordi jeg har A i snitt... Hmm...

(men for all del, dette er hva media skriver...) 

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 nov 09, 13:25

Opprinnelig postet av Martin_
Nå vet man riktignok ikke hva slags argumentasjon de eventuelle agentene har brukt, men er du ikke enig i at man som 20-årig fotballspiller bør ha en viss oversikt og ikke minst innsikt nok til å forstå at 12 millioner i lønn er alt for mye i forhold til det prestasjonsnivået han har vist til nå?

Som sagt, ingen av oss vet hva agentene har sagt. De har kanskje lovet han gull og grønne skoger og diktert hva han skal si? Dette er agenter som kun bryr seg om en ting, egne penger. De skyr alle midler for å få mest mulig.

Kanskje har de manipulert Adiyiah, kanskje har de styrt alt sammen på egenhånd, eller kanskje Adiyiah rett og slett er grådig selv. Ingen som vet, men at agenter har sine skitne triks for å lure unge og uerfarne spillere, det er det ingen tvil om dessverre, og jeg tror det er det som har skjedd her.

Hvordan ville vi reagert om vi var 20 år og ikke visste en pøkk, og en agent som du har stolt på helt til nå forteller deg om vi gjør sånn og sånn så får du tolv millioner i årslønn, kan redde både deg og familien din økonomisk. Milan er en rik klubb, så om du sier akkurat det jeg sier, så får du denne årslønnen. Hadde du tatt sjansen på å få igjennom en femdobling av lønnen? Kanskje. Kanskje ikke.

På acmilan.no står det også at agenten har takket nei til tilbudet. Altså ikke spilleren selv.


real

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 sep 09
Innlegg: 6

Lagt til: 05 nov 09, 13:35

Men hvordan er det med arbeids-og oppholdstillatelsen? Kan han i det hele tatt bli i FFK?


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 14 jan 10, 18:40

 

http://www.acmilan.com/LM_Actor.aspx?idSquadra=3&idStagione=16&idPersona=8184&name=Adiyiah%20Dominic

Hvem hadde trodd dette for et års tid siden..?


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 14 jan 10, 19:05

Opprinnelig postet av Doc OJ

http://www.acmilan.com/LM_Actor.aspx?idSquadra=3&idStagione=16&idPersona=8184&name=Adiyiah%20Dominic

Hvem hadde trodd dette for et års tid siden..?

Dominic må være den eneste. Skikkelig drøyt å gå igjennom spillerstallen til Milan nå:

milan stall

Pirlo, Beckham, Pato, Inzaghi, Huntelaar, Dominic, Ronaldinho... Han er iallefall i det gode selskap! Håper han trives og gjør det bra. Så håper jeg vi får se han sende United ut av CL om et par år!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 14 feb 10, 14:01

Aftenposten: - Jeg er i drømmeland

Originalintervjuet med Sky Sports

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


havis

Knøttespiller
Ble medlem: 21 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 02 nov 10, 14:48

Artig at Adiyah nevnes i Don Balons top 100 young players of the year!

Noen som husker/veit om FFK sikret seg videresalgklausuler?

---------------------------

Sats på talentene!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5438

Lagt til: 02 nov 10, 17:43

Det har vi, men hvor store den er vet jeg ikke.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 02 feb 11, 10:36

Adiyiah tar stadig nye store steg i karrieren.

Neste stopp er Partizan Beograd i Serbia.

 


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 08 feb 11, 22:15

Adiyiah scora 2 mål for Ghanas A-landslag mot Togo i dag.


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 18 sep 13, 10:19

Jonsson forteller den smått utrolige historien om Adiyiahs overgang til Milan

http://www.tv2.no/play/sport/fotball/den-utrolige-historien-om-dominic-adiyiahs-overgang-fra-ffk-til-milan-755342.html

 

---------------------------

Supras Fredrikstad

Mot den moderne fotballen!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 18 sep 13, 10:56

For en mann. For en historie. 

"Heldigvis" er ikke Jocke i FFK lenger.... ¤¤%&¤#%!!!! YellYell


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 18 sep 13, 13:13

Spesielt..Laughing

Tror det foregår utrolig mye rart i kulissene..

Hvor er han nå??



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 11 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340