Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligarunde 1

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 13 mar 10, 21:12
Endret: 13 mar 10, 21:15
Endret av: Knuty

Vi kan vel diskutere litt tippeliga også, selv om vi er i adecco denne sesongen.

Brann åpnet med 0-0 mot Haugesund. Gøy at Per Morten Kristiansen gjorde en meget god figur, selv om han aldri fikk stort med kamper i FFK..

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 13 mar 10, 21:44

Rotete kamp, klassisk åpningsmatch tidlig på året. Haugesund spilte offensiv ofg fin fotball i 1 omg, men ble baktunge i  2omg. Brann var som forventet, de er ingen medaljekandidat i år. Altfor avhengige av Huseklepp. Lag som Rbk, Stabæk og Molde vil alle være foran. Samt har vi outsidere som Odd, Enga, Viking og Tromsø som jeg også anser som sterkere. Brann blir nok årets "skuffelse".

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)

madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09

Lagt til: 14 mar 10, 10:00

Enig i at Brann antaglig blir årets skuffelse. Molde kan og fort rase nedover tabellen. Håper at de tar en Fredrikstad og rykker ned etter sølv. Tror at Viking kan få det til å stemme i år, og da blir de farlige.

Ellers sitter jeg med en litt uforklarlig magefølelse som sier at kongsvinger blir årets overraskelse i vårsesongen.Kan bare skyldes begynnende omgangssyke kanskje, men tror de kommer til å gjøre det bedre enn FKH og Hønefoss ,iallefall første halvdel.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 14 mar 10, 12:43

Skjønner ikke hvorfor folk blir overrasket dersom Brann havner langt ned på tabellen i år. Ærlig talt, hva skulle tilsi at de blir en medaljekandidat? Norsk fotball er ræva hvis det går an å ta medalje med backer som Fakiri og Sævarsson. At man også bruker Austin, tidenes mest destruktive spiller, er latterlig.

Hva med midtbanen? Eirik Bakke og Tijan Jaiteh? Imponerer ikke meg. Solli er jo et "evig talent", og unggutten de brukte på høyrekanten i går holdt ikke mål. Guastavino er oppskrytt. Steinar Nilsen spås å få sparken først, klubben sliter økonomisk og fansen stiller gedigne krav. Ingen bombe dersom de havner langt ned, etter min mening.

Jeg tror RBK tar gull, Molde sølv og Stabæk bronse.

Hønefoss er nok den av de nyopprykkede som kommer til å klare seg best. Ellers så spår jeg en god Tippeliga i år. De største klubbene har forsterket bra, og flere og flere unggutter slipper til.

PS: Viking flopper!

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 14 mar 10, 13:02

Skjønner ikke deg helt Lemmy. Du hadde kanontru på Viking under Røsler, og med dårligere stall. Nå har de en mye bedre trener og en mye bedre stall. Og nå har du ikke trua på døm.

Viking har "alltid" blitt tippa høyt opp av eksperter. Har aldri skjønt hvorfor. I år er døm helt klart en medaljekandidat, og her trur jeg ikke på noen flopp.

Enig med deg angående Brann. Døm har ikke lag til å ta medalje. Heller ikke god nok trener. Solli og Huseklepp er i en egen klasse på det laget, det holder ikke til å kjempe i toppen. Forsvaret er katastrofe.

Blir spennende å se hvem som vinner i år. Molde og RBK er favoritter, men mange utfordrere i år. Stabæk, VIF og Viking kan vel også ta gull. Blir spennende å se om unggutta til VIF tar enda ett steg i år.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 14 mar 10, 13:38

Vent å se, Rösler (tidenes svakeste Tippeligatrener) tar over Brann i slutten av september. Det hadde vært helt nydelig. 

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 14 mar 10, 13:38

Skjønner ikke hvorfor jeg hadde sånn trua på dem sjøl. ;-)

Selvfølgelig kan de havne høyt oppe. Da er de avhengige av at nøkkelspillerne presterer. Det blir spennende å se om Ingelsten duger, og om Fillo klarer å prestere i år. Jeg har allikevel en følelse av at de flopper.

Syns personlig Solli er oppskrytt, men Mjelde er bra. Huseklepp tror jeg forsvinner i sommer.

Alle de potensielle gullvinnerne har utfordringer som kan ta fra dem gullet. RBK har en trener som forsvinner, og må ha inn en ny også. De har også mange bosman-spillere. Jeg tror det var lurt å selge Jarstein, slik at Örlund får trygghet som førstevalg.

Stabæk har Jan Jönsson som er usikker på ny kontrakt, det kan skape uro. I tillegg stiller jeg litt spørsmålstegn ved forsvaret, selv om den nye islendingen visstnok skal være bra.

Molde har en trener som etter hva ryktene sier visstnok tar mye plass. Litt som Grönhagen. (Forholdsvis) rolig i media, men skal visstnok være en helt annen overfor spillerne. Dette er imidlertid kun et rykte.

Den store utfordringen blir nok at de har et langt større press på seg enn i fjor. De andre lagene vil også være mye mer kyniske i spillestilen, helt fra seriestart.

Jeg tror Rosenborg vinner.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 14 mar 10, 13:58

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg tror Rosenborg vinner.

EnigSmile

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 14 mar 10, 19:08

heheheheheh.... Gulllaget Lillestrøm gjør det bra.. Ligger under 2 - 0 for Aalesund :P

Ellers er resultatene slik:

Odd - Stabæk: 1 - 2 (Pall Gunnarsson står bak begge målene)

Start - Sandefjord: 1 - 0

Godset - KIL: 1 - 0

Tromsø - Hønefoss:  0 - 0

hvem tror dere vil slite i bunnen og hvem vil være med i toppen tror dere?

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

21 August 2010 :-)
15 Uker :-)

FFKgutt1

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mar 10, 19:09

Odd utligner til 2 - 2 ved Morten fevang.. Kan Odd blande seg inn i toppstriden?

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 14 mar 10, 19:30
Endret: 14 mar 10, 19:31
Endret av: keiko99

alt for tilig og spå noe om odd blir med i medaljestriden

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D

FFKgutt1

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mar 10, 19:31

Opprinnelig postet av keiko99

alt for tilig og si det...

Nei.. Det går nemlig ann å diskutere det nå selvom vi er i førsten av sesongen

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 14 mar 10, 19:47

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Nei.. Det går nemlig ann å diskutere det nå selvom vi er i førsten av sesongen

trodde du skulle spørre om stabæk kunne bli det siden dem leder jeg Laughing

jeg er klar over at en kan diskuter, men jeg gav mitt svar

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D

FFKgutt1

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mar 10, 19:49

Nei hadde ikke tenkt til detLaughing

Deilig at Aalesund leder 3 - 0 over Lillestrøm hvertfallWink

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06

Lagt til: 14 mar 10, 19:55

Så utrolig uinteressant denne tippeligasesongen blir (litt ironisk at jeg da skriver her kanskje.....). Bitter? Jeg?

madcow

A-lagspiller
Ble medlem: 28 aug 06

Lagt til: 14 mar 10, 19:58

Det blir den til en viss grad, Jeg har bestemt meg for å "følge" LSK for å se hvor dårlig de kommer til å gjøre det. Vil på ingen måte heie på LSK, heller de andre.

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 14 mar 10, 21:37
Endret: 14 mar 10, 21:53
Endret av: Knuty

Rosenborg ser ut til å åpne med borteseier mot Molde, uten at noen av lagene imponerer nevneverdig.. Forholdene må ta mye av skylden, selvsagt.  Rosenborg leder 2-1 i øyeblikket.

Edit: Rosenborg vinner 2-1 ja.

thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 14 mar 10, 23:54

Kommer selv til å følge Godset litt ekstra. Bra at de satser på et ungt lag!

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05

Lagt til: 15 mar 10, 01:02

Deilig at Lillestrøm med Tarik fra start ble griset resultatmessig!

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 15 mar 10, 09:43

Jeg reagerte på at Espen Hoff ble så kraftig buet på i Skien. Var det noe kontroversielt rundt overgangen hans fra Odd til Lyn, eller vraket han Odd til fordel for Stabæk da han gikk fra Lyn?

Normalt vil jeg si at når en tidligere spiller vender tilbake for å møte gamleklubben, så skal han ha gjort noe veldig gæli for å fortjene å bues på. Ikke nødvendigvis i Sol Campbell-klasse (fri overgang til erkerivalen til tross for tilbud fra andre toppklubber), men i det minste ha sutret seg til en overgang eller snakket dritt om gamleklubben. Hoff har da ikke gjort noe slikt mot Odd?

Det får meg til å tenke på hva som vil skje dersom FFK trekker Lillestrøm i cupen mens Tarik fortsatt er utlånt til fuglæne. Jeg håper virkelig at folk har anstendighet til å applaudere ham når laget da leses opp (eller når han eventuelt byttes inn) - og forholde seg til ham som til en hvilken som helst annen i gul trøye etterpå.

At noen er sure på Simen Brenne kan jeg forstå, og at spillere som Vidar Riseth og Andre Bergdølmo (med overganger mellom RBK og LSK) pipes på er forståelig. Dog er ikke slike overganger de vanligste, og normalt vil jeg si at tidligere spillere bør applauderes - eller i det minste behandles helt likt som de andre på bortelaget.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914