Husk meg
Brukernavn
Passord

NM 2010

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 30 jun 10, 20:43

Opprinnelig postet av Martin
Smurfene røyk på straffer.

Ingen drømmefinale mellom FFK og Padde 08 nei Cool

---------------------------

To Telos Arheezee Torah

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 30 jun 10, 20:50

NYDELIG!!!

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 01 jul 10, 11:25

Med gårsdagens resultater blir dermed fjerde runde som følger. Lagene jeg tror går til kvartfinale i fet skrift:

Sogndal - Løv-Ham

Sandefjord -  Rosenborg

Strømsgodset - FK Haugesund. Godset er gode hjemme, dårlige borte, og skal gå videre her.

FK Tønsberg - Follo. Tror faktisk hjemmebane tipper dette i Tønsbergs favør og vi får et 2. divisjonslag med til kvarten.

Hønefoss - Odd Grenland

Viking - Kongsvinger.

Tromsø - Ranheim. I utgangspunktet barneskirenn for TIL.

Fredrikstad - Start (denne tippet jeg med hjertet. Start er så variable at dette kan bli alt fra tur i parken til skambank)

Jeg tror altså vi, sammen med Sogndal, blir Adeccoligaens representatner i neste runde.

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 01 jul 10, 11:50

Gode muligheter for et Adecco lag å hente hjem bøtta i år! Er vi maks heldig ryker RBK, Odd og Start i neste runde. Sammen med Tromsø utgjør de den sterkeste kvartetten av de gjenværende laga. Odd vil garantert slå ut oss hvis vi trekker dem...

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 01 jul 10, 13:37

Lukter reprise dette her, Sandefjord tar RBK som i '06, vi tar Start, og etterhvert møter vi Sandefjord på Ullevål og henter bøtta hjem igjen!

NM 2006. Seriesølv 2008. The double 2010?

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 01 jul 10, 14:11

Det er to problemer med analogien:

• I 2006 hadde Rosenborg hjemmekamp, ikke Rosenborg. Husker jeg var i Leangen Ishall og så TIK-Stjernen denne dagen, og at stemningen i hallen var veldig todelt etterhvert som Sandefjords mål ble annonsert. (Blant TIK-supporterne fantes mange som syntes RBK tok oppmerksomheten fra den øvrige idretten i byen og derfor ikke likte dem noe særlig, men selvsagt også mange som holdt med RBK men valgte å gå på hockeykamp i stedet)
  • Semifinale og 4. runde er vel ikke helt det samme Wink En mer treffende analogi vil det være om vi møter dem i kvarten. Så får vi heller ta Tønsberg i semien og Sogndal i finalen Cool

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 01 jul 10, 14:51

Opprinnelig postet av Plankekæll

NYDELIG!!!

Det gjør det litt enklere å svelge at vi har mistet 3 poeng fra Lyn-kampen Wink

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 01 jul 10, 17:19
Endret: 01 jul 10, 17:22
Endret av: Patrioten

Hønefoss har sikret seg en inntekt på 300-400.000 kroner etter at de klarte å komme seg til 4.runde i går. http://www.ringblad.no/hbkmagasinet/article5178901.ece

Så det betyr at også FFK har sikret seg samme kjærkomne inntektene.

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 01 jul 10, 21:23

Opprinnelig postet av Patrioten

Hønefoss har sikret seg en inntekt på 300-400.000 kroner etter at de klarte å komme seg til 4.runde i går. http://www.ringblad.no/hbkmagasinet/article5178901.ece

Så det betyr at også FFK har sikret seg samme kjærkomne inntektene.

Kan være at de inntektene er budsjettert med? Er jo ikke utenkelig at styret har tenkt at fjerde runde i cupen er realistisk. På den annen side, det var jo aldri noen garanti for at vi skulle få spille hjemme om vi kom så langt.

Så mest sannsynlig kan nok også FFK bokføre de penga som rent pluss.

Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 01 jul 10, 21:34

Mener å ha lest et sted at de ikke har lagt inn cupen i buskjettet....

To Telos Arheezee Torah

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 07 jul 10, 20:31

Dæven. Tromsø - Ranheim 0-2! Den så jeg ikke komme.

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 09 jul 10, 13:13

Her er kvartfinalene. Mine tips i fet skrift:

Ranheim - Strømsgodset
Rosenborg - Start
Follo - Sogndal
Odd Grenland - Viking

Ranheim slår Godset på entusiasme og bortespøkelse. Tror det ligger veldig godt an for RBK nå, i og med at de fikk hjemmekamp mot ett av de tre tøffeste lagene, mens de to aller tøffeste (Odd og Viking) møter hverandre.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 09 jul 10, 13:17

Dette tipper jeg:

Ranheim - Strømsgodset 1-4
Rosenborg-Start 2-1
Follo-Sogndal 0-2
Odd Gr.-Viking 3-2

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 09 jul 10, 13:20

Husk at Start har slått RBK på Lerkendal før..

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 09 jul 10, 13:53

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Ja og da er oddsen for at det skal skje igjen kjempehøy. Sett penger på det om du tror Laughing

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 09 jul 10, 14:06

Jepp, det har de. Men de har fått bank mange flere ganger.

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 09 jul 10, 14:18

Opprinnelig postet av Ymer

Ja og da er oddsen for at det skal skje igjen kjempehøy. Sett penger på det om du tror Laughing

Hehe Cool

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 09 jul 10, 14:37

Advarsel: Digresjon følger Wink

Det resonnementet er ikke bra. At noe har skjedd en gang gjør ikke sjansen mindre for at det skjer neste gang. Snakker vi om helt tilfeldige hendelser, så forandres ikke sjansen fra gang til gang.

Fotball er selvsagt ikke like tilfeldig som Ludo, og da kan man alltids spørre seg: Hvordan påvirkes sannsynligheten for et bestemt utfall i en bestemt kamp (for eksempel borteseier i kvartfinalen mellom RBK og Start) av tidligere resultater i tidligere kamper? Etter min mening sier det faktisk generelt lite. Særlig dersom man ser på gamle resultater.

Tidligere resultater kan gjenspeile styrkeforholdet mellom lagene, men jo eldre resultatene er, jo mindre sier de om det nåværende styrkeforholdet. For eksempel er styrkeforholdet mellom RBK og Start mye jevnere nå enn det var i for eksempelt 2004, da RBK vant serien mens Start spilte i førstedivisjon. Særlig i en serie som den norske, hvor prestasjonene til hvert enkelt lag varierer så mye fra år til år, gir det lite mening å se på innbyrdes resultater mer enn noen få år tilbake.

Et helt annet aspekt er hvordan tidligere resultater påvirker dagens spillere mentalt. Om et lag, si Brann, har fått bank hver gang de har vært på Lerkendal de siste ørten årene, kan det slå begge veier mentalt: Enten kan Brann-spillerne gå til kampen uten tro på seier, noe som er en selvforsterkende ting (man vinner ikke dersom man ikke har selvtillit) - eller også kan de bruke statistikken til å motivere seg. Slikt henger gjerne sammen med lagets generelle form. Et lag i motgang vil ha vanskeligere for å se det positive når de skal møte et lag de pleier å tape for.

Uansett er poenget følgende: Skal man si noe troverdig om sannsynligheten for et bestemt utfall av en kamp, må man ta hensyn til alle disse faktorene. STyrkeforholdet inneværende sesong, eventuelle trender som har utpekt seg gjennom tider med varierende styrkeforhold, form, og så videre.

Jeg nøyer meg med å tippe RBK-seier fordi RBK ennå ikke har tapt i årets sesong, mens Start hadde flaks som slo ut oss.

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 09 jul 10, 15:10
Opprinnelig postet av Tøfflus

Advarsel: Digresjon følger Wink

Det resonnementet er ikke bra. At noe har skjedd en gang gjør ikke sjansen mindre for at det skjer neste gang. Snakker vi om helt tilfeldige hendelser, så forandres ikke sjansen fra gang til gang.

Fotball er selvsagt ikke like tilfeldig som Ludo, og da kan man alltids spørre seg: Hvordan påvirkes sannsynligheten for et bestemt utfall i en bestemt kamp (for eksempel borteseier i kvartfinalen mellom RBK og Start) av tidligere resultater i tidligere kamper? Etter min mening sier det faktisk generelt lite. Særlig dersom man ser på gamle resultater.

Tidligere resultater kan gjenspeile styrkeforholdet mellom lagene, men jo eldre resultatene er, jo mindre sier de om det nåværende styrkeforholdet. For eksempel er styrkeforholdet mellom RBK og Start mye jevnere nå enn det var i for eksempelt 2004, da RBK vant serien mens Start spilte i førstedivisjon. Særlig i en serie som den norske, hvor prestasjonene til hvert enkelt lag varierer så mye fra år til år, gir det lite mening å se på innbyrdes resultater mer enn noen få år tilbake.

Et helt annet aspekt er hvordan tidligere resultater påvirker dagens spillere mentalt. Om et lag, si Brann, har fått bank hver gang de har vært på Lerkendal de siste ørten årene, kan det slå begge veier mentalt: Enten kan Brann-spillerne gå til kampen uten tro på seier, noe som er en selvforsterkende ting (man vinner ikke dersom man ikke har selvtillit) - eller også kan de bruke statistikken til å motivere seg. Slikt henger gjerne sammen med lagets generelle form. Et lag i motgang vil ha vanskeligere for å se det positive når de skal møte et lag de pleier å tape for.

Uansett er poenget følgende: Skal man si noe troverdig om sannsynligheten for et bestemt utfall av en kamp, må man ta hensyn til alle disse faktorene. STyrkeforholdet inneværende sesong, eventuelle trender som har utpekt seg gjennom tider med varierende styrkeforhold, form, og så videre.

Jeg nøyer meg med å tippe RBK-seier fordi RBK ennå ikke har tapt i årets sesong, mens Start hadde flaks som slo ut oss.

Jeg tipper RBK fordi det er mest sannsynlig at de vinner uansett hvilken tilnærming du gjør til oppgjøret. Nettopp på grunn av at RBK vinner godt over 90 prosent av alle sine hjemmeoppgjør uansett motstander i Norge og uansett tidsperspektiv. Start har vunnet der og sannsynligheten for at de gjør det igjen er liten, derfor høy odds. :-)

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 14 nov 10, 12:13

Da har finaledagen kommet, og vi fisker opp cuptråden. Folk har begynt å ankomme Ullevaal, og for første gang i norsk fotballs historie kan et lag vinne cupen samtidig som de er klare for nedrykk til 2. divisjon. Men selvsagt, Godset er storfavoritter. Jeg tor kampen vil åpne jevnt og forbli jevn så lenge Follo orker. Mitt tips: 3-1 til Godset.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914