Husk meg
Brukernavn
Passord

Drillo: the man, the myth, the concept

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 09 sep 10, 13:45
Endret: 09 sep 10, 13:46
Endret av: kanogvetalt

Debatten om Drillo, hans fotballfilosofi og dens påvirkning på norsk fotball er i gang igjen. Hva mener folk her?

 Personlig er jeg av den oppfatning av at det handler om å vinne fotballkamper først og fremst. Resultater gir opprykk, bedre tabellplassering, fler cup-kamper, mulighet for E-cup spill og mer penger til videre satsing.

Spillerutvikling handler om å utvikle spillerens ferdigheter og spilleforståelse. Jeg kan ikke se at spillerutvikling har noe med systemer å gjøre i det hele tatt. Om det skulle være slik at lilleputt trenere er så nedrullet at de bruker all tid på å drille system, så kan da ikke det være landslagstreneren sin skyld?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 09 sep 10, 20:28

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Debatten om Drillo, hans fotballfilosofi og dens påvirkning på norsk fotball er i gang igjen. Hva mener folk her?

 Personlig er jeg av den oppfatning av at det handler om å vinne fotballkamper først og fremst. Resultater gir opprykk, bedre tabellplassering, fler cup-kamper, mulighet for E-cup spill og mer penger til videre satsing.

Spillerutvikling handler om å utvikle spillerens ferdigheter og spilleforståelse. Jeg kan ikke se at spillerutvikling har noe med systemer å gjøre i det hele tatt. Om det skulle være slik at lilleputt trenere er så nedrullet at de bruker all tid på å drille system, så kan da ikke det være landslagstreneren sin skyld?

Ganske enig med deg, kan.

Etter mitt syn er Drillos jobb ganske enkelt å skape resultater med landslaget! Han plukker ut de beste spilerne Norge har å by på, og får disse til å spille på en måte han mener vil gi resultater. Mannen er åpenbart en motivasjonsmester sånn han får spillerne til å jobbe slik de gjorde mot Portugal.

Drillos jobb er IKKE å utvikle spillere, etter mitt syn. Spillerne utvikles i klubbene - Drillo tar bare det han finner og setter de sammen på en effektiv måte.

Jeg er enig i at spillerutvikling ikke har noe med hva slags system landslaget spiller. Hvordan klubblag spiller kan nok har mye å si for utviklingen til de spillerne, dog. De spiller tross alt kamp hver uke, og skal spillere - og spesielt unge spillere - utvikle de ferdighetene også Drillos landslag er avhengig av at de har, er nok ikke et ensidig fokus på organisering bra.

Det hele i denne debatten koker egentlig ned til hva som er de forskjelliges oppgaver, IMHO. Og det er heller ikke åpenbart. Men etter mitt syn ligger hovedansvaret på utvikling av spillere på trenere under A-lags-nivå. Og det gjelder også landslagstrenere fra U21 og nedover. A-landslagstreneren har kun én oppgave - skape resultater med landslaget. A-lagstrenere i klubbene havner i en mellomsone, synes jeg. Man kan ikke kreve at disse skal se 100% på utvikling av spillere og ikke tenke resultat. Selv tror jeg at å holde størst fokus på spillerutvikling betaler seg i lengden. Også for klubbene.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 09 sep 10, 21:08

En seier mot Portugal smaker fantastisk, men det er en vond bismak at vi ligger bakpå og forsvarer oss de siste 70 minuttene.

Jeg tviler på at noen her hadde vært fornøyd om FFK hadde spilt på samme måte. Det er jo egentlig gørr kjedelig å se på.

Men som sagt, en seier mot Portugal smaker fantastisk.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 10 sep 10, 08:09
Opprinnelig postet av thorsen

En seier mot Portugal smaker fantastisk, men det er en vond bismak at vi ligger bakpå og forsvarer oss de siste 70 minuttene.

Jeg tviler på at noen her hadde vært fornøyd om FFK hadde spilt på samme måte. Det er jo egentlig gørr kjedelig å se på.

Men som sagt, en seier mot Portugal smaker fantastisk.

Husker vi slo RBK 1-0 i Trondheim for noen år siden. Få her som klaget på hvordan vi spilte da. Poenget mitt er det først og fremst handler om resultater.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 10 sep 10, 08:23

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Husker vi slo RBK 1-0 i Trondheim for noen år siden. Få her som klaget på hvordan vi spilte da. Poenget mitt er det først og fremst handler om resultater.

Selvfølgelig var det ingen som klaga da. Det var en kamp vi ble kjørt over fra ende til annen og burde tapt med stygge siffer, mot ligaens beste lag, på bortebane.

Jepp, man må jo gå etter seier. Og det er selvfølgelig bedre å gå til EM ved å ligge bakpå enn å spille offensivt og underholdende og ikke komme til EM. Men jeg mener at det burde være mulig å få til begge dela.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4693

Lagt til: 10 sep 10, 09:50

Opprinnelig postet av thorsen

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Husker vi slo RBK 1-0 i Trondheim for noen år siden. Få her som klaget på hvordan vi spilte da. Poenget mitt er det først og fremst handler om resultater.

Selvfølgelig var det ingen som klaga da. Det var en kamp vi ble kjørt over fra ende til annen og burde tapt med stygge siffer, mot ligaens beste lag, på bortebane.

Nuvel. RBK ble nummer sju den sesongen, bare tre poeng foran FFK Tongue out

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 10 sep 10, 13:38
Opprinnelig postet av thorsen

En seier mot Portugal smaker fantastisk, men det er en vond bismak at vi ligger bakpå og forsvarer oss de siste 70 minuttene.

Jeg tviler på at noen her hadde vært fornøyd om FFK hadde spilt på samme måte. Det er jo egentlig gørr kjedelig å se på.

Men som sagt, en seier mot Portugal smaker fantastisk.

Hvis FFK hadde møtt Rosenborg tror jeg ingen hadde brydd seg om det...

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 10 sep 10, 15:35

Det viktigste med fotball er å vinne! For meg er det viktigste at FFK rykker opp. Om de da ikke spiller en atraktiv fotball driter jeg i. Det samme med norge, savner virkelig et sluttspill. Så Drillo, fortsett på dette sporet så er muligheten der. Norske spillere er ikke gode nok for og spille som Spania.

---------------------------

Heia FFK


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 10 sep 10, 17:42

Opprinnelig postet av Lex

Det viktigste med fotball er å vinne! For meg er det viktigste at FFK rykker opp. Om de da ikke spiller en atraktiv fotball driter jeg i. Det samme med norge, savner virkelig et sluttspill. Så Drillo, fortsett på dette sporet så er muligheten der. Norske spillere er ikke gode nok for og spille som Spania.

 

Rart med det men folk flest har forskjellig oppfattning på klubblag og landslag. Mange synes det er helt greit at landslaget spiller kjedelig men ikke klubblaget. Det var en svensk trener som herjet i norge på 80 tallet, husker ikke hva han heter. Men han ledet Molde til gull ved å spille gørr kjedelig og selvom de vant sank tilskuertalet. Samme skjedde når han var i enga.

Fotball er underholdning og overtid når man hver 14 dag skal se laget sitt spille så vil man bli underhold ved offensiv fotball. Da snakker jeg om de store massene som kommer for underholdning. De litt hardcord pattriotene ser helst at laget bare vinner

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 10 sep 10, 18:00

Opprinnelig postet av mysthical

Det var en svensk trener som herjet i norge på 80 tallet, husker ikke hva han heter. Men han ledet Molde til gull ved å spille gørr kjedelig og selvom de vant sank tilskuertalet. Samme skjedde når han var i enga.

Nesten riktig. Navnet er Gunder Bengtsson. Han ledet Enga til to seriemesterskap på 80-tallet, og dro til Molde tidlig på 2000-tallet.

Ja, lagene hans spilte møkk kjedelig fotball.

Nå husker ikke jeg Enga fra 80-tallet, men husker godt Moldetiden som ble en gedigen fiasko.

Jeg er også enig i at det aller viktigste i fotball er resultater, men folk gidder ikke å komme å se på innkast og volleyball i lengden.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 10 sep 10, 18:25

syns det er greit å spille kynisk å kjedelig fotball når vi møter lag som er mye bedre. hvis det gir resultater selvfølgelig. men når vi møter lag som er dårligere så bør det være litt underholdning.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 sep 10, 18:59

Jeg foretrekker å vinne uansett åssen vi spiller. Hva hjelper det om man spiller underholdende og taper ?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 12 sep 10, 11:10
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg foretrekker å vinne uansett åssen vi spiller. Hva hjelper det om man spiller underholdende og taper ?

Enig! De som er opptatt av "stilkarakterer" bør begynne å se hopp eller turn... Vi må innse at vi ikke rår over verdens beste spillere på landslaget.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 12 sep 10, 11:18

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg foretrekker å vinne uansett åssen vi spiller. Hva hjelper det om man spiller underholdende og taper ?

Det må da gå an å ha en spillestildebatt uten at noen hver gang kommer med det "argumentet".


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 12 sep 10, 11:19
Endret: 12 sep 10, 11:20
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Ymer
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg foretrekker å vinne uansett åssen vi spiller. Hva hjelper det om man spiller underholdende og taper ?

Enig! De som er opptatt av "stilkarakterer" bør begynne å se hopp eller turn... Vi må innse at vi ikke rår over verdens beste spillere på landslaget.

Nå er det faktisk sånn at man ikke spille drittfotball for å vinne kamper. Dere utelukker jo helt alternativet om å spille attraktiv fotball og vinne kamper! Det ene utelukker ikke det andre...

Ja, det er bedre å spille drittfotball og vinne fremfor å spille attraktivt og konstant tape, men det er jaggu bedre å spille attraktiv fotball og vinne enn å spille drittfotball og vinne. Det er faktisk ikke bare resultatene som teller.

Jeg tør banne på at FFK ikke hatt vært et like elsket lag om vi spilte Hamkam- og Arne Erlandsen-fotball.

Men for all del; på kort sikt - etter å ha vært sulteforet på suksess - er det selvsagt utrolig morsomt med drittfotball for å vinne kamper.

Når det er sagt, så spilte ikke landslaget i forrige epoke utelukkende drittfotball. Flere av angrepene var rett og slett strålende å se på - langs bakken - selv om det gikk hurtig i lengderetningen.

Utrolig moro med Drillo tilbake i manesjen! :)

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 12 sep 10, 14:02

Opprinnelig postet av Holters

Nå er det faktisk sånn at man ikke spille drittfotball for å vinne kamper. Dere utelukker jo helt alternativet om å spille attraktiv fotball og vinne kamper! Det ene utelukker ikke det andre...

Ja, det er bedre å spille drittfotball og vinne fremfor å spille attraktivt og konstant tape, men det er jaggu bedre å spille attraktiv fotball og vinne enn å spille drittfotball og vinne. Det er faktisk ikke bare resultatene som teller.

Jeg tør banne på at FFK ikke hatt vært et like elsket lag om vi spilte Hamkam- og Arne Erlandsen-fotball.

Men for all del; på kort sikt - etter å ha vært sulteforet på suksess - er det selvsagt utrolig morsomt med drittfotball for å vinne kamper.

Når det er sagt, så spilte ikke landslaget i forrige epoke utelukkende drittfotball. Flere av angrepene var rett og slett strålende å se på - langs bakken - selv om det gikk hurtig i lengderetningen.

Utrolig moro med Drillo tilbake i manesjen! :)

Riktig det Holters, men vi må tilpasse spillestilen etter det "matrialet" vi har å spille med. I verdensmålestokk er norske landslagspillere langt langt under kvaliteten de fleste spillere på de bedre landslagene har. Da er det vanskelig å prøve å underholde og samtidig vinne kamper. Vi har rett og slett ikke gode nok spillere. At laget derimot er godt nok til å slå de beste er vel Drillos fortjeneste...

FFK hadde nok ikke hatt den samme appellen til folk om de hadde spillt HamKam/Erlandsen fotball, men FFK møter spillere på deres eget nivå (+ / -), og kan da koste på seg å underholde i større grad enn et landslag som ofte møter spillere som er dobbelt så gode individualister som de selv.

Konklusjonen min er at det går ann å spille atraktiv fotball og vinne kamper, men for landslaget er nok dette  mye vanskeligere enn for f.eks FFK.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340