Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 42 11

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 22 jun 11, 20:47

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av RG

Opprinnelig postet av Plankekæll

Simen Wangberg tilbake i Rosenborg.

På tide. Han er bedre enn Lago og Høiland.

???????

Jeg mener dette veldig seriøst. Jeg synes Wangberg burde blitt brukt mye mer. Ung, sulten og fremadstormende midtstopper. I tillegg er han lokal. Han har storspilt på utlån til Ranheim denne sesongen.

Hva er egentlig greia med Lago? En brukbar duellstopper med elendig tempo.

Wangberg er også bedre enn Mattias Bjärsmyr, som har vært en flopp i RBK. Bjärsmyr returnerer til Panathinaikos i disse dager, ikke et sekund for tidlig.

Jeg håper du legger merke til åssen Simen Wangberg spiller om dagen for Rosenborg. Blant annet i kveld mot Lillestrøm.

Fortell meg gjerne også hvem som burde spilt istedet for han ved siden av Jim Larsen i midtforsvaret. Smile


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 24 jun 11, 20:27
Endret: 24 jun 11, 21:32
Endret av: Knuty

Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 25 jun 11, 01:52

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 25 jun 11, 08:41

Fornøyelig lesning Cool Min mening om saken er som følger: Pisse gjør man enten på dass eller ute i naturen. Punktum.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 25 jun 11, 20:05

Den trettende (egentlig den fjortende, men trettende på grunn av streiken) runden er i gang, og startet med at Aalesund vant 1-0 over Lillestrøm. Det var en tøff kamp, Lillestrøm var ikke like giftige på kontringer som de bruker å være, og målet kom etter en kombinasjon av ubesluttsomt forsvarsspill og en god prestasjon av Kjell Rune Sellin, som fikk gå mellom to forsvarere inn fra hjørnet av 16-meteren og skyte uforstyrret i motsatt hjørne.

Celsos landsmann Barrantes hadde forøvrig en skikkelig usportslig involvering. Satt på bakken etter å ha vært i en duell, og sparker ned en LSK-spiller som er på vei i angrep. Sesongens klareste gule kort hittil.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 27 jun 11, 22:15
Endret: 27 jun 11, 22:31
Endret av: Knuty

Hverdagen har definitivt ankommet Sarpsborg også, etter en god start på sesongen. Uten seier på de fem siste merkes godt på tabellplasseringen (noe FFK også fikk erfare selv). Dog er det ekstremt jevnt, kun to poeng opp til oss på syvendeplassen.

At dette laget har holdt nullen i flere hjemmekamper (de fire første) fremstår som en gåte med forsvarsspillet de viste i dag i alle fall.

Bortekamper mot Viking og Rosenborg før ferien kan også bli tøft.

--

For øvrig har LSK nå akseptert Mainz' bud på Ujah.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3498

Lagt til: 27 jun 11, 22:32
Jeg synes de spilte godt selv om de tapte kampen. Trodde de skulle slite uten Hoås, men Roberts var en god erstatter.

madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 27 jun 11, 22:36

Opprinnelig postet av Erikk
Jeg synes de spilte godt selv om de tapte kampen. Trodde de skulle slite uten Hoås, men Roberts var en god erstatter.

Det å slippe inn 5 mål er ikke er ikke i nærheten av å kunne kalles "godt", beklager. Roberts gjorde en god jobb, men forsvaret gjorde katastrofale feil som fort kunne gjort at brann kunne hatt flere mål.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 28 jun 11, 08:16
Endret: 28 jun 11, 13:20
Endret av: Tøfflus

Opprinnelig postet av Knuty

Bortekamper mot Viking og Rosenborg før ferien kan også bli tøft.

Jeg vurderer å ta en tur på Lerkendal, og for en gangs skyld heie på hjemmelaget Cool

Nei, jeg så bare første omgang i går, og sarpingene kunne fort sluppet inn et par til i første omgang. Ubesluttsomhet av Ojo på et par kontringer kostet Brann to alene-med-keeper-muligheter. Forsvaret til smurfene sto og sov ved flere anledninger.

Når det er sagt, forsvaret til Brann var ikke akkurat enestående heller. 3-5 gir et beskrivende bilde av hvordan lagene framsto bakover. På søndag får Brann besøk av Stabæk. Skjerper de seg ikke til da, ser jeg for meg at Stabæk endelig har positiv målforskjell igjen ...

Ellers er det verdt å merke seg at Vålerenga nå har listet seg rolig inn i gullkampen. Tar de 4-6 poeng på de to hengekampene sine er de med i toppen. Rosenborg ligger fortsatt et stykke bak, men vinner de hengekampen (mot Godset) er de i det minste på øvre halvdel.

 

PS: Hvordan skal man straffe Brevik for dette her? Det må vel bli oppstilling på målstreken i pausa på neste hjemmekamp, med rompa bar og ryggen mot banen, og alle innbytterne til både FFK og Haugesund får skyte et par skudd hver?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 jun 11, 17:36

Det syns jeg Tøfflus...

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 672

Lagt til: 29 jun 11, 15:53
Ryktene går om at RBK har lyst å kjøpe Jørgensen fra s08. Går han nå i sommer blir det nok hasta la vista s08 i tippeligaen ganske kjapt. Synd spør du meg. Morro med lokaloppgjør og rivalisering.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 29 jun 11, 16:13

Ja, Jørgensen er viktig for det laget der - kanskje enda mer enn Hoås. Drar han til RBK kan 08 bare pakke sammen og si hei til Nybergsund og Mjøndalen igjen. 08 har ikke råd til å kvitte seg med noen av sine faste spillere om de skal ha mulighet til å følge opp den relativt gode sesongstarten.

Spennende kamp i kveld; Vålerenga-Molde. Skulle den ende med hjemmeseier er VIF med i gullstriden for fullt. De har også hjemmekamp mot TIL snart. Om ikke toppen av TL var jevn nok fra før, kan de neste par ukene jevne den ut enda mer.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 29 jun 11, 21:03

Meget undeholdene 1 omgang! Mye kvalitet i begge lag, det her tror jeg er de to sterkeste kandidatene til gull ettersom RBK har tynn stall, og Tromsø selger spillere. Gull og sølv tipper jeg, derfor en særdeles viktig kamp. Håper på U for at Tippeligaen skal være jevnest mulig framover! :)

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 30 jun 11, 13:41

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5546

Lagt til: 30 jun 11, 13:47

Opprinnelig postet av Plankehue

Stabæk må ut av gymsalen Cool

Siste ord er nok ikke sagt 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 30 jun 11, 14:11
Endret: 30 jun 11, 14:31
Endret av: Knuty

Litt mer info i Budstikka om en mulig løsning med salg av arenaen til en stiftelse. Her er neppe siste ord sagt nei, kommunen og Ulrichsen blir sentrale.

Hvilken vei dette går tør jeg ikke gjette. Dog er det litt artig at Stabæks feilslåtte stormannsgalskap slår rett tilbake på klubben nå (selv om de sportslig fortsatt henger godt med).

Arenaen er jo også altfor stor til Stabæks bruk også. Tilskuertallene til nå i år er ganske middelmådige, i følge wiipedia. Kapasiteten er vel drøyft 15.000 tror jeg. Greit nok at kapasiteten utnyttes bedre på andre arrangementer, men det ser trist ut med fotball på under halvfulle tribuner..

Runde.         Tilskuere          Motstander
1                   8107                   Lillestrøm
3                   11053                 Vålerenga
5                   7459                   Fredrikstad
7                   6662                   Sogndal
11                 6324                   Ålesund
13                 6417                   Viking


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 30 jun 11, 14:33
Er det noen som vet når tippeligaen er ajour med kamper slik at tabellen viser riktig plassering? VIF har vel 2 kamper mindre spilt. TIL og RBK også. Et salig rot.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 30 jun 11, 17:07
Endret: 30 jun 11, 18:08
Endret av: Tøfflus

Det er det ingen som vet ennå, for det er flere av de utsatte kampene som ikke er berammet.

De to kampene som ble utsatt på grunn av europacup-kvalik, skal spilles neste helg (altså Vålerenga-Tromsø og Rosenborg-Strømsgodset). Men i tillegg ble Vålerenga-Odd i runde 12 utsatt (VIF søkte fordi de hadde spillere borte i forbindelse med Gold Cup, og fikk utsatt denne kampen). Så har vi da denne "streikerunden" som spilles denne uka. Det var tre kamper i går, to i dag, og så har man tre kamper som har blitt utsatt videre : Stabæk-Godset (utsatt pga konsert i neste uke - en konsert jeg skal på Cool), Rosenborg-Sogndal og Aalesund-Tromsø.

Det er dermed fire kamper som ennå ikke har fått en endelig dato. Et par av disse kan kanskje spilles helga 13.-14. august, da kvartfinalene i cupen spilles. VIF-ODD og Stabæk-Godset kan utmerket godt spilles den helga.

RBK-Sogndal og AaFK-TIL får vi neppe noen dato på før de norske lagene begynner å ryke ut av europa-kvalifiseringen.

PS: Grunnen til at RBK-Sogndal er utsatt, er faktisk at RBK spilte treningskamp mot Partizan Beograd i går ... denne var kontraktsfestet og kunne ikke avlyses.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 30 jun 11, 19:50

Skal S08 endelig (?) ta sin første borteseier i Tippeligaen? Leder i alle fall 2-1 over Viking til pause.

Ellers leder Brann oppskriftsmessig 1-0 over Odd, etter en kjempetabbe av Odds keeper.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 30 jun 11, 20:15

Tynt med 08 muligheter så langt, men så lenge man scorer på to av de tre mulightene de har er det jo imponerende



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 42 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340