Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 42 8

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 08 mai 11, 20:33

Ingen storkamp på Skagerak Arena idg da Odd tok i mot 08 til dyst. 08 hadde et lite grep om kampen, men tapte alikevel 1 - 0.

I Haugesund vant Stabæk 4 - 3 etter en tabbe i forsvaret til Haugesund. Stabæk ledet 3 - 1 men Haugesund kom tilbake og utlignet til 3 - 3, alikevel ble det tap 4 - 3 mot de Blååå.

Ellers ble det 1 - 1 i toppoppgjøret Godset - Tromsø, mens Aalesund slo Start 3 - 2 på bortebane.

Akkurat nå spiller molde mot RBK, der står det 0 - 0(vet ikke hvordan kampen går der).

Adeccoresultater:

 

Sandefjord - Kongsvinger1 - 2 Asker - Bodø/Glimt1 - 0 HamKam - Bryne1 - 2 Hødd - Nybergsund Trysil3 - 0 Løv-Ham - Strømmen3 - 0 Randaberg - Mjøndalen1 - 1 Sandnes Ulf - Alta1 - 2 Ranheim - Hønefoss2 - 2

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 08 mai 11, 20:40

Rosenborg tok ledelsen i Molde etter en heading av Jim Larsen..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 08 mai 11, 22:00
Endret: 08 mai 11, 22:02
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Rosenborg tok ledelsen i Molde etter en heading av Jim Larsen..

Og punkterte ved Prica rett før slutt. To strake for Rosenborg nå. De er nok på gang igjen.. Haugesund og Sogndal i de to neste hjemmekampene er heller langt fra avskrekkende for trønderne.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 08 mai 11, 22:03

Btw Adeccoligaen: Skjer med Glimt om dagen??

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 08 mai 11, 22:48

Haugesund sliter nå. De har startet elendig borte (null poeng), og i dag kom jammen det første hjemmetapet for året også, mot Stabæk. Og det etter at de hadde ligget under 0-3 og hentet det opp. Jeg så en god del av andre omgang, og det var stort sett tut og kjør av begge lag.

16-mai-runden tipper nok Godset ned fra tabelltoppen. Tromsø tar imot Særp, mens Stabæk tar imot Sogndal. Begge disse går nok forbi Godset, som skal til Ålesund.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 mai 11, 21:13

Hvordan FFK klarte å tape hjemme mot Viking vil jeg aldri skjønne. Jeg kan ikke huske å ha sett en kjedeligere førsteomgang enn den mellom Sogndal og Viking. Andreomgangen var kun marginalt bedre. Det skjedder mer etter 33 sekunder av Fulham - Liverpool enn 90 minutter av den kampen.

Tabelltipset til ffksupporter.net ligger bra an foreløpig. Ligger på andreplass på tabellkonkurransen nå med treff på begge bunnlagene!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 10 mai 11, 16:15

10-årig RBK-fan fikk trøbbel med Molde-vakt

Hva synes vi om dette?

Jeg tenker at ja, det er en grunn til at man vil skille hjemme- og bortefans, og ja, man bør la være å gå i bortelagets farger om man ikke sitter/står på borteseksjonen. Men her var det altså snakk om en tiåring, som så kampen sammen med andre - og de andre var Molde-fans!

Jeg synes grensen bør gå ved å bli med på sanger og rop fra bortefansen. Når jeg er på stadion godtar jeg fint en person i bortelagets farger ved siden av meg på tribunen, særlig om det er en person med barn. Skjønner godt at ikke småbarnsfedre har lyst til å stå med den syngende bortefansen.

Grensen er nådd når en bortesupporter utenfor bortefeltet provoserer, ikke før. Som eksempel på en som provoserer, kan jeg jo nevne sarpingen som, på fjorårets kamp, sto midt på Gjensidige-tribunen og var med på "hater fredrikstad"-rop fra bortefeltet. Han bør være glad det var noen folk mellom ham og meg. Slikt mener jeg er utkastelsesgrunn. Skal man være med på slikt så hører man til på borteseksjonen. Alternativt foran storskjermen på Dickens i Sarp.

Kan også nevne en episode fra vår første TL-kamp i nyere tid, på Åråsen. Jeg og noen kamerater hadde billetter på langsiden (motsatt av der kanarifansen står), et stykke unna bortefeltet (og det var faktisk ganske mange Fredrikstad-folk på langsiden). Et stykke ut i andre omgang, da KFL dro i gang "reis opp, hvis du er Lillestrøm", og de gulkledde rundt oss reiste seg opp og sang med, var det en rødhvit dame i 40-åra som ba de gulkledde foran seg om å sette seg ned ...!

Men altså, hva mener folket? Hvor strenge skal man være når det gjelder bortefans utenfor bortefeltet?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 mai 11, 16:26

Opprinnelig postet av Tøfflus

Men altså, hva mener folket? Hvor strenge skal man være når det gjelder bortefans utenfor bortefeltet?

Jeg har sittet på Viking Stadion med rødt og hvitt skjerf, og jublet selvfølgelig når FFK tok ledelsen, en ledelse som ble utlignet noen få minutter senere.

Rundt meg satt hyggelig Viking-supportere, og det var ikke noe problem.

Det går an å oppføre seg som folk enten man er borte- eller hjemmesupporter. Jeg hadde ingenting i mot at det satt LSK-supportere i nærheten av våre faste plasser på stadion på siste hjemmekamp.

Det er en uting at man på enkelte arenaer kan bli nektet å bære sitt lags symboler på vanlige tribuner, selvfølgelig så bør det håndheves på Plankehaugenfeltet og Fiendefeltet der supportergrupperingene ikke bør blandes.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3498

Lagt til: 10 mai 11, 16:28
Det var noe skriveri for en tid tilbake om noen norske unger som var på Upton Park for å se West Ham mot Man Utd. Ungene ble plassert på hjemmeplasser hvor de sto med Man Utd draker ol. Som dere husker ledet West Ham 2-0 men tapte kampen likevel, og jeg må si jeg har forståelse for at en det ikke er så veldig populært for hjemmefansen med skrikende/jublende unger oppe i allt dette.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 10 mai 11, 16:39

Opprinnelig postet av Erikk
Det var noe skriveri for en tid tilbake om noen norske unger som var på Upton Park for å se West Ham mot Man Utd. Ungene ble plassert på hjemmeplasser hvor de sto med Man Utd draker ol. Som dere husker ledet West Ham 2-0 men tapte kampen likevel, og jeg må si jeg har forståelse for at en det ikke er så veldig populært for hjemmefansen med skrikende/jublende unger oppe i allt dette.

Nå er jo dette et drøyt eksempel, i og med at området hvor West Ham holder til er et område hvor hooligan-kulturen ennå ikke har avgått ved døden ... Det er direkte amatørmessig av en turoperatør å arrangere tur til en slik kamp, uten å gjøre oppmerksom på at dersom man ikke står med bortefansen, så holder man kjeft og gjemmer eventuelle røde effekter.

Vår kjære spradebass, næringsminister (daværende kulturminister) Trond Giske, var jo i hardt vær da han høylytt jublet for RBKs mål mot Chelsea på Stamford Bridge, der han satt vel plassert på en litt fiinere tribunedel.

Generelt har jeg inntrykk av at mange mangler forståelse for at andre tar fotball mer alvorlig enn de selv gjør, og at noen blir regelrett forbanna om en motstanderfan sitter rett ved siden av og jubler. De fleste behersker seg, men med mindre man innfører personlighetstest i inngangsporten slik at man siler ut dem som lett lar seg provosere, bør man nok henstille bortesupportere om å gå stille i dørene.

Men i saken om 10-åringen har Molde-vakta dummet seg ut.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 mai 11, 17:01
Endret: 10 mai 11, 17:01
Endret av: Willy René

[quote=Tøfflus]

Opprinnelig postet av Erikk

Generelt har jeg inntrykk av at mange mangler forståelse for at andre tar fotball mer alvorlig enn de selv gjør, og at noen blir regelrett forbanna om en motstanderfan sitter rett ved siden av og jubler. De fleste behersker seg, men med mindre man innfører personlighetstest i inngangsporten slik at man siler ut dem som lett lar seg provosere, bør man nok henstille bortesupportere om å gå stille i dørene.

Jeg tør påstå at de fleste fotballfans er slik at de tåler å ha noen motstanderpublikummere i nærheten av seg.

Har man normal folkeskikk så bør man trygt kunne sitte i nærheten av hverandre. Supporterfeltene unntatt. På alle hjemmekamper jeg kan huske så ser jeg bortesupportere på feltet jeg sitter på, nemlig P-feltet.

Kan det være noe problem det da?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3498

Lagt til: 10 mai 11, 17:06

Nå refererte du meg men teksten var den Tøfflus skrev (Ikke noe galt i hva Tøfflus skrev, men det ble feil kilde)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 10 mai 11, 17:08

Opprinnelig postet av Willy René

 

Jeg tør påstå at de fleste fotballfans er slik at de tåler å ha noen motstanderpublikummere i nærheten av seg.

Har man normal folkeskikk så bør man trygt kunne sitte i nærheten av hverandre. Supporterfeltene unntatt. På alle hjemmekamper jeg kan huske så ser jeg bortesupportere på feltet jeg sitter på, nemlig P-feltet.

Kan det være noe problem det da?

De fleste tåler det., i hvert fall i Norge. Derfor mener jeg at man ikke skal bortvise noen med mindre de oppfører seg provoserende (som den sarpingen jeg omtalte). Dog er det helt greit at på kamper som er litt "betente", henstiller man til alle bortetilhengere om å kjøpe billett til bortefeltet eller gå stille i dørene. Eksempler er FFK-Smurfene, LSK-VIF ... og Molde-RBK. 

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 mai 11, 17:28

Opprinnelig postet av Tøfflus
10-årig RBK-fan fikk trøbbel med Molde-vakt

Hva synes vi om dette?

Jeg tenker at ja, det er en grunn til at man vil skille hjemme- og bortefans, og ja, man bør la være å gå i bortelagets farger om man ikke sitter/står på borteseksjonen. Men her var det altså snakk om en tiåring, som så kampen sammen med andre - og de andre var Molde-fans!

Jeg synes grensen bør gå ved å bli med på sang

Tenker nok at vaktene kanskje tenker på at tiåringen fikk gjennomgå hvis Rosenborg - som de gjorde - ledet igjennom kampen og at ungen jublet. Så jeg tror nok vaktene handlet i god tro, og at de ikke stolte på at resten av feltet der klarte å holde seg i skinnet.

Har selv sittet bak et par skrikende RBK-supportere på langsiden nærmest PH-feltet da Rosenborg vant 4-1. Jeg kan ikke si det var så veldig gøy å høre de skrike om hvor ræva FFK var. Men, det var et stykke igjen før noen av oss reagerte for å si det sånn.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 16 mai 11, 09:41

Denne diskusjonen kommer litt nærmere nå:

Artikkel hos f-b.no

Personlig synes jeg man burde oppfordre sterkt til at sarpinger som ikke vil stå på bortetribunen, kjøper billetter på de tilstøtende feltene, slik at man i størst mulig grad får adskilt gruppene. Da unngår man i størst mulig grad mulighetene for provokasjoner.

Det beste er dog om FFK leder 3-0 før det har gått et kvarter. Da blir nok de fleste smurfene, både på og utenfor borteseksjonen, nokså rolige Cool

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 16 mai 11, 18:26
Endret: 16 mai 11, 18:38
Endret av: Knuty

Skal S08 ta endelig ta en borteseier i dag..? Leder i alle fall over Tromsø nå, og kjører kampen.

Edit: Vålerenga eier i alle fall én spiss som scorer mål. 1-1 i Tromsø, Mos.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 16 mai 11, 19:15

Det kan være et par skikkelige skreller på gang. Sogndal leder i Bærum, og Haugesund leder på Lerkendal ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 16 mai 11, 19:52
Endret: 16 mai 11, 19:53
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Tøfflus

Det kan være et par skikkelige skreller på gang. Sogndal leder i Bærum, og Haugesund leder på Lerkendal ...

De holdt faktisk inn begge to også, 0-1 seire til både Sogndal og Haugesund. Ingen kan si at Tippeligaen er forutsigbar i alle fall..

Brann og Ålesund vinner mer forventet hjemme. Sarpsborg tar et sterkt poeng i Tromsø. Viking neppe fornøyd med ett poeng mot Odd.

Solskjær synes å ha fått litt mer greie på Molde, 0-3 på Åråsen er sterkt.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 16 mai 11, 19:58

Det er nok mange smil på Vestlandet i kveld - fem av seks lag fra gærne siden av fjellet vant.

Nå får vi se da, om guttane kan gni salt i Vålerenga-såret. I så fall er vi på delt tabelltopp - sammen med fire andre lag.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 17 mai 11, 05:31

Opprinnelig postet av Tøfflus

Det er nok mange smil på Vestlandet i kveld - fem av seks lag fra gærne siden av fjellet vant.

Nå får vi se da, om guttane kan gni salt i Vålerenga-såret. I så fall er vi på delt tabelltopp - sammen med fire andre lag.

Ja, da ble varene levert, og vi deler tabelltoppen med Tromsø, Strømsgodset, Aalesund og Brann ... og etter sju runder er det åtte poeng fra øverst til nederst. ÅTTE!

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 42 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340