Exit for Raio Piiroja
Erikk
Ble medlem: 20 jul 04
Lagt til: 24 jun 11, 16:22
Endret: 24 jun 11, 16:22
Endret av: Erikk
Tiden og økonomien taler Raio imot. Holters oppsummerte det godt. Like fullt er det skikkelig trist. Czwartek og Raio er de spillerne jeg kan kalle mr FKK i nyere tid. Jeg vil savne Raio!
---------------------------
Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.
De fleste burde skjønne at den egentlige grunnen er at han ikke sees på som god nok lengre. Økonomi er nok bare en unnskyldning for ikke skape vrede hos fansen.
Flisa
Ble medlem: 26 sep 09
Lagt til: 24 jun 11, 18:32
Endret: 24 jun 11, 18:33
Endret av: Flisa
Opprinnelig postet av niggle
De fleste burde skjønne at den egentlige grunnen er at han ikke sees på som god nok lengre. Økonomi er nok bare en unnskyldning for ikke skape vrede hos fansen.
Du har nok ganske rett. Raio har tapt seg veldig - spesielt inneværende sesong. Dette kan selvfølgelig skyldes skader. Nå er det på tide å se fremover og innkjøre et nytt stopperpar som vi kan utvikle og ta nytte av i mange år fremover. Jørgen Horn bør være en av disse og inntill videre kan nr 2 fint være Vidar etter min mening.
Men det har nok mye økonomi også.
Man må ikke glemme at denne avtalen med agentfirmaet i Estland nå gikk ut for ikke lenge siden og selv om de innvolverte påstår noe annet vil jeg jo tro at Raio mistet halve lønna si her og hvis det er dette han krever av FFK nå betyr dette at lønnen vil øke med rundt 850 000 inkl alle avgifter OG det har vi ikke råd til...
Men jeg hadde samme tanke som deg, at de har tatt en beslutning på at han ikke er god nok lenger...
- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)
Etter å ha lest alle innlegga nå , skjønner jeg at det var et morrasjokk for meg. Klart at det er det sportslige som spiller inn ved avgjørelsen til FFK. Jeg har fulgt han i alle år og er vel aldri blitt skuffet av hans vilje og driv. Det være seg på banen eller med fiskestanga. Han har jo nesten blitt Gressvikgutt . Ok , etter dette er jeg enig med de fleste at folkets spiller bør være av yngre dato og lovende.
Men herregud, han skal ha en stor takk for å ha vært med å dra FFK opp fra søppla. Noe av det beste kjøpet Eggen gjorde, og takk for det. Hvem glemmer semifinlen mot VIF ? Ikke jeg ihvertfall.
Det er visst litt uenigheter om hvorvidt Piiroja er god nok eller ikke for FFK, men jeg mener at han per dags dato er bedre enn Vidar Martinsen. Han har riktignok tapt seg mye fra hvordan han var før, og sesongen i fjor var direkte svak, men i år syns jeg han har åpnet respektabelt.
Nå har jeg ikke peiling på den økonomiske forskjellen på Martinsen og Piiroja, men mener helt klart at sistnevnte er et bedre sportslig valg.
De gangene Piiroja har prestert dårlig, har det blitt ropt etter Martinsen, men jeg syns han har vært like skuffende. De taktiske manglene Piiroja har er like tilstedeværende hos Martinsen. Den største forskjellen på de to er farten.
Syns ikke det er noe problem at vi kvitter oss med Piiroja, men jeg ønsker meg en annen stopper enn Vidar Martinsen sammen med Jørgen Horn.
http://www.twitter.com/banksy8
Å skulle kvitte seg med Raio, kjennes veldig vondt og ikke riktig som ffk supporter...
Svaberget for alltid!
Piroja er vel den av FFK-spillerne de siste årene som hadde fortjent en statue. 8 sesonger! Hvor mange mål har han ikke headet inn? Og hvor mange ganger har han ikke ofret seg? Eller blødd etter en duell, men fortsatt spilt? Jeg vil aldri glemme synet av ham med den sinnsvake ansiktsmasken og bandasjene, i alle fall.
Det ville være veldig vemodig å ikke la ham få avslutte karrieren i Fredrikstad.
Burde vi skjønne det fordi du skriver at slik er det?
Jeg er ikke enig med deg i at han ikke er god nok for FFK. Når han er på banen så vet jeg at det iallefall er en spiller der ute som blør for drakta. Mannen er en kriger .Mulig det har svingt litt i prestasjonen i det siste men det har det faktisk gjort for hele laget. Og...Sist gang jeg sjekket var han kaptein for Estland. Det bør vel bety at han er god nok for FFK også?
En annen ting jeg ikke er enig i er når du sier at "Økonomi er nok bare en unnskyldning for ikke skape vrede hos fansen". Det tror jeg er helt feil. Jeg syns klubben har spilt med ryddige kort det siste året. De har gått fra å være en lukket, hemmelig og skakkkjørt gutteklubb til å vise åpenhet og nøkternhet. Dermed har de klart å skape tillit. Derfor tror jeg ikke de har falt tilbale til gamle synder ved å spille et spill.
Opprinnelig postet av theodora
Amen. Denne støttes!!Opprinnelig postet av niggle
Burde vi skjønne det fordi du skriver at slik er det?
Jeg er ikke enig med deg i at han ikke er god nok for FFK. Når han er på banen så vet jeg at det iallefall er en spiller der ute som blør for drakta. Mannen er en kriger .Mulig det har svingt litt i prestasjonen i det siste men det har det faktisk gjort for hele laget. Og...Sist gang jeg sjekket var han kaptein for Estland. Det bør vel bety at han er god nok for FFK også?
En annen ting jeg ikke er enig i er når du sier at "Økonomi er nok bare en unnskyldning for ikke skape vrede hos fansen". Det tror jeg er helt feil. Jeg syns klubben har spilt med ryddige kort det siste året. De har gått fra å være en lukket, hemmelig og skakkkjørt gutteklubb til å vise åpenhet og nøkternhet. Dermed har de klart å skape tillit. Derfor tror jeg ikke de har falt tilbale til gamle synder ved å spille et spill.
We'll be back!!
Så dere tror at FFK ledelsen hadde gått ut i media og sagt at de synes Piroja ikke er god nok for FFK lengre? Eller mener dere det er helt utenkelig at de mener det?
Bare se på reaksjonene her inne og facebook, så skjønner dere hvorfor de skylder på økonomi.
Må si jeg ble lei meg når jeg fikk nyheten i tryne. Speiderklipp og høye kneløft, utenomjordisk innsatsvilje så blodet svetter. Ingen på dagens FFK-lag er i nærheten. Uten ham ville FFK ha litt mindre særpreg. Kjedligere.
Tror personlig at det er skaden som har gjort ham litt rusten. Han er så proff at formen kommer. Bare vent!
Piroja = FFK
Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.
Tydelig at dette kom overraskende på mange, og det forundrer meg.
Avtalen med det estiske agentselskapet ble sagt opp for snart ett år siden. Det burde være et greit hint.
Med tanke på at spilleren har ca 600' i lønn fra FFK, samt en mill via Estland, er det grunn til å tro at han forventer lønn i 2 millioners klassen. Det er klart at FFK ikke inngår nye kontrakter med slike lønninger.
Og dette er i og for seg grunn god nok til ikke å signere videre.
Når det gjelder det sportslige så er nok kanskje Piroija en bedre spiller pr i dag enn Martinsen. Men laget er bedre med Martinsen. Horn har også uttalt at han foretrekker å spille sammen med sistnevnte, og hvis man spør Thomassen og Staw vil jeg tro at de svarer det samme.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Opprinnelig postet av Bærra
Vi har vel strengt tatt ikke spilt semifinal mot VIF med Piroja på banen.
??
cupmester 06, uten tromme
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914