Husk meg
Brukernavn
Passord

Er jeg den eneste som er bekymret???

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 27 feb 04, 00:32
Endret: 27 feb 04, 00:58
Må si at jeg er veldig bekymret over situasjonen pr. dags dato. Mye skader. Ingen store navn er kjøpt. Har mistet den spiller som har mest tippeligaerfaring (dadason). Vil spillere som ringberg, risholt, søderstjerna osv. holde mål? Sentrale spillere er skadet, vil de få den oppkjøringen som trengs før seriestart? Jeg vet jeg er pesimistisk nå. Det er klart at vi først må se ann hva de er gode for med en toppet første elver som er skade fri. MEN MÅ INNDRØMME AT DETTE IKKE SER BRA UT?? ER DET NOE FLERE SOM ER BEKYMRET??? Eller er det bare jeg som er unødvendig bekymret n:confused:å??

Moderator: Slutt med bare caps (store bokstaver) i tittelen.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 27 feb 04, 00:44
Endret: 27 feb 04, 00:59
Alle er vel nervøse, og med rette. Vi er jo tross alt underdogs så det holder. Personlig gleder jeg meg og gruer meg litt om hverandre...

Men vi HAR forsterket laget. Vi har riktignok ikke fått Ronaldo, men FFK er ingen taper på markedet. Dessuten er det ikke umulig at vi får forsterket laget enda mer. Ha litt is i magen.

Det er tross alt vanskelig å spå hva guttæne er gode for til året, og dersom Ronaldo uteblir, venter jeg og ser først likevel... Akkurat nå velger jeg å nyte livet som optimist heller enn å være pessimist/realist.

Vi ses når vi tar 3 poeng norte mot Lillestrøm...

- !

Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 27 feb 04, 00:47
Endret: 27 feb 04, 00:59
Håper du har rett. Deilig å tatt skalpen til de gule kanaris. :ffk:

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 27 feb 04, 00:50
Endret: 27 feb 04, 00:59
Ringberg - Hornseth
Stjerna - Koskela - Brenne - West
Hagen - Risholt - Trondsen - Czwartek

Ringberg - Har scoret jevnt og trutt i 5 sesonger nå, og vært toppscorer overalt han har spilt - både i Sverige og i Norge. Blir spennende å se hva han kan utrette i tippeligaen.

Hornseth - Spilleren som står bokført med flest scoringer etter treningskampene. En spiller som trolig vil utfylle Ringberg godt. Har tippeligaerfaring fra Rosenborg og Bryne.

Söderstjerna - Var en stor profil i Allsvenskan, og ble beskrevet og sammenlignet med blant annet Bergkamp. Var blant FFKs beste spillere i fjor selv med etterslep av kyssesyken. Vil trolig komme mer til rette i tippeligaen enn i 1. divisjon.

Koskela - En spiller som blir beskrevet som en løpssterk ballvinner. Ligner veldig på Roger Risholt både i spillestil og utseende. Var fast på Tampere United, og står bokført med hele 128 kamper og 10 mål for Tampere. Har også vært aktuell for det finske landslaget, men konkurrert med Jari Litmannen. Tampere ble nr. 3 på tabellen i år, og de tre øverste lagene i Finland skal være en god del bedre enn resten.

West - Harry Hansen har uttalt at West kanskje blir den raskeste spilleren i Tippeligaen. Trolig er han nok langt fra den beste. MetroStars-treneren skal ha beskrevet West som "uhyggelig rask, men ikke så veldig god ellers". Dette lover selvfølgelig ikke godt, men West skal ha imponert Eggen stort på La Manga.

Brian West har 7 a-landskamper for USA, men har aldri spilt når USA har stilt med toppet mannskap. West beskrives som en svært rask spiller som helst spiller høyrekant, men også kan være et alternativ som spiss.

Et usikkert kort med erfaring fra MSL - ikke ulikt Melo, men West er Amerikaner - ikke brasilianer.

Hagen - FFK har uttrykt et ønske om å hente en venstrebent forsvarspiller, men pt er Hagen (evt Stian Johnsen) vårt beste alternativ. Noe erfaring med Bodø/Glimt, men ellers er det heller tynt.

Risholt - Vår egen midtbaneterrier har i år blitt omskolert til midtstopper. Har gjort sakene godt i treningskampene, og var i fjor blant FFKs topp5 beste spillere. Risholt er også av de spillerne som har imponert supportere fra Tippeligaen, og trolig holder han tippeligaekvalitet, selv om han aldri har spilt der selv.

Tor Trondsen - En av spillerne med størst erfaring i FFK. Med kamper i tippeligaen for både Moss og Rosenborg er han uten tvil et av de sikreste kortene vi har.

Czwartek - Har prøvd seg i tippeligaen tidligere med Moss uten særlig suksess. Riktignok har Czwartek imponert både Eggen og supporterne med stadig fremgang, og spesielt i fjor viste Czwartek stor fremgang og tegn på at han i år kan bli en habil høyreback. Med sin hurtighet er han uten tvil en ekstra sikkerhet i de bakre rekkene.

I tillegg til disse har vi spillere som Roger Helland (topp3-5 av våre beste spillere i fjor), Christian Petersen og Anders Rotevatn med tippeligaerfaring, samt en rekke fremmadstormende talenter :)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 27 feb 04, 00:51
Endret: 27 feb 04, 00:59
har vi egentlig forsterket laget?

Vi har mistet:
Tore Pedersen
Welton Melo
Rikardur Dadason
Olof Watson
...4 spillere som på forskjellige måter har vært svært viktige for FFK...

inn har vi fått 4-5 spillere som vi egentlig ikke vet om de er gode...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 27 feb 04, 00:55
Endret: 27 feb 04, 00:59
Tore Pedersen var intet stort tap, da han så å si ikke spilte i fjorårssesongen. Riktignok ville en Tore Pedersen i toppform vært en knakende god forsterkning.

Welton Melo synes jeg det fortsatt er synd at vi mistet, men sånn går det når man ikke passer inn i spillegruppen. En artig spillertype.

Dadason hadde vært god å ha med videre. Jeg forstår fortsatt ikke behandling av ham, men det ligger kanskje mer enn vi aner bak denne saken? Skulle gjerne hatt han med videre.

Olof Watson var ikke akkurat en slående førstelagsspiller og en spiller av tippeligakvalitet, men en viktig potet og en spiller som kunne anvendes så å si over alt. Merkelig at han var den første spilleren som måtte gå. Passet kanskje ikke han heller ordentlig inn i spillergruppen?

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 27 feb 04, 00:57
Endret: 27 feb 04, 01:00
Det er godt mulig vi er uenige her, men jeg mener bestemt at vi har styrket laget. Jeg skulle derimot gjerne sett at Dadason hadde blitt et år til.

- !

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 27 feb 04, 07:46
Opprinnelig postet av Holters
Ringberg - Hornseth
Stjerna - Koskela - Brenne - West
Hagen - Risholt - Trondsen - Czwartek


Er Helland tiltenkt benken? Han var helt klart min favoritt i 1. divisjon! Dog morro at det er kamp om plassene!

---------------------------

Stadion på FMV!


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 27 feb 04, 08:31
Endret: 27 feb 04, 08:31
Opprinnelig postet av Holters
Et usikkert kort med erfaring fra MSL - ikke ulikt Melo, men West er Amerikaner - ikke brasilianer


Muligens første gang jeg har hørt at det er bedre å være amerikaner enn brasilianer når vi snakker om fotballspillere :D
Skjønner dog hva du mener, muligens lettere for å passe inn i gruppen osv ....

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 27 feb 04, 09:07
Endret: 27 feb 04, 09:08
Mulig sentral midtbane hjemme:
Koskela - Brenne
Helland - Brenne

Borte:
Koskela - Helland

Eventuellt også kunne bytte inn Helland for Brenne ved 3 måls ledelse :-)

Helland kan jo gjøre en god jobb for Risholt i forsvar hvis vi sliter i lufta...

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 27 feb 04, 09:54
Hva er det dere snakker om Helland er sansynelig vis den mest rutinerte spillern FFK har han har hatt mange sesonger på høyt nivå i Brann og har vel til og med fått med seg to landskamper

Helland

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 27 feb 04, 11:11
Endret: 27 feb 04, 11:34
Syns det er litt feil fokus her. Vi er altfor fokuserte på om vi har bedre spillere i år enn i fjor, om vi har fått de forsterkningene vi håpet på ol. Det bekymrer meg egentlig ikke, tror vi allerede nå har forsterket laget nok til markere oss i TL. Pluss at man kan jo håpe på at noen av de unge guttane utvikler seg videre, som Jørgen P. F.Eks.

Det som derimot bekymrer meg nå, er at mange av de nøkkelspillerne vi har ikke ser ut til å få den oppkjøringa de trenger for å være i form til seriestart. For det første så henger de nok litt etter på den fysiske biten, men de vel jo også lide under manglende kamptrening, for nå er det ikke mange treningskampene igjen. Skal vi bli klare til seriestart så må vi ha en tilnærma skadefri tropp senest en måned før seriestart, tror jeg!!

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 27 feb 04, 11:34
Endret: 27 feb 04, 11:35
Godt poeng S-a #78!

Og Ebenfalk, rutinert er ikke det samme som best....

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


svante

Juniorspiller
Ble medlem: 10 okt 03
Innlegg: 107

Lagt til: 27 feb 04, 13:00
Husk ogsaa at aalesund ikke forsterket laget i det hele tatt, og det var ikke alngt unna at de greide seg.....

---------------------------

Trallalla........


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 27 feb 04, 13:10
Opprinnelig postet av svante
Husk ogsaa at aalesund ikke forsterket laget i det hele tatt, og det var ikke alngt unna at de greide seg.....

Aalesund var rimelig suverene i 1. divisjon da...

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 27 feb 04, 13:14
Så vidt jeg kan huske så ble Ålesund nr.2, knepent forann Sandefjord!....hmm, minner vel mistenkelig om FFK`s plassering i fjor Holters.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 27 feb 04, 13:26
OG da husket jeg feil gett... Var Tromsø som tok 1. plassen da ja. Sånn kan det gå :)

Tromsø 78-36 67 poeng
Aalesund 77-26 64 poeng
Sandefjord 65-38 60 poeng

Ham-kam 60-29 63 poeng
Fredrikstad 68-37 62 poeng
Sandefjord 71-41 61 poeng

Synes nå Aalesund virker solide defensivt og målfarlige offensivt ut ifra dette.

Burde kanskje forsterke forsvaret litt snart?

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 27 feb 04, 13:42
Opprinnelig postet av Holters

Synes nå Aalesund virker solide defensivt og målfarlige offensivt ut ifra dette.

Burde kanskje forsterke forsvaret litt snart?


Det blir ikke helt riktig å sammeligne ligaplassering i to forskjellige sesonger, men du har ett poeng Holters! Spesielt med tanke på at det ble scoret 860 mål det året Ålesund var i 1. div, mens det ble scoret 820 i fjor. Når vi da ser at Ålesund hadde målforskjell på 77-26, mens Fredrikstad hadde 68-37, så er det kanskje litt urovekkende.

Men som sagt, blir ikke helt riktig å sammenligne slik.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 27 feb 04, 14:10
Vet det, men du forklarte så fint selv :)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 27 feb 04, 14:15
Takk! :p

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340