Husk meg
Brukernavn
Passord

Gå for "Høili-løkka!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 27 mai 04, 15:34
På FB finner man et radiointervju med Eggen der han tar tak i det aller, aller viktigste som alle parter, de involverte og oss som står på siden, må ta til oss:

Vi står her med to gode alternativer, det er veldig viktig at man ikke vender vinneralternativet ryggen og kritiserer det for mye dersom man mente det andre alternativet var bedre!

For da blir det aldri noen ny stadio! Alle involverte må enes om et alternativ og gå fullt for det. Selv har jeg ivret for et FMV alternativ og mener det blir bedre for Fredrikstad som by. Men Holmen alternativet er også flott og på mange måter mer fornuftig for nå snakker man om gradvis utbygging og det er det beste. RBK, norges rikeste klubb, har gjort dette, de har vært fornuftige. Dog er Holmen alternativet for lite.

Så tenk dere om før dere i samme innlegg slakter det ene alternativet og samtidig nekter å se svakheter ved deres eget valg. Det er slikt det blir trenering av, det er slik vi får Pizzaninikvartaler. Nå står det tilsynelatende sponsorer og sterke krefter på hver side som kan trekke seg fra samarbeid med FFK om de ikke får viljen sin. Det er ”du får ikke komme i bursdagen min heller” mentalitet vi ikke trenger!

Det viktigste for FFK er at klubben får det anlegget den fortjener innefor fornuftige økonomiske rammer. Om jeg må dra til FMV eller Holmen – spiller ingen rolle!

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 27 mai 04, 15:51
DeKjök: Applaus!

Jeg har og mine meninger om hvor stadion bør ligge, men gidder ikke legge de ut her. Mange gode argumenter for og imot har blitt sagt her.

Dog er det DeKjök som har sagt det vesentligste. Uansett hvilket alternativ det blir, må vi stå bak det. Alle som en. Ellers blir vi aldri ferdig med denne kranglinga.

---------------------------

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!


ximo

Juniorspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 198

Lagt til: 27 mai 04, 17:42
Her er mitt syn på saken, for og i mot begge alternativer. Uansett vil jeg si at begge er gode alternativer med forskjellige egenskaper og muligheter. Jeg heller mot FMV, men må si at jeg blir ikke skuffa om "Høili-løkka" vinner.

FMV:
- adkomstveier, mye kø etter kamp (2)
- lenger fra mercur (4)
+ parkeringsmuligheter (1)
+ utbygginsmuligheter (3)
+ nært sentrum, kort gåavstand
+ vil berike området og dermed byen

Holmen:
- begrensede utbyggingsmuligheter (3)
- dårligere parkeringsmuligheter (1)
+ bedre adkomstveier (2)
+ nært mercur treningsanlegg (4)
+ samme gamle beliggenhet, historie

1. Parkering
Er det ikke store områder på FMV som kan brukes til parkeringsplass? Hvorfor har ikke Værste tenkt på det? Et stadion av denne størrelsen bør vel ha gode parkeringsmuligheter, og med antatt 3-4000 biler til en fullsatt stadion bør det nesten være organiserte parkeringsmuligheter i nærheten. På Holmen ser ikke jeg noen mulighet for å forbedre parkeringen, og sånn det er nå er ikke bra nok for framtida.

2. Adkomst
Med parkeringsplass blir adkomsten til FMV et problem, og det må isåfall forbedres.. Veien til FMV er for liten til å håndtere alle biler som skal hjem fra en fullsatt stadion, gangbroen for liten til å håndtere alle som skal gå til bilen i sentrum. Selv om Holmen har flere adkomstveier, har jeg flere ganger sittet i bilkø etter en kamp med 10.000 på stadion.

3. Utbyggingsmuligheter
Totalt sett er det bedre utbyggingsmuligheter på FMV enn Holmen. Plassen på Holmen er begrensa, på FMV er det nok av plass rundt stadion til videre utbygging.

4. Treningsfelt
Nå vet ikke jeg hvordan FFK gjør det med treningene, men jeg tviler på at de trasker over til Mercur fra stadion. Og jeg vet at store lag ikke har sine treningsfelter vegg i vegg med stadion. Å flytte til FMV betyr ikke å droppe Mercur, det er da like lett å kjøre bil/buss dit som før..

---------------------------

"jeg bor i moss nå, og bor i moss neste år. og jeg skal pendle til fredrikstad også neste år!" -KTE (og ximo), 2004


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 mai 04, 20:16
10 700 er ingenting for en klubb med ambisjoner. Målet er ikke å være utsolgt hver kamp, men å ha litt å gå på. I de tre kampene vi har hatt fullt hus, kunne FFK sikkert ha fått inn et par tusen til, og da er det greit å ha den plassen. Det blir ikke som på Røkkeløkka at det står 100 stakkars supportere og prøver å lage tifoshow, ei heller kommer vi til å se at vi trekker under 5 000 til kampene og dermed flere ledige enn brukte plasser. Skulle vi rykke ned så kommer tilskuertallene til å synke, men ikke til mer enn det var i fjor. Og med en klubb med ambisjoner så må vi tørre å satse litt.

Stadion til Høili er fin den, men alle kan jo se hvor inneklemt og utilpass den ser ut inni blant gamle gravstøtter og bolighus. Alle andre bygger der det er luft rundt stadion, hvorfor skal vi gjøre motsatt?

Hvordan er forresten finansieringen på Holmen? Kanksje kan de som står bak dette prosjektet også gå på en økonomisk smell, slik noen hentyder kan skje med Værste?

Og hvor treningsbanen ligger i forhold til stadion er jo fankern med likegyldende. Det er ingen som bor på stadion. Selv ikke Eggen. Og hvem vet, kanskje det blir anlagt treningsbane på FMV etter hvert også? Så blir i hvert fall ikke spillerne slitne av å komme seg til Mercur...

Men savner fortsatt litt plank i stadion, selv om FMV-hallene intergrerer litt historie inn i stadion. Er dette utenforstående arkitektkontorer som står bak tegningene? I så fall bør de tenke litt mer på hva som forbindes med Fredrikstad. Og tro meg, ting blir alltid penere ut på et utkast enn det blir i virkeligheten...

Nei, FMV står forstatt frem som det soleklare førstevalget for min del.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 27 mai 04, 21:12
Opprinnelig postet av ximo
4. Treningsfelt
Nå vet ikke jeg hvordan FFK gjør det med treningene, men jeg tviler på at de trasker over til Mercur fra stadion...

Nei, de trasker ikke, de jogger... Når guttæne trener på Merkur bruker de faktisk garderobene på Stadion, før de tar turen til fots som en del av oppvarminga ;)

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 27 mai 04, 21:17
Mye av "problemet" løses jo dersom man velger kunstgressvariant på nye stadion, dersom man går for FMV (noe som nå virker lite sannsynlig, dessverre). Med moderne kunstgress (som fører med seg en rekke fordeler) så kan man jo trene på selve stadion. Og hva er vel bedre enn å trene nesten hele året på samme underlag hvor man skal spille halvparten av seriekampene?

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 28 mai 04, 09:12
Det som jeg synes er morsomst med Holmen forslaget er at huset til Forsberg "står inne" på stadion!

Når det gjelder økonomi: Greit at klubben får samme leie, men er det ikke en liten forskjell i å betale leie til Værste kontra FFK eiendom? Jeg regner med at FFK Eiendom har litt andre innteresser enn Værste?


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340