Husk meg
Brukernavn
Passord

Gå for "Høili-løkka!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 27 mai 04, 13:38
Etter å ha vurdert begge alternativene nøye er jeg ikke i tvil: FFKs framtide bane bør bli værende på Holmen.

1: FMV er et "luftslott". Ikke negativt ment, men økonomien er ennå ikke på plass, og det vil bli problemer, for alle som skjønner litt av av transport og vei-nett, å få mange tusener til og fra området. Byggingen vil heller ikke kunne bli trinnvis.

2: "Høili-løkka" gir rom for trinn1 og trinn2 i utbyggingen, men også mer stykkevis ved behov. Det er det mest fornuftige. Vi snakker om et 80-talls millioner kroner. Da er det lurest å dele opp byggingen. Leiligheter og næringsarealer er også tegnet inn. Smart!

3: "Høili-løkka" ser rett og slett pen ut. De som ennå ikke har sett de siste tegningene bør se dem.

4: Det er på Holmen vi har historia. Ja, jeg vet at det hjelper lite i den store sammenhengen, men det betyr i hvert fall endel for meg.

5: FMV-stadion er absolutt stilig, det høres fint og flott ut, men på Holmen vet i hvert fall hva vi har og hva vi får.

Går for "Høili-løkka"!

:ffk:

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 27 mai 04, 13:42
Endret: 27 mai 04, 13:43
Helt uenig!
Alt blir bedre på fmv!
Gidder ikke argumentere i mot!
Det sier seg selv :D

Stadion på FMV!
Og det tror jeg 99,99999% av alle Plankehaugen fans er enig i!

Det Høili sier at det er 50-50 er bare piss!Kan du ikke lage en vote da Holters?


:ffk:

---------------------------

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 27 mai 04, 13:46
Enig med FFK-thomas på det fleste punktene! Spesielt argument 1 og 2 er viktige for å i det hele tatt få gjennomført noe som helst.

FMV-forslaget så nok mer estetisk ut, og det var fancy med tribuner inne i verkstedhallene. Men viktig å være litt realistiske her også.

---------------------------

www.carlberner.no


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 27 mai 04, 13:47
Jeg ser gjerne frem til alle argumentene MOT Holmen, for de gode finnes ikke :) :D
Det eneste fornuftige er å satse på et alternativ som er trygt og sikkert. FMV kan ennå ikke redegjøre for økonomien.

Men, kjør debatt! :D

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 27 mai 04, 13:56
Lekker den der. Er det kommet frem plan for anntall sitteplasser på hovedtribune byggetrinn 1 og anntall totalt?

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 27 mai 04, 14:01
I det øyeblikk det kommer en økonomisk fornuftig plan for FMV-planen, så er det et absolutt førstevalg.

1) Det er nærmest ubegrensede muligheter, hva angår plass. Holmen er mildt sagt begrenset.

2) Historien er viktig for mange, men skal vi virkelig ta det i betraktning? FFK har levd på gammel storhet lenge nok!! Og hvis en klubb som Arsenal kan flytte fra en stadion med mye mer historie enn FFK-stadion har, så hvorfor ikke vi?

3) Parkerings-problematikk som Høili og flere drar frem... Det er da bare noen hundre meter å gå ifra der vi er nå, og det blir parkering under stadion, muligheter rundt er også store. Er da ikke så sinnsykt mye større muligheter ved Holmen, slik som jeg ser det.

Dette ble mer FOR FMV enn MOT Holmen, men man skal da fokusere på fordeler fremfor ulemper syns nå jeg da. Og FMV har helt klart mye større fordeler...OM økonomien klarlegges. Der ligger det eneste ankepunktet i mine øyne.

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 mai 04, 14:11
1. Skjønner overhodet ikke hvorfor det skal bli verre trafikkproblemer på FMV enn det er på Holmen? FMV er ikke et luftslott. Det vil ikke koste FFK noe annet enn leie, en leie som blir like mye som nå. Og da fatter jeg faktisk ikke hva som er vitsen med en mulig trinnvis utbygning heller, hvis pengene blir lagt på bordet, og FFK ikke står økonomisk ansvarlig for noe av det. Dessuten, Fredrikstad Stadion vil kunne brukes helt frem til ny stadion bli klar. Vi slipper å spille på en byggeplass.

2. Se over, for hvis pengene kommer på plass, er du sikker på at de ikke er det allerede?, så trenger man verken leiligheter eller trinnvis utbygning. En trinnvis utbygning i denne byen vil bare ta grusomt lang tid. Du ser jo for eksempel på Rådhuset. Planene var klare for at den gamle kinoen skulle rives og byggingen fortsette der, ingen ting har skjedd.

3. FMV ser ikke pen ut? Selvfølgelig gjør den det, og det er plassert midt i hjertet av Fredrikstad, og ikke gjemt bort mellom gamle bolighus og en kirkegård. Og hva har egentlig en slik koloss der å gjøre? På FMV vil den gli mye bedre inn i bybildet, siden det kommer opp flere og flere nybygg i nærområdet.

4. Greit historien har vi levd lenge på her i byen. Er det ikke på tide å kvitte oss med spøkelset, og lage en ny æra og historie på nye tomter?

5. Vi kommer til å få det mye bedre på FMV. Området rundt kommer til å vokse, og stadion vil bli et sentrum for hele byen, og så vil noen at det skal gjemmes bort? Fredrikstad er så heldig å ha så mye og god plass i sentrum av byen, som både ligger sentralt, og som ligger litt i rolige omgivelser. Det er med andre ord et perfekt sted for et slikt midtpunkt.

Til slutt.

Dere må slutte å se så kortsiktig på ting. Dere maser om at det ikke er broforbindelse til FMV, og at det ikke kommer på 3-4 år. Hvor lenge tror dere ikke en stadion vil stå? Den gamle har stått der i nærmere 80 år nå, og dere skal velge vekk FMV fordi den i de første 3-4 årene ikke er bro der? Det gjelder å se langsiktig på ting, og ikke bare finner problemer med FMV. Det er her ting kommer til å skje fremover, det er her utviklingen vil skje, og den syns jeg ærlig talt FFK bør være en del av.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 27 mai 04, 14:19
Hva med treningsforhold?

På Holmen er jo Merkur i nærheten......
Håpløst å ta buss til treningsbanen, og enda mere håplåst og trene på hovedmatta..??

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 27 mai 04, 14:27
Vi har alle våre meninger. Og det fint å lufte dem! :ffk:

Jeg ser som sagt mange fordeler ved FMV, men enda flere ved Holmen.

Ok, det er kanskje en bagatell, men: si at 8.000 mennesker skal gå fra sentrum til Værste. Skal alle bruke gangbrua? Tenk for en vanvittig kø. Og med de håpløse problemene ved den brua kan det bli interessant når man må håpe å rekke 2. omgang eller løpe rundt via Kråkerøybrua. Ok, litt usaklig kanskje, men :D

For å oppsummere meg selv: med FMV forskutterer vi løfter som blir gitt, men som ennå ikke er klare, mens med Holmen ligger alt godt dokumentert til rette.

La det være sagt: uansett beliggenhet får vi en flott og moderne fotballarena

:ffk:

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 27 mai 04, 14:33
Hva angår trening, så er det ikke allverdens vedlikehold av den nåværende FMV-matta som skal til for at den er brukændes... Og hva angår trafikk til Stadion, så vil en gangbro fra Gressvik-siden løse masse problemer!

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 27 mai 04, 14:34
Så lenge Værste garanterer FFK lav leie (lik dagens, som må ansees som meget lav) i over 20 år fremover, synes jeg det er uinteressant hvordan Værste skal løse den økonomiske kabalen... FFK skal altså foreholde seg til baneleien, og intet annet!

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 27 mai 04, 14:36
FMV matta?
Hvem eier egentlig den?
Har ikke sett i noen planer at den skal bli beholdt. Det ble jo nevnt i FMV-planene at en treningsbane kunne bli bygd med tid og stunder, om stadioen gikk med overskudd.....
Tror ikke FFK har godt av å ta buss til trengingsbane i vente på at stadion skal gå med overskudd........

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 27 mai 04, 14:40
Hvis du tenker deg littegranne om bøgis, så er det ikke uinteresant hvordan værste skal løse den økonomiske kabalen. Slettes ikke. Man bør ha det i mente at værste kan gå konkurs. Hva tror du skjer med baneleien med nye eiere da?

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 27 mai 04, 14:43
Opprinnelig postet av seal_dm
Hvis du tenker deg littegranne om bøgis, så er det ikke uinteresant hvordan værste skal løse den økonomiske kabalen. Slettes ikke. Man bør ha det i mente at værste kan gå konkurs. Hva tror du skjer med baneleien med nye eiere da?



Nemlig! Endelig. Visste det var jeg hadde glemt i argumentene. Vi kan alltids si at "nei, går det konkurs vil banen bli fredet og andre overta". Men det finnes det etter det jeg har sett ingen sikkerhet for.
Ett eksempel: da jeg studerte i Brighton ble plutselig banen til klubben solgt til et firma som skulle bygge kjøpesenter. Det endte med at klubben ble stående uten bane og måtte inngå leieavtale. Stor krise.
Jeg sier ikke at det kommer til å skje, men tryggheten her gjennom Holmen er altså større.

I_Utlendighet

Knøttespiller
Ble medlem: 20 apr 04
Innlegg: 27

Lagt til: 27 mai 04, 14:44
Dette med treningsfasiliteter synes ejg er en av de dårligste argumentene... gutta kan vel ha fremmøte på Mercurbanen, så slipper man både buss og tog! Garderobe-fasiliteter og gymsal og for den saks skyld klasserom finnes jo tilgjengelig via Christianslund vgs...

---------------------------

----------------------------------------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen, t


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 27 mai 04, 14:48
seal_dm: Jeg som deg vet hvem står bak Værste... Dvs Værste konker ikke. Dette er pengesterke lokale grupperinger som altså skal bygge Fredrikstad (og ikke bare stadion) videre. De vet hva de driver med og leker ikke butikk.

Jeg setter det selvsagt litt på spissen når jeg sier at finansieringen er uinteressant, men hovedpoenget her er jo at FFK ikke trenger å bry seg med å skaffe finansiering på FMV. Den jobben tar Værste. Punktum.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 131

Lagt til: 27 mai 04, 14:53
Opprinnelig postet av JJunior
Hva med treningsforhold?

På Holmen er jo Merkur i nærheten......
Håpløst å ta buss til treningsbanen, og enda mere håplåst og trene på hovedmatta..??


Akkuratt dette er ikke noe stor sak. Se på klubber ellers i verden, treningsfeltene ligger ikke ved siden av stadio eller klubb lokalene. Treningsfeltene ligger noen steder flere mil unna, og det ser ikke ut som det plager klubber i serie A, premier league eller La Liga!

---------------------------

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 27 mai 04, 14:56
Re: bøgejon
Riktig det at FFK ikke trenger å bekymre seg for finansieingen til værste.
Ikke enda. Men det er i høy grad nødvendig å vite hvor stor egenkapital de har i et såpass dyrt prosjekt. Skal dette lønne seg, må de ha inntekter. Store inntekter. Klarer de ikke dekke utgiftene på det dyre lånet de MÅ ta opp for å gjennomføre dette prosjektet, må inntektene økes, eller slå seg konkurs. Derved økt baneleie.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 27 mai 04, 15:01
Opprinnelig postet av LaJo
Opprinnelig postet av JJunior
Hva med treningsforhold?

På Holmen er jo Merkur i nærheten......
Håpløst å ta buss til treningsbanen, og enda mere håplåst og trene på hovedmatta..??


Akkuratt dette er ikke noe stor sak. Se på klubber ellers i verden, treningsfeltene ligger ikke ved siden av stadio eller klubb lokalene. Treningsfeltene ligger noen steder flere mil unna, og det ser ikke ut som det plager klubber i serie A, premier league eller La Liga!


Klubber i serie A, premier league eller La Liga har vel forsåvidt treningsbaner med fasiliteter tilsvarende en middels norsk stadio. Syns det blir litt dårlig sammenligning.......
Poenget mitt er at De banene FFK kan trene på ikke har tilfredstillende fasiliteter som garderobe osv......
Kan ikke belage seg på å bruke fasilitetene til en videregående skole.

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 27 mai 04, 15:11
Endret: 27 mai 04, 15:13
Opprinnelig postet av JJunior
Hva med treningsforhold?

På Holmen er jo Merkur i nærheten......
Håpløst å ta buss til treningsbanen, og enda mere håplåst og trene på hovedmatta..??


Ta buss til treningsbanen? Det er vel ikke sånn at spillerne bor på Stadion? De må uansett kjøre (evt sykle?) til Merkurbanen når de de skal på trening, så det argumentet syns jeg er litt urimelig i den store sammenhengen. Er vel altids mulig å få ordnet dusj på Merkur også (eller på Kristianslund) hvis det er sånn at spillerne trenger garderoben på Stadion for å dusje...


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340