Husk meg
Brukernavn
Passord

Treningskamper midt i serien

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 29 jul 04, 00:17
Synes det er en smule underlig at FFK skal spille tre treningskamper på tre uker nå i månedsskiftet juli/august. I dag var det treningskamp mot Kvik Halden (resultat: 3 skader). Om en uke er det ny treningskamp, da mot Moss. Uka etter er det treningskamp mot FK Tønsberg.

Jeg spør: Hvor smart er det å spille så mange treningskamper midt i sesongen? Jeg tenker selvsagt mest på faren for å pådra seg skader i en kritisk fase av sesongen. Visst var vi uheldige i Kvik-kampen, men dette er uansett gambling. Flere kamper betyr større sannsynlighet for skader på nøkkelspillere. Og dette var vel strengt tatt en unødvendig kamp?

Jeg ser hvertfall ikke helt poenget med å spille 3 treningskamper midt mellom seriekampene nå. Det blir for mye gambling etter min smak, spesielt når vi er i den situasjonen vi er i.

Stiller også spørsmålstegn ved Knut Torbjørn Eggen sine prioriteringer med det samme. Når laget først skal spille treningskamp og FFK lader opp foran årets desidert viktigste kamp, så velger Eggen å prioritere kommentering for TV3 i Trondheim. Det gir ikke spesielt gode signaler. Eggen burde vel strengt tatt holdt fokus på FFK - spesielt nå, under én uke før den superviktige Molde-kampen.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 29 jul 04, 00:24
har tenkt på det samme! spes det med treningskampene, og mot såpass begrensede lag!
Er også mot slike lag det er lett å få skader!
antatt svakere motstandere har en tendens til å trå til litt i overkant, noe som øker risikoen for skader!
huskar hvordan sarpsborg spilte i cupen!

tror disse kampene bare har negative konsekvenser!

---------------------------

drillo liker ikke joga og ordføreren liker ikke egg


Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 29 jul 04, 07:21
Syntes det gir signaler om at man ikke tar dette så alvorlig egentlig.
Eggen burde i aller høyeste grad vært tilstede og jobbet med å få skikk på forsvarsspillet.

Fatter ikke at klubben aksepterer det i det hele tatt.

---------------------------

#18™


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 29 jul 04, 07:29
Dere høres ut som Ivar Hoff hele gjengen!! :D

---------------------------

Stadion på FMV!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 29 jul 04, 08:15
Nå skal FFK prøve å spille på seg litt selvtillit ikkesant, for å få smaken på seier igjen::

erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 455

Lagt til: 29 jul 04, 08:43
makan til etterpåklokskap... :ffk: :ffk:

---------------------------

A struggling player, then sing his name....

Support him with honour, he`ll come good again....

Test dine managerferdigheter - Hattrick.org


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 29 jul 04, 08:48
Hvorfor har vi hjelpe trener Costanza ? jo for at han tar av seg jobben om treneren ikke for gjort det av en eller annen grunn. så føre vi skriker: SKADER bør vi lese det som står i avsen.
Ressurstrener Skaug, som undersøkte spillerne i går, var mest optimistisk av alle:
– Mitt tips er at alle spiller søndag. Både Brian, Bora og Wade. De skal bli klare til kamp, avslutter Skaug – med et lurt smil.
:ffk:

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3507

Lagt til: 29 jul 04, 10:42
Men.... Kvik, Moss mm gir allt mot FFK, kanskje vi heller skal si at vi var heldige som ikke fikk flere skader?

Spillere som "lappes sammen i siste liten" før en kamp er ofte i mye dårligere forfatining pga skaden pluss at det er en stor risiko for å slå opp skaden.

Når det gjelder treningskamper midt i den viktige høstsesongen er jeg helt ening med Costanza, når vi i tillegg spiller mot de som mener dette er årets kamp blir det på trynet. Blir vi uten West og Bora en periode kommer vi til å bli hekta av i kampen om fornyet kontrakt, slik at vi blir klare for nedrykk mange serierunder før serien avsluttes.

Orker ikke se Champions Leauge på TV3 heller når Rosenborg spiller :-(


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 29 jul 04, 11:41
Opprinnelig postet av Erikk

Spillere som "lappes sammen i siste liten" før en kamp er ofte i mye dårligere forfatining pga skaden pluss at det er en stor risiko for å slå opp skaden.


Det er jeg helt enig i, jeg skjønner ikke tankegangen her, hva er det FFK mener de oppnår med treningskamper når serien er igang igjen ?

Vi har slitt så mye med skader i år og jeg mener dette er helt håpløst med et sjansespill som dette er.

Hvis vi nå skulle miste de vi har henta inn også pga skader gir jeg helt opp.

jt

Knøttespiller

Ble medlem: 29 aug 03
Innlegg: 45

Lagt til: 29 jul 04, 14:30
Skal vi spille treningskamper nå må det være for og sammspille laget.
Da må vi ha de beste spillerne på banen fra start ikke slik som mot kvikk
hvor man byttet i hytt og pine.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 30 jul 04, 08:56
Endret: 30 jul 04, 08:57
Opprinnelig postet av bjorn

Det er jeg helt enig i, jeg skjønner ikke tankegangen her, hva er det FFK mener de oppnår med treningskamper når serien er igang igjen ?

Vi har slitt så mye med skader i år og jeg mener dette er helt håpløst med et sjansespill som dette er.

Hvis vi nå skulle miste de vi har henta inn også pga skader gir jeg helt opp.



Det er vel også for at Bora skal bli kjent med guttene, og trene seg på å være "sjef". Resten av kampene i serien er jo nærmest å "leve eller dø" for neste års tippeligakontrakt...

---------------------------

Stadion på FMV!


Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 30 jul 04, 10:16
Et par treningskamper nå mot Kvik og Moss kan jeg synes er ok. Greit å komme skikkelig i gang igjen etter ferien.
Kvik og Moss skal også være antatt dårligere motstand så vi bør klare å spille på oss litt selvtillitt også.
I England spiller de jo to kamper i uka "året rundt", så da må vel FFK klare det i et par uker også??

Når det gjelder Eggens TV3 jobbing, så synes jeg ikke man skal se så negativt på det. På en slik tur får Eggen nye impulser, får koblet av fra det daglige og kan kanskje se ting i annet perspektiv, samtidig som han stadig pleier kontakten med RBK.
En dag fra eller til..? Eggen har ikke klart å løse forsvarsporblemet på 15 kamper, tror da ikke en dag fra eller til gjør det store utslaget. Vi har jo også en utmerket assistent i Per Egil.

Slutt å klage. Lad heller opp til å heie til søndag! Ta på rød og hvite klær og lag en sinnsyk stemning. Molde på psykes ut av stadion.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340