Husk meg
Brukernavn
Passord

Torstein Helstad Önsker Seg Til Norge

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 24 aug 04, 20:02
Her sier han at han önsker seg närmere sin datter i Oslo.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=241129

Eggen, Höyli, Hansen få ut fingern og tilby mannen en avtale ut sesongen,

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 24 aug 04, 20:05
Da må nok Høili virkelig grave i lommeboka...

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 24 aug 04, 20:52
Som sagt dyrere å rykke ned enn å få seg en leieavtale med Austria Wien ang Torstein Helstad..Han har sikkert ikke liten lønn heller,så her må flere sponsorer inn å hjelpe til..Hadde vært veldig bra forsterkning ut sesongen her..Men hvis FFK går inn for å sikkre seg denne spilleren tror jeg de får en meget tøff konkurranse fra RBK...

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 24 aug 04, 23:51
Rosenborg skal være interessert i Helstad og Helstad har sagt han er interessert i Rosenborg. Og nå som RBK har sikret seg CL-spill og trenger en bred stall, så henter de nok inn Helstad som erstatter for Karadas.

Men som sagt i en annen tråd, Helstad i FFK pr. i dag er uansett totalt urealistisk slik jeg ser det.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 25 aug 04, 01:03
Du tror jo alle kjente navn er totalt urealistiske å få til FFK, Costanza.
Husker du sa det samme om Steffen Iversen, at han ble for dyr å få til Norge. Men når Vålerenga fikk han, så hadde kanskje FFK hatt sjanse også.
Et godt råd Costanza, slutt å tenk så negativt bestandig når det gjelder FFK, men du kaller det sikkert realisme.:confused:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 25 aug 04, 01:11
Endret: 25 aug 04, 01:12
Jeg mener fremdeles det var urealistisk å mase om Steffen Iversen. Helstad er omtrent i samme klasse, og jeg vil fortsette å hevde det samme fremover dersom jeg føler det er urealistisk. Bør jo si seg selv at landslagsaktuelle spillere, som er attraktive på markedet, ikke havner hos bunnlaget i Tippeligaen.

Er ikke så opptatt av å sette merkelapp på hva folk, men du kan gjerne kalle meg akkurat hva du vil.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


ingergml

A-lagspiller
Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 301

Lagt til: 25 aug 04, 02:37
Endret: 25 aug 04, 02:44
Tenk for en utfordring og komme til laget i bunn.

Stor respekt for den spillerenen som sier : Der kan jeg tilføre mye.(uten og tenker kroner), når Hansen "kommer"
;););)

Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 25 aug 04, 03:25
Må vel føye meg til realiteten jeg også og ikke pessimismen som noen mener.
Er faktisk forskjell på det å være pessimist og realist...
Helstad ønsker seg til RBK

Sjansene blir vel ikke mindre ved at RBK kvalifiserte seg for CL idag mot Maccabi Haifa.

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 aug 04, 06:52
Endret: 25 aug 04, 06:53
Feil Costanza. Landslagspillere kan like godt havne hit til ffk som til mange andre klubber. Jeg tror ikke det avgjør og jeg er helt enig med hva Snæbbussaristokrat 1 sier og han for min støtte :ffk::ffk::ffk::ffk:

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 25 aug 04, 10:23
Det ingen kan ta fra en er drømmer.
Dessuten kan det være farlig å ta frata noen "livsløgnen". JFR Ibsen.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 25 aug 04, 16:39
Endret: 25 aug 04, 16:42
Opprinnelig postet av Costanza
Bør jo si seg selv at landslagsaktuelle spillere, som er attraktive på markedet, ikke havner hos bunnlaget i Tippeligaen.



Uenig i at man konsekvent kan påstå at landslagsaktuelle spillere som er attraktive på markedet ikke ville velge en klubb som FFK. Bare se på Martin Andresen! Kunne sikkert valgt mye bedre klubber enn Stabæk, som etter min mening er ett bunnlag, men de har tydeligvis klart å tilby han en pakke som passet han meget bra. Er klar over at han kom tilbake fra utlån til Blackburn, men han signerte en ny 5 års kontrakt og det var sikkert mange andre klubber som også ville ha hans signatur. Dersom FFK skal få slike spillere, så er det spesialsydde pakker som går utover FFK`s lønnsbudsjett som må til. Om det er riktig å tillate unntak på lønnspolitikken er en annen sak, men at det er mulig å få en slik spiller til FFK, det er jeg ikke i tvil om engang, selvfølgelig er det det.

Jeg syns vi burde satse på en leieavtale ut sesongen med en spiller som uten tvil vil heve laget betraktelig, og da mener jeg det bør være en klassespiss!! Det bør være siste hånden på verket som sikrer fortsatt tippeligaspill i 2005!!

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 25 aug 04, 16:41
I slike tilfeller har spilleren i 99% av tilfellene en eller annen tilknytning til bunnklubben han velger. Andresen hadde jo det til Stabæk. Pr. i dag har ingen toppspillere en slik tilknytning til FFK.

Kan jo trekke frem eksempelet Tore Pedersen. Han hadde jo ikke spilt for FFK dersom det ikke var hjembyen hans.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 25 aug 04, 16:47
Endret: 25 aug 04, 16:49
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Uenig i at man konsekvent kan påstå at landslagsaktuelle spillere som er attraktive på markedet ikke ville velge en klubb som FFK. Bare se på Martin Andresen!

Det nytter da ikke å sammenligne Martin Andresen med andre spillere... Mannen er millionær allerede fra før fotballtiden, og viser lojalitet ved velge Stabæk! Gutten trenger ikke å gå etter pengene. Dessuten presterte Stabæk rimelig godt i fjor...

RBK vil ha Helstad, og Helstad vil til RBK... Denne spilleren er og forblir urealistisk! Vi kan ikke konkurrere med RBK.

Vi må finne spillere som enten
1) Har tilknytning til byen Fredrikstad, og elsker laget, og dermed er villig til å hjelpe FFK oppover på tabellen. Andre spillere tør ikke å ta denne risken pga frykten for "et steg tilbake i karrieren". (Finnes det lenger slike spillere av høy kvalitet?)
2) Ukjente, gode spillere ute i Europa. Det finnes mange gode spillere der ute som ser etter en mulighet for å komme videre i karrieren. Robert Koren valgte LSK, osv. En god del av spillerene på det greske landslaget kostet nok ikke all verden før EM...

Men for all del... Vi kan være heldig å finne en spillere som kunne tenke seg FFK fremfor alt annet, men er det realistisk? Neppe...

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 25 aug 04, 16:51
Endret: 25 aug 04, 17:06
Tore Pedersen sin karriere var egentlig over, han var erklært fotballinvalid, men valgte likevel å gjøre comeback i 34 års alder. Det er en helt annen og usammenlignbar sak enn Martin Andresen som er 27 år og på toppen av sin karriere. Skjønner likevel hva du mener, men det betyr ikke at det er eneste måten en klassespiller kan velge FFK, at han har vokst opp her eller har spilt for klubben tidligere i karrieren.

Har Leo spilt for Lyn tidligere? Er han fra Oslo? Hvilken tilknytning har Edmilson til Lyn fra før av, bare for å nevne noen eksempler.

Enig med deg i at det blir vanskelig å få en toppspiller til FFK, men er sterkt uenig i at det er totalt urealistisk.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 25 aug 04, 16:56
Som jeg skrev... Vi kan være heldige, vi kan faktisk det... Men...

Uansett, vil heller ha en ung, fremadstormende europeisk spiller (som kanskje spiller for sitt landslag?) enn et kjent "over-the-hill" navn som Leo og Edmilson.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 25 aug 04, 17:03
Endret: 25 aug 04, 17:04
Opprinnelig postet av Holters
Det nytter da ikke å sammenligne Martin Andresen med andre spillere... Mannen er millionær allerede fra før fotballtiden, og viser lojalitet ved velge Stabæk! Gutten trenger ikke å gå etter pengene. Dessuten presterte Stabæk rimelig godt i fjor...


For det første, hvis du er en klassespiller som Andresen eller Leo så har du nok penger uansett om pappaen din eier Skeidar eller ikke! For det andre så var Stabæk ett klart bunnlag på det tidspunktet han signerte, og Martin påpekte ekstra at det skulle bli en artig utfordring å føre Stabæk tilbake på rett spor.

Jeg er klar over at klubblojalitet og tilhørighet spiller en rolle, selv i dagens fotball, men det er på ingen måten en forutsetning for at en spiller skal velge FFK. Bora f.eks. går fra en av nordens beste og rikeste klubber til lille FFK. Han ble løst fra kontrakten i København, men kunne likevel valgt andre enn FFK. Jeg vet ikke hvorfor han valgte FFK, men fins sikkert andre toppspillere også som ser spennende ting i FFk.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 25 aug 04, 17:49
Du ser forskjellen på en spiller som har millioner på konto fra før av, og en spiller som vil ut og tjene penger? Når penger ikke lenger er motivet, så er det ikke så vanskelig å forstå at det kan være lettere å velge en klubb hvor man ikke får millionlønninger?

RBK har utallige ganger forsøkt å hente Andresen, og har etter hvert forstått at det er en tapt kamp. Andresen vil være i Stabæk, og at han signerte igjen for Stabæk etter oppholdet i Blackburn, må du være den eneste som synes er overraskende.

Bora er noe helt annet enn mer eller mindre faste landslagspillere. Det er slike spillere som Bora vi kan sikte oss inn på - ikke faste, norske a-lagsspillere. Tross alt, det er en grunn til at han ikke spilte fast for FC Köbenhavn.

Nei, let heller etter landslagspillere nedover i Europa som ikke kun har et kjent, norsk navn og krever skyhøye lønninger. En spiller som Raio er nok mye mer fornuftig investering.

Og en siste ting: Det er stor forskjell på toppspillere, de er det nemlig mange av, og norske landslagspillere.

Vi må bare innse at FFK ikke er så attraktivt (enda) som noen skal ha det til.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


mayadan

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 292

Lagt til: 25 aug 04, 18:25
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

Har Leo spilt for Lyn tidligere? Er han fra Oslo? Hvilken tilknytning har Edmilson til Lyn fra før av, bare for å nevne noen eksempler.


Nå var det vel snakk om bunnlag her, og pr. i dag så ligger Lyn 3 poeng bak royal league plass. Klart, det var helt klart ingen garanti da Leo signet men..

Hovedårsaken her, etter min mening, er at de andre klubbene vil fremstå som mer aktuelle, og føles tryggere, pga de er etablerte i tippeligaen, og har andre profiler i laget. For de som har være proffer i utlandet osv, så er det veldig få av spillerene på FFK som er kjente. Jeg tror nok også det er en avgjørende faktor som gjør det lettere for slike spillere å ikke velge FFK.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 26 aug 04, 02:25
Opprinnelig postet av Holters
RBK har utallige ganger forsøkt å hente Andresen, og har etter hvert forstått at det er en tapt kamp. Andresen vil være i Stabæk, og at han signerte igjen for Stabæk etter oppholdet i Blackburn, må du være den eneste som synes er overraskende.


Jeg har vel aldri sagt at det var overraskende, men jeg brukte det som et eksempel på en meget god spiller som velger å gå til en middelmådig klubb.

Virker som min mening blir litt misforstått her. Jeg sier bare at vi ikke kan avskrive at FFK skal klare å få en "landslagsklasse" spiller på kroken ut sesong, men er enig i at det skal litt til. Når jeg sier toppspiller, så tenker jeg en spiller som holder et nivå i nærheten av norsk landslagsklasse, og på det nivået mener jeg vi bør finne en spiss ut sesongen. Hvis ikke vi klarer det, så er det ingen vits å handle noe mer i år, syns jeg. At FFK er ett bunnlag behøver ikke å skremme bort folk, dersom de kun gjør en avtale ut sesongen, med mulighet for fornyelse.

Jeg har ingen forventninger til at vi skal skaffe Helstad eller noen andre av hans kalliber, men jeg mener at det er en sjanse og da velger jeg å leve i håpet framfor å avskrive det totalt. Å avskrive det er jo forsåvidt en fin måte å bli positivt overrasket på da, så kanskje jeg bør vurdere et mer realistisk og "negativt" ståsted i fremtiden. ;)

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 26 aug 04, 12:27
Jeg liker ikke å høre pessimistisk ut, men jeg er redd norske toppspillere er vanskelig å hente til klubben.
Ser to årsaker til at de skulle gjøre det.

1 at de har geografisk tilknytning
2 at FFK har en av norges beste trenere.

Man må være klar over at disse spillerene er fra ca fra 20 til 30 år gamle. De har drømt om å komme til storklubber i Norge som RBK, LSK, Molde, Brann, Viking og VIF. Dette er lag som har dominert i norsk fotball i deres oppvekst. De drømte neppe om å spille 2.div fotball i FFK! De husker ikke at FFK en gang var en av storhetene fordi de ikke var født da.
FFK er et 2. div lag som har klart å spille seg opp i tippeligaen. Dette er en fantastisk prestasjon. Om noen år vil nok klubben klare å etablere seg på dette nivået. Både sportslig, administrativt og ikke minst i de fleste nordmenns bevissthet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340