Husk meg
Brukernavn
Passord

Spillertropp neste sesong

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 08 sep 04, 00:46
Ser at det ikke er så mange fruktbare diskusjoner her for tiden. Tenkte derfor å starte en diskusjon angående troppen neste sesong.

Dersom vi klarer oss i Tippeligaen, hvilke grep må man da foreta seg foran neste sesong med henhold til spillerkjøp og spillersalg? Hvem har ikke vært gode nok i år?

Med forutsetning av at vi klarer å beholde de spillerne vi har hentet inn i sommer, mener jeg at vi bør hente inn 4 knallgode forsterkninger foran neste sesong; 1 venstreback (Barrett er høyrebeint, og bør sloss med Czwartek om høyrebacken), 1 sentral midtbanespiller (Både Brenne og Risholt er ujevne, uerfarne og mangler litt tyngde og lederegenskaper), 1 venstreving (Vi har per i dag ingen venstrevinger som er gode nok. her vil jeg ha en ving i ordets rette forstand, ikke noe søderstjerna-opplegg) og 1 spiss (fører til økt konkurranse og bredde. ringberg bør ikke ha klippekort)

Spillere jeg mener bør forsvinne er: Helland (over the top), Vebjørn (har aldri vært god nok), Koskela (har skuffet stort i forhold til forventninger), Stjerna (alt for dårlig i forhold til lønn), Stian (rett og slett for dårlige ferdigheter og fysikk for dette nivået). I tillegg kan man låne ut spillere som Mommo, Hornseth, Jørgen, Røn) Spillere som Peters og Bjørnar ligger litt i faresona, men bør etter min mening få bli. Begge har utviklet seg stort og gjort flere gode kamper i år. I tillegg er Bjørnar ekte Fredrikstad-gutt!!!

Andre synspunkter? Noen enig/uening??

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 sep 04, 01:12
Barrett er ikke den spilleren som blir i ffk. jeg tror eggen kun satser på han ut denne sesongen p.g.a. costa guttene som viser en god frem gang. ja vi bør låne ut Mommo, Hornseth, Jørgen, Røn.
Koskela og Stjerna bør bli i klubben begge har vist frem gang mener jeg da. 4 er vel greit nok. midtbane og spiss

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 08 sep 04, 01:29
På keepersiden bør vi strekke oss langt for å sikre oss Alex Lund Hansen, men jeg frykter at RBK kun går med på lån - ikke salg. Da blir det en vurderingssak om vi skal fortsette med å leie han (kortidsløsning) eller satse på å kjøpe en fullgod keeper vi kan ha under kontrakt, noe som gir stabilitet og forutsigbarhet. Steinar Sørlie kan beholdes, men bør i utgangspunktet være andrevalg.

I forsvaret bør vi strekke oss spesielt langt for å beholde Bora Zivkobic. Raio Piiroja blir også en vurderingssak opp mot økonomi. Satser på at Tor Trondsen blir klar igjen også. Klubben har også skrevet ny kontrakt med Roger Helland slik at han blir med videre. Det er fornuftig. Helland kan også brukes på midtbanen og er en stabil, trygg spiller og person å ha i troppen. Jørgen Pettersen bør beholdes, men lån kan vurderes. På venstreback forsvinner hvert fall Hagen. Da må uansett en ny spiller inn, selv om Barret blir. Hvorvidt Barret blir eller ikke kommer nok mye an på hva han beviser i FFK-drakta ut sesongen. Czwartek blir, men det bør hentes inn en høyreback for å gi reell konkurranse. Noe vi har savnet i år.

Christian Petersen bør også beholdes. Han er sjeldent anvennelig og vokst veldig som stopper. Bjørnar Johannessen sin kontrakt går ut, og jeg mistenker at han velger en av naboklubbene for å få mer spilletid. Det vil være forståelig, men hvis han likevel velger å bli, så ser jeg gjerne at han beholdes som en "squad rotation player". Brenne og Risholt må selvsagt beholdes. Koskela og Söderstjerna havner i boksen "usikker". Stian Johnsen kan få en ny ettårskontrakt. Hvis han holder seg skadefri gjennom vinteren og slipper å spille i forsvar, så kan han fort få et gjennombrudd. Kantspillere vokser uansett ikke på trær. Dagfinn Enerly må selvsagt også bli. Røn også, dog kanskje på utlån (men ikke lavere enn 1. divisjonsklubb).

På topp kan Momo leies ut, kanskje også Hornseth. Ringberg og West blir - men her trengs 1 eller kanskje 2 nye spillere.

Tar forbehold om at jeg kan ha glemt noen i farta.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 08 sep 04, 10:54
ajg: Er veldig enig i dine betraktninger, bortsett fra at jeg synes Helland bør bli (Costanza gir en bra begrunnelse på hvorfor..)

For at vi skal kunne øke målsettinga neste sesong (forutsatt at vi klarer oss), bør vi helt klart bytte ut Kosso og Stjerna.

Mener også at vi helt klart mangler tyngde på topp. Våre blir ofte litt for lette og jeg savner et alternativ som kan gå inn å ruske opp litt i motstandernes forsvar (litt ala fysikken til gode gamle biffen)...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 08 sep 04, 11:30
Synes vel egentlig at både Koskela, Søderstjerna, Helland, Stian og Barrett bør bli jeg.

Vi bør kvitte oss med: Vebjørn, Lahai, Pestisha, Røn, Hornseth.

Inn med en god venstreback - type Thomas Pereira.

Inn med en god venstreflanke - type Raymond Kvisvik

Inn med en god spiss - type Sundgot, Johnsen, Winters, Årst.

Da blir det bra.

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 08 sep 04, 11:54
Endret: 08 sep 04, 12:06
Slutter meg til enigheten (konsencus), men likevel noen betrakninger, (kanskje konflikter).

Keeperplassen.
Selv om Steinar S har utviklet seg, holder han fortsatt ikke ønsket nivå. Derfor enig om at :ffk:jobber som f... for å skaffe seg Alex. Dersom dette ikke nytter Roger Eskeland i Bryne f.eks eller også muligheter for J.Larsen i Hgsd sjøl om han fortsatt er noe ustabil.
(selvsagt finnes det sikkert også andre alt.)
Forsvaret:
Sidebacker må forsterkes, mangler v.b og det trengs mer konkuranse om h.b plassen. Dersom Raio P forsvinner ( sørgelig) er jo Marcus Andersson i Molde ett utmerket kjøp.
Når det gjelder sidebacker er det en annen skål, det må innhentes minst 1.

Midtbane:
Trenger noe nytt blod, om en bør satse på rutine eller spillere i utvikling kan/bør diskuteres. Sjøl ser jeg gjerne u-lags spillere som f.eks C.Grindheim Hgsd eller sveriges u-lag spiller Mathias Mostrøm, AIK.
Framme:
Trenger en spiss for å utfordre Ringberg og West.
Her er det fullstendig enighet.

Når det gjelder spillere som en bør leie ut eller kvitte seg med. Synes jeg dette først og fremst bør sees i hvilken grad man forsterker stallen. Hvilke spiller står f.eks fram som klare 3 valg i sin posisjon osv. Bør også vurders utfra spillernes utviklings muligheter og lokaltilknytning.
Om dette da blir "Momo", Hornseth, Helland, Håkan, Kosso etter andre som går er egentlig avhengig av forsterkninger og hvilke lokale spillere som rykker opp i stallen.

Føler det litt "tullete" når spillere en vil satse på, blir leid ut til 2.div. Tror ikke at de utvikler seg mer i 2.div enn de gjør som spillere på FFK2, tenker da på trenerkapasitet, samhørighet med spillerstallen osv. Utvikling er ikke bare avhengig av hvilket nivå du spiller kampene på.

En artig tanke om "potetene" Chrisian og Bjørnar. Kanskje de kan fortsette utviklene sine og da spesielt som sidebacker. Dersom det mulig, trenger
:ffk: etter min mening.
Keeper, sideback, midtstopper, midtbane, spiss.
Ps noen spillere kan selvsagt fungere som forsterkning på flere plasser.

Ps. har ikke kastet fram så mange navn nå, da de jeg har kastet fram sikkert også vil vekke debatt.
Det jeg håper er at
:ffk: klarer å knytte til seg noen u-landslagspillere (norske/svenske eller danske) som holder TL nivå som som blir spillere i hvert ledd en kan utvikle videre, satse på og bygge framtidens
:ffk: rundt. Selvsagt sammen med kjernen man allerede har i klubben.

Derfor " The future so bright I gotta wear shades"
:cool::cool::rolleyes:


---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 08 sep 04, 13:36
Endret: 08 sep 04, 13:40
Spillere som er for dårlig og bør skiftes ut etter denne sesongen:

Ringberg: for treg holder ikke nivået og taper mye i lufta. i tillegg så har han bomma på altfor mange sjanser.

Søderstjerna: treg,ikke god nok rett og slett.bruk penga på en rask og teknisk venstrekant i stedet!

Kosso: var god i de første kampene, men bare blitt dårligere og dårligere.

Sørli: elendige utspark.Holder rett og slett ikke Tl nivå.

Røn: Har aldri imponert meg.lei han ut eller helst selg.

Brenne: Kan beholdes under tvil. imponerer han ikke stort i de siste kampene så selg han.

Det vi trenger er en stork sterk spiss som vinner i lufta og bør være rask langs bakken. En Azar Karadas lignende spiss hadde gjort seg!

Vi trenger en ordentlig playmaker på midten sammen med et rivjern av en midtbane spiller og en ny høyreback som kan utfordre pål.

Vi vinner til søndag! Blir
:ffk: Morro!


---------------------------

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 08 sep 04, 14:10
Endret: 08 sep 04, 14:19
Kontraktsituasjonen i FFK

2007
Dagfinn Enerly, kontrakt ut 2007

2006
Dag Frode Hornseth, kontrakt ut 2006
Markus Ringberg, kontrakt ut 2006
Roger Risholt, kontrakt ut 2006
Simen Brenne, kontrakt ut 2006
Tero Koskela, kontrakt ut 2006
Tor Trondsen, kontrakt ut 2006

2005
Brian West, kontrakt ut 2005
Diagne Mamadou «Momo» Latyr, kontrakt ut 2005
Gherland MacDonald, kontrakt ut 2005
Håkan Söderstjerna, kontrakt ut 2005
Jose Garro, kontrakt ut 2005
Jørgen Pettersen, kontrakt ut 2005
Pål André Czwartek, kontrakt ut 2005
Roger Helland, kontrakt ut 2005

2004
Bjørnar Johannessen, kontrakt ut 2004
Christian Petersen, kontrakt ut 2004
Lahai Fallay, kontrakt ut 2004
Michael Røn, kontrakt ut 2004
Steinar Sørlie, kontrakt ut 2004
Stian D. Johnsen, kontrakt ut 2004
Vebjørn Hagen, kontrakt ut 2004
-
Alexander Lund Hansen, på lån ut 2004
Bora Zivkovic, på lån ut 2004
Raio Piiroja, på lån ut 2004
Wade Barrett, på lån ut 2004

Junior/usikker
Anders Holberg
Jeton Pestisha
Lasse Staw
Michael Røn

Skrik ut om noe skulle være feil. ;)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 08 sep 04, 14:15
Skrev ikke Helland under ny kontrakt som går ut neste sesong?

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 08 sep 04, 14:21
Opprinnelig postet av Costanza
Skrev ikke Helland under ny kontrakt som går ut neste sesong?

Er ikke 2005 ut neste sesong (?),
(...men rett skal være rett; Han stod oppført to steder) ;)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 08 sep 04, 14:30
Rett skal være rett ja, så ham bare under 2004 jeg :)

Skal jeg pirke litt til så er vel ikke Bora Zivkovic på lån... Han ble vel frigitt og er dermed bosman i januar, slik jeg har forstått det.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 08 sep 04, 15:10
Takk for flotte opplysninger Holters!
Utfra dette tenker jeg.
Steinar ut dersom en forsterkning, Alex eller (f.eks R.E eller J.L)
Bjørnar, 1år deresom han ønsker det.
C.P , vurderes utfra evt forsterkninger.
Lahai F. ut.
M.Røn, vurderes utfra forsterkninger.
Stian, likeså
Vebjørn Hagen , ut.

S:rolleyes:å Kontrakt til Bora.
Jobbe med kontakt Alex eller Raio, dersom dette ikke lykkes har jeg dristet meg til å foreslå alternativ.
Wade, bør vurders utfra om Costa Rica gutta banker på Tl døra neste år. M.a.o ikke EU regel. PS kan jo dukke opp en annen spennende forsterkning fra et ikke E.U land ?

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 08 sep 04, 15:30
keeper:sørlie solid 2keeper,håper vi sikrer oss lund hansen,staw i bakhånd.

venstreback:hvis barret blir trenger vi en til uansett,hagen forsvinner

høyreback:cwartek fortsetter å imponere,gutten kan jo bare bli bedre neste år nå som han har fått litt TL erfaring,trenger en i backup.

stopperplass:ser helst at både bora og rajo blir.trondsen kommer kanskje tilbake,helland og peters backup.

venstreving:her må det styrkes,kanskje et par nye.en solid med erfaring,og kanskje en ung sulten spiller.

høyreving:her har vi klassespiller i enerly.bjørnar og peters er ok backup.

sentral midtbane:risholt klassespiller til tider.må bli mer jevn.brenne ser vi har plenty med talent.feiler en del,men det må til for å lære.han tør.vil ha inn en kriger til sentralt.

spiss:ringberg med 7mål for FFK som ligger nest sist i TL er ikke dårlig gutta.han blir også misbrukt etter min mening.vet alltid hvor målet står.west er et av årets kjøp,skårer lite men hvilket helvete han lager med pacen!!trenger en ny spiss som er bedre enn bare backup.

det vil si ut med:hagen,koskela,stjerna,stian,latyr(lån),hornseth,røn(lån).

kan hende jeg har glemt noen i farta.

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 08 sep 04, 16:12
Opprinnelig postet av bateman
venstreving:her må det styrkes,kanskje et par nye.en solid med erfaring,og kanskje en ung sulten spiller.

Den unge sultne spilleren må jo være MacDonald!!!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 08 sep 04, 17:07
Jeg synes egentlig ikke det er så interessant hvem som skal ut til neste år.
Det som er interessant er hvem vi får inn og hvordan første ellveren da kommer til å se ut.

Kun en spiller er jeg sikker på ikke spiller i FFK til neste år, og det er Wade Barret. Han er ikke i FFK`s fremtidsplaner ut over denne sesongen på grunn av Costa Rica boys, og da sier det seg selv at også de andre ikke EU/EØS spillerne ligger tynt ann.:D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 08 sep 04, 17:41
Opprinnelig postet av Costanza
Skal jeg pirke litt til så er vel ikke Bora Zivkovic på lån... Han ble vel frigitt og er dermed bosman i januar, slik jeg har forstått det.

Har lurt veldig på det der, jeg tror det må være slik at han er på lån ut året og slippes fra kontrakten ved årsskiftet.

Det er nemlig slik at en spiller ikke kan skifte klubb to ganger på ett år, så dersom han nå hadde vært FFK`s eiendom ville han ikke kunne spilt for andre enn FFK før neste sensommer...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 08 sep 04, 17:59
Opprinnelig postet av Planken
Har lurt veldig på det der, jeg tror det må være slik at han er på lån ut året og slippes fra kontrakten ved årsskiftet.

Det er nemlig slik at en spiller ikke kan skifte klubb to ganger på ett år, så dersom han nå hadde vært FFK`s eiendom ville han ikke kunne spilt for andre enn FFK før neste sensommer...

Men gjelder den regelen fra den datoen han signerer for ny klubb og så ett år frem i tid, eller fra 1. januar til 1. januar? Jeg trodde det var sistnevnte, men hender jeg tar feil.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 08 sep 04, 18:07
Opprinnelig postet av Costanza

Jeg trodde det var sistnevnte, men hender jeg tar feil.


Ække uvanlig det nei.....:D:D
:ffk::ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Sommer`n er herlig i Fredrikstad!

Besøk tippeligasiden.no


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 08 sep 04, 18:13
Opprinnelig postet av Costanza
Men gjelder den regelen fra den datoen han signerer for ny klubb og så ett år frem i tid, eller fra 1. januar til 1. januar? Jeg trodde det var sistnevnte, men hender jeg tar feil.

Jeg mener å ha fått med meg at det gjelder fra klubbskifte og ett år, men jeg også har tatt feil før (én gang, tror det var i 97) :cool:

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 14 sep 04, 00:32
Opprinnelig postet av Holters
Kontraktsituasjonen i FFK

2007
Dagfinn Enerly, kontrakt ut 2007

2006
Dag Frode Hornseth, kontrakt ut 2006
Markus Ringberg, kontrakt ut 2006
Roger Risholt, kontrakt ut 2006
Simen Brenne, kontrakt ut 2006
Tero Koskela, kontrakt ut 2006
Tor Trondsen, kontrakt ut 2006

2005
Brian West, kontrakt ut 2005
Diagne Mamadou «Momo» Latyr, kontrakt ut 2005
Gherland MacDonald, kontrakt ut 2005
Håkan Söderstjerna, kontrakt ut 2005
Jose Garro, kontrakt ut 2005
Jørgen Pettersen, kontrakt ut 2005
Pål André Czwartek, kontrakt ut 2005
Roger Helland, kontrakt ut 2005

2004
Bjørnar Johannessen, kontrakt ut 2004
Christian Petersen, kontrakt ut 2004
Lahai Fallay, kontrakt ut 2004
Michael Røn, kontrakt ut 2004
Steinar Sørlie, kontrakt ut 2004
Stian D. Johnsen, kontrakt ut 2004
Vebjørn Hagen, kontrakt ut 2004
-
Alexander Lund Hansen, på lån ut 2004
Bora Zivkovic, på lån ut 2004
Raio Piiroja, på lån ut 2004
Wade Barrett, på lån ut 2004

Junior/usikker
Anders Holberg
Jeton Pestisha
Lasse Staw
Michael Røn

Skrik ut om noe skulle være feil. ;)

Hm, har han Vidar Henriksen - igjen - vært og lest her inne? ;)

Lignet ikke dette mistenkelig på innlegget over?

Tror forresten at Ringberg har kontrakt til april 2006.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340