Husk meg
Brukernavn
Passord

Skremmende dårlig av nye Norge

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 09 sep 04, 00:15
Disse to kampene var skremmende dårlig av Norge. Faktisk minst like dårlig som de mest håpløse kampene med Nils J. Semb.
Nå er jo ikke det å tape 2-1 mot Italia og spille 1-1 mot Hviterussland så aldeles håpløst resultatmessig, men måten disse kampene ble gjennomført på har vært skremmende og meget langt unna det oppskrytte nye Norge, som både Hareide og mediene har lagt opp til i hele 2004.
Hva er galt? For dårlige spillere, feil bruk av spillere eller at Hareides system/taktikk ikke holder mål? Jeg bare spør, jeg har ikke svaret.:confused:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 09 sep 04, 00:22
Hovedsaklig går det nok på at spillerne ikke er gode nok, spesielt i midtbaneleddet. Skal også huske på at vi står midt i et generasjonsskifte, både på trenerfilosofi og en rekke spillere er skiftet ut. Ettersom landslaget samles veldig få dager i løpet av året vil ting nødvendigvis ta litt tid. Tålmodighet blir et nøkkelord for omgivelsene.

Men selvsagt enig med deg i at kampen i dag var langt under pari både individuelt og kollektivt.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 09 sep 04, 00:32
Kampen var en lidelse å se på!
Elendig kamp mellom to elendige lag!

Hvorfor i all verden kan ikke Daniel B Få sjansen? SAmmen med Daniel f holm og ikke minst Roger Risholt!
:ffk:
Da hadde vi vunnet Garantert!
Håper Carew starter neste gang, ble mye farligere med en gang!


---------------------------

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 09 sep 04, 00:39
Endret: 09 sep 04, 10:23
Slik jeg ser det er det ekstremt lite oppfinnsomme spillet bakfra som er den største akilleshælen i angrepsspillet. Ballen blir spilt langt opp på en ensom spiss, lenge før resten av laget har rukket å komme etter. Derfor har det nesten ingenting å si om den stakkars spissen vinner duellen eller ikke, motstanderne vinner andreballen i 4 av 5 tilfeller.

Jeg har fortsatt tilgode å forstå hva Frode Johnsen gjør i sin offensive midtbanerolle. Mannen duger til én ting, og det er å vinne hodedueller. Skal han være med så får det være som en av to på topp, ikke som ballfordeler eller hva det er han ender opp som slik Norge har spilt de siste to kampene.

Åge Hareide har sikkert en plan, men ting kan tyde på at det er tungt å nå gjennom til spillerne. Mye selvfølgelig fordi en landslagstrener får altfor lite tid med spillerne i løpet av et år, og kanskje minst like mye fordi Hareide ikke er vant til å måtte takle en slik situasjon ennå, og trenger litt tid på nettopp å venne seg til å bli mer effektiv i å få ut sine budskap til de utvalgte rød/hvite.

Én ting som ihvertfall er blitt bedre, er spillertypene på kantene (jeg sa bedre, ikke alltid bra...). Tendensen til Semb var å ta ut de fire bak og en spiss, også sette de fem beste som var igjen i troppen på midtbanen, uansett om de var spisser eller sentrale midtbanespillere. Vinger fantes jo ikke, ei heller kreative folk. Jeg fryser på ryggen av å tenke tilbake på å faktisk ha sett Steffen Iversen spille sentral midtbane i 4-4-2. Skremmende...

Har vi blitt bedre? Ikke siden Drillo, men kanskje siden Semb...ihvertfall håper og tror jeg at dette bare er en trang fødsel og mange spillere ute av form. Når neste kval-runde går så er de fleste spillerne i full gang med seriespill og har matchformen intakt, la oss håpe at det hjelper...

VI BANKER SKOTTENE!!!

Huff, detta ble langt, men jeg har mye lettere for å engasjere meg på tastaturet enn foran tv-skjermen når det gjelder landslaget...uansett, noen som er i nærheten av enig i noe av det sludderet? jeg har lagt fra meg i denna tråden?

GODNATT!

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 09 sep 04, 00:40
Mitt landslag:

Espen Johnsen

Christer Basma
Vidar Riseth
Ragnvald Soma
Ståle Stensaas

Jan Derek Sørensen
Roger Risholt
Fredrik Winsnes
Daniel Braaten

John Carew
Azar Karadas

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 09 sep 04, 00:44
Enig med deg angående Carew FFK Forever, men synes det er litt drøyt å tro at Risholt burde få sjansen. Han er god, men det er nok mange som står foran han i køen...

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 09 sep 04, 01:45
Første omgang var ganske så bra av Norge, det må vi kunne si. Motstandern hadde ikke en eneste målsjans. Norge hadde vel 4-5 gode sjanser, så det er jo ikke så værst.

Det som skuffet meg mest var å se måten Hviterussland kom inn i kampen igjen. En ting er å spille uavgjort mot et dårlig lag, men det lede på hjemmebane og la Hviterussland komme tilbake det er dårlig. Så lenge vi ledet så kunne vi lagt oss bakpå og satset på kontringer med gode kontringsspillere som Carew, Gamst og Sørensen. Eller så kunne vi fortsatt med å trykke på å strye kampen som i første omgang.
Men hva gjorde vi? Norge virket rett og slett planløse i alt de foretok seg i andre omgang. Lange baller ble pøst opp på en ensom spiss. Ikke en eneste spiller kom på løp etter. Avstand ble ofte for stor.
Et par innlegg ble slått inn uten hell. Dårlig med folk i boksen og dårlig bevegelse ødela mulige sjanser.
Det vi skapte kom på døballer. Synes Frode Johnsen var veldig god i luftrommet. Mange nesten sjanser kom etter hans kriging.
Utenom døballene virker det som sagt planløst og tamt.

---------------------------

Ære være plankebyen!


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 sep 04, 07:52
vi bør kreve Hareides hode på ett fat. I england gjør dem slikt velldig fort. jeg tror ikke på at norge løfter seg. jeg hadde ønsket det.

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 09 sep 04, 09:39
Fikk tak i biletter tl kampen i går, og gleda med stort till skikkelig god gammel ULLEVÅLSTEMNING. men for en nedtur. Det er bare å se i øynene at Norge ikke rår over spillere gode nok til å være et spillende, ballbesittende landslag. Slik har del alltid vært, og det vil være slik i framtiden også. Jeg vil MYE heller se Norge vinne mot gode lag med en enklere fotballfilosofi, slik som under Drillo. Jeg er heller ikke sikker på om Hareides filosofi er så mye mer underholdende. Da la seg bakpå og ble feige etter 1-0, og så ut til å ville trygge ledelsen gjennom hele 2. omgang. Det er bånn å se på, og det straffer seg.

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 09 sep 04, 09:40
Endret: 09 sep 04, 09:42
Kanskje er det vi som har for høye forventninger. Bortsett fra kampen i Irland og 80% av kampen hjemme mot Rusland, har vel ikke "Nye Norge" imponert for mye!
Ar det samla idretts Norge hadde et formedabelt løft på 90åra , tror jeg mer var ett blaff ( årsak, tja) enn noe vi kan forvente skal være permanent.
Norge er jo tross alt et lite land og klima er heller ikke alltid det beste.
Derfor synes jeg det kan virke "patetisk" eller "naivt" når vi tror / forventer at Norge bestandig skal hevde seg på topp i alt.
Tyder det på at vi tror vi er en rase av supermennesker?
:rolleyes:
Trolig litt utenom kampen Norge- Hviterusland, men bare noe tanker til de som krever hoder på ett fat.:cool::rolleyes:
Ps. Når det gjelder hoder på fat, holder det med "Smalahoder" for meg.;)

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


Barabus

Juniorspiller
Ble medlem: 02 aug 04
Innlegg: 84

Lagt til: 09 sep 04, 10:00
Synes ikke Norge er noe som helst bedre enn den verste perioden under Semb. Dette laget har ingenting i et mesterskap å gjøre, klarer ikke å styre kampen hjemme mot Hviterussland en gang. Enten er ikke spillerne gode nok, eller så tar de ikke dette seriøst.

---------------------------

SJÆLÆLÆLÆLÆ


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 09 sep 04, 10:25
Opprinnelig postet av Barabus
Synes ikke Norge er noe som helst bedre enn den verste perioden under Semb.


Enig der.
Fryktelig å se på, håpa virkelig at kampene skulle bli litt bedre å se på under Hareide, men det er akkurat samma lidelsen.
Tålmodighet ? Jada. La oss være tålmodige mens vi spiller oss ut av VM`sluttspillet...:confused:

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1207

Lagt til: 09 sep 04, 10:33

Helt tregisk å se på ja. Hva f... gjør Rudi på landslaget. Roger har jo nøytralisert Rudi i to av to kamper i år.

Etter at Norge fikk 1-0 scoringen begynte Belarus (som Scheie sier det) å komme mer inn i kampen. Da skulle Norge bare fortsatt å kjøre på. Og mot slutten, hvor var midtbanen? Greit at de har løpt mye men spillerene på landslaget burde orke å spille en hel kamp. Gamst var et hederlig unntak.

---------------------------

Fredd


ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 158

Lagt til: 09 sep 04, 10:39
Skjønner ikke helt hva dere snakker om.

Norge styrte spillet det meste av kampen, og kunne lett ha avgjort ved flere anledninger. Hviterussland hadde knapt sjanser i første omgang, og det var bare tilfeldigheter som gjorde at de tok poeng.

Den største feilen Hareide gjorde var dessverre å la Rushfelt få sjansen fra start. Håber vi slipper å se ham på landslaget i fremtiden. Hadde Iversen eller Carew spilt fra start hadde vi garantert vunnet :)

---------------------------

Hvem er raskest: Brian West eller Vidar Hansen?


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 sep 04, 10:47
enig at gamst`n var et unntak fredd.ville heller sett for meg rudi sentralt.har løpskapasitet.andresen er utrolig dårlig om dagen og veeeeldig langt unna en start 11er spør du meg.hva som skjer med hoseth vet jeg ikke,men gutten er jo ikke til å kjenne igjen.sørensen er vel heller ikke den samme.

det midtbanen hadde trengt er en virkelig tøffing.som f.eks gravesen som spiller for danmark.en som går foran,og gjør seg bemerket hos motstanderne i form av smerte!!andresen og hoseth blir bare en jævlig puslete sentral midtbane.og jeg mener det hadde vært spennende med risholt...

og hvorfor starte med RUSHFELDT??hva har han gjort på landslaget?carew bidro med engang han kom inn,mens rush knapt vant en eneste hodeduell.carew skåra også mot italia.glemt det haareide?og hvilket signal gir det spillerne?mener også at johnsen burde stått.

en annen plass som gir meg hodebry,er høyrebacken.høiland virker som en tafatt spiller,dårlig teknikk,holder ikke det her nivået.men hvem andre har vi...??basma ustabil...

uff,uff.blir mye klaging det her,men desverre er det lite å rope hurra av om dagen.

når er neste kamp forresten?

---------------------------

savner "svensk magi" allerede



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340