Husk meg
Brukernavn
Passord

Flere plasser til PH neste år?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 28 sep 04, 21:01
Klokan... Blir et fullverdig medlem av PH målt i forhold til hvor mye h*n synger i løpet av en kamp? Greit nok at gutta sikkert får litt mer krefter når de hører sang, men jeg tror faktisk at det psykologiske askpektet i om vi faktisk er på tribunen eller ikke, er det avgjørende...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 28 sep 04, 21:23
Endret: 28 sep 04, 21:24
Synes det er litt tåpelig å diskutere dette, og det har vært oppe før også. Så lenge det ikke står noe i statuttene til Plankehaugen om at alle må synge kan man ikke begynne å nekte folk som er medlem å stå på PH-feltet heller.

De har betalt akkurat like mye som oss andre for å ha de samme medlemsfordelene som oss. Vil vi at PH skal redusere medlemsantallet med 20-30 % så er det jo bare til å ta det på en generalforsamling at medlemmer av PH må synge.

Nå er det klubben som eier tribunene også, og ikke vi. Er ikke helt sikkert på at FFK heller ville vært så imponert om vi hadde inført regler som begrenser adgangen til tribunene i større grad enn at man må være medlem.

Jeg står selv i PH og gauler som bare det. Ville gjerne hatt et fullt syngende felt med alle i rød/hvitt, men slike påbud er jeg ikke for

Anduril - hes hver mandag

Rooney herjer !! Go United !!

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 28 sep 04, 21:39
Endret: 28 sep 04, 21:43
Så ikke ut som om antallet på tribunen ga guttæne på banen særlig mye mer krefter i 9 av de 10 andredivisjonssesongene selvom vi knuste alle... På den annen side hadde Enga vunnet Tippeligaen de siste 10 årene om Klanen virkelig hadde vært Engas 12. mann.

Poenget med denne debatten bør være å komme frem til en så god løsning på problemet som mulig. Derfor er det bra at du som "stille" planke også kommer med innspill. Det er noe så inn i h...... vanskelig å finne ut av dette her. Nå har jo nivået tatt seg betraktelig opp i løpet av sesongen, særlig de siste par kampene. Og derfor er det litt typisk at denne debatten kommer nå når syngingen aldri har vært bedre... Akkurat forslaget om syngepoliti fra et tidligere innlegg var nok ikke så ille seriøst ment, men, ja, jeg har hatt ufattelig lyst til å be enkelte finne seg et annet sted å stå et par ganger. I begynnelsen av sesongen virket det noen ganger som om det gikk en usynlig mur omtrent midt på PH-feltet. De på oversiden av muren sang, de nedenfor sang ikke...

Er vi heldige, får vi større plass til året. Hvis ikke betyr det at mange som har lyst til å være med å synge trolig ikke får plass. Det er og blir et problem uansett hvor mange av de ikke-syngende som er relativt ivrige og er stolte av å være med i Plankehaugen. Derfor sender jeg utfordringen til blant annet KeJ om å komme med konstruktive forslag til løsninger på problemet vårt.

Målet bør selvfølgelig være å få plass til alle som vil stå sammen med Plankehaugen, nær sagt uansett grunn. Men hvordan får vi det til?

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 28 sep 04, 21:41
Snakker ikke om fullverdige og ikke fullverdige medlemer. Hvis du går tilbake til første meldinger så kan du se hvor alt startet. Om hvordan få enda bedre armosfære. Og en gang til hvis du vil gi din psykologiske støtten den kan du gjøre overalt på stadion men akkurat PH feltet fungerer best når folk synger , heier , roper etc. Synes i hvertfall jeg.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 28 sep 04, 21:53
Endret: 28 sep 04, 21:55
Påbud? Anduril
Her kommer vel egentlig bare en del forslag om hvordan vi skal få mest mulig trøkk på feltet.
Lars skriver jo også dette tydelig. Alle er velkommen på feltet som er medlem. Men vi ønsker at flest mulig skal synge for å oppnå best mulig støtte til laget. Dette er vel egentlig også inntensjonene med Plankehaugen; høylytt støtte!
Og...- det skal sies at, Plankehaugen får fler og fler sangere. Så jeg velger å tro at de som nå er tause, bare venter til de har lært seg sangene.
------------
For Fredrikstad jeg synger høyt
hele natta hele dan
å Fredrikstad jeg elsker deg
du er norges beste lag

Åå åå åå......

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 28 sep 04, 22:03
Opprinnelig postet av seal_dm
Jeg kom vel i 17:30 tida. Ble ikke sjekket jeg.


Kanskje løsningen faktisk er såpass enkel at man bør være mer nøye på å sjekke medlemsskapet til folka som skal inn på PH-feltet?

Sjøl om jeg kjøper billett til PH-feltet og har gyldig medlemsskap for året så tror jeg aldri at jeg har blitt sjekka annet enn i billettbrakka uttafor Stadion når billetten kjøpes.

---------------------------

www.carlberner.no


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 28 sep 04, 22:05
Opprinnelig postet av Rhythmatist
Hva med 3-4 fire junior-forsangere helt foran? Zoran og DJ tar seg av selve forsanger-rollen, gjerne der de sto sist, og så har vi noen andre som hjelper til rundt på tribunen.


Ikke så dumt dette. Folk har lettere for å synge dersom folk i nærheten også er med.
Forsangere spredt rundt hjelper på dette.

---------------------------

www.carlberner.no


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 28 sep 04, 22:25
Ok, påbud var litt sterkt skrevet. Poenget mitt var alikvel at man kan ikke prøve å presse ut medlemmer som ikke synger, når en av medlemsfordelene faktisk er billige billetter på egen tribune.

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 29 sep 04, 00:15
trur nok mye hjelper om dere klarer å organisere noen sangere litt mer rundt på tribunen.

Og til alle dere som er imot dette, det er ikke dere de vil ha luka ut, men de som faktisk står der og drar ned stemninga.

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 29 sep 04, 00:37
Hva med å sette av litt plass til de som er kjipe og ikke vil synge da, nederst, slik at vi får samla de syngende fullstendig ihvertfall. Da kan de som ikke synger bes om å flytte seg til det området. Ikke noen løsning, men en tilnærming til det bedre...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 29 sep 04, 00:42
vet at flere andre supporterklubber også har dette problemet, blant annet kanarifansen.

den beste løsningen vil selvsagt være å få et større felt, hvor man f.eks. fjerner stolene på felt N. en annen løsning (i forhold til plass) kan være å flytte til klokkesvingen. det bringer imidlertid nye ulemper med seg, blant annet at man ser dårligere og at lyden forsvinner litt mer. så det er ikke så bra likevel.

Dersom klubben ikke vil fjerne stoler på den nye sittetribunen, foreslår jeg at Plankehaugen kjøper opp alle plassene på felt N foran neste sesong, og selger billettene videre til medlemmene. på den måten kan vi "overta" et felt til, uten at klubben kan si noe på det.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 29 sep 04, 01:00
Å nekte evt barn som ser opp til "dere" syngende konger/dronninger å være på plankehaugen feltet. Selv om de ikke er så flinke til å synge ect så kan ikke barn som er medlemer av plankehaugen bli kasta ut av feltet til plankehaugen. Ei ikke syngende medlemer, hvorfor kan ikke plankehaugen ta av seg oppgaven å sjekke at de som går inn på feltet "Vårt" dere har jo bare 2 oppganger, å plassene er i følge Fredrikstad fotballklubb forbeholdt plankehaugen medlemer, så løsningen må være at plankehaugen tar ansvar å setter "vakter" (verter) selv v hver inngang inn på feltet til plankehaugen å så bortvise/henvise de som ikke har med medlemsbevis bort på gressvik tribunen.
Dette er garantert FFK enig i tipper jeg.

Så ta det opp på møte idag (onsdag) om dere kan ha vakter inn på feltet "vårt".





Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 29 sep 04, 08:47
Hvem snakker om barna her ? hvis du leser nøye så er faktisk forslaget at barna for første raden så de kan se kampen. Her er det snakk om voksne folk som bruke PH feltet kun p.g.a. bra plassering og rimelig pris. Og ikke kom her og fortell meg at slike finnes ikke...

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 29 sep 04, 09:52
Et forslag som koster litt penger:

Flytt stolene fra feltet ved siden av Plankehaugen til Gressvik tribunen og få ett større stående Plankehaugfelt.
de som ikke ønsker å synge, men liker å stå har muligheten til det i Klokkesvingen.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 29 sep 04, 10:24
Opprinnelig postet av Klokan
. Her er det snakk om voksne folk som bruke PH feltet kun p.g.a. bra plassering og rimelig pris. Og ikke kom her og fortell meg at slike finnes ikke...


Dersom de har betalt medlemskapet sitt, ja da har de like stor rett som deg og meg til å stå der... Så frem til du kan komme opp med noen konstruktive forslag m.t.p løsninger, ja så anbefaler jeg deg at du kniper igjen, det du brekker ut av deg nå, det skaper bare missnøye og de av PH-medl. som ikke vet hvem du er, ja de gjør du til "fiender" og det er du vel ikke ute etter?

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 29 sep 04, 10:44
En god start kan jo være å kjøre knallhardt med konsekvente vakter. Ingen inn på PH feltet uten medlemskap. Og kommer det ei lita fin dame uten medlemskap, bør de være tøffe nok til å henvise til gresviktribunen.
En annen ting, sett opp prisen med en tier, der tiern går til plankehaugen. Tror ikke mange vill hatt så mye imot det. Tiern kunne jo også gått til plankehaugen. Klubben ser jo verdien av å ha en bra suportergruppe, så vil nok tro att de ikke vil motsette seg det.

Men i det store og hele er det jo et luksusproblem vi diskuterer. Plankehaugen blir jo bedre og bedre for hver kamp som går. Flere og flere tar del av både synging og heiing. Og vi er allerede i dag på ett veldig bra tippeliganivå.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 29 sep 04, 10:47
helt enig med deg seal... det er egentlig der vi begynte med temaet. Hvor bra vi er og hvordan bli bedre. dessverre er det enkelte som følte seg truffet og forstå det slik at det finnes ikke plass for dem på PH feltet.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 29 sep 04, 11:50
ja har fått m meg det m barna, å synes det forslaget m å ha dem nederst som dere har kommet fram til er bra, å når jeg sier dronninger/konger så er det noe positivt, by`n er stolte av plankehaugen, hva dem står for, hva dem gjør. men å begynneå sile ut folk som er plankehaug medlemer pga de ikke synger osv, kommer medlemstalla å synke drastisk.
er du plankemedlem så er du plankemedlem, skal man heller gå å lage et nytt medlemskap for dere syngende da?
å kaste ut medlemer av plankehaugen fra feltet vårt som ikke synger er det samme som å be om bråk både innad i plankehaugen, fotballklubben og sponsorfolket til plankehaugen..




et godt spørsmål å stille Bjørn Jensen på møte ikveld er som følger:
hvor mange plasser har dem kalkulert plankehaugen skal ha på den nye stadion på værste, tipper ikke FFK legger ned en eneste kr på stadion neste år når det er 110 % spikra at det blir værste.
selv er jeg plankemedlem, men pga jeg ikke føler for å stå på hjemmekampene å må møte opp 1 før kamp for å få en grei plass har jeg plasert meg på hovedtribunen slik at de i plankehaugen som synger å drar igang har muligheten å stå på feltet "vårt" + mange m meg garantert som har tenkt sånn..
heia ffk

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 29 sep 04, 12:01
Endret: 29 sep 04, 12:03
mr_max har et viktig spørsmål til Værste folkene.
Hvor mange og hvor har man tenkt til å reservere til Plankehaugen?
Jeg vet Lars Thoresen og de andre i styret har sine meninger om det, og at potensialet er stort. Derfor må styret ha frimodighet når dere legger fram visjonene og planen for Plankehaugen. Jeg stoler på at denne saken ligger i trygge hender.

Lykke til på møtet!


Målet med å få så mange som mulig til å synge må sees på som noe positivt. De som ivrer for at alle som står på et bestemt felt skal synge har gode hensikter. Jeg tror ikke folk blir skremt bort om de blir oppmuntret på en hyggelig måte.

Husk på at de aller fleste synes det er en herlig atmosfære på stadion når det er fullt trøkk på sangen.
Mange flere vil nok være med, men det er vel slik at det tar litt lengre tid med noen enn andre.

Keep up the good work!

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 29 sep 04, 12:21
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Klokan
. Her er det snakk om voksne folk som bruke PH feltet kun p.g.a. bra plassering og rimelig pris. Og ikke kom her og fortell meg at slike finnes ikke...


Dersom de har betalt medlemskapet sitt, ja da har de like stor rett som deg og meg til å stå der... Så frem til du kan komme opp med noen konstruktive forslag m.t.p løsninger, ja så anbefaler jeg deg at du kniper igjen, det du brekker ut av deg nå, det skaper bare missnøye og de av PH-medl. som ikke vet hvem du er, ja de gjør du til "fiender" og det er du vel ikke ute etter?


Vær så snill og si meg at jeg misforstår det du skrev der oppe for hvis det er riktig som du skrev da ... Fiender?? hm, hvorfor det da? Bare fordi jeg , (gjentar en gang til JEG), synes at det hadde vært greit å få de fleste på PH felte å synge og heie på FFK. Lurer på heller om du har hengt deg opp i meg men skjønner ikke hvorfor....

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340