Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad - Dallas Burns

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 mar 05, 11:21
Endret: 03 mar 05, 11:22
I kveld møter FFK det amerikanske laget Dallas Burns på La Manga. Laget slo for ikke lenge siden Molde 2-1 om jeg ikke tar feil, og holder vel i så måte greit nivå. Et lag vi burde hamlet opp med hvis vi hadde stilt mannsterke, men vi mangler, som vanlig, noen spillere.

Ringberg er visstnok syk, så det åpner for Viikmäe og West på topp. Så får vi se om West klarer å løse opp litt i angrep.

Piraya spiller heller ikke, men mulig at Zivkovic endelig er tilbake? Er på tide vi får tilbake alle spillerne nå, de skulle jo alle være klare til dyst (100 % friske) når de reiste til La Manga, nå er snart oppholdet ferdig og ennå så er det noen skader igjen.

Håper vi får en liten opptur med denne kampen, at vi får litt selvtillit, satser på 2-2 jeg :)

Laget blir visst ikke offentliggjort før i kveld i følge f-b, mulig de ser an skadene litt?

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 03 mar 05, 11:54
Laget er i følge fredrikstadfk.no dette (4-4-2):

Steinar Sørlie - Pål Andre Czwartek, Tor Trondsen, Lars Blixt, Trond Erik Bertelsen - Dagfinn Enerly, Roger Risholt, Jose Garro, Håkan Søderstjerna - Brian West og Kristen Viikmae

Reserver: Alexander Lund-Hansen, Lasse Staw, Stian Johnsen, Gherland MacDonald, Michael Røn, Bora Zivkovic, Simen Brenne, Martin Wiig, Tero Koskela og Roger Helland.


Og kampen spilles visstnok kl 1200 i morgen...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


lars E

Knøttespiller

Ble medlem: 23 feb 05
Innlegg: 67

Lagt til: 03 mar 05, 12:06
Hmm.. Tror vi har en god mulighet vinne denn kampen, jeg. Lagoppstillingen synes jeg var positiv lesing. Blir spennende å se hvordan de vil greie seg.
Trondsen tilbake, Risholt i sin vante posisjon og west/ Viikmae på topp. I følge kilder har jeg inntrykk av at Viikmae faktisk gjorde en ok deby (flere som deler den oppfatningen?. Det blir derfor interessant å se om han fortsetter sånn (og sikrer kontrakten i dag) og hvordan han fungerer med bedre spillere rundt seg..:ffk:
Også Steinar i mål da...Jaja

Uansett: I morgen snur vi trenden, får i gang go-spillet og vinner (2-1?)

---------------------------

"Vi er Drillos menn, vi slår lange balleeer. Men vi kan vinne dem igjen" (mel: Venn, div. artister)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 mar 05, 12:44
Jeg har tro på at denna kampen kan vinnes og at den dårlige trenden snus. Skal bli spennende å høre hvordan Garro klarer seg sidna Risholt på midtbanen og hvordan spissparet klarer seg. Synd Ringberg er sjuk..

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 mar 05, 12:48
Bodø/Glimt slo vel dette laget 3-0 nylig.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 mar 05, 13:09
Molde tapte

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 mar 05, 13:45
deilig å høre at Steinar er mer tent å virker mye mye bedreø.. så ALH skal nok passe seg sier radio fr.stad

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1207

Lagt til: 03 mar 05, 14:38
Var god lesning å se det laget som skal starte. Endelig begynner spillerene å komme tilbake.

---------------------------

Fredd


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 mar 05, 14:50
Siste nytt fra Radioi... På treninger går det så hardt til at fb skjelver for at det ikke skal bli skader

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 03 mar 05, 16:10
Stusser kanskje lit på at Lasse ikke blir prøvd, han har etter det jeg er kan se kun prøvd mot bylaget, samt at han har en kamp for Juniorlaget ?? Stusser da jeg hvet at en spiller på 17 år trenger kamp trening.. Om han heller ikke blir prøvd i treningskamper lurer jeg på hvordan FFK skal greie å utvikle denne unggutten??

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 03 mar 05, 17:16
Enig i at Lasse bør få matching, men ikke på bekostning av 1. keeperen. Steinar har vært skada lenge, og trenger nok kamptrening langt mer enn det Lasse Staw.

---------------------------

La oss selge hele laget!!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 03 mar 05, 17:43
Lasse Staw får jo matchtrening i 3. divisjon jevnlig, det er veldig positivt. Får håpe det blir opprykk til 2. i år, det vil være nok et løft for talentutviklingen i FFK.

Helt enig i at et talent ikke bør spille på bekostning av 1. og 2. keeper i sesongoppkjøringen.

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 03 mar 05, 17:50
Mulig det er riktig, men da de tydeligvis kjører bevist på de 2 eldste keeperne , burde de kanskje ikke ha skrevet en 3 års kontrakt med gutten men kanskje anbefalt han å gå til en annen klubb!!
Det mange her på nettet kaller framtiden, vil ikke ha muligheter til utvikling i ffk, en som er fast på U 17 lamdslaget vil ikke utvikle seg uten kamper, Dette er også noe som FFk sikkert er klar over Muligens hadde talentet tatt steget forbi både SS og ALH om FFK hadde turt å gi han utfordringen med å spille.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 03 mar 05, 18:00
De skrev jo 3 årskontrakt med Staw nettopp fordi de hadde troen på ham. Men gutten er veldig ung og INGEN Tippeligaklubber velger en 17 åring som førstevalg i mål. Han må være tålmodig selv, jobbe hardt og overbevise på trening, juniorlag og rekruttlag over tid - da kommer belønningen til slutt. Det er tross alt viktigst for FFK at man gir Alex Lund Hansen matchtrening, siden han sannsynligvis blir førstevalg. Staw vil få sjansen, men han er fortsatt veldig, veldig ung - spesielt for å være keeper hvor erfaring er mye viktigere enn i andre posisjoner.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 03 mar 05, 18:18
Hva er galt med alderen.?? Bedre klubber en FFK som har hat unge keepere. Men noen rettelser, etter slik det ser ut i dag er Staw et 3 valg det vil si ingen eller få kamper på rekrut. da står juniorlaget tilbake. De klubbene disse spiller mot stiller i grove trekk opp med forsterkede guttelag. Da ville utviklingen vært større om FFK hadde samarbeidet med en klubb og han hadde spilt der. Med dagens ordning tror jeg ikke du vil få se gutten i 1. elveren til FFK, heller ikke på sikt.!!

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 03 mar 05, 21:34
Endret: 03 mar 05, 21:34
Staw vil nok være et førstevalg på rekruttlaget, FFK`s policy er at talentene er prioritert nettopp på dette laget, sammen med eventuelle A-lagsspillere på vei tilbake fra skade.

Og Anne, nevn gjerne store klubber som har hatt en 17-åring som keeper over lengre tid...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 03 mar 05, 22:10
Endret: 03 mar 05, 22:16
Til Anne: Går det an å være mer på bærtur? Er nesten fristet til å spørre om du er mora eller dama hans (men jeg gjør det ikke:rolleyes: )

Opprinnelig postet av Anne
Hva er galt med alderen.?? Bedre klubber en FFK som har hat unge keepere.

Nå må vi huske at Stav faktisk er 1. års junior. Og hvilke keepere og klubber snakker du om som har hatt førstekeepere på 17 år? Den eneste jeg kommer på i farten er Iker Casillias i Real Madridog han var 19 år da han etablerte seg.


Opprinnelig postet av Anne
Men noen rettelser, etter slik det ser ut i dag er Staw et 3 valg det vil si ingen eller få kamper på rekrut. da står juniorlaget tilbake. De klubbene disse spiller mot stiller i grove trekk opp med forsterkede guttelag.


FEIL 1: Det å være 3.valg betyr ikke at det nødvendigvis blir få kamper på rekruttlaget. Til info spilte Staw 11 eller 12 kamper på B-laget i fjor (t.o.m. 2.keeper på juniorlaget spilte 3 kamper på FFK 2)

FEIL 2:Ta deg en runde å sjekk hva juniorstallene til de andre lagene i interkretsserien består av da vel! Junior Elite hos Lyn har EN spiller i guttealder. Kongsvinger har TRE. Utfordrer deg til å sjekke ut de øvrige!
Dessuten så lenge ikke FFK vinner interkretsserien overlegent så tror jeg keeperen vil få nok å gjøre, uansett hvem som skyter...


Opprinnelig postet av Anne
Da ville utviklingen vært større om FFK hadde samarbeidet med en klubb og han hadde spilt der. Med dagens ordning tror jeg ikke du vil få se gutten i 1. elveren til FFK, heller ikke på sikt.!!


Hvordan kan du påstå noe slikt? Tror neppe det er noen 1. eller 2. divisjonslag som er villige til å satse på en 17åring som førstekeeper. (Dessuten må de ha et god nok treningstilbud til at det lønner seg for Staw.) Alternativet er da å gå til en klubb i 3.div....

Det samme kamptilbudet har han i FFK. I tillegg vil han spille juniorfotball på høyt nivå. Samtidig vil han få god keepertrening og trene sammen med to andre eliteseriekeepere. Han har også fått smake på Eliteserien og bør se det som en motivasjon.


Så hvordan du kan lure på hvordan FFK skal utvikle denne gutten, skjønner jeg ikke helt...

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 mar 05, 12:17
Fra keeperdebatt til selve kampen, er det noen som har oppdateringer å komme med utover? Den startet vel for et kvarter siden?

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 04 mar 05, 12:19
Radio Fr.stad hadde en liten rapport for noen minutter siden ved Vidar Henriksen. Da stod det 0-0. Var veldig dårlig vær igjen visstnok. FFK åpnet ganske offensivt.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 mar 05, 12:22
Hadde vært flott om vi klarte å holde nullen samtidig som vi puttet noen fremover på banen. Jeg frykter ikke et tap så mye som nye skader.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340