Husk meg
Brukernavn
Passord

Kan man ta med seg vidiokamera på kamp

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

jt

Knøttespiller

Ble medlem: 29 aug 03
Innlegg: 45

Lagt til: 12 mai 05, 09:22
Lurer på om det er lov og ta med video kamera på kamp.

Skal til ulevoll 16 mai og synes det hadde vært morro og filmet turen og kampen.

Er jo litt trist om en blir stoppet og ikke kommer inn.

Håper noen kan svare meg på dette

mayadan

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 292

Lagt til: 12 mai 05, 09:26
Jeg har hatt med meg videokamera inn på kamp tidligere, uten problem. Forklarte bare at jeg var på tur og hadde ingen hensikt å film på stadion, ettersom jeg visste at det overhodet ikke var lov. Det gikk helt greit, men kan nok hende at enkelte vakter ville håndtert det på en helt annen måte. Så lenge kamera befinner seg i en sekk så burde det ikke være noe problem.

Skal de være helt firkantet i forhold til regelverket så kan de nok nekte deg å ta det med inn.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 12 mai 05, 09:47
Du må ikke finne på å filme kampen, det er strengt ulovlig.

Det er faktisk ulovlig å ha med videokamera, evt. vanlig digitalt kamera som kan filme, på kamp. Det har med rettigheter å gjøre.

Så kort fortalt: Nei, du kan ikke ham deg et videokamera på kamp. Og personlig ville jeg ikke tatt sjansen.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


jt

Knøttespiller

Ble medlem: 29 aug 03
Innlegg: 45

Lagt til: 12 mai 05, 09:55
:ffk:Takk for det, da skal videokamerat få være hjemme
Opprinnelig postet av Holters
Du må ikke finne på å filme kampen, det er strengt ulovlig.

Det er faktisk ulovlig å ha med videokamera, evt. vanlig digitalt kamera som kan filme, på kamp. Det har med rettigheter å gjøre.

Så kort fortalt: Nei, du kan ikke ham deg et videokamera på kamp. Og personlig ville jeg ikke tatt sjansen.

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 12 mai 05, 13:56
Normalt skal vaktene beslaglegge videokameraer som blir forsøkt tatt med inn på kamp. FFK kan få problemer hvis du tar med deg et kamera inn på Stadion og ikke har de nødvendige tillatelsene i orden. Og jeg tviler sterkt på at NRK og TV2 gir vanlige privatpersoner tillatelse til å filme fra kampene.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 13 mai 05, 13:09
Nei til opptaksrettigheter sier jeg bare.

---------------------------

Spillere kommer, spillere går. FFK består.

Tippeligaen til dommedag!

www.trylleblyant.com


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 13 mai 05, 17:55
Filmkamera er forbudt, men jeg har aldri hatt noe problem med å ta med digitalkamera med filmfunksjon. Det er for dårlig oppløsning på slik film til at profesjonelle bør føle frykt for konkurranse.
Jeg har bare tatt stillbilder hittil, med kraftig optisk zoom, men sant nok så er det svært vanskelig å få fokuserte bilder av spillere i aksjon når man sitter på tribunen og ikke har stativ påmontert. Så jeg har tenk at å ta filmklipp er en bedre idé.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340