Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva har skjedd med publikum?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 16 jun 05, 09:40
I de siste kampene har det vært en tendens til stadig lavere publikumstall.

Hvorfor?

Jeg tror det har en sammenheng med at Fredrikstad IKKE er en storby, og at det nok ikke er mer enn ca 8000 ekte supportere.

Videre tror jeg at alt pratet om kjedelig Drillofotball skremmer bort de som ikke er hardbarka supportere. Det har jo bredt seg en oppfattning om at FFK spiller kjedelig fotball om dagen (noe som vel også må sies å være sant for en del av kampene).

Syns publikumstallet viser at godt spill (eller i hverfall forventningen om godt spill) er like viktig som tabellplasering og poeng, når det kommer til å trekke publikum til stadion.

---------------------------

La oss selge hele laget!!


vidar_hansen

Knøttespiller
Ble medlem: 14 sep 04
Innlegg: 53

Lagt til: 16 jun 05, 09:57
Det kan godt være at folk tror at FFK spiller "kjedelig" Drillo fotball. Men der tar de feil. Vi er bedre organisert defensivt. Og sannheten fremover er at i de tre siste hjemmekamper i serien har det blitt scoret 16 mål!, og det har i tillegg etter min mening vært fin fotball å se på. Så folket bør fylle stadion igjen.

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 16 jun 05, 10:35
Tror kanskje det har noe med at nyhetens interesse har gitt seg hos menigmann. På borteturene er vi flere en noen gang tidligere.

I går var det ca 2000 og det var som ventet. Sandefjord er ikke et lag som trekker noe særlig med publikum. Dessuten så var det årets første virkelig sommerdag i går så mange valgte nok å være hjemme for å grille. Har aldri skjønt det med grilling. Hvorfor sitte å spise brent mat som smaker og lukter av tennveske. Eller som bonden sa : Byfolk er rare. De skal spise ute og drite inne.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 16 jun 05, 10:37
Endret: 16 jun 05, 10:52
tror ikke det har noe med "kvaliteten" å gjøre i det heletatt. Det er bare det at i fjor var det første året i tippeligaen på lenge og da var det jo stas å komme seg på stadion. Nå er det slikt at siste par hjemmekamper var det "dårlig" motstand, dårlig vær og folk begynner å bli mette på alt om FFK i lokalmedia.
Tror vi må belage oss på det at fremover i tiden dukker opp mellom 6 og 8 tusen mennesker på stadion. Ja storkamper mellom 9 og 10 ....

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 16 jun 05, 10:40
Hvis det er oppfatningen din av grilling så bør du lære deg å grille :D

Jeg tror det har noe med drilloryktet + at hvis man tar av seg ffk-brillene for et lite sekund så må man være ærlig nok å innrømme spillet har vært latterlig dårlig til tider. De siste par tusen tilskuerne er de som kommer på "storkampene" og følger hypen, tror jeg.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 16 jun 05, 10:49
Raymond Kvisvik = 1000 ekstra tilskuere!

Sommervær = 1000 ekstra tilskuere!

Og med seier mot Molde til Søndan så er vi kanskje på medaljeplass!

Blir nok fulle tribuner fremmover er mitt tips

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 16 jun 05, 10:53
kent ... fra din munn i Guds ører !!!!!!!!

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 jun 05, 11:09
Ligger vi ikke fortsatt godt foran skjema i forhold til sist år, hvis vi sammenligner med de samme lagene , som vi har hatt hjemme i år.

Bare vent til Vålerenga, Rosenborg, Lillestrøm og Start kommer til stadion. Da blir det stinn brakke igjen.

Dessuten synes jeg ikke 8000 mot Bodø/Glimt i øsende regnvær var dårlig.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1207

Lagt til: 16 jun 05, 11:23
Endret: 16 jun 05, 11:24
Hvis vi ser de andre kampene i cupen så ligger FFK godt over snittet. Har faktisk flere enn Enga. Bare lokaloppgjørene som har fler enn oss. Rettere sagt hat-oppgjørene. Start - MK, Odd - Pors og Aafk - Hødd som har fler enn oss. Synes ikke det er dårlig. Når været blir bedre og FFK møter Start 3.juli er det nok fullsatt.

---------------------------

Fredd


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 16 jun 05, 13:16
Endret: 16 jun 05, 13:16
Og som sagt tidligere her på forumet. FFK har blitt latterlig dårlige på markedsføring av hjemmekamper.
I går kom jeg inn på bensinstasjon rett etter kampen, med ffk-skjerf. Mange titta litt små-forundra på meg og noen spurte, har det vært kamp i dag??
Her har man en oppgave foran seg. Det skal være stas å gå på kamp.
Gjør en skikkelig hype ut av det!:cool:

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 jun 05, 13:32
Hva med litt mindre dekning i media i midtuken og heller bygge det opp mot kampen? Det står jo tross alt side opp og side ned om FFK i avisene hver eneste dag, og mye av det kunne med letthet vært utelatt. Enkelte blir vel mett på FFK bare ved å lese avisene. Da er det vel bedre at de i de siste dagene før kamp begynner å bygge opp rundt kampene. Nå står det jo like mye midt i uka som dagen etter en kamp...

De 8-9 tusen som er på kampene nå er de som følger med på fotball og som er ihuga fans. De resterende er de som tar seg en tur innimellom. Blir ikke opplevelsen optimal den første gangen, så blir det en stund til neste gang. Blir det dårlig vær og kampen ikke er velspilt kan det være nok til at de ikke kommer på neste kamp, kall det kresent, men noen er bare sånn :)

Kommer i hvert fall, forhåpentligvis, nedover til Rosenborgkampen!

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 jun 05, 13:36
FFK vinner sjølsagt i Molde, bra spill fortsatt 4-4-2 og 10. 000 mot Start.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 16 jun 05, 13:51
Jeg synes det var litt OK i går... herlig ekko og gjengen som var på PH feltet er den som synger mest .... er skikkelig samspilte vi og enkelte sanger hørtes helt glimmrende... du så jo på hvalene som bare sto der og så på oss når vi tok par av sangene som tordnet som bare det .

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 16 jun 05, 14:42
Satt på Hovedtribunen igår for en gangs skyld. Morro å høre hvordan sangane høres ut fra den andre sida. Det låt bra!
:D

---------------------------

Spillere kommer, spillere går. FFK består.

Tippeligaen til dommedag!

www.trylleblyant.com


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 16 jun 05, 16:21
Kan ikke bruke gårsdagens publikumstall. Denne runden i Cupen er uansett ingen publikumsmanget. Selv ikke Ålesund med haroppgjør og ekstremintreresse fikk mer enn halvfull stadion.

Men merker meg at FB er i gang med litt kritikk.

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen til NRK sporten


mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 16 jun 05, 16:50
klarer vi 1 snitt på 9000++ iår er det bra:)
med ny stadion som kommer på værste regner man utifra hva andre klubber har klart med en økning på ca 20 %
det vil si at vi vil ligge på rundt 11 500 +-på den nye stadion når den kommer.....

FFK har også hatt en del TV kamper iår noe som betyr mandagskamper å ca 1000 mindre tilskuere på kamp, så har egentlig publikum svikta?
neppe men folk har kanskje ikke den friheten til å gå på kamp på hverdager.
barn, jobb og evt hehe en grinete kjerring eller kæll


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 16 jun 05, 17:26
Må bare si at publikumssvikt i Fredrikstad er et ikketema...
Når det møter opp 8000 en regntung kveld mot B/G, kan vi bare roe oss helt ned.
Og...alle de 8000, plus et par tusen til, kommer til neste hjemmekamp. Garantert!

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 16 jun 05, 18:00
Jeg og en kamerat kommer ikke da vi er reist bort på ferie.. Er vel noen andre enn oss som skal ut og reise også..

Så alle 8000 som var mot B/G kommer garantert ikke :)

---------------------------

Sjefskodærn


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 16 jun 05, 18:17
Opprinnelig postet av marle
Jeg og en kamerat kommer ikke da vi er reist bort på ferie.. Er vel noen andre enn oss som skal ut og reise også..

Så alle 8000 som var mot B/G kommer garantert ikke :)


Hehe greit det.
Men alle de 8000, er bare et tall, og kan fylles av helt andre personer. F.eks naboen min.;)

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 16 jun 05, 22:15
ja og naboen min, og kanskje hun spreke nabojenta også .... :ffk:

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340