Hva har skjedd med publikum?
Hvorfor?
Jeg tror det har en sammenheng med at Fredrikstad IKKE er en storby, og at det nok ikke er mer enn ca 8000 ekte supportere.
Videre tror jeg at alt pratet om kjedelig Drillofotball skremmer bort de som ikke er hardbarka supportere. Det har jo bredt seg en oppfattning om at FFK spiller kjedelig fotball om dagen (noe som vel også må sies å være sant for en del av kampene).
Syns publikumstallet viser at godt spill (eller i hverfall forventningen om godt spill) er like viktig som tabellplasering og poeng, når det kommer til å trekke publikum til stadion.
---------------------------
La oss selge hele laget!!
I går var det ca 2000 og det var som ventet. Sandefjord er ikke et lag som trekker noe særlig med publikum. Dessuten så var det årets første virkelig sommerdag i går så mange valgte nok å være hjemme for å grille. Har aldri skjønt det med grilling. Hvorfor sitte å spise brent mat som smaker og lukter av tennveske. Eller som bonden sa : Byfolk er rare. De skal spise ute og drite inne.
Tror vi må belage oss på det at fremover i tiden dukker opp mellom 6 og 8 tusen mennesker på stadion. Ja storkamper mellom 9 og 10 ....
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Jeg tror det har noe med drilloryktet + at hvis man tar av seg ffk-brillene for et lite sekund så må man være ærlig nok å innrømme spillet har vært latterlig dårlig til tider. De siste par tusen tilskuerne er de som kommer på "storkampene" og følger hypen, tror jeg.
Sommervær = 1000 ekstra tilskuere!
Og med seier mot Molde til Søndan så er vi kanskje på medaljeplass!
Blir nok fulle tribuner fremmover er mitt tips
Dinamo Zagreb
Bare vent til Vålerenga, Rosenborg, Lillestrøm og Start kommer til stadion. Da blir det stinn brakke igjen.
Dessuten synes jeg ikke 8000 mot Bodø/Glimt i øsende regnvær var dårlig.
FFK på toppen i 2005
Fredd
I går kom jeg inn på bensinstasjon rett etter kampen, med ffk-skjerf. Mange titta litt små-forundra på meg og noen spurte, har det vært kamp i dag??
Her har man en oppgave foran seg. Det skal være stas å gå på kamp.
Gjør en skikkelig hype ut av det!:cool:
Pættærnæ døm hang og slang!!
De 8-9 tusen som er på kampene nå er de som følger med på fotball og som er ihuga fans. De resterende er de som tar seg en tur innimellom. Blir ikke opplevelsen optimal den første gangen, så blir det en stund til neste gang. Blir det dårlig vær og kampen ikke er velspilt kan det være nok til at de ikke kommer på neste kamp, kall det kresent, men noen er bare sånn :)
Kommer i hvert fall, forhåpentligvis, nedover til Rosenborgkampen!
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Dinamo Zagreb
:D
Spillere kommer, spillere går. FFK består.
Tippeligaen til dommedag!
www.trylleblyant.com
Men merker meg at FB er i gang med litt kritikk.
Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten
med ny stadion som kommer på værste regner man utifra hva andre klubber har klart med en økning på ca 20 %
det vil si at vi vil ligge på rundt 11 500 +-på den nye stadion når den kommer.....
FFK har også hatt en del TV kamper iår noe som betyr mandagskamper å ca 1000 mindre tilskuere på kamp, så har egentlig publikum svikta?
neppe men folk har kanskje ikke den friheten til å gå på kamp på hverdager.
barn, jobb og evt hehe en grinete kjerring eller kæll
Når det møter opp 8000 en regntung kveld mot B/G, kan vi bare roe oss helt ned.
Og...alle de 8000, plus et par tusen til, kommer til neste hjemmekamp. Garantert!
Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.
Så alle 8000 som var mot B/G kommer garantert ikke :)
Sjefskodærn
Opprinnelig postet av marle
Jeg og en kamerat kommer ikke da vi er reist bort på ferie.. Er vel noen andre enn oss som skal ut og reise også..
Så alle 8000 som var mot B/G kommer garantert ikke :)
Hehe greit det.
Men alle de 8000, er bare et tall, og kan fylles av helt andre personer. F.eks naboen min.;)
Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.
Dinamo Zagreb
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914