Husk meg
Brukernavn
Passord

Huset til Raymond :-|

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 04 jul 05, 12:58
Jeg mener det er tullete av PH å bruke tid og ressurser på å bygge hus for Raymond. Gutten er mangemillionær og kanskje en av de siste her i byen som trenger å få et fix ferdig, gratis hus tredd ned over øra. Synes det ikke henger på greip at vi skal tromme sammen masse folk å bruke fritiden på å bygge gratis hus til en fotballmillionær. Jeg kommer i hvertfall ikke til å bidra på dette prosjektet.

Jeg vil presisere at jeg er jævlig glad for at Raymond kommer til oss, men husbygging blir bare for dumt. Han hadde jo bestemt seg for å komme hit uansett....

Noen som er enig ? (helt sikkert en del som er uenig...)

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 jul 05, 13:09
På en måte er det "søtt" at supportere vil jobbe dugnad for FFK, men på en annen side, og i dette tilfellet, er det helt riv ruskande gæernt!

Supportere skulle kunne bidra på en annen måte i en klubb som FFK. Jeg vet ikke helt hva, men å bygge et luksushus til en spiller som allerede har millioner er litt på kanten. Ingen enkeltspiller er verdt det, på en måte. Det er jo bare fotball vi snakker om, tross alt.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 04 jul 05, 13:12
Er det ikke slik at noen av supporterene tilbød seg å gjøre dette? Er det noen vits å kritisere hva de gjør på fritiden sin?
Enig i at Kvisvik sikkert ikke er den husbyggeren med dårligst økonomi, men hva så?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 04 jul 05, 13:42
På en måte er jeg enig i at dette er noe de gjør på fritiden osv. Men de bruker nå mye tid/krefter/ressurser på dette, som jeg mener at de heller kunne ha brukt annerledes.

Fremover blir det selvfølgelig en prioritert oppgave for disse sentrale PH-
folka å få ferdig huset til Raymond. Da havner kanskje mer "vettuge" supporteraktiviteter i andre rekke. Frykter jeg.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 04 jul 05, 13:52
Kan være enig med deg i det bøgejon, like fullt er ikke disse gutta lønnet av meg eller andre for å drive supportervirksomhet. Dermed har hverken jeg aller andre noe med om de bygger hus eller ikke etter min mening.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 04 jul 05, 14:09
Kan ikke si at det er så gæærnt at vi bygger hus for Raymond. Noe av hensikten var jo å hjelpe klubben med å få ham hit. Og du bør vel ikke akkurat være siviløkonom for å kunne lage et kjapt overslag over hva et sånt byggeprosjekt ville kostet Raymond. Det er vel ikke helt usannsynlig å anta at klubben kan ha spart litt pæng i lønnsutgifter o.l. på grunn av dette, men det får heller Arve Mokkelbost svare på. Plankehaugen har ikke akkurat forhandlet fram noen kontrakt med Raymond, og takk og pris for det!

Tidligere i år var det forøvrig stor stemning her på forumet for å starte innsamling til en ny spiller. Og folk ville mer enn gjerne gi en del penger. Her kan man bidra til å finansiere en spiller ved å gjøre litt dugnadsinnsats. Ser ikke den store forskjellen på å jobbe inn penger, skatte av disse for så å sette døm inn på en konto, kontra å jobbe på dugnad noen timer for Plankehaugen med alt fra snekring til vaffelsteking og attpåtil ha det veldig artig samtidig som man er med på å finansiere en spiller. Det gode miljøet som er blant de mest aktive i Plankehaugen, skyldes først og fremst dugnadsjobbingen som fører til at man blir godt kjent, har masse trivelige folk å dra på tur med også videre. Så det dreier seg ikke bare om å bygge hus for en fotballmillionær.

Men selvfølgelig er det en fare for at husbyggingen kan gå ut over andre aktiviteter, men vi har alltid hatt mange større og mindre dugnader i Plankehaugen ved siden av bannermaling og andre aktiviteter, men jeg synes vi har klart oss ganske bra så langt!

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 04 jul 05, 14:54
Vi forblir nok uenige ang. huset. Jeg er temmelig overbevist om at Raymond hadde bestemt seg for FFK uansett og er også temmelig sikkert på at dette ikke har noen innvirkning på lønnsforhandlinger mellom han og klubben.

Opprinnelig postet av Lars Thoresen
...men jeg synes vi har klart oss ganske bra så langt!

Det er jeg 100% enig i O` Store Høvding!

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 04 jul 05, 16:50
Er byggingen av huset en del av "pakken" som er tilbudt Raymond? I såfall gjør ji Plankehaugen en kjempeinnsats og bidrar til at overgangsummen ikke blir så stor. Hvis husbyggingen ikke har noe som helst med prisen på overgangen, så er jeg tildels enig at det finnes bedre prosjekter å bruke tid og penger på. Men gleder meg til at Raymond skal spille i rødt og hvitt på stadion (selv om han heier på Brann :D

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 04 jul 05, 17:24
Den er ikke en del av pakken. Dette var noe et par ivrige sjeler fant på når alt så å si var klart og ryktene florerte som verst. Kvisvik hadde blitt FFK-spiller uansett.

Synes dette tar litt av, men hver får velge selv hva de vil bruke tiden til. Nå bør vi bare passe på at Kvisvik ikke "blir" Fredrikstad.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 05 jul 05, 00:46
Opprinnelig postet av BøgeJon

Fremover blir det selvfølgelig en prioritert oppgave for disse sentrale PH-
folka å få ferdig huset til Raymond. Da havner kanskje mer "vettuge" supporteraktiviteter i andre rekke. Frykter jeg.



Tja, dersom vi slipper patetiske diskusjoner om bannere og andre sanksjonsmuligheter så er vel kanskje det bare bra?

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 05 jul 05, 03:08
La folk gjøre som dem vil. Hvis noen har lyst til å hjelpe kvisvik med huset hans, så la dem gjøre det.

Jeg for min del, hjelper til ved å la være å ta i en hammer ute på tomta hans. Vil nemlig ikke at vår nye godgutt skal bo i en dødsfelle:cool:

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


SuperBrann

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 jul 05
Innlegg: 5

Lagt til: 05 jul 05, 10:15
Endret: 05 jul 05, 10:16
Raymond hadde komt til dere uansett, men synes at når dere har lovet han å bygge hus så bør dere stå for det. Det vil si de som stod for den utalelsen. Håper han klarer å bidra til å få FFK lenger opp på tabellen, han er ikke bare en eminent fotballspiller men en som trekker med seg laget både på og utenfor banen. Så ta godt vare på han, vi kommer til å holde øye med dere, og fortsatt elske han for den han er. Takker foresten for en herlig bortekamp hos dere, vi hadde det gøy på alle måter. Dere er en unik gjeng, håper på å få se mange av dere på stadion når vi skal hylle Raymond. Velkommen til Bergen.

---------------------------

www.runenilsen.dk


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 jul 05, 12:47
Det er vel for svarte meg ikke sikkert at Kvisvik har god råd! Det vet man lite/eller ikkno om. Det finnes folk som har tjent betydelig mer enn ham som har mistet alt.

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 05 jul 05, 13:25
Opprinnelig postet av Shadar
Det er vel for svarte meg ikke sikkert at Kvisvik har god råd!

Du er lur :|

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 05 jul 05, 16:32
Hm...merkelig hvor mye du vet om forhandlingene med Raymond Kvisvik, Holters... I forhandlingsutvalget eller?

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 05 jul 05, 16:57
Endret: 05 jul 05, 17:02
Opprinnelig postet av Lars Thoresen
Hm...merkelig hvor mye du vet om forhandlingene med Raymond Kvisvik, Holters... I forhandlingsutvalget eller?

Nei. Er du kanskje? Eller noen andre i haugen?

Skal vel ikke rare forståelsen til for å skjønne at Brann driter vel i om haugen bygger hus for Kvisvik eller ikke. De var ute etter å få mest mulig penger, og de pengene får de ikke gjennom husbyggingen til haugen.

I tillegg har Raymond uttalt at han allerede før sesongen forsøkte å komme hjem til Fredrikstad pga familien, men Brann ville ikke slippe ham, så jeg tviler sterkt på at husbyggingen var tungen på vektskålen.

Men du må gjerne tro det, Lars! ;)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 05 jul 05, 18:54
Om det er behov for nevr fra PH eller ikke på tomta til Kvisvik trenger vel ikke bety så mye. Har man sagt det bør man gjøre det. Isåfall bistå. Grav ut til en Leca mur eller no`....

Forrøvrig et morsomt intisativ, som uansett har skapt positiv publisitet til Plankehaugen og øvrige FFK supportere.

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen til NRK sporten


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 05 jul 05, 19:05
Tenk deg den reklamen FFK får hos andre aktuelle spillere senere a! Kommer du til Fredrikstad, så hjelper supporterne deg med alt du ber om for å etablere deg i området!

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


SuperBrann

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 jul 05
Innlegg: 5

Lagt til: 06 jul 05, 10:59
Det var jo ikke "Raymond" som ba om å få bygget hus, det var et godt initiativ fra noen i "Plankehaugen". Og før dere krangler dere i hel, har noen av dere spurt "Raymond" om han vil at dere skal bygge hus for han? Og om Dere lurer på om han er fattig eller rik, sjekk ligningen hans. Men skal dere holde en god profil blant både spillerene nå og fremtidige spillere og suporterene deres og andre suportere så bør dere stå for det dere sier.

---------------------------

www.runenilsen.dk


Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04
Innlegg: 141

Lagt til: 06 jul 05, 11:07
Synes ikke supporter klubber bør gjøre slike store jobber jeg,det kan bli fort litt sutring i laget( gjør dem slik for han ,kan vel dem gjøre det for meg å)


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340