Husk meg
Brukernavn
Passord

Fifa 2006

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 okt 05, 00:04
Blir mer og mer skuffa over dette spillet jeg. Spilte mot Lillestrøm nå...

1. En LSK-forsvarer får ballen helt upressa, løp i rett linje rett mot sidelinja og løper ballen ut til innkast. Skjer jo aldri!
2. En av Lillestrøms offensive spiller løper mot dødlinja helt upressa, men løper bare ballen over og utspill fra Sørlie.
3. Alle spillerne på Lillestrøm går flere sekunder i rette streker over banen. Rett tilbake til keeper, så snur de 90 grader og går rett mot sidelinja, så snur de 90 grader igjen og mot eget mål, så skyter de ballen ut til innkast på motsatt side.

Fifa World Cup 98 var jo mer realistisk enn dette... Og hvorfor gjør ting enda vanskeligere på menyene? Hvorfor i svarte gamperæva bruke ordet "Status" når de enkelt kunne brukt "Tabell". Mange meningsløse oversettelser og håpløs å finne enkelte ting.

Nei, det blir nok ikke mer FIFA på meg gitt.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 02 nov 05, 09:09
Hvilken vanskelighetsgrad har du på? Jeg spiller på profesjonell og verdensklasse, og der skjer det ikke sånne ting.
Men jeg er enig i at det er en del feil som bør lukes grundig ut før neste release. Tenk hvordan et spill med liga/lag/spillerlisensene til FIFA-serien og gameplayet til PES hadde vært. :D

---------------------------

Hele Fotballnorge tenker på deg, Dagfinn.
Ønsker deg alt godt uansett hva som skjer!

FFK i Tippeligaen 2006!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 02 nov 05, 10:13
Opprinnelig postet av keiko99

hadde dette vært en formaskjon ffk kunne prøvd på ????

Laget mitt så slik ut:

 

 

-------------Steinar----------------

 

 

 Blixt----bora----Raio---Bertelsen

 

 

Enerly—Brenne---kvisvik

 

 

                 Macki

 

 

         West og hoås

 

 

4-3-1-2….

Har faktisk samme formasjon med stort hell. Har Hoås som sentral angrepsspiller, brukte West på høyre spiss til han la opp sesongen etter. Har også hatt hell med kun 3 forsvarere i forskjellige formasjoner. Ihvertfall på dette spillet er det åpenbart at angrep er det beste forsvar, men "in real life" er ikke det alltid best (RBK scorte flest mål i TL år...)

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 nov 05, 10:36
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Hvilken vanskelighetsgrad har du på? Jeg spiller på profesjonell og verdensklasse, og der skjer det ikke sånne ting.
Men jeg er enig i at det er en del feil som bør lukes grundig ut før neste release. Tenk hvordan et spill med liga/lag/spillerlisensene til FIFA-serien og gameplayet til PES hadde vært. :D


He he he, får vel fint innrømme at jeg er på amatør-nivå

Men får fortsatt ikke kjøpt spillere da, med mindre jeg begynner på karrieremodus, men der var det jo så mye rart igjen. Kontrakter og økonomi og slikt. Da er jo cm/fm et strå eller telefonstolpe vassere.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 02 nov 05, 10:52
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Hvilken vanskelighetsgrad har du på? Jeg spiller på profesjonell og verdensklasse, og der skjer det ikke sånne ting.
Men jeg er enig i at det er en del feil som bør lukes grundig ut før neste release. Tenk hvordan et spill med liga/lag/spillerlisensene til FIFA-serien og gameplayet til PES hadde vært. :D


He he he, får vel fint innrømme at jeg er på amatør-nivå

Men får fortsatt ikke kjøpt spillere da, med mindre jeg begynner på karrieremodus, men der var det jo så mye rart igjen. Kontrakter og økonomi og slikt. Da er jo cm/fm et strå eller telefonstolpe vassere.

Det er bare å kjøre på i karrieremodus, mye morsommere, ikke noe stress å sette seg inn i, se på opplæringsvideoene på spillet og bla igjennom instrusksjonsheftet, så er du igang. Hvis du vil få følelsen på manager-delen av spillet kjapt, så kan du jo simulere kampene, så får du gått igjennom noen sesonger fort og kan se effekten av å forsterke enkelttrenere (spiss-trener o.l), så når du har dreisen på det er det bare å starte en ny sesong hvor du spiller selv.

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 05 nov 05, 18:01
Har skrevet en anmeldelse med noen bilder fra en kamp jeg spilte mot RBK ;)
Spillanmeldelse: FIFA 06

---------------------------

Hele Fotballnorge tenker på deg, Dagfinn.
Ønsker deg alt godt uansett hva som skjer!

FFK i Tippeligaen 2006!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 nov 05, 19:35
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Har skrevet en anmeldelse med noen bilder fra en kamp jeg spilte mot RBK ;)
Spillanmeldelse: FIFA 06
hvordan har du fått myhre på laget ditt da ????

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 06 nov 05, 01:52
Spilleroppretting, vettu ;)

---------------------------

Hele Fotballnorge tenker på deg, Dagfinn.
Ønsker deg alt godt uansett hva som skjer!

FFK i Tippeligaen 2006!


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 23 mar 06, 00:25
Mens jeg venter på at en ny sesong skal starte, blir det litt Fifa 06 på PS2.
Men det er en ting jeg lurer på. Kan noen hjelpe? 

Er i karrieremodus. Velger "Eksporter Lag" og får melding om at dette er ok. Når jeg så prøver å laste inn laget etterpå får jeg en bekreftelse på at dette er ok, og at jeg finner laget i "Min Liga". Men hvor finner jeg min liga? Noen som har prøvd dette?

firenis

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 mar 06
Innlegg: 22

Lagt til: 23 mar 06, 12:49
Spille PES5! Finnes jo ikke noe bedre med tanke på realisme og spillefølelse :)

SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 23 mar 06, 12:59
Helt enig firenis!!!
Pro evo 5 er "ekte" fotball

Det derre fifa driten er for barn opp til 6 år

firenis

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 mar 06
Innlegg: 22

Lagt til: 23 mar 06, 13:03
Det er sikkert synd det med lisenser og sånn. Men man har jo lisens på Spanske, Nederlandske og Italienske lag. Er ikke Rosenborg også lisensiert sammen med Djurgården og FCK? Lurer på det. Uansett er det en mer total spilleopplevelse. Gøy!

SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 23 mar 06, 13:07
Endret: 23 mar 06, 13:08

Man kan jo endre navn på lagene i den ellers helt ok editor`n

Har gjort det hjemme og det fungerer utmerket

Stemmer at FCK, Djurgården og RBK er lisensiert


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 24 mar 06, 08:26
Ikke spor av tråden nå da PES folk. (Selvom jeg må innrømme at jeg har latt meg fascinere av spillbarheten til PES5, og har spilt det ganske mye i det siste =P)

Er forøvrig spent på hvordan FIFA 07 kommer til å bli...

---------------------------

NM? Pss... Vi vinner flere køppær, vi :D
2006 blir et rødhvitt år!


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 24 mar 06, 22:56
Opprinnelig postet av Pelle
Mens jeg venter på at en ny sesong skal starte, blir det litt Fifa 06 på PS2.
Men det er en ting jeg lurer på. Kan noen hjelpe? 

Er i karrieremodus. Velger "Eksporter Lag" og får melding om at dette er ok. Når jeg så prøver å laste inn laget etterpå får jeg en bekreftelse på at dette er ok, og at jeg finner laget i "Min Liga". Men hvor finner jeg min liga? Noen som har prøvd dette?


Noen som vet?

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 11 sep 07, 09:05
Endret: 11 sep 07, 09:08

Må nesten få lov til å gratulere meg selv med min første oppgradering på hjemme-pc fronten siden 1995. På høy tid sikkert, men alle kan ikke være først ute med alt.

Uansett, når en kommer rett fra en pc som ble kjøpt brukt for tolv år siden og som ikke aner hva mb betyr så oppleves dette mildt sagt imponerende. En ting er grafikken og den slags, men det mest imponerende er hvor godt en kan kjenne igjen spillerne på løpssteg, ballbehandling osv. På enkelte fronter går verden framover, tross alt.

Nå var det litt tilfeldig at det ble fifa 06 som fikk æren av å innvie min nye bærbare 17". Men når jeg kan lese meg til at Czwartek mangler i 07 utgaven så er det like greit.

Er i gang med min aller første sesong, og det kan gå bra dette hvis jeg bare unngår å gå konkurs. Startet sesongen ganske knæll (?) med å selge unna Brenne og West. Hadde lenge stor glede av Martin Wiig på topp, men han forsvant til Lyn for gode penger. Har funnet en Fleetwood som fungerer bra på topp. Følgende lagoppstilling banket i går Molde 6-0 på bortebane (drømme, sikle...) :

                     Sørlie

Czwartek - Zivkovic - Helland - Piiroja

      Enerly - Søgård - Bjørkøy

Fleetwood - Mac Donald - Kvisvik

Bjørkøy går inn sentralt når Søgård går ut med skade. Piiroja erstattet Bertelsen midlertidig (største skuffelse så langt: Rajo er plutselig en dårlig hodespiller!). Mac Donald fremstår derimot som en vanvittig treffsikker avslutter. Men det morsomste, ved siden av å se løpskapasiteten til Kvisvik blomstre som aldri før, er å kunne spille med Enerly. Han er en dust til å trene, men jo dårligere han er på trening, jo bedre er han i kamp.

Noen som har noen spennende tips til en novise?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 11 sep 07, 09:18
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Noen som har noen spennende tips til en novise?




Ja, nyt FIFA 2006! 07 er ræva og det jeg har prøvd av 08 er enda mer på trynet.. FIFA 06 CDen min har blitt ødelagt, har spilt det så mye

Når det gjelder laget ditt, ser det ut som du har samla deg en finfin tropp. Vant CL i den andre sesongen min, og kjøpte Duff for pengene jeg fikk. Anbefales!

---------------------------

You just have to accept that some days you`re the pigeon, and some days you`re the statue.
David Brent


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 11 sep 07, 09:30
Endret: 11 sep 07, 09:31

Har spøkt med at jeg ønsker meg Damien Duff til FFK (i virkeligheten). Selv i spillets verdenmå det bli litt langsiktig tror jeg, ligger foreløpig på niende plass i min første sesong og har minus på innkjøpskontoen. Smaker ikke Duff av slikt. Forhørte meg om Gashi, men fikk vite fra Mykkelbost at spilleren var "out of our league" eller noe. Var litt fornøyd med Søgård. Også kommer Oliver Occean gratis etterhvert, selv om det er en stund til.

Men det høres ut som om jeg har funnet riktig utgave av spillet i alle fall.

Vinne CL? Med FFK? Ja hva er vel ikke mulig...

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 11 sep 07, 09:33
Alt er mulig. Du må bara trøkke på døm rektige knappæne!

---------------------------

You just have to accept that some days you`re the pigeon, and some days you`re the statue.
David Brent


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 11 sep 07, 09:45

Opprinnelig postet av pølse
Alt er mulig. Du må bara trøkke på døm rektige knappæne!

Er det fremdeles fifa 06 du snakker om nå, eller mener du sånn generelt?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340