Husk meg
Brukernavn
Passord

Bør Mokkelbost gå av ved sesongslutt

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 okt 05, 18:11
Med en lønn på 1,7 millioner, har Fredrikstad virkelig råd til å ha en sli person i systemet. Har han virkelig gjor seg fortjent til disse pengene, nei, det har han vel ikke. Lurer på om noen finne fram noe positivt han har gjort.
Mener han bør trekke seg når sesongen ferdig æ

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 17 okt 05, 18:24
Hvilken forutsetning har du for å evaluere dette? Hvilken forutsetning har supporterene for å vurdere Mokkelbost sin innsats? Hans innsats er vel først og fremst rettet mot sponsorer og andre samarbeidspartnere i næringslivet, samt NFF. Spør dem hva de synes. Hvilken bakgrunn har du for å trekke din konklusjon?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 okt 05, 19:02
jeg har bare en kommentar: £&*"&*§§§§§§§&&&&&*^^^^

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 18 okt 05, 11:33
1,7 millioner??? Ingen i FFK-systemet er verdt 1,7 mil. og jeg føler meg rimelig sikker på at han ikke tjener mer enn halvparten av den summen.

Hvis jeg tar feil, og Mokkelbost faktisk tjener så mye, eller noe i nærheten av det, så bør langt flere enn Mokkelbost gå av med en gang.

---------------------------

"The best you can hope for, is to die in your sleep"
Kenny Rogers - The Gambler


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 18 okt 05, 11:55
på`n igjen med støy.

Dette er det full anledning til å diskutere, nettopp, ved sesongavslutt.
Vi får konse oss om avslutningen nå.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 18 okt 05, 11:56
Opprinnelig postet av Patrioten
Med en lønn på 1,7 millioner, har Fredrikstad virkelig råd til å ha en sli person i systemet. Har han virkelig gjor seg fortjent til disse pengene, nei, det har han vel ikke. Lurer på om noen finne fram noe positivt han har gjort.
Mener han bør trekke seg når sesongen ferdig æ


Hvor har du tallet 1,7 mill. fra? 
Hadde jeg tjent 1.7 mill. så hadde aldri jeg trukket meg fra en slik jobb frivillig. 
Men uten at jeg kjenner tallet, så kan jeg aldri tenke meg at noen i FFK systemet er i nærheten av den lønnen der.
Hvis du mener det er riktig, så har han tidobblet sin lønn siden 2004, for da står han med en inntekt på kr 173058.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 18 okt 05, 13:23
Endret: 18 okt 05, 13:56

Synes 1,7mil høres mye ut selv...

Måtte bare se etter, å ja... MOKKELBOST hadde en inntekt på 170.000 (en 0 for lite)

Og mens jeg var i gang, kunne jeg jo like gjerne sjekke flere:

KNUT EGGEN TORBJØRN: 872 355
MARKUS RINGBERG: 620 349 (men ikke la dette ble en diskusjon)

 

 

 

 

 

 

 

 

Skilde: Skattelista 2005

 

 

 

 

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 18 okt 05, 13:28
Endret: 18 okt 05, 13:29
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Hadde jeg tjent 1.7 mill. så hadde aldri jeg trukket meg fra en slik jobb frivillig. 


Takk for dagens beste latter!!!!
Helt enig, jeg hadde heller aldri trukket meg frivillig fra en slik lønn. :)

Uansett om han har slik lønn eller ei, så får man vel ta for gitt at FFK ikke betaler sin direktør mer enn de har råd til.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 okt 05, 13:44
Endret: 18 okt 05, 13:48
Skattelista er ikke en kilde til å vurdere hva Mokkelbost tjener i FFK. Det er hva han tjente FØR han kom til FFK. Hva han har av aksjer og styreverv i næringslivet tror jeg det er få her inne som vet noe om. Eggens lønn er heller ikke bare fra FFK. Han har også fått betalt fra TV3. Dette gjelder selvfølgelig også Drillo. 

Forøvrig svært pussig at Eggen og Ringberg har nøyaktig samme lønn, gitt. Neste gang du bruker klipp og lim funksjonen så bør du klippe riktig.

En ting til - skattelista for 2005 blir først tilgjengelig høsten 2006, vi leverer ikke inntektsopplysninger før året er omme vet du.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 18 okt 05, 13:53

Som sakt: Jeg har ikke skrevet noe om hva enkelte får i lønn av FFK, bare hva de tjente 2004.

 

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 18 okt 05, 13:53
Det er hva han tjente FØR han kom til FFK. 


HE..HE.. får en jeng med bønner

Det blir alltid en diskusjon om du får tilbake det du betaler...men de rette til å bestemme dette er vel styret i FFK?

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 18 okt 05, 14:02
Opprinnelig postet av Brukernavn
Det blir alltid en diskusjon om du får tilbake det du betaler...men de rette til å bestemme dette er vel styret i FFK?


Helt enig!

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 18 okt 05, 14:49
Endret: 18 okt 05, 14:57

Opprinnelig postet av Patrioten
Med en lønn på 1,7 millioner, har Fredrikstad virkelig råd til å ha en sli person i systemet. Har han virkelig gjor seg fortjent til disse pengene, nei, det har han vel ikke. Lurer på om noen finne fram noe positivt han har gjort.
Mener han bør trekke seg når sesongen ferdig æ

Dette blir for idiotisk...

Det er jo helt latterlig hvordan folk misforstår rollen til Mokkelbost. Hva får folk til å tro at Mokkelbost driver klubben alene? La meg forsøke å "break it down" i helt simple steg...

Mokkelbost...
   - er ingen enediktator i FFK.
   - er ikke ansvarlig for de sportslige resultatene.
   - har ikke ansvaret for spillerkjøp.

Mokkelbost...
   - handler ut ifra oppfordringene til trenerne.
   - henter de spillerne som trenerne har vurdert som gode nok for stallen.

Spillerkjøp fungerer slik at...
   - trenerne sender en oppfordingen til styret.
   - styret vurderer oppfordringen ut ifra de økonomiske rammene man har til rådighet.
   - styret innvilger Mokkelbost et mandat.
   - Ut ifra mandatet leder Mokkelbost an kontrakts- og spillerkjøpsforhandlinger.
   - Mokkelbost har ikke det avgjørende ordet.

Er du misfornøyd med de sportslige resultatene, angrip...
   1) Hovedtreneren i FFK.
   2) Assistenttrenerne i FFK.
   3) Styret i FFK Sport ASA.

Er du misfornøyd med de spillersalg og spillerkjøp, angrip...
   1) Hovedtreneren i FFK.
   2) Assistenttrenerne i FFK.
   3) Styret i FFK Sport ASA.
   X) Styret kan overkjøre trenerne og nekte evt. inngå et salg av en spiller.

Mokkelbost er bare en håndtverker som utfører andres oppfordinger på disse områdene. Selv om Mokkelbost er bindleddet i klubben, så er styret fortsatt hevet over ham. Selvfølgelig kan han også bruke sitt nettverk til å snuse opp spillere, men det er trenerne som avgjøre om de er gode nok.

Skal du derimot angripe Mokkelbost, så angrip ham for...
   - hans (i noens øyne) mangel på karisma.
   - at klubben (i noens øyne) har blitt mer lukket hva rykter og informasjon angår.
   - at han (i noens øyne) har en arrogant holdning.

Personlig mener jeg at klubben allerede uten Eggen & Harry Hansen sin tid beveget seg mot å bli mer lukket. Dette er ikke noe som ble innført etter at Mokkelbost kom til klubben. Spesielt etter at vi mistet Schei Lindbæk, så entret "informasjonsfilosofien" i FFK.

Og disse "lønningene" man hele tiden sprer rundt her i forumet er jo helt latterlige. Det er helt uaktuelt at FFK betaler 1.7 millioner i lønn til hvem som helst i klubben. Endelig er vi kvitt maset til Stjerna, så begynner man jaggu å spre rykter rundt lønna til Mokkelbost (!).

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 18 okt 05, 15:50
Når vi først er innepå det med skattelistene som nylig ble offentliggjort, så beviste vel de også at Håkan Söderstjerna IKKE tjente så mye som nesten alle her inne var helt sikre på...

Når det gjelder Mokkelbost så er jeg ikke engang i nærheten av å være i en posisjon til å vurdere om han har gjort en god jobb eller ikke. Og med respekt å dømme, det tror jeg ytterst få - antagelig ingen - på dette forumet kan.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 18 okt 05, 16:30
Etter å ha fått en mail tilsendt, så legger jeg meg helt flat angående den sportslige satsningen. Det er FFKs hovedstyre som er ansvarlig for den sportslige satsningen i henhold til NFFs lovverk.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 18 okt 05, 19:30
Endret: 18 okt 05, 19:31
Opprinnelig postet av Patrioten
Med en lønn på 1,7 millioner, har Fredrikstad virkelig råd til å ha en sli person i systemet. Har han virkelig gjor seg fortjent til disse pengene, nei, det har han vel ikke. Lurer på om noen finne fram noe positivt han har gjort.
Mener han bør trekke seg når sesongen ferdig æ


Kan du for en gangs skyld komme med en kilde til dette tallet, Patrioten??
Helt utrolig hvilke rykter som spres på dette forumet når det gjelder lønn i FFK-systemet....

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 okt 05, 14:07

 Syns hele denne diskusjonen er unødvendig. Jeg har klokketro på Mokkelbost. Han har lang erfaring fra tiden i Brann å vise til. Han er fersk i jobben i en klubb med skyhøye forventninger og ikke alt for mye penger. 
Jeg syns han er modig som tok jobben.

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340