Husk meg
Brukernavn
Passord

Intervju med Egil "Drillo" Olsen

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 18 nov 05, 17:28
Jepp. Det kan ofte være greit med sånne. En annen ting: det ser ut til at det opplest og vedtatt at Drillo er en god landslagstrener men en dårlig klubbtrener. For det første: Vålerenga-folk er i dag takknemlige overfor Drillo som redda dem fra nedrykk og samtidig tok dem til kvartfinale i cupvinnercupen og dem som mener at hans tid i Wimbledon var en fiasko anbefaler jeg å lese "Med Drillo i Premier League" av Otto Ulseth. Riktignok en én-perspektivisk fremstilling men likevel opplysende våger jeg å påstå. Hans karriere i FFK kan overhodet ikke sies å være mislykka utifra den målsetningen han selv hadde - tippeligaplass. Selv påsto han før han tok over at resultatene i FFKs høstsdel ikke sto til kampbildene, og at høstdelen faktisk ikke var stort bedre enn vårdelen. Men flaks er et begrep folk som vil ha enkle forklaringer for enhver pris, misliker. Enhver som fulgte med på FFKs spill i den foregående sesongen vet at den samme skjevhet også var her, bare at nå var den til fordel for vårdelen. Rosenborg-kampen er et eksempel. Og én ting til: For dem som vil vite hva Drillo står for: les boka "Effektiv fotball". For dem som vil vite hva Hareide står for tror jeg man kan lese fjase-boka hans: "Fotball, Fornuft og Følelser". Jeg vet iallefall hvilken trener jeg ville hatt.

---------------------------

Sverre


egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 18 nov 05, 17:29
Så glemte jeg for det andre: Hva er egentlig den store forskjellen på landslagsfotball og klubbfotball, og hvorfor skulle denne evt. forskjellen være i disfavør Drillo?

---------------------------

Sverre


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 nov 05, 19:03
Opprinnelig postet av egilolsen
Så glemte jeg for det andre: Hva er egentlig den store forskjellen på landslagsfotball og klubbfotball, og hvorfor skulle denne evt. forskjellen være i disfavør Drillo?



Fordi Det å være klubbtrener bl.a stiller større krav til å skape entusiasme over tid f.eks............ Tror ikke det er mange som betviler Drillo sine fagkunnskaper..........

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 18 nov 05, 19:46

Kanskje løsningen rett og slett ligger i at Drillo er ferdig?

-For gammel..
-Ikke sulten nok lenger..
-En sliten gammel kropp som ikke har de fysiske forutsetningene..
-Lei av å være i mediebildet..

Osv. osv.

Noe i dette?

---------------------------

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 19 nov 05, 06:59
Opprinnelig postet av danieltr

Kanskje løsningen rett og slett ligger i at Drillo er ferdig?

-For gammel..
-Ikke sulten nok lenger..
-En sliten gammel kropp som ikke har de fysiske forutsetningene..
-Lei av å være i mediebildet..

Osv. osv.

Noe i dette?



kanskje kanskje, men er ikke olsen egentlig en god trener? jeg mener, han har da bøttevis med erfaring, og som sagt tidligere tror jeg han var tungen på vektskålen i den avgjørende kampen i kristiansand, jeg mener, den oppladningen guttane hadde før denne kampen må jo ha vært enorm....

---------------------------

Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10067

Lagt til: 16 nov 05, 18:30
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Og til deg Holters....... Så Eggen bør helst føre oss opp til en 3 plass for at du skal være fornøyd nå eller?  Noe som er totalt urealistisk, hvis vi sammenligner oss med RBK, Brann, Viking, Enga,start og også Lillestrøm har vi tydligvis ikke de samme ressurser når de kan hente spillere til 10- 15 mill............. Klarer vi en plass trygt plassert midt på tabellen neste år er det meget bra............

Jeg snakker ikke kun om neste sesong, men om hele fremtiden. Sier ikke at jeg blir misfornøyd om vi ikke klarer topplassering til året (jeg var vel langt mer realistisk før årets sesong enn veldig mange andre er inne), men tror ikke at Eggen er mannen som fører oss til en toppklubb. Han er og forblir en som satser på ferdigutviklede spillere som har nådd sitt potensiale, og på det området tror jeg ikke han endrer seg. I tillegg har han en ENORM forkjærlighet for noen få spillere, og de får spille og blir brukt for enhver pris. Sier litt når han snart har hentet halve stallen med fortid i Moss.

Jeg er over hodet ikke fornøyd bare ved å være i Tippeligaen. Jeg vil at FFK skal kjempe om medaljer. Har du andre ambisjoner enn det, så forstår jeg hva du mener over, men det bør faktisk  være mulig. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 nov 05, 18:45
Selvfølgelig på sikt og med ny stadion, mer penger, og det ene med det andre så håper også jeg vi skal være med å prege tippeligaen på topp istedenfor i bunn.......... Men ting tar tid, selvom Start har gjort en fantastisk innsats, og det mot alle odds, så skjer slike ting veldig sjeldent.........   Ting tar tid og det er greit bare utviklingen går i riktig retning........  Og nå har vi ihvertfall stor talenter i klubben, det er det lenge siden vi har hatt........ Tarek, McDonald, Staw. Magnussen osv..... Det er talenter som jeg er sikker på at Eggen får noe ut av............ Spillere som Jørgen Pettersen ol var ikke store nok talenter......

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 16 nov 05, 19:00
Endret: 16 nov 05, 19:00
Opprinnelig postet av Holters
. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.


Dette er vel omtrent det samme man kan si om B/G, og de rykka ned . Jeg forstår Eggen godt, med det at han har brukt etablerte spillere i FFK. Hva ellers skulle han ha gjort da? Vi har hatt en junior-avdeling som har ligget omtrent brakk i mange år, og talenter lokale talenter dukker som regel ikke opp over natten. 

Den voldsomme satsingen på unguttene kostet jo Start en tur ned i 1.div med rekordlave 11 poeng fra TL, og en skikkelig dårlig sesong i 1.div året etter. Det har ikke FFK råd til, hverken økonomisk eller med tanke på etterveksten fra juniorlaget. 

Synes det er gjort mye riktig ved å fase inn ungutter som Berti og Hoås inn i stallen side om side ved etablerte spillere.

Ved å bruke etablerte spillere har Eggen gjort FFK fra et 2.divisjonslag til et nå etablert TL lag, og det gir jo unguttene store muligheter for utvikling, så om noen år tror jeg vi vil se flere av dagens juniorer etablert i 1. 11`ern på A-laget.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Superboy

Juniorspiller

Ble medlem: 21 aug 05
Innlegg: 140

Lagt til: 16 nov 05, 23:53
Endret: 16 nov 05, 23:54
Glimrende intervju... Gode spørsmål og gode svar... Har alltid vært kritisk til Drillo som klubbtrener, og fikk vel bekreftet dette her, med diverse utsagn... Mannen er den fødte landslagstrener, hvor man kan plukke de beste, og coache de noen ganger i året... Men jeg skulle gjerne sett han i den tiltenkte rollen i FFK, der han har en unik spisskompetanse...

Lykke til videre Drillo!!

---------------------------

"Fredrikstadgutter våre veier går igjennom kamp til seier"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10067

Lagt til: 17 nov 05, 00:20
Endret: 17 nov 05, 00:54
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Opprinnelig postet av Holters
. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.


Dette er vel omtrent det samme man kan si om B/G, og de rykka ned . Jeg forstår Eggen godt, med det at han har brukt etablerte spillere i FFK. Hva ellers skulle han ha gjort da? Vi har hatt en junior-avdeling som har ligget omtrent brakk i mange år, og talenter lokale talenter dukker som regel ikke opp over natten.

Snakker ikke bare om i FFK, men over alt hvor Eggen har vært. Han gjorde akkurat det samme i løpet av de fem årene han var i Moss.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 00:28
Han fikk ihvertfall fram Simen Brenne i Moss da......... Sikkert noen andre også....

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 17 nov 05, 00:32
Bare å glemme det.. Trur noen bare skal "hevne" seg på at vi har mistet drillo! Da må de finne noe dritt angående Eggen å! Skulle likt å se den unge spillern drillo hadde utviklet med sin demotiverende holdning å manglende inspirasjonsspreder! Eggen gir hvertfall spillerne lysten på å spille fotball slik at de har det gøy!

Trur vi vil få se et spennende lag neste år, med mye ungt!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 00:40
Egentlig litt rart?????? Eggen har vært hovedtrener her i tre år, to opprykk og holdt oss i eliteserien imot alle spådommer og ekspert tips!  Alikevel er det noen som mener Eggen ikke har mer å tilføre...... Han er også ansett som en av norges kanskje 5-6 beste trenere og var sterkt i søkelyset når både landslaget og Rbk trengte ny trener.........

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10067

Lagt til: 17 nov 05, 00:51
Endret: 17 nov 05, 00:55
Opprinnelig postet av frekkrik
Bare å glemme det.. Trur noen bare skal "hevne" seg på at vi har mistet drillo!

Er ikke snakk om å hevne seg, og har du fult med her i forumet noen år, så har dette hele tiden vært et av ankepunktene mot Eggen Jr. Har over hodet ingen verdens ting imot ham, men bare påpeker at han har sine svakheter han også. I tillegg tror jeg personlig ikke at han har det som skal til for å ta oss helt til tops.

Og du er vel ikke den rette til uttale seg om "å snakke dritt om", frekkrik... :)

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Han er også ansett som en av norges kanskje 5-6 beste trenere og var sterkt i søkelyset når både landslaget og Rbk trengte ny trener.........

Har du noen kilder på dette? Fra mine kontakter i Trondheim, så var dette langt mer medieskapt enn realistisk. Han var visstnok aldri aktuelt som trener på Lerkendal i det Johansen tok over. I tillegg har vi fått noen nye trenere som kanskje har passert Eggen allerede i Berg, Rekdal, Nordlie, Rösler etc... Og da snakker vi bare NYE trenere nå i det siste.

Eggen er en bra trener - for all del - men han har sine svakheter han også. Og jeg tror vi skal være forsiktige med å la ham gro fast her i all sin tid. Eggen sa for øvrig en gang at fem år i en klubb var ideelt. Etter det trengte som regel begge parter noen nye impulser. Tror ikke han var så langt unna sannheten der.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 01:03
Du fikk det kanskje ikke det med deg....... Men han var favoritt i de største avisene, favoritt hos oddssettere og andre eksperter.......... Hvor nære han var vet vel bare Skutle og Bratseth....... Men etter 15 år med senior var det sikkert en del på brakka som ville ha litt annet blod.  
    Dessuten til og med du holters kan vel ikke tvile på resultatene Eggen har hatt som trener. Til og med du har vel fått med deg Eggens sin sterke posisjon innad i spillegruppen. Din og noen få andres anti Eggen holdning er i beste fall latterlig og i værste fall patetisk, helt til FFK beveger seg i feil retning sportslig under Eggen. Enn så lenge har pila godt oppover og det er jeg sikker på at den fortsetter med neste år..........

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 17 nov 05, 09:28
[quote=Bedreviteren] Din og noen få andres anti Eggen holdning er i beste fall latterlig og i værste fall patetisk, helt til FFK beveger seg i feil retning sportslig under Eggen. 

Skjønner at du er en av de som ikke klarer å skille ytringer og saklig kritikk fra mye av den smørja som skrives her inne. Her skriver Holters om sine meninger om Eggen på en saklig måte, og der er du på plass med herskerteknikken med en gang; "latterlig, patetisk" etc. bare for å "vinne" diskusjonen. 

Det er ganske stor forskjell på å være anti-Eggen kontra det å kommentere om han også har sine begrensninger. Klarer du ikke å skille det eller?



Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 09:54
Akkurat tribunesliter....... Dette handler ikke lenger om sak, men personer.......... Dem som har holdt henda over Drillo, er nå dem som kritiserer Eggen og det er det jeg finner latterlig og merkverdig.........

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 17 nov 05, 10:18
Det er alltid veldig enkelt å kritisere. Ofte rammer kritkken hardest fra dem som ikke har full tilgang til alle sider av sakene. Javisst hadde vel alle håpet at denne sesongen ville endt i annet enn et nervedrama for å unngå nedrykk. Det er vi alle enige om. Men som en relativt fersk klubb i den øverste divisjonen er det ikke direkte overraskende i historisk sammenheng at man sliter i bunnen. Egil Olsen har såvidt jeg kan bedømme faktisk gjort en godkjent jobb i FFK. som hovedansvarlig i store deler av sesongen måtte han jobbe ut fra disse forutsetningene: Forsvarsklippen Piiroja skadet, vi hadde ikke en god venstrekantløsning på midtbanen før etter sommeren, og på topp slet West med veldig mange skader samtidig som de andre heller ikke fant veien til nettmaskene. Kan så Drillo lastes i særlig grad for det? Jeg mener nei. Da blir det etter mitt hode litt for unyansert å gi ham såvidt mye verbal skyts. En trener må prøve, og noe lykkes han med. Som for eksempel å hjelpe Ramberg tilbake i toppfotballen, å la unge spillere som Tarik og MacDonald få sjansen, og videreutvikle lovende spillere som Bertelsen og Brenne.
Hvis det likevel er Drillo som er ansvarlig for alt som har gått galt, er det da riktig å si spillerne selv er helt uten ansvar? Har de stilt til trening hver eneste dag godt forberedt? Har de spist riktig? Drukket riktig? Sovet nok? Hvilt nok? Gitt sitt aller ytterste på hver eneste trening? Tilbakemeldinger fra sentrale personer rundt laget tyder på at det for endel er en lang vei å gå her. Vil ikke dette også prege prestasjonene? Jeg vil tro det.

For meg blir det altså altfor unyansert å gi Drillo skylda for alt som har gått galt, mens Eggen skal få skryt for det som er gjort riktig. De har jobbet sammen, helt sikkert vært både enige og uenige, og FFK er ikke den eneste klubben i verden som rammes av skader på sentrale spillere, at spillerkjøp ikke slår til, og hvor for eksempel spisser ikke scorer like mye som man ønsker. Vi hadde direkte uflaks i enkelte kamper, men hadde samtidig en god posjon flaks og eventyrlige prestasjoner av keeper Sørlie i andre kamper.

Jeg vil på ingen måte kaste meg på hylekoret. Det handler litt om å stikke fingeren i jorda og innse at FFK ikke er en topp klubb i Norge, men en god klubb i den øverste divisjonen som kan slå alle, men samtidig også tape for alle. Drillo og Eggen har gjort en kjempebra jobb med å stabilisere og videreutvikle både spillere og klubb. Det tror jeg skaper et godt fundament for fremtiden for FFK, at en ny æra som absolutt toppklubb kan skapes, og en skikkelig grobunn for at vi kan stabilisere oss helt i toppen. Å rakke så til de grader ned på trenere med den enorme kompetansen som Drillo og Eggen besitter blir nesten litt komisk. Med en flau smak i munnen.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 10:29
Er faktisk enig med deg........ Rollefordelingen Drillo og Eggen skulle hatt neste år ville vært perfekt og kanskje dynamitt for FFK......... Begges spisskompetanse ville kommet mere til sin rett og begges svakheter ville blitt mer usynlig.....  Dessverre så ga Drillo opp pga noen få menneskers mobbing og det burde en sterk mann som Drillo ha oversett....... Men den ganske harde kritikken av Eggen bl a av redaktøren her inne synes jeg er ganske umotiverende og upassende resultatene Eggen har hatt tatt i betraktning........... Jeg er selvfølgelig med på at Eggen har svake sider som de aller fleste trenere har, men ting må stå litt i stil.........

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 10:30
Den jeg svarte var FFK Thomas ja........


Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340