Husk meg
Brukernavn
Passord

Intervju med Egil "Drillo" Olsen

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 17 nov 05, 10:25
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Akkurat tribunesliter....... Dette handler ikke lenger om sak, men personer.......... Dem som har holdt henda over Drillo, er nå dem som kritiserer Eggen og det er det jeg finner latterlig og merkverdig.........


Tror du misforstår veldig Bedreviter. 
Holters med fler har ikke forgudet Drillo og slaktet Eggen. Det Holters skriver er jo kun hans meninger om det han tror er Eggens begrensninger (og med det FFK`s begrensninger) med tanke på å løfte oss videre. Der er ikke noe spesielt anti-Eggen over det! 

Holters ordlegger seg også på en bra måte i sterk motsetning til det de fleste Drillo-hatere har gjort; "kast ham ut, få`n vekk, dra hjem" o.s.v.  Jeg håper det er på Holters argumentasjonsnivå alle som ønsker å være konstruktive legger seg etterhvert. 

Dette er to trenere med ulike egenskaper på godt og vondt, tror selv det som var påtenkt av samarbeid med dem i 2006 hadde vært ideelt m.t.p. egenskaper. Og for ordens skyld; jeg synes selv at Drillo har passet dårlig inn i trenerrollen i2005. Men nå er det slik at det var Eggen som dro ham inn!




b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 17 nov 05, 09:13
Rimelig sikker på at du er inne på noe her. Alle trenere har ulike egenskaper, tror ikke Eggen er kapabel til å dra oss over 6.plass-grensa på tabellen, men under denne plassen så klarer han seg bra. I klubber som ikke kan kjøpe seg til suksess er det begrenset med trenere som vil kunne ta et lag videre. Trenere i Odd har vært gode til dette, de "tyner" lagets egenskaper maksimalt, de er gode på å kjøpe inn de riktige spillertypene. Sammen med utvikling av de spillerne vi har så er det her det største vekstpotensialet til FFK ligger. FFK  og Eggen må få påplass et profft apparat til å håndtere spiller inngang/utgang. Det er for dyrt å gjøre bomkjøp, la en proff ta seg av denne jobben! Dette bringer oss framover og kan økonomisk  sett  kun gå ut i pluss!

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 17 nov 05, 08:54
Opprinnelig postet av Holters
Jeg snakker ikke kun om neste sesong, men om hele fremtiden. Sier ikke at jeg blir misfornøyd om vi ikke klarer topplassering til året (jeg var vel langt mer realistisk før årets sesong enn veldig mange andre er inne), men tror ikke at Eggen er mannen som fører oss til en toppklubb. Han er og forblir en som satser på ferdigutviklede spillere som har nådd sitt potensiale, og på det området tror jeg ikke han endrer seg. I tillegg har han en ENORM forkjærlighet for noen få spillere, og de får spille og blir brukt for enhver pris. Sier litt når han snart har hentet halve stallen med fortid i Moss.

Jeg er over hodet ikke fornøyd bare ved å være i Tippeligaen. Jeg vil at FFK skal kjempe om medaljer. Har du andre ambisjoner enn det, så forstår jeg hva du mener over, men det bør faktisk  være mulig. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.


Kunne ikke skrevet det bedre selv. Helt enig med Holters her.

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 17 nov 05, 09:38
[quote=stenhard][quote=Holters]
 
Jeg er over hodet ikke fornøyd bare ved å være i Tippeligaen. Jeg vil at FFK skal kjempe om medaljer. 

Holters, 
Over tid,... ja. det er vel på tide å sette seg noen ville mål igjen ja.
Men vi må nok kjempe hardt noen år til for å bli et stabilt lag.
Vi må huske på at start ig vif ikke har vært 20år i breddefottballen.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 nov 05, 10:23
Holters,  sannsynligvis en av de bedre innleggene på lang tid.

Vi kan jo håpe på en endring fra Eggen`s side om at han vil begynne å bruke noen av våre talenter mer og at han lærer av  Solbakken og Nordlie at stenkondisjon er er av de viktigste faktorene for å skape sukesss.




stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 17 nov 05, 08:55
Endret: 17 nov 05, 08:55

 

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 09:03
Folk som har vært mindre kritiske til Drillo enn dere er til Eggen har vel blitt beskyldt for mobbere.......... Holdningene deres til Eggen som har to opprykk og holdt oss i eliteserien mot alle odds begynner å ligne en farse........

Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 16 nov 05, 18:44
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Sørlie sier vel litt mer enn det som har vært sagt om Drillos tillitt i dagens Demokraten.........  Internt har det vært uenighet om spillestil, men enhver diskusjon har blitt drept med plansjer og Fakta statestikk............ Og slik dreper man enusiasme og spilleglede....


Nettopp. Og det var Demokraten, ikke Fredrikstad blad som hadde intervjuet med Sørlie. Jeg synes det han sa var meget interessant, og det lå en god del mellom linjene der -- slik du også tolker det:
Det er ikke spesielt oppmuntrende, eller motiverende, når ens argumenter blir slått i hjel med plansjer og statistikk. Jeg kan livlig forestille meg hvordan disse seansene har forløpt.
Vi kjenner vel alle igjen ledertypene som bruker plansjer og statistikk, i stedet for å gå inn i en konstruktiv dialog... Men forsåvidt får man jo alltid noe å snakke om i lunsjpausen. :)))

Likevel, jeg synes det er veldig synd at Drillo sluttet slik han gjorde. Jeg skjønner at han gikk lei. Det er ikke noe moro å bli hetset i sin egen by. Og dessuten av folk han tydeligvis anser som idioter, siden han gjentatte ganger har trukket fram dette med kunnskaper og faglig fotballforståelse.

Med Drillo som analytiker og samarbeidspartner for både de langsiktige strategiske valgene, og de taktiske valgene foran hver kamp, tror jeg FFK hadde vært vesentlig styrket neste sesong -- med Eggen og Ahlsen som trenere. Og Harry Hansen som utvikler og for øvrig som en kunnskapsrik fyr med masse positive vibrasjoner i kulissene.

Vel. Drillo stakk. Synd. Men håpet stråler stort og vakkert med hensyn til neste sesong. Og nå er det landskamp.

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 17 nov 05, 02:30
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Sørlie sier vel litt mer enn det som har vært sagt om Drillos tillitt i dagens Demokraten.........  Internt har det vært uenighet om spillestil, men enhver diskusjon har blitt drept med plansjer og Fakta statestikk............ Og slik dreper man enusiasme og spilleglede.......... Tror ingen i Norge kan si noe noe på Drillo sine fagkunnskaper om sporten fotball, men hans evner til å skape entusiasme, spilleglede og fandenivolskhet er for dårlige og det har han blitt kritisert for.............  

At Drillo ikke klarte å skape entusiasme og spilleglede i FFK, er jeg helt enig i. Men jeg synes tiden med landslaget viser at han ikke er helt uten denne egenskapen...

Når det gjelder det du skriver om å "drepe" diskusjoner med plansjer og fakta, så synes jeg det må være lov å underbygge sin egen fotballfilosofi med dette. Det vitner om en som har gått grundig til verks, og som har (eller i det minste mener å ha) belegg for det han hevder. Tydeligvis i motsetning til enkelte andre, her Sørli (med forbehold om at sitatet er riktig), som det virker som bare føler at de ikke liker den måten å spille fotball på. Noe jeg personlig tror den norske rikspressa med VG i spissen skal ha mye av skylda for. Tåler man ikke å få lagt fram fakta, er man heller ikke i realiteten interessert i å føre en diskusjon IMHO.

---------------------------


Bjørn Jervell Hansen


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 08:22
Fotball er føleser, ikke bare faktaopplysninger, plansjer og teori, derfor har Drillo misset på det å skape entusiasme. Er man sammen hver dag må man også høre på hva spillerene mener og synes og ikke drepe diskusjonene....... Jeg vet at det er langt fler enn Sørlie som mener dette............   Dessuten det å skape entusiasme på landslaget bør være atskillig lettere, da man er sammen atskillig mindre og man tross alt spiller med flagget på brystet.......... Men for all del Drillo skal ha all mulig ros for det han gjorde med landslaget........Da var han på rett plass til rett tid......

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 16 nov 05, 15:24
Det vi alle kan være enige om er vel at det var greit å få svar på disse spørsmålene? Et godt intervju! Jeg må si at jeg ikke har så mye til overs for Drillo og det har jeg ikke hatt fra dag 1. 
Det er ikke tvil om at denne mannen har et unikt godt fotballhode, som mange kan misunne ham, men etter flere mislykkede forsøk som hovedtrener i klubber er det vel veldig greit at han sier at han ikke skal være nettopp det noen gang igjen? Han er en suveren analytiker, og at vi ikke får utbytte av hans egenskaper der er jo egentlig ganske trist...
Etter at ting har blitt som de har blitt, er vel det beste at han forsvinner ut av portene på Stadion for godt. "Man blir ikke profet i egen by"-ordtaket viser det seg igjen at det ligger noe i...
Drillo skuffer meg stort egentlig ved å gjøre akkurat det han kritiserer Risholt for i intervjuet, nemlig "å pisse bakover".
Det er jo nettopp dette Drillo gjør ved alle sine syrlige uttalelser helt på tampen av hans tid i klubben. Han har blitt en bitter gammel mann!
Virker som om alt dette spys ut nå for å "ha en grunn" til å trekke seg og for kanskje skaffe seg litt sympati -> Stakkars Drillo, kristenfundamentalistene presset ham ut av klubben, OG byen.. 

Jeg synes det er greit at FFKs Drillo-epoke som hovedtrener er over, men mener det er dumt vi ikke fikk utnyttet hans ekstreme ferdigheter innen taktikk og analyse før han forsvant fra klubben..

-Ullo

oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 16 nov 05, 00:45
Opprinnelig postet av frekkrik
Var nok en av de første som skjønte hvor dette måtte gå! Flaks det ikke gikk enda verre!
Som han sier, det største problemet han så var forsvaret! Jeg ville da håpet at man tenker angrep er det beste forsvar, men kan noen med hånden på hjertet si det var denne taktikken vi spilte på i noen kamper?? Når man anseer forsvaret som "dårlige", nå mener jeg Raio å Bora er to av de beste i Norge, da satser man vel ikke på å forsvare seg...?

Skjønner uansett ikke hva han mener med:  Det ble litt vanskeligere å gjennomføre dette enn hva jeg hadde trodd i og med at vi har to utenlandske forsvarsspillere i Raio og Bora, som ikke har vokst opp med dette, slik som de fleste norske midtstoppere har. Dermed fikk vi en større utfordring enn først antatt! 

Da føler jeg han sier at hadde han hatt norske midsttoppere, hadde det vært enklere å drille forsvaret... På hvilken måte?!?! Er nordmenn bedre til å forsvare seg? Er det språkproblemer han mener? Hva er det de ikke har vokst opp med, som ødela målsetningen hans om å slippe inn 26 mål med hele 18 mål?!?!


Det skal også legges til at både Raio og Bora ikke har vært fornøyd over egne prestasjoner iår. Jeg er en ivrig FFK supporter, men jeg kan med hånden på hjertet ikke klare å si at slik de spilte i år, så er ikke det blant de beste midstopperne i Norge. Jeg synes bege to er knallgode, men skuffet i sesongen som har vært. Mener du virkelig at Fredrikstad forsvar har vært suverene i år?

De har heller ikke vært dårlige, men vi har sett kamper der jeg mener det blir gjort banale feil. Et eksempeler Brann kampen hjemme på stadioen. 

Anders

oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 16 nov 05, 00:47
Litt trøtt, så beklager alle skrivefeilene:)

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 16 nov 05, 16:36
Opprinnelig postet av oasis
Opprinnelig postet av frekkrik
Var nok en av de første som skjønte hvor dette måtte gå! Flaks det ikke gikk enda verre!
Som han sier, det største problemet han så var forsvaret! Jeg ville da håpet at man tenker angrep er det beste forsvar, men kan noen med hånden på hjertet si det var denne taktikken vi spilte på i noen kamper?? Når man anseer forsvaret som "dårlige", nå mener jeg Raio å Bora er to av de beste i Norge, da satser man vel ikke på å forsvare seg...?

Skjønner uansett ikke hva han mener med:  Det ble litt vanskeligere å gjennomføre dette enn hva jeg hadde trodd i og med at vi har to utenlandske forsvarsspillere i Raio og Bora, som ikke har vokst opp med dette, slik som de fleste norske midtstoppere har. Dermed fikk vi en større utfordring enn først antatt! 

Da føler jeg han sier at hadde han hatt norske midsttoppere, hadde det vært enklere å drille forsvaret... På hvilken måte?!?! Er nordmenn bedre til å forsvare seg? Er det språkproblemer han mener? Hva er det de ikke har vokst opp med, som ødela målsetningen hans om å slippe inn 26 mål med hele 18 mål?!?!


Det skal også legges til at både Raio og Bora ikke har vært fornøyd over egne prestasjoner iår. Jeg er en ivrig FFK supporter, men jeg kan med hånden på hjertet ikke klare å si at slik de spilte i år, så er ikke det blant de beste midstopperne i Norge. Jeg synes bege to er knallgode, men skuffet i sesongen som har vært. Mener du virkelig at Fredrikstad forsvar har vært suverene i år?

De har heller ikke vært dårlige, men vi har sett kamper der jeg mener det blir gjort banale feil. Et eksempeler Brann kampen hjemme på stadioen. 

Anders


Nei, det er nettopp det! De var fantastiske i fjol, men ikke i år.. Da må det være noe som har slått feil ut i år, kontra i fjol...
Her kan man ikke legge skylden kun på spillerne.. Man forandrer ikke på noe som fungerer, å jeg må si de fungerte meget bra på høsten i fjol.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 15 nov 05, 17:45
Ja, dette var helt utrolig bra. Alle de riktige spørsmålene ble stil og besvart til fulle. Mange oppklaringer her, selv om alt kommer fra en part, men det er den parten som til nå ikke har kunne uttale seg så mye.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 16 nov 05, 15:58
Meget bra intervju. Well done A9sh og bra svar fra Drillo.

134912

Juniorspiller
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 96

Lagt til: 16 nov 05, 17:47
bra jobba

---------------------------

Enerly # 8 på drakta mi neste år...



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340