Husk meg
Brukernavn
Passord

Gratulerer 3:16 av Jon Syversen

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 11 6

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 02 des 05, 11:38
Jeg forstår Brasil-eksemplet ditt. nå, men du forklarte deg ikke godt tildligere, og du blandet flere ting inn.
Om noen "påstår" at noen har gjort noe, så må det skjekkes. 
Jeg tror på det om noen kan "bevitne"  det. Det er set samme som i en rettsak. Et vitne er en som har sett eller hørt med egne øyne en episode eller en sak. Det er slik en rettstat fungerer, men du velger ikke å høre på slike "vitner". Det er ikke en egenforklaring det her er snakk om. Det er ikke snakk om at "forbryterens" ord skal være beviset, men vitnene.

Om du leser Bibelen og historie, og den politiske situasjonen i Israel ved Jesu oppstandelse, kan du rent politisk se at en "fusk" med Jesus død og oppstandelse er vanskelig å konstruere.
Det var 500 "vitner" til Jesus oppstandelse i flg Bibelen ( som du ikke tror er sann), og i historie skriveren Flavius Josefus sine bøker skriver om det at Jesus har oppstått.

Du spurte om jeg trodde at mannen som da påsto fra det døde,  at han var gudssønn pga at han hadde oppstått. Nei!
Det er vel mange som kan fortelle om at de har vært døde og har kommet tilbake til livet. De er ikke gudssønn av den grunn.

Man kan jo trekke fram noen eksempler på både det ene og det andre, men de skolene jeg kjenner til og de lærerne jeg kjenner til har kun kunnskapsformidling. Det med bibel utdeling i 5 klasse, er en gave fra Den Norske Kirke til de elevene som har foreldrenes samtykke til å overvære en gudstjeneste og det å få en bibel. Dette blir ikke presset på dem som ikke vil ha.
Det at man ikke får et ekseplar av Koranen er pga at de muslimske trossamfunnene ikke har koranen til utdeling. Det hadde jo vært greit at de elevene som av foreldrene sine har tillatelse til å motta et slikt eksemplar. Jeg har lest i Koranen og det er jo bare ok å få vite hva andre tror.
Hedningesamfunnet kunne også komme med slike gaver til de av barna som har tilatelse til å motta slike skriv eller bøker.

7-dagers-teorien? Det var på 6 dager Gud skapte verden og han hvilte på den 7. dagen.
Observere Big Bang?? Hvem sto der da det smalt? 
På skolen undervises det i noen av de ulike evovlusjonsteoriene som finnes, og motsetningene mellom dem. Dette er ikke noe som kan bevises, men man kan velge å tro på de.

En seier slik jeg mener at det at: Det kommer en tid da folk fjerner seg mer og mer fra en sekulær humanistisk tankegang som ser på tilværelsen uten en Gud.
Evangeliet et "kunkurransedyktig" i forhold til alle religioner og livssyn.
For Norges del tror jeg at mange mennekser kommer til å bli frelst. De kristne verdier vil igjen få innflytelse.
Du som ikke er frelst eller ikke ønsker å ha noe med Gud eller Jesus å gjøre, få leve som du vil.

3:16 s reklame om sine møter på stadion er helt ok. 
Men om det skal være en forkynnelse der, tror jeg ikke at hverken de eller jeg vil være fruktbart.
Reklame for deres møter pga at de er sponsorer synes jeg er veldig greit.
Det kunne også andre livssyn også gjøre. Håper også at andre livssyn kan gi et slikt tilbud som det 3:16 har. 

Kanskje du kan stå for dette? Da får jo de som ikke er noe begeistret for 3:16 og kristendomm et tilbud, på lik linje med de andre.

Vi er vel enige i at, vi er veldig uenige i dette punktet? DEt kan det ikke være noen tvil om.
Jeg har ikke blitt noe særlig overbevist av dine argumenter i denne saken.








 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 02 des 05, 13:54

"Jonek : Jeg forstår Brasil-eksemplet ditt. nå, men du forklarte deg ikke godt tildligere, og du blandet flere ting inn."

Jeg skrev : Hva om mange i fex Brasil iløpet av uken står frem, og sier de har obeservert at en lokal fyr har stått opp fra de døde.

Jeg mener dette er veldig klart. "Mange står frem og sier".  Da handler det kun om en påstand.  At du ikke dermed godtar han som gudssønn er greit.

"Jonek: Det er det samme som i en rettsak. Et vitne er en som har sett eller hørt med egne øyne en episode eller en sak. Det er slik en rettstat fungerer, men du velger ikke å høre på slike "vitner"".
Dette kan du ikke mene.  Alt som sies i en rettsak er ikke sant.  En jury skal overveie alt som er sagt og velge hva de tror på basert på bevis og hva som sies og på sannsynlighet!  Dette er naivt.

Tvert imot vil jeg mene at å fuske med jesu oppstandelse på den tiden var svært enkelt.  På den tiden trodde folk på veldig mye rart og var ikke vanskelig å overbevise.  I norge var folk fullt overbeviste om tusser og troll, Odin og Tor.  Det er mange, mange fler som i Norge har påstått å ha observert Troll enn 500. Historie er vitenskap som hele tiden er i endring.  Mange store hendelser har fått sin historie omskrevet etter nyoppdagelser.  Og et en person skal ha kommet til live igjen etter tre dager som fullt død tror jeg per definisjon ikke er mulig.  

Flavius Josefus er en like sann historieskriver som Snorre. Dvs. blanding av fiksjon og fakta.  Det er også Bibelen, Grimberg og de aller, aller fleste historiebøker.  For man vet aldri alt med full sikkerhet slik du hevder å vite mht jesu oppstandelse.

Jeg tør påstå at du kjenner til et fåtall skoler iforhold til det store antallet og Bibelgaver bør skolen takke nei til nettopp fordi Krl faget hevder å være livssynsnøytralt.  Akkurat som FFK skulle takket nei til 3.16 som sponsor og samarbeidspartener og pauseunderholder. Du ignorerer å kommentere overgrepene jeg trekker frem.  Faget er fortsatt under "etterforskning" i FN og EU grunnet slike hendelser.

"Observere Big Bang?? Hvem sto der da det smalt?"
Teorien om Big Bang har blant annet opphav i at man mener å kunne observere at Universet utvider seg.  På skolen undervises det primært i Darwins teorier.  Det er et faktum!  Men jeg setter ikke som faktum at Big bang eller Darwin er 100% korrekte!  Men de er mer akkseptert som sannsynlige innenfor skolen. 

"Jonek : Du som ikke er frelst eller ikke ønsker å ha noe med Gud eller Jesus å gjøre, få leve som du vil."
Det tror jeg faktisk ikke på.  Der religiøse får den totale makt blir det alltid innført regler som samsvarer med religionen.  Og vi ser spor av dette i Norge idag.  Søndagen er en helligdag med div restriksjoner ene og alene fordi dette er en kristen helligdag.  Noa galt med en litt roligere dag? Nei, men det er heller ikke poenget.  

"Jeg har ikke blitt noe særlig overbevist av dine argumenter i denne saken."
Nei, men du forstår jo ikke hva jeg mener.  Du ignorerer det faktum (FAKTUM) at forkynnelse skjer innenfor KRL faget og du ignorerer at jeg ikke har noe imot at 3.16 driver barnehage for dem vil ha sine barn der.
Hvor mange ganger skal jeg skrive at barnehagetilbudet ikke er et problem for meg?  Jeg gjentar og gjentar, og Snæbbusaristokrat1, det er dette Marle mener med at dere ikke leser hva jeg skriver. Problemet er FFK og samarbeidet med 3.16.  De er samarbeidspartnere fullt ut og Drillo som har vært på innsiden i FFK gjentok dette i Rikets Røst igår. 

 

 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Superboy

Juniorspiller

Ble medlem: 21 aug 05
Innlegg: 140

Lagt til: 03 des 05, 00:47

Holder vel med denne diskusjonen nå.. allle er vel enige om at skapelsesberetningen er en liknelse... altså betyr ikke evolusjonstoriene en umiddelbar forkastelse av skapelsesberetningen... Dag 1, kan jo tilsvare en googolplex år for alt vi vet. Ellers støtter jeg DeKjök, og jeg tor faktisk på en gud ien aller annen form. Det han sier er at STADION bør være fri forkynnelse i den ene eller annen retning!!! stå på DeKjök!

---------------------------

"Fredrikstadgutter våre veier går igjennom kamp til seier"


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 03 des 05, 16:18
Finnes det en gud? Ja , du trenger ikke gå lenger enn ut på trappa for å se det! Finnes det menneskelig guddom? Nei, vi mennesker vet ingenting! Bare noen som tror.....

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 05 des 05, 11:48
Endret: 05 des 05, 12:01

Det Brasil eksemplet ditt var slik jeg forstod det: At noen hadde sett en stå opp fra de døde og han selv påstod at han var Gudssønn. Det svarte jeg på og mente at du hadde to ting i dette eksemplet som ikke hørte sammen. Det ene var det at han hadde folk som hadde sett at han sto opp og det andre var det at om han var gudssønn av den grunn. Dette var en merkelig sammenblanding og jeg svarete på dette i to deler.
Ingen er Guds sønn pga at de sier at de er det.

Om noen har vitner er det som du skrev en jury som avgjør om det er sant. 
Jurien kan ta feil, og slik har vi eksempler på i dag også. (justiesmord). Både du og jeg er vel en jury når det gjelder det meste vi skal ta stilling til i vårt liv og samfunnet.

Historieforfattere og lærebok forfattere skriver når de har på seg "briller". Enten sine subjektive oppfatninger, eller de teologiske og ateistiske "Cola-bunner". Du leser all histore som rent eventyr, og det er jo greit å vite. Du regner vel at noe fakta er grunnlaget som ikke kan tas bort. Da tror du vel ikke på de tusner av mennesker sin "påstår" / "vitner" om at de har overlevd og opplevd Houlucoust? Det er jo konsekvensen av ditt syn på historie lesing!!!
Det er skremmende hvor tykke briller man kan ha, kun for å forsvare sine egne synspunkt.
Du skriver at det er en blanding av fiksjon og fakta. Men hva er fakta og hva er fiksjon? Det er vel opptil leseren og avgjøre. Dette blir helt feil for meg. Du skriver "For man vet aldri med full sikkerhet.." Konsentrasjonsleirene og holucoust er fakta, ikke fiksjon. Det er ikke opp til en historie forfatter eller en leser å avgjøre om er fikjon eller ikke.

Derfor blir din "utlegging" om Historeforfatterne et utsagt tatt rett ut fra luften.

Du skrev:" Jeg tør påstå at du kjenner til et fårtall skoler i forhold til antallet..." Jeg regner ikke med at du kjenner til de fleste av skolene i vårt land. Jeg har jobbet på noen, og noen andre jeg kjenner til... Men du har vel et grundig kjennskap til de fleste. Et avis utklipp fra noen løssalga aviser og lerserinnlegg i F-B holder ikke langt som bevis for noe.

"Overgrep i skolen"?.Det er vel å si at din sønn stammer fra apene ,og at faren din (DeKøjk) er et steg nærmere apene en det du som sønn er. 


Samarbeidet er problemet skriver du: 
Jeg mener at samarbeidet viset at FFK er en moderne klubb og som tør å være åpen og inkluderende, en klubb som er på lag med de lokale organisasjonene i byen. Et eksempel for resten av landet!

Hva er det samarbeidet går ut på er neste spørsmål. 
Da må ikke DU konstuere opp noe som ikke finnes, men holde deg til de faktiske forhold.

Barnepass er ok for deg, Det var nye takter. TAKK!
At det var noen barn der og at det ble sagt ha en velsignet aften er forfredeli fremdeles?

Rikets røst er et seriøst program DeKjøk!!!!!

Det saken gjelder og det vi prater om er 3:16 og FFK. det er helt klart.

FFK som klubb kan vi diskutere på en annen kategori.

Hva er 3:16.?

Du har skrevet at Evangeliet etter Johannes kapittel 3 vers 16 er diskriminerende. Du argumenterer med at det det er diskriminerende at noen som blir kastet i Helvetet. Da regner jeg med at Du er en av dem som kommer dit. Dette synes DU er støtende og diskriminerende. 
Det er et paradoks synes jeg. DU tror dette er bare eventyr, på sammemåte som andre eventyr. Da er det vel ikke noe å ta inn over seg. Hva med alle det som ikke vinner Prinsessen og halve kongeriket, men bare Espen Askeladd. Dette er en forskjellsbehandling og en diskriminering av folk som er forkastelig.

Bli med meg i et tanke eksperiment:
La oss si at Gud finnes, og at han elsker hver eneste menneske på denne jord. Da elsker han DEG også. Se på den første delen av verset Joh. 3:16. Dette er veldig positivt og det er det Gud er. Han er positiv til DEG og MEG. 

La oss si at Gud vet at det finnes et Helvete der han ikke ønsker at noen skal komme. Er det noe rart at han sender sin Sønn Jesus Kristus for å ta bort DIN og MIN synd? NEI! Det å ville han noe med Gud å gjøre er en sak som går på folks frie vilje. DU og JEG har en fri vilje. Gud vil ikke at noen skal be til han av tvang, men av fri vilje. Det vil Gud også med DEG og MEG.

Det er vel ikke noe diskriminerende med dette innholdet!
Hverken Gud eller noen i 3:16 vil at DU eller JEG skal komme til Helvetet, snarere tvert i mot. De vil at vi skal komme til Himmelen.

Om du ikke tror på dette, og du holder det for eventyr. Da er det vel ikke noe fare slik opp etter. På stadion er det ikke vært snakk om noe annet enn å si" ha en velsignet  aften". Det er jo noe du som en så bunnsolid ateist og en fritenker kan bare smile litt i munnviken av. Jeg synes det ikke hadde vært noe å gape opp om hvis det hadde vært en eller annen som hadde fortalt et eventyr på stadion.
Nå har heller ikke 3:16 sagt noe om eveangeliet ellet lest fra Bibelen engang, da er det enda merkeligere å lese det du skriver.

Hvilke signaler sender FFK ut om de kutter ut 3:16?
Det er helt klart hva det signaelet er. Vi vil ikke ha noen med kristnefolk å gjøre, det er uforenelig med fotball.
Dette blir feil, og derfor bør heller FFK oppfordre andre organisajoner som kan gi et tilbud til foreldre av annen oppfatning enn det 3:16 står for.
3:16 og jeg vil selvfølgelig at du skal bli frelst og kommet til Himmelen, men vil jo ikke du. Det er frivillig! Heldigvis.

Jeg skal en tur til Russland DeKjøk og kommer sterkt tilbake i denne diskusjonen etter det. 

Dette opptar meg også! 

 

 

 



---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


134912

Juniorspiller
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 96

Lagt til: 05 des 05, 22:15
Jon er konge!

---------------------------

Enerly # 8 på drakta mi neste år...


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 06 des 05, 12:30

Nei, Brasil eksemplet er ikke slik du forstod det.  Det er slik jeg la det frem.  Jeg bruker ordet påstod.  Hvordan du kan tolke det til at en oppstandelse er skjedd er ditt problem. 

Jeg leser ikke historie som eventyr og til gjengjeld leser jeg mye historie.  Men all historie er basert på antatte fakta og tolkning av disse og ettersom nye fakta kommer frem endres historien.  Derav må man lese alt noe kritisk.   Du trekker noen konklusjoner som er helt hinsides og nærmest påstår at jeg benekter jødeutryddelsene under 2 verdenskrig.  Tvert imot leser jeg særdeles mye om temaet og tviler ikke et sekund på at dette har skjedd.

Hvilke løsalgsaviser og leserinnlegg er det du sikter til?  Sjekka du linken? Jeg referer utelukkende til Aftenposten som er av de mest seriøse avisene vi har.

Til tross for all hundeavl viser hvordan man kan frembringe nye egenskaper eller at det stadighet finnes frem nye fossiler av mellomstadier fra ape til menneske tror ikke du på evolusjonesteorien.  Jeg tror på den og har ingen problemer med å si at jeg er et steg nærmere apene enn min sønn. 

FFK er ikke noe mer åpen klubb grunnet samarbeidet med 3.16.  Klubben har derimot nærmest tatt stilling i et livssynspørsmål noe en fotballklubb ikke skal gjøre.  Det er det som er poenget!  Og hvorfor mener du at det ikke er et samarbeide? Hvorfor kaller da 3.16 FFK for en samarbeidspartner?  Hvorfor sier Drillo dette?

"Barnepass er ok for deg, Det var nye takter. TAKK!"
Ehh, nei? Dette har jeg sagt gjentatte ganger.  Det er FFK som har gjort noe galt her!  Det jeg har sagt om 3.16 er at hvis noen vil levere barna sine der så er det deres avgjørelse.

Jeg sier ikke noe om at Johannes 3.16 er diskriminerende. Jeg vil bare ikke at min klubb skal samarbeide med organisasjoner som mener dette om meg og med livssynsorganisasjoner og politiske organisasjoner generellt.  Jeg har ikke sagt at Gud ikke finnes (ref jeg sier jeg er Agnostiker), men jeg tror ikke på Bibelen eller Koranen.  Jeg mener begge er utelukkende menneskeskapt på høyde med all annen litteratur.  Denne Guden du tror på er også svært lite allmektig eller en grinebiter. Hvorfor hindrer han ikke all ondskapen?

"På stadion er det ikke vært snakk om noe annet enn å si" ha en velsignet  aften". Det er jo noe du som en så bunnsolid ateist og en fritenker kan bare smile litt i munnviken av."
Hvorfor leser du fortsatt ikke hva jeg sier?  Jeg er ikke bunnsolid ateist, jeg er ikke engang ateist!  Dette er problemet ditt hele veien Jonek.  Du leser eller forstår ikke hva som skrives og dikter ivei.  Jeg har jo også i klartekst sagt at velsignelsen ikke var et problem, noe du svarte på.

Ved å kutte samarbeidet med 3.16 innrømmer FFK at det var en tabbe å la 3.16 bli samarbeidspartner og viser samtidig at FFK er en fotballklubb og ikke noe annet.  At 3.16 vil drive barnepass har ikke noe med dette å gjøre.  Du har jo ovenfor endelig forstått at barnepasset ikke er et problem for så ignorere at du har forstått det lengre ned i innlegget. 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 06 des 05, 18:37
Endret: 06 des 05, 19:12
Opprinnelig postet av DeKjök
Så glem alt hva jeg mener om barnepasset. 

Problemet er det formelle og økonomiske samrabeidet samt at 3.16 får slippe til og promoterer seg selv i pausene på stadion.  Så enkelt er problemstillingen.  Og den har ikke noe med innholdet eller barnepasset i seg selv å gjøre.  Du kan jo fortsatt levere barna dine der, men er du villig til å slippe til alle andre religøse retninger eller politiske partier til pausene?  Det er ikke jeg, og hvis ikke FFK er det heller så er FFK å regne som en kristen klubb og da er det farvel for min del.
Hva mener du med å promotere seg selv??? Jeg var på Molde-kampen der 3:16 hadde et pause"innslag". Kaller du det som skjedde der for promotering? Det var en gjeng barn og unge som i rødt og hvitt sprang rundt på matta. Jeg hørte ikke noe budskap eller noe som folk kunne ta anstøt av... bortsett fra ønsket om velsignelse over publikum da. Ordet velsignelse betyr forresten "å tale vel om, ønske noen noe godt", etc. Åssen kan man ta anstør av det???

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 06 des 05, 19:15

Med å promotere seg selv mener jeg rett og slett å få reklamere for seg selv ved å vise seg frem på stadion.  Så subtil kan reklame være.

Jeg har ikke tatt anstøt av velsignelsen, men vil ikke at FFK har et samarbeide med en livssynsorganisasjon.  Og samarbeidet er der.   For meg er 3.16 ekstrem i form av sin religiøse basis.  For andre vil Satanister, hedninger, kommunister, SV eller Frp oppleves som tilsvarende ekstreme og mange ville ikke sett dem på stadion heller.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 07 des 05, 09:25
Opprinnelig postet av DeKjök

Nei, Brasil eksemplet er ikke slik du forstod det.  Det er slik jeg la det frem.  Jeg bruker ordet påstod.  Hvordan du kan tolke det til at en oppstandelse er skjedd er ditt problem. 


DeKjøk: Dette blir for dumt. Du skal sørge for at du blir forstått!

Jeg kommer tilbake i debatten etter at jeg har kommet hjem fra Russland.

Jeg er helt enig med RC!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 07 des 05, 10:32
Endret: 07 des 05, 11:04

Jeg har fått sagt alt jeg vil si nå og synes det er greit å avslutte her.  Kort vil jeg
oppsummere mitt standpunkt på denne måten:

1. At 3.16 driver barnepass er uproblematisk for meg så lenge det ikke er noe formelt samarbeide med FFK.  Jeg vil heller aldri vil levere mine barn til et slikt sted, at andre mener noe annet er greit for meg.

2. FFK er en fotballklubb og jeg vil ikke at de skal stilling i politiske eller livsynsspørsmål noe de gjør i dette tilfellet.  Samarbeidet med 3.16 er reelt og formelt.

3. Inntill FFK bryter dette samarbeidet kan ikke jeg med mitt syn på religion og mitt syn på hva en fotballklubb er, være medlem.  Derfor vil jeg skrive et brev til klubben og redegjøre for dette med en oppsigelse når innbetaling for medlemskap for meg og min sønn kommer.  At Drillo og NFF, andre lags supportere samt andre her mener at en slik tilknytning til en slik organisasjon er feil mener jeg taler klart for at FFK ikke har tatt rett beslutning mht 3.16.

En religionsdebatt tar jeg gjerne videre, men dette er feil forum ifølge punkt nummer 2. Like lite som 3.16 hører hjemme på stadion hører en debatt om religiøse spørsmål hjemme her!

Takk for meg på denne tråden!

Ps.: På Kråkevingen ble jeg kalt lobotomert etter at jeg i 2 innlegg tok opp vingens argument med å sette Enrlys skade i perspektiv mot Pakistan ol. Her har det strukket seg til Dust etter mange innlegg om religion.  Takhøyden på forumet her er bra!

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 07 des 05, 11:46

Ja når du kommer med påstander om at jeg antageligvis ikke tror på egen argumentasjon og antyder at jeg lurer meg selv, fordi jeg mener noe annet en deg, ja da er DUST en rimelig betegnelse... Faktisk så heller jeg mer over til KJØTTHUE ;-)

Ellers så ser jeg glad at klubben fortsetter sitt samarbeid med fivillige organisasjoner, som kommer med slike positive tiltak.

Om en pensjonert trener mener noe annet, så har det utrolig liten betydning for FFK nå. Og der er er nemlig ledelsen helt på bølgelengde med meg og alle de hundrevis, som faktisk benytter seg av et av disse tilbudene.




---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 07 des 05, 13:27
Endret: 07 des 05, 13:33
Det er vel neppe du som benytter deg av dette tilbudet, det er det vel strengt tatt han/hun som leverer deg der når det er kamp som gjør.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 07 des 05, 13:54
Opprinnelig postet av DeKjök
Det er vel neppe du som benytter deg av dette tilbudet, det er det vel strengt tatt han/hun som leverer deg der når det er kamp som gjør.


HAHA. Den var faktisk morsom.... (ser for meg at mora mi leverer meg på barnepass).
I alle tilfeller så har ikke jeg noe med den aktiviteten å gjøre, men jeg skrev  "de hundrevis" som benytter seg av tilbudet.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 07 des 05, 14:13
Opprinnelig postet av BøgeJon
Og der er er nemlig ledelsen helt på bølgelengde med meg og alle de hundrevis, som faktisk benytter seg av et av disse tilbudene.


Denne kan tolkes begge veier.  Og hvorfor du tror jeg vil at 3.16 skal holde opp med tilbudet tyder på at du leser like bra som Jonek. Debatt slutt!

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 07 des 05, 14:24
Endret: 07 des 05, 14:25

Siste ord er ikke sagt?
Bare et lite forsøk på å få siste ordet i denne debatten, men noe sier meg at den vil pågå lenge. 
PS - dere trenger ikke å svare på denne meldingen. La oss konsentrere oss om å pønske ut hva pressemeldingen i kveld går på! Kanskje FFK skal kutte samarbeidet med 3:16... (Neida, bare en liten spøk.) Heier forresten på DeKjök

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 07 des 05, 14:33
Endret: 07 des 05, 14:34
Opprinnelig postet av DeKjök
Og hvorfor du tror jeg vil at 3.16 skal holde opp med tilbudet tyder på at du leser like bra som Jonek.


...........???? Hva mener du???

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 07 des 05, 14:53
Jeg svarer bare på denne (har ikke behov for å ha noe siste ord når jeg har sagt såpass mye):

At 3.16 driver barnepass under FFK sine kamper er for meg uproblematisk i mitt forhold til FFK. Det er valgfritt å levere sine barn der.  Dette har jeg gjentatt mange ganger.  Om 3.16 hadde delt ut løpesedler om gud utenfor stadion før kamper hadde også vært uproblematisk, men når 3.16 er sponsor til FFK, har et formelt samarbeide og slipper til inne på matta, uansett i hvilken form, så blir det problematisk.  Da er det reklame for 3.16 via FFK.  3.16 kaller også FFK for en samarbeidspartner.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 07 des 05, 15:00
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av DeKjök
Og hvorfor du tror jeg vil at 3.16 skal holde opp med tilbudet tyder på at du leser like bra som Jonek.


...........???? Hva mener du???


Fikk ikke svar på dette!

Det er dette jeg mener med at du har en dustete holdning hele veien her. Jeg har nok skjønt din argumentasjon, men spørsmålet er jo om du i det hele tatt har fanget opp noe av min??

Kan summere uenighetene ganske enkelt:

Du: FFK/Stadion skal være stengt for politiske- og livssynsorganisasjoner (det er disse du har nevnt til nå)
Jeg: FFK/Stadion skal være åpen for disse

Det virker dog som du har STORE problemer med å akseptere at andre faktisk mener det samme som meg (les: noe annet en deg).

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 07 des 05, 15:20

Om du og flertallet samt FFK mener at en kobling til en kristen forening er greit så endrer ikke det mitt standpunkt.  Jeg er ikke avhengig av FFK og da får dette heller bli et veiskille.  Jeg starter ingen aksjon for å trekke med meg andre, jeg fremmer mitt syn og konsekvensen av den for meg, intet annet!

Jeg vet inderlig godt hva du og Jonek mener om denne og andre tilsvarende koblinger, men å akseptere at dere kan mene at det ikke vil bli bråk med satanister, kommunister og alt annet rart jeg har trukket frem, løpende rundt i pausene, kan ikke jeg se på annet som kverulering, et ord jeg for all del ville unngå å bruke.  Fordi det finnes så mange utallige eksempler i hverdagen.  Når nazister masjerer, møter de voldelig motstand fra Lillevolden og hans like.   Om du mener det er store problemer med å akseptere andres meninger så får det være. 

Min debatt med Jonek har vært en evig sirkel med å forklare med stadig nye ord enkle eksempler, at jeg ikke er ateist, at jeg tror på Holocaust osv.  Eller henviser jeg til mitt innlegg på toppen av side 12.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 11 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340