Husk meg
Brukernavn
Passord

Gratulerer 3:16 av Jon Syversen

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 12 9

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 14 des 05, 22:33
Endret: 15 des 05, 00:28
Opprinnelig postet av DeKjök
Jeg forsøkte meg med ett avsluttningsinnlegg, 

Svar: Det er bra at du fortsetter, men synes vi har sagt det samme om og om igjen.

men så har Jonek fortsatt ikke forstått hva jeg mener.  
Svar: Jeg forstå godt hva du mener, men jeg er ikke enig med deg.

Så da måtte jeg fortsette. 
Svar: Det synes jeg bare er hyggelig.

 Jeg er jo ikke ute etter å omvende fyren, 
Svar: Piss prek, passer godt her som en kommentar til denne lille setningen din.

men å få han til å forstå hva jeg egentlig mener.  
Svar: Jeg forstår godt hva du mener, men jeg er ikke enig. Det tror jeg du har fått med deg.

Jeg vil ikke 3-16 eller barnepasset til livs, 
Svar: Det har jo ikke du noen mulighet til heller.

men at samarbeidet med FFK skal opphøre 
Svar: Det har du lov til å jobbe for. Andre jobber for at det skal fortsette.
Jeg venter på at du skal melde deg ut av FFK som en protest på at dette samarbeidet fortsetter, slik at mange andre kan ha nytte av tilbudet.

og at livssynsnøytralt betyr nøtralt og at humanisme ikke er nøytralt, men et livssyn.
Svar: Den sekulære humanismen er et livssyn, for du stå jo ikke for den klassiske som det fifosofene i Det gamle Hellas gjorde. De hadde en tro på det åndelige. Det gjør ikke du. Du er agnostiker og vet ikke noe om det ,eller kan ikke uttale deg om deg. Dette burde du ha holdt det til. Et paradoks!

Dette med å møte Jesus er jeg også litt interessert i. 
Svar: Hyggelig at du er det. Det er jeg også. Du ser et bilde av meg til venstre. Jeg vet ikke hvem du er. Ta tak i meg på stadion eller hvor som helst. Da skal jeg kunne forklare deg dette meget godt. Du blir vel skuffet om jeg ikke skriver noe om det her på nettet. men om du tør å møte med slik vi kan ta en runde på dette hadde jeg blitt veldig glad. Ta utfordringen, og reis deg fra PC:

Hvordan foregår det egentlig?  
Svar: DEt gleder jeg meg til å forklare for deg.
Og hvor har du penga dine Jonek?  
Svar: I madrassen, men kommer du for å ta dem, ligger du tynt ann og Helvete er ditt neste stoppested"

Ågeri, dvs. å tjene penger på renter, er jo synd!  
Svar: Ja, trist. Hold deg borte fra det svineriet der.

Praktiserende synd på lik linje med bögeri!
Svar: er vel ikke plaget med det heller.




SAMMENDRAG AV DEBATTET
Du sier flere ganger at jeg ikke forstår, men det er ikke tilfelle, men jeg er ikke enig med deg. Det har du vanskelig med å godta.
Du har trukket fra Brasil-ekemelet, Darwin og noen andre ting.
Du sier at jeg ikke forstår alt dette, men jeg tror ikke du har den fulle oversikten heller over dine vidstrakte teoerier og utleggninger.

Kort sammenfattet slik jeg ser det, men om du er det på en annen måte kan vi debattere dett også. Stå på DeKjøk.

Dekjøk:
samarbeidet mellom FFK og 3:16 bør avsluttes.

jonek:
Synes det er helt greit med dette, og vet at mange setter prois på det.
Håper at det fortsetter.

DeKjøk:
Jobber for at det skal avsluttes og truer med å melde seg og sin sønn ut av FFK av den grunn.

jonek:
Håper DeKjøk meder seg ut, men at han lar sin sønn ta egne valg, som en fritenker bør legge vekt på.
Han svikter ikke FFK om samarbeidet med 3:16 avsluttes.

DeKjøk.
er agnostiker og kan ikke sin noe sikker om det finnes en guddom eller ikke. DeKjøk uttaler i det vide og det brede om dette som han ikke kan si noen sikkert om. DEt er et paradoks.

jonek.
Sier at han har møtt Jesus Kristus fra Nasartet, som han også påstår at skal være Guds sønn. Har penger, men passer godt på dem. 

DeKjøk:
Sier at han vil debattere KrL-faget.

Jonek:
Det kan du godt, men FFK er det som er viktig her inne på dette forumet. Krl-Faget tar jeg meg av på andre fronter. Mener selvfølgelig noe annet en DeKjøk.
Synes det er viktigst å debattere FFK vs 3:16 her inne. 

Jonek.
Har blitt mer overbevist om at det er viktig at FFK og 3:16 kan fortsette samarbeidet etter å ha lest meningen til DeKjøk.




FORZA FREDRIKSTAD FK

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 15 des 05, 00:37
Jonek:
Siden kristne organisasjoner kan sammarbeide med klubben og spre sitt budskap gjennom reklame. Syntes du også da at f.eks muslimske organisasjoner kan sammarbeide med klubben hvis de ønsker det? Eller andre religioner for den saks skyld.

---------------------------

Sjefskodærn


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 15 des 05, 08:22
Svar til marle:
Les mine tidligere innlegg. 
Ja, det kan dem, og det blir jo på lik linje med 3:16. Samarbeidet mellom organisasjoner / sponsorer og FFK blir evaluert kontinuerlig av begge parter. Dette tror jeg ledelsen i FFK kan klare å vurdere på en god og saklig måte.
Håper det var et greit svar.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 des 05, 11:00
Det hadde nok blitt rabalder hvis muslimene hadde fått innpass på Stadion.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 15 des 05, 12:39
Nettopp Rune! Og jeg synes derfor at det er et godt prinsipp ingen slipper til med slike budskap.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 15 des 05, 13:15

"Den sekulære humanismen er et livssyn, for du stå jo ikke for den klassiske som det fifosofene i Det gamle Hellas gjorde. De hadde en tro på det åndelige. Det gjør ikke du. Du er agnostiker og vet ikke noe om det ,eller kan ikke uttale deg om deg. Dette burde du ha holdt det til. Et paradoks!"

Egentlig skjønner jeg ikke hva denne setningen betyr, ihvertfall ikke når du i tillegg mener humanisme ikke er et livssyn, men jeg gjør et forsøk:
For det første er ikke jeg bundet opp i å tro på hva gamle helenere mente om guder.  Jeg tror på at mennesket er alene ansvarlig for sine handlinger.  Humanisme handler om å tro på det man kan erfare.  Agnostiker betyr at jeg ikke kan si sikkert at det ikke finnes en skapende makt bak det hele. Innenfor den rammen kan jeg godt mene det jeg gjør, at Kristendom, Islam etc er skapt av mennesker og at tekstene ikke forholder seg til reelle hendelser. Ateisten benekter at noe skapende kan stå bak.  Uenigheten mellom ateister og agnostikere på det punktet går ut på at det er noe de bare kan tro, som ikke er erfart.  Altså tror ateisten på lik linje med den religiøse.

"DeKjøk : Jeg er jo ikke ute etter å omvende fyren, 
Jonek : Piss prek, passer godt her som en kommentar til denne lille setningen din."
At jeg debatterer for religionsfrihet i skolen, på stadion og ellers i samfunnet og debatterer hvordan religiøse praktiserer sin tro etterson det passer dem, er ikke noe forsøk på å omvende deg. 

"Jonek : Jeg venter på at du skal melde deg ut av FFK som en protest på at dette samarbeidet fortsetter, slik at mange andre kan ha nytte av tilbudet."
Det er nettopp slike setinger du hele tiden kommer med som viser at du fortsatt ikke har forstått.  Tilbudet er barnepasset alene, tilbudet er vel ikke pauseunderholdninga, en velsignelse og at man kan se 3-16`s logo blant FFK`s sponsorer?  Jeg har sagt at jeg skal melde meg ut og at tidspunktet blir når ny faktura kommer.

"jonek:Håper DeKjøk meder seg ut, men at han lar sin sønn ta egne valg, som en fritenker bør legge vekt på. Han svikter ikke FFK om samarbeidet med 3:16 avsluttes."
Min sønn skal få ta egne valg når han er gammel nok. Jeg har ikke døpt min sønn innenfor noen religion og således tatt et valg for han.  Jeg kjenner kristne som mener at sine 2 år gamle barn er frelst og har møtt Jesus - snakk om å ta valg!

"DeKjøk. er agnostiker og kan ikke sin noe sikker om det finnes en guddom eller ikke. DeKjøk uttaler i det vide og det brede om dette som han ikke kan si noen sikkert om. DEt er et paradoks."
Jeg uttaler meg og spør i det vide og brede om kristendommen.  Spørsmålet om en eksisterende guddom er generelt og har ikke noe spesielt med kristendom å gjøre.  Jeg uttaler meg heller ikke om det finnes en guddom fordi jeg hverken har erfart at guddom finnes eller ikke finnes så jeg kan ikke avgjøre det spørsmålet = agnostiker!  Jeg kan derimot være undrende til den Kristne Gud som skal være allmektig og god, men som jeg daglig erfarer at ikke griper inn i mye elendighet.

"Jonek.Har blitt mer overbevist om at det er viktig at FFK og 3:16 kan fortsette samarbeidet etter å ha lest meningen til DeKjøk."
Forklar denne er du snill!  Hvorfor er et slikt samarbeide viktig for FFK som fotballklubb? Og glem nå barnepasset!

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 des 05, 14:39

Men jeg gidder ikke å ri prinsipper i denne saken. Det 3:16-greiene er rimelig uskyldige saker. Det hadde vært verre hvis noen skulle stå foran oss å predike Guds ord. Da hadde jeg også reagert.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 15 des 05, 19:49
"Rune Haugen: Men jeg gidder ikke å ri prinsipper i denne saken. Det 3:16-greiene er rimelig uskyldige saker. Det hadde vært verre hvis noen skulle stå foran oss å predike Guds ord. Da hadde jeg også reagert."

Nei, og det respekterer jeg på en måte. Du viser jo også en annen holdning enn Jonek og BøgeJon som vil tillate alt inn på stadion og det forstår jeg enda mindre enn å bare forsvare dette konkrete tilfellet.  3-16`s opptreden på stadion og knytningen i seg selv kan være uskyldig, men 3-16 er ikke noen uskyldig organisasjon.

For meg stiller det seg anderledes og for meg med min intersse for humanisme og religionsfrihet så er det ikke forenelig å være medlem av FFK sålenge samarbeidet pågår.  Jeg innser nok også at mine reaksjoner her for små til at FFK kommer til å ta hensyn, men jeg er tålmodig og antar at dette samarbeidet ikke varer evig uansett.  Jeg har nok allerede tapt i denne omgang.

Dette kan jeg leve med.  Verre blir det ved skolegang om noen år.  Da blir min sønn muligens (avhenger av lærere og skole) "tvunget" til å praktisere en religion han ikke er gammel nok til å forstå rekkevidden av.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 16 des 05, 11:19
Endret: 16 des 05, 11:30
Opprinnelig postet av DeKjök
"Rune Haugen: Men jeg gidder ikke å ri prinsipper i denne saken. Det 3:16-greiene er rimelig uskyldige saker. Det hadde vært verre hvis noen skulle stå foran oss å predike Guds ord. Da hadde jeg også reagert."

Nei, og det respekterer jeg på en måte. Du viser jo også en annen holdning enn Jonek og BøgeJon som vil tillate alt inn på stadion og det forstår jeg enda mindre enn å bare forsvare dette konkrete tilfellet.  3-16`s opptreden på stadion og knytningen i seg selv kan være uskyldig, men 3-16 er ikke noen uskyldig organisasjon.

For meg stiller det seg anderledes og for meg med min intersse for humanisme og religionsfrihet så er det ikke forenelig å være medlem av FFK sålenge samarbeidet pågår.  Jeg innser nok også at mine reaksjoner her for små til at FFK kommer til å ta hensyn, men jeg er tålmodig og antar at dette samarbeidet ikke varer evig uansett.  Jeg har nok allerede tapt i denne omgang.


Ri prinsipper i dene sak skriver DeKjøk: Det er vel det eneste du har gjort i denne sak.

Predike Guds ord har det aldri vært snakk om her.
Det er slike argumenter som du nå igjen og igjen bruker som gjør at hele debatten sporer bort fra det som er faktum.
Her er det er formelt og ryddig samarbeid. FFK har ikke tatt stilling i noen form for livssyn av den grunn. Derfor er dette argumentet du bruker om at det ikke skal være noe samarbeid mellom FFK og 3:16 tatt ut av tomme lufta.

Jeg er på stadion for å gape og skrike på FFK ( det tror jeg mange av dere som leser dette og vet hvem jeg er kan være enig meg med i) , ikke for å få høre Guds ord forkynt. 
Det er dette samarbeidet heller ikke noe i nærheten av heller. Om andre organisasjoner hadde kommet å synget en sang med glade barn og de hadde vært muslimer, så hadde jeg ikke ragert. Hva andre ville ha gjort for de saver for. Dette er toleranse synes jeg, og det må vi kunne være i et flre kulturelt og fler religiøst samfunn. Dette er jo ikke noe problem for meg.


Det som jeg hele tiden merker er det ,at du argumenterer med dine FORDOMMER og forutintatte menginger som du tillegger meg personlig. Derfor har ikke dette vært en konstruktiv og saklig debatt slik jeg ser det.

Du har trukket inn masse annet som ikke går på dette samarbeidet. Dine egne traumer, om jeg har penger og får renter, og sammenigner dette med bøgeri, Krl faget o.l ting.
Hadde du holdt deg til det JEG skriver, og argumentert dette hadde det vært veldig greit, men det har du ikke gjort.

Derfor er synes jeg at et formelt samarbeid tuftet på klare retningslinjer og tillitt mellom partene er den beste samarbeids formen mellom FFK og 3:16.

FORZA FREDRIKSTAD FK!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 16 des 05, 12:07
Endret: 16 des 05, 12:11
"Jonek:Ri prinsipper i dene sak skriver DeKjøk: Det er vel det eneste du har gjort i denne sak."

Dette er en setning som er skrevet av Rune Haugen, ikke meg.  Jeg har quotet på denne måten lenge nå etter at vanlig qouting gjør opplasting av siden treig.  Det er også slik jeg har quotet alt du har sagt når jeg har kommentert noe. 

Hvis du leser innleggene i sin helhet vil du se at setningen "For meg stiller det seg anderledes...." peker på Runes om prinsipper og at det bare kan bety en ting:  At jeg er klar over at jeg rir prinsipper her!  Jeg har vært tindrende klar på at å ikke slippe til hverken politiske eller religiøse organisasjoner er et godt prinsipp, det er NFF`s prinsipp, og det å ri et prinsipp er ikke nødvendigvis negativt!

Videre tillegger du Runes setning om prediking meg og kaller det avsporing av meg.  Klarer du å forholde deg til det jeg skriver her nå å se at det er en bommert?

Jeg fatter ikke hvordan du i et innlegg sier at du mer enn gjerne vil debattere religion her, for så å rakke ned på at jeg har trukket inn Krl (som er en parallell til hva som skjer på stadion), og stilt spørsmål ved div problemstillinger innen din religion.

"Jonek : FFK har ikke tatt stilling til noe livssyn av den grunn"
Hvordan kan du si det når du mener FFK tar stilling til det humanetiske livssyn hvis de kutter ut samarbeide med alle livssyn/politiske organisasjoner?  I tillegg mener du at humanetikk er livssynsnøytralt samtidig som det er et livssyn?

Du er kritisk til min argumentasjon og kaller linker til Aftenposten for en løssalgsavis som om det skulle være VG eller Dagbladet, du mener Stjernegutt som er enig med meg er ute å sykle fordi han holder med Manchester United og Färgestad.  Du har så langt ikke kommentert at NFF følger det prisnippet jeg også vil at FFK skal følge.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 16 des 05, 13:58
Endret: 16 des 05, 14:06

Du har hele tiden hevdet at du ikke vil ha noen samarbeid mellom FFK og 3:16, da heller ikke et formelt og ryddige sådant. Du vil at FFK skal kutte 3:16 helt ut, og eventuelt ha et barnepass på et uformelt og uryddig plan. Det er slik du har formulert deg. Dette mener jeg er negativt, og du viser med dette at du ikke har tillitt til formelle avtaler. 
Du vil melde deg ut av FFK av den grunn, og vil vente til at du for en ny faktura. Ta konsekvensen av ditt standpunkt og meld deg ut med umiddelbar virkning. Det står det respekt av!

Det noen i NFF (Ikke noen styrevedtak) har stilt seg negative til at klubber skal ta stilling i livssyn. dvs at de kobler seg opp mot en bestemt livssynsorganisasjonen og menighet. Det har ikke FFK gjort her. De samarbeider kun på et felt og det er dette barnepasset. FFK har ikke tatt stilling til eller favorisert en bestemt religion eller livssyn, men tatt i mot et tilbud om barnepass og gjort det ryddig og formelt. FFK har forstått at dette er til gagn for publikum, og at det å sende barna dit er et frivillig valg.
Det er jo veldig greit. 

Det jeg har sagt mange ganger her er det, om det er andre livssyn eller organisasjoner som vil gjøre det samme, er det helt ok. FFK har ikke tatt stilling til et bestemt livssyn av den grunn.

Det du skrev ovenfor om at jeg har klippet ting fra Rune Haugen sine innlegg, kan være riktig(beklager klippefeilen). Men du har sagt det samme menge ganger om dette med forkynnelse på stadion. Jeg synes ikke at det skal være forkynnelse på stadion. Der skal jeg få gape og skrike på FFK. 
Det jeg også har sagt er det at 3:16 ikke har forkynt på stadion. Da er det vel dette en helt grei og kurant sak.
fortsett sammarbeidet mellom FFK og 3:16.

Det som jeg også skrev, var det at du har mange FORDOMMER  som du tillegger meg, og du forventer at JEG skal forsvare disse. Det være seg dine traumer fra barndommen og din mor, dette med mine penger og renter, den antydningen om at det er synd og sammenlikner det med homofili. Du skrev at det blir bråk om muslimer for forkynne på stadion osv. Dette dementerte jeg og du maler på igjen. Jeg skriver jun ut i fra det JEG mener og det regner jeg med at du gjør også.
Det er der debatten bør ligge og tuftet opp mot det temaet jeg startet denne tråden med. Det var dette med FFK og 3:16.

Om du vil debattere religion og KRL faget bør du lage en tråd med dette temaet.

Du ble vel litt overrasket over at jeg skrev at jeg har blitt mer overbevist om at FFK bør samarbeide med 3:16 etter å ha lest dine innlegg og dine argumenter. Du er i mot formelle avtaler der klubben kan ha jevnlig kontakt og evaluering av samarbeidet med 3:16. Jeg liker formelle og ryddige samarbeids avtaler!

Dette må du svare på! Ikke vri deg unna!

PS: det er en ting jeg vil avrunde dette innlegget med, er det du skrev om "å omvende fyren". Da tenkte jeg: "stakkars liten sart sjel DeKjøk må være" Unnskyld at jeg bare kalte det for "Piss prek". Det var litt for krast synes jeg i ettertid. Det kunne jo være for kraftig kost.
Legg inn et bilde av deg eller ta kontakt med meg på kampene om du vil. Det er et lite kanskje uklart blide til venstre, så kan du begynne å lete.

Vet du hva jeg mener om dette vi har skrevet om, DeKjøk?

JA, TIL ET FORMELT SAMARBEID MELLOM FFK OG 3:16!


Kanskje Rune Haugen har rett i det at vi ikke blir enige samme hvordan vi vrir og vender på det.

God helg DeKjøk, Nå tar jeg helgen og vi kan fortsette i ukene og månedene som kommer, kanskje år også.
.



 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 16 des 05, 15:42

”Jonek : Kanskje Rune Haugen har rett i det at vi ikke blir enige samme hvordan vi vrir og vender på det.”
D
et har han selvsagt og jeg har heller ikke som intensjon og bli enig med deg.  Mitt mål er at FFK kutter det formelle samarbeidet med 3-16.  Hvordan du kan få det til å bli at jeg er generelt imot formelle samarbeid er en gåte.

Sart og sart, jeg har ikke reagert.  Jeg har bare reagert på at Snabbusaristokrat kelt meg besatt og at BøgeJon kalte meg Dust.  Med tanke på hvordan du reagerte fordi jeg lurte på hvilke aviser du leste som ikke fikk med deg at Krl er kontroversielt grunnet forkynning der så burde jeg kanskje reagert.  Fint at du unskylder deg og kaller meg en liten sart sjel i samme setning.  Flott, flott Jonek!

At 3-16 har et barnepass under kampene uten at FFK gir dem innpass på stadion eller reklamerer for dem må jo være uproblematisk.  Ikke noe anderledes det enn at div parkeringsfirma tar seg betalt for parkering på plassene de eier rundt stadioer under kamper uten at det reklameres for dem via klubben. 

” Jonek : Men du har sagt det samme menge ganger om dette med forkynnelse på stadion”
Nei, det har jeg faktisk ikke gjort.  Jeg har ikke snakket om noe forkynnelse på stadion.  Jeg har snakket om at 3-16 via det formelle samarbeidet får reklamere for seg selv via FFK.  Se mitt første innlegg så ser du jo helt klart hva jeg mener om fex dette og velsignelsen.

Og Roger Solheim i NFF uttalte seg konkret om 3-16 og FFK.

 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 17 des 05, 18:19
Jeg har hevdet at jeg har sagt mitt siste ord i debatten. Jeg ser imidlertid at flere som takket for seg, igjen er med for fullt. Derfor gir også jeg et bidrag til. Selv er jeg kristen og muligens ikke 100% nøytral, men jeg skal prøve å hevde mine meninger her og nå på en så objektiv måte jeg kan.

Jeg klarer fortsatt ikke å forstå at folk ønsker å melde seg ut av FFK fordi 3:16 har et tilbud om barnepass under kampene. De Kjök (tror jeg) hevder at FFK har tatt et livssynsspørsmål. Det er en tåpelig påstand. Vil det si at dersom min nabo, som er humanist, tilbyr seg å være barnevakt for mine barn, og jeg takker "ja" - vil det da si at jeg har fått et humanistisk livssyn?

Når det gjelder "formelt" samarbeid, er jo det helt klart det beste. For da har man en gjensidig avtale om hva samarbeidet skal inneholde, og man kan jevnlig evaluere for å se at begge parter holder seg til avtalen. På den måten kan det "kvalitetssikres" fra FFKs hold at det faktisk er barnepass og ikke søndagsskole det er snakk om.

Motivet til 3:16 er å rekke ut en hånd til fotballinteresserte Fredrikstad-beboere, for å være en støtte. Ikke for å hjernevaske ungene. Hvorfor mistenkes alltid motivene til folk som ønsker å gjøre en god gjerning? Spesielt når kristne gjør noe - da mistenkes de enten for å ville "lure" folk, eller for at de er ute etter penger. Kanskje de rett og slett er "sanne kristne" som ønsker å være til hjelp og "velsignelse" (unnskyld kraftuttrykket) for befolkningen og klubben? Kanskje de bare følger Bibelens ord om å gjøre mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg? Bibelen har faktisk mange liknende oppfordringer om å være til støtte for sine medmennesker.

Til sist vil jeg påpeke, som det er blitt gjort til det kjedsommelige; barnepasset er kun et tilbud til de som ønsker å benytte seg av det! Ingen tvinges eller oppfordres til det. Et tilbud er rett og slett en valgmulighet. Verken mer eller mindre. At noen får nærmest spader av dette, er for meg en gåte.

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 17 des 05, 20:46
Og Rc2 fortsetter sporet med ikke å lese hva DeKjøk sier

Er det slik at man ikke ser skogen for bare trær når det pirkes litt i troen deres?

Jeg lurer på hvor mange ganger han må skrive at barnepasset ikke er ett problem for dere skjønner det? Men selv om han gjentatte ganger har sagt at barnepasset ikke er ett problem, er jeg personlig interessert i hva jonek og rc2 ærlig hadde ment om en gjeng satanister med f.eks greven i spissen hadde tilbudt barnepass på stadioen, samt hatt nettsider hvor de proklamerte samarbeid med ffk og ffk`s logo hadde figurert.
Hadde det vært helt ok?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 17 des 05, 22:22

Jeg hadde takket for meg ja, men så dukket det opp noe oppsummeringer igjen av mine meninger som var helt, helt feil.  Årsaken til det Rc2 forstår du sikkert for du tråkker jo til og babler ivei om at jeg vil ha slutt på barnepasset igjen. At du gjentar det til det kjedsommlige betyr jo bare at du heller ikke leser mine innlegg. Se svaret til Stjernengutt.

Barnevakteksemplet ditt blir helt absurd, FFK reklamerer vel ikke for dine naboer?  Jeg har kristne naboer som av og til passer mitt barn, jeg er fadder for en kristen jente i Sør Amerika. Planfadder fordi de er livssynsnøytrale, dvs. de tar ikke initiativ til å spre noe budskap. De bruker ikke midler for å spre kristendom der folk ikke er kristne.

Poenget er at når jeg er på stadion så vil ikke jeg se reklame for livssyn eller politiske organisasjoner og jeg vil ikke at FFK blander fotball og dette.  Hvis det blir enklere for deg å fatte hva jeg mener så kan vi bytte ut 3-16 med min egen organisasjon HEF. Konsekvensen av mitt standpunkt er jo at FFK heller ikke bør reklamere for dem.  Så om 3-16 driver barnepass utenfor stadion eller ikke er uvesentlig, jeg vil ikke se FFK reklamere for 3-16 fordi 3-16 hører innunder kategorien livssynsorganisasjoner.  Og heller ikke Høyre, SV, HEF eller Islamsk Råd el.  Hvordan har du klart å unngå å forstå at det er FFK`s reklamering for 3-16 og det generelle prinsipp rundt blanding fotball og religion som er mitt problem er jo komplett uforståelig.  Rune her har stilt meg spørsmål om hvorfor jeg skriver det samme hele tiden, takk for at du viser hvorfor!

Jeg vil ha bort FFK`s logo fra 3-16`s sider og annet materiell, jeg vil ha bort 3-16`s logo fra www.fredrikstadfk.no, og jeg vil ikke se 3-16 reklamere for seg selv i pausa på stadion.  Det berører ikke barnepasset!

Dette er utenfor tema, men hvorfor er jeg misstroisk til Kristne?  Fordi historien og nåtid er full av grunner til å være misstroisk. Den voldelige historien er en ting, misjonering med bibel og frelse først, deretter mat er heller ikke ukjent idag.  Flere av kirkens ledere og kristne fordømmer homofile og nekter dem samme rettigheter som dem selv og det er personer som tror på en gud som sier at mennesker ikke skal felle dom, at man skal tilgi.  Bibelen omtolkes hele tiden fordi det er mer og mer umulig å etterleve kristendommen i dagens samfunn.  Jeg har gitt haugevis av eksempler på hvordan kristne lærere utfører direkte overgrep mot barns integritet innunder Krl faget.

 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 17 des 05, 22:50
Endret: 18 des 05, 10:10
DeKjøk: Tror de fleste har skjønt at du ikke er for samarbeid mellom klubb og livssyns- og politiske organisasjoner. Men for meg virker du helt sykelig opptatt av dette temaet. Fatter ikke hvordan dette temaet (som tross alt ikke er noen big deal for de fleste av oss) kan få en ellers så (tilsynelatende) oppegående person til å tørne så til de grader....

Dine angrep på kristendom/religion er meningsløse og har ingen ting med denne saken å gjøre, som jo er av prinsipiell karakter. 


Jeg gidder ikke å arumentere videre for mitt ståsted i saken utover det at jeg er for at FFK kan samarbeide med hvem de vil for meg (uansett om det er bedrifter, korps eller livssyn- og politiske organsiasjoner). Synes det er hyggelig med et fargerikt fellesskap. På stadion, som på alle andre arenaer her i livet.

God jul.

Tips: Hvis du chiller`n en smule så blir hverdagen sikkert litt lettere for deg!

Anger management, my friend...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 18 des 05, 10:12
Endret: 18 des 05, 10:13
DeKjök, du er selv skyld i at debatten sporer lit av fra temaet. Det er du som sier at FFK har tatt et livssynsstandpunkt pga samarbeidet med 3:16. Det er jo en tullete påstand. Dersom HEF også ble sponsor og/ eller samarbeidspartner, synes jeg dette hadde vært helt uproblematisk. Da kunne det vært reklame både for HEF og 3:16 samtidig på FFKs hjemmesider og andre aktuelle steder. Hva slags livssynsstandpunkt hadde FFK tatt da? Lett blanding?

Ok, har skjønt at du er imot livvsynsorganisasjoners logo på stadion og hjemmesider. Det er helt greit å være i mot det. Vi må få lov til å mene hva vi vil. Det er sikkert mye som FFKs organisasjon gjør som jeg er uenig i. Og det er ihvertfall mye de har gjort opp gjennom årene som er ganske hårreisende, f.eks hvordan man har behandlet enkeltpersoner. Men fra å være uenig i noe, og i mot noe - til å ville melde seg ut av klubben - er en drastisk forskjell, mener jeg. Dere som ikke tror på Gud gaper jo høyt om toleranse, og at kristne mangler det totalt. Hvor er din toleranse, Dekjök?

Noen her drar sammenligning mellom satanister og kristne - det blir en absurd sammenligning og egentlig ikke verd en kommentar. Det er klart jeg ikke ville hatt satanister til å passe mine barn. Satanister dyrker og promoterer ondskap. Men jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å la andre livssynsorganisasjoner gjøre det, inklusiv HEF. Det er jo forøvrig humanistisk tankegang som råder på skolene der våre barn går hver dag, Det er jo til og med forbudt å synge for maten.

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 18 des 05, 12:46

BögeJon, at du for din del mener at FFK kan samarbeide med alle er en mening du selvsagt skal få lov til å ha.  Det respekterer jeg fullt ut selv om jeg er helt uenig. Og jeg er hverken sykelig opptatt eller besatt av temaet.  Dette henger sammen med min motstand mot kristen formålsparagraf, Krl faget og div.  Mange er opptatt av dette og vi har det ikke fælt i hverdagen av den grunn.  Vi får også resultater i form av at mer og mer av påtvungen kristendom forsvinner.  Jeg jobber ikke imot kristendom, men for min rett til å slippe å praktisere eller etterleve kristendommen. Selv sentrale kristne kirkeorganisasjoner er på linje med meg i denne saken.  En velsignelse er en kristen "handling".  Uskyldig?  Ja, for pokker, men hvorfor kan jeg ikke slippe det på stadion?

Hva gjelder samarbeidet mellom FFK og 3-16 har jeg flere med meg her som er enig med meg og som nevnt også NFF.

Hvorfor fortsetter jeg?  Fordi Rc2 sklir inn på et bananskall og nok engang påstår at jeg vil avvikle selve barnepasset.  

Rc2, jeg gaper ikke høyt om toleranse,  jeg gaper om frihet for forkynning i skolen. Det er ikke forbudt å takke for maten i skolen, men det er foreslått at en lærer ikke skal kunne tvinge elevene til å måtta takke gud for maten.  Hvorfor mener du at barn av andre religioner eller humanetikere skal sitte å takke gud for maten?

Ingen sammenligner satanister eller kristne heller, det trekkes bare paraleller til dem mht hva FFK må slippe til hvis de skal være nøytrale i denne saken.  Om satanister aldri så mye tilber en ond gud så har de si rett til det via ytringsfrihet.

Rc2, svar i ett innlegg kun på en ting:  Hva er humanetisk tankegang?

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 18 des 05, 13:14
Ny hovedsponsor 2006 = Frp! Alle hjerter gleder seg, og kanskje til og med Karl I Hagen kommer og sprer sitt glade budskap på stadion i hele pausen! Hadde ikke det vært flott da?

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 18 des 05, 14:41
Opprinnelig postet av DrDRE
Ny hovedsponsor 2006 = Frp! Alle hjerter gleder seg, og kanskje til og med Karl I Hagen kommer og sprer sitt glade budskap på stadion i hele pausen! Hadde ikke det vært flott da?


Ja, why not? Kunne jo vært skikkelig artig det... flott pauseunderholdning hadde det jo også blitt. tar i mot alt som kan få den laaange pause til å bli slutt. Der er så innmari kjedelig å vente på 2.omgang... særlig hvis det er litt surt og kaldt. Carl Ivar hadde nok gjort denne pausa litt mer spennende, tenker jeg  

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 12 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340