Norges to beste lag ydmyket i Royal League
I går ble Norges beste og nest beste tippeligalag overkjørt og ydmyket i Royal League. Våleranga tapte 4-0 mot Midtjylland, mens Start tapte 4-2 mot svenske Hammarby. Lillestrøm klarte å holde nullen i en nokså kjedelig kamp, mens Lyn såvidt klarte å få inn ett mål. Er nivået på norske elitelag så lavt at landets to beste lag kan bli totalt overkjørt av lag fra nabolandene på en slik måte? Dette var jo en svak og pinlig norsk åpning! Det får meg til å lure på hvordan dagens FFK-lag hadde klart seg i Royal League. Hva tenker dere andre?
---------------------------
Dagfinn Enerly i våre hjerter!
Enn så lenge skal man ikke ta denne turneringen så alt for seriøst, banene er ikke optimale og sesongen er egentlig over for nordmenn og svensker.. Når det blir obligatorisk å legge varmekabler under matta og tak over blir jeg nok å få mere tro på denne turneringen, i tillegg til større pengepremier..
Serievinnerkøppen hadde jo også en treg start tror jeg..
Serievinnerkøppen hadde jo også en treg start tror jeg..
If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?
Nå er det vel faktisk i Norge at interessen for turneringen er størst og mest populær, var i hvert fall det i fjor, så det skal ikke være noen unnskyldning for at lagene ble så grisebanka. Ei heller skal vel baneforholdene få noen skyld, da det ser ut som det har gått sport i å ønske seg dårlige baneforhold for norske lag. Tromsø jubler jo hver gang de får lov til å møte lag på gjørme og snø. Hammarby er så vidt jeg vet svensk, og dermed skulle heller ikke unnskyldningen om at sesongen er over være noe argument i og med at den svenske serien ble avsluttet en uke tidligere enn Tippeligaen. Dog hadde Start noen skader etter det jeg skjønte.
Ble faktisk overrasket over at Enga ble så til de grader overkjørt i Danmark, hvor baneforholdene så ut til å være gode.
Ble faktisk overrasket over at Enga ble så til de grader overkjørt i Danmark, hvor baneforholdene så ut til å være gode.
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
Hammarby kunne hevdet seg i Tippeligaen så der er det ingen unnskyldning, det må jeg si meg enig i, men Vålengas tap i Danmark kan diskuteres, danskene er vel godt i gang med Superligaen(eller var det SAS-ligaen?) og har opptimale forhold å trene på i forhold til Norge.. I tillegg så ligger vel denne klubben på 9. plass så vidt jeg vet, så dette er vel den eneste turneringen de har sjangs til å hevde seg i, de satser nok mye på RL..
Dårlige baneforhold er ingen tjent med, der er det tilfeldighetene som avgjør..
Dårlige baneforhold er ingen tjent med, der er det tilfeldighetene som avgjør..
If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?
I Tips så sto det at Start ikke skulle satse i denne cupen. Derfor satte de opp B på denne kampen. Holdt jo stikk det.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914