Husk meg
Brukernavn
Passord

Problemer i Viking ??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 27 nov 05, 15:22
Et helt lag forsvinner

STAVANGER: Ni spillere, kanskje snart ti, og trener Roy Hodgson har forsvunnet fra Viking siden seriestart i april.

Av Jan-Erik Larsen, 26.11.2005 kl. 12:35

FORSVINNER: Spillerne med rødt kryss har sluttet eller er på vei bort fra Viking. I bakerste rekke Bjørn Berland, Hannes Sigurdsson, Brede Hangeland, Frode Hansen, Egil Østenstad og Kristian Sørli. I midten Peter Kopteff og Erik Fuglestad. Foran Roy Hodgson, Tore Snørteland og Bjarte Lunde Aarsheim.
 Les også:
 Frykter framtiden
 København vil ha Kopteff
I rekkefølge har Bjarte Lunde Aarsheim (Start), Hannes Sigurdsson (Stoke), Tore Snørteland (legger opp), Erik Fuglestad (legger opp), Kristian Sørli (Strømsgodset), Bjørn Berland (Sandefjord), Frode Hansen (Vidar), Peter Kopteff (Stoke eller annen klubb i utlandet) og Egil Østenstad (legger opp) flagget ut fra Viking.

Tar vi også med Allan Borgvardts korte gjestespill som nå har ført til en Bryne-overgang, begynner listen å ta form som et helt lag.

Og det slutter neppe der: Få tror Brede Hangeland er Viking-spiller når sesongoppkjøringen starter 9. januar.

I tillegg så har de regnet med 10 mill. til spillerforsterkninger neste år, og har ikke lyst til å bruke disse bare på en kæll.

Hvis de må erstatte alle disse så må jo en bråte spilles inn i Viking-systemet.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 27 nov 05, 15:29
viking vil få store problemer med å erstatte østenstad, hangeland og kopteff. samt er frode hansen en svært viktig mann for dem. skal litt til å erstatte 3-4 nøkkelspillere, samt er hodgson et stort tap for viking. nei tror viking ikke blir å finne blant topp 4 neste sesong...

---------------------------

savner "svensk magi" allerede

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 27 nov 05, 15:35
Tja.

Bjarte Lunde Aarsheim gikk i sommer og spilte uansett veldig lite i Viking den siste tiden. Sigurdsson var ikke fast, ei heller Tore Snørteland, Kristian Sørlie, Bjørn Berland, Allan Borgvardt. Og har Fuglestad spilt noe særlig i år?

Frode Hansen hadde en god sesong i midtforsvaret, men hvis de får inn Marcus Andreasson fra Molde som de lukter på, så vil jeg si at det vil styrke laget. Jeg vil vel påstå at Egil Østenstad er den eneste av disse spillerne som Viking virkelig vil savne og kan være vanskelig å erstatte. Peter Kopteff er god på sitt beste, men sliter med stabiliteten.

Nei, ser ikke på dette som noen krise for Viking akkurat. Ser stygt ut på papiret med overskriften "Et helt lag forsvinner", men foruten Østenstad, Kopteff og Hansen så er det jo egentlig snakk om reservelaget! Og de to sistnevnte tror jeg Viking erstatter uten atfor store problemer...

Blir verre med Østenstad. Leste nylig at den nye treneren, Prahl, var ute etter Hasse Berggren (som noen sikkert husker fra tiden i FKH). Vil i så fall være en overraskende overgang, spør du meg. Viking har jo dessuten Kovacs i bakhånd. Han mistet jo nesten hele denne sesongen pga skade, og Nhleko som kom i sommer blir med fra begynnelsen neste sesong. Kvalitetsspiller.

Med 10 mill disponibelt på kontoen, som fort kan bli det tredobbelte om de også selger Hangeland, så bør Viking fortsatt være kapable til å hevde seg i toppen av Tippeligaen 2006.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 27 nov 05, 15:44
Hasse Berggren ( 33 år ), begynner å dra på åra. Dessuten så er en italiensk klubb også ute etter han.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914