Husk meg
Brukernavn
Passord

har dere tro på streik ?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 19 des 05, 23:20
eller tror dere at det vil hjelpe å øke lønna til TL dommere slik at dem dømmer bedre ? (ja, det er jo det dem sier selv)

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 19 des 05, 23:23

streik er tull!!!

tror ikke dommerne blir bedre av den grunn, da har de hvertfall dårlig moral!!! døm skal jo alltid dømme like bra!!!

Bare gi dem penger å få de klare til TL begynner er jeg fornøyd!!!

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 19 des 05, 23:41
Synes dommerene på toppnivå fortjener mer penger, de skulle vært helproffe allesammen. Da kunne de jo brukt 8 timer hver dag på å bli bedre :) .
Slik det er idag er det vel bare de som får dømme kamper i europa som kan leve av dømmingen. (Eller er jeg helt på jordet?)

Spesielt nå som forbundet har fått en eventyrlig stor TV-avtale og lovet mer penger til klubbene så kunne de også satt av endel ekstra til dommerlønn. synes jeg bare hadde vært på sin plass, de er jo tross alt en ganske stor del av sporten.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 19 des 05, 23:45
hva med dem andre som dømmer da.. hvordan er det i sverige og danmark tro om det rett å sammenlikne ?

England kan vi glemme.. dem for vel drit bra betalt der nede, men dem er bra å. ser masse engelsk fortball og jeg er inponert av god dømming.. klart det finnes tilfeller dere også

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 20 des 05, 01:10
Å hvorfor er dommerne der nede bedre a tru? Hmm... jo kanskje fordi de nettopp er helprofesjonelle å kun jobber med dette! Sett hvordan de arbeider, å det er BRA jobba! Flere årlige samlinger der de tester ferdighetene, de studerer gjerne lag å spillere før hver kamp, så de vet hva de skal være obs på+++

Dette vil såklart gjøre en dommer bedre! Synes hver TL klubb skulle sette av 3-400 000 kroner til å lønne hver sinn dommer, så kan vi ha 14 profesjonelle dommere! Linjedommerne er jeg litt i tvil om, disse må også bli bedre, men de bør ikke bli profesjonelle... Men litt mer lønn burde være mulig!

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 20 des 05, 06:50
Opprinnelig postet av frekkrik
Å hvorfor er dommerne der nede bedre a tru? Hmm... jo kanskje fordi de nettopp er helprofesjonelle å kun jobber med dette! Sett hvordan de arbeider, å det er BRA jobba! Flere årlige samlinger der de tester ferdighetene, de studerer gjerne lag å spillere før hver kamp, så de vet hva de skal være obs på+++

Dette vil såklart gjøre en dommer bedre! Synes hver TL klubb skulle sette av 3-400 000 kroner til å lønne hver sinn dommer, så kan vi ha 14 profesjonelle dommere! Linjedommerne er jeg litt i tvil om, disse må også bli bedre, men de bør ikke bli profesjonelle... Men litt mer lønn burde være mulig!
nå svarte vel du bare på engelske dommere om jeg ikke mossforstår deg. hva med sverige og danmark da ?

du vet det heter ikke linje menn lenger.. dem er assistent dommere

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 20 des 05, 09:15
Les denne keiko så kanskje du får svar:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=299629

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 20 des 05, 10:47
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79
Les denne keiko så kanskje du får svar:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=299629
da var den grei, men så over til det siste jeg lurer på. hvordan er dommerstandaren i danmark og sverige i forhold til norge ? 

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 20 des 05, 14:11
Dommere som dømmer guttelagskampene til sønn min får 200 kr. pr kamp skattefritt. Og disse dommerne dømmer flere kamper i uka. Da synes jeg de tjener rimelig bra. Tenk da hvor mye de får på seniornivå.

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 20 des 05, 14:49
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Dommere som dømmer guttelagskampene til sønn min får 200 kr. pr kamp skattefritt. Og disse dommerne dømmer flere kamper i uka. Da synes jeg de tjener rimelig bra. Tenk da hvor mye de får på seniornivå.

Hæ?? Hva mener du med det?? Yey, jeg tjente 400 kroner i uka på å dømme to kamper med masse grinete å hissige foreldre på sidelinja.. Vet ikke om det er verdt det jeg...

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 21 des 05, 15:12
Streiken er bare ett skremmeskudd! Blir nok ordning innen den tid skal dere se! 

Dessuten, dommerne her i landet er så dårlig at de mange ganger skulle betalt avgift og godtgjørelse til supporterne for å fått lov til å dømme!  (ja, jeg mener faktisk det i mange tilfeller!)

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 21 des 05, 17:59

Hæ?? Hva mener du med det?? Yey, jeg tjente 400 kroner i uka på å dømme to kamper med masse grinete å hissige foreldre på sidelinja.. Vet ikke om det er verdt det jeg...

Flesteparten er godt voksne dommere som dømmer på det nivået, og de tåler det meste.

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 21 des 05, 23:41

Flesteparten er godt voksne dommere som dømmer på det nivået, og de tåler det meste.

Ja frekkrik, du er bare guttungen du vettu.. Ikke harhudet nok ennå/tørr bak øra og alt det der.. Hehe..

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 28 des 05, 00:22
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79

Spesielt nå som forbundet har fått en eventyrlig stor TV-avtale og lovet mer penger til klubbene så kunne de også satt av endel ekstra til dommerlønn. synes jeg bare hadde vært på sin plass, de er jo tross alt en ganske stor del av sporten.

Jeg tror heller forbundet skulle tenkt litt over hva de kan gjøre for at dommerenes jobb skal bli enklere. Typisk kan man bare snu litt på skillingen, så får man et system som definerer offside matematisk, elektronisk, naturligvis. Videre bør man tillate personlige straff på bakgrunn av video i etterkant av kampen. Så hvis en grisespiller er ute med en albu som ikke dommer ser, så kan han gi gult kort etter at kampen er ferdig. Jeg tror det hadde vært meget sundt for norske fotballspillere og vite at de kan bli straffa for grisespill etter at kampen er over. Det vil jo selvfølgelig hagle med gule kort i begynnelsen, men det ville stabilisert seg.

Det er også total unaturlig at vi skal ha samme bemanning på dommersida som vi har hatt i flerfoldige tiår, fotballen er tross alt helt annerledes idag sammenlikna med for femti år siden. Det er som om man ha ti mann ved et samlebånd. Gjennom åras løp går samblebåndet fortere og fortere, og da vil ti mann få problemer etterhvert. De vil sikkert begynne med å kreve høyere lønn, deretter vil de sjukmelde seg, og si opp jobben osv. Samme sak med dommere. Deres arbeidsmiljø er i ferd med å bli så dårlig at de vil ha kompensasjon for slitasje, stress og press.

Jeg fatter virkelig ikke problemet med videodømming på det høyeste nivået i Norge. Det vil gi hoveddommer en trygghet som vil gjøre dømminga hans mye bedre, det er jeg overbevist om.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914