Husk meg
Brukernavn
Passord

Lisleby - Moss 6-4 (8-delsfinale)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 31 des 05, 11:43
Opprinnelig postet av Rune Haugen
At Joakim Simensen, sportjournalist i FB kommer med et sleivspark til FFK i dagens blad er for meg en gåte. Han er vel blitt sendt opp dit for å kommentere turneringa, og blitt skuffa slik som andre FFK-tilhengere som dro opp. De som dro opp dit vet godt at FFK ikke prioriterte denne. De kunne valgt og blitt hjemme. Men nei da, de drar opp allikevel og håper at de stiller bra lag allikevel. At det går ann å være så dumme i nøtta.

Her er jeg helt enig med deg Rune, 
Jeg tenkte akkurat det samme når jeg leste FB. Om ikke alle supportere har fått det med seg, så burde ihvertfall FB ha fått det med seg at hvis man drar i Østfoldhallen for å se på FFK, så er det for å se noen nye unge fjes, som for eksempel Lasse Trulsens sønn på 15 år, som ihvertfall imponerte meg i den ene kampen jeg har sett i denne turneringa.

---------------------------

FFK på toppen i 2006

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 31 des 05, 13:25
Helt enig, Rune og Snæbbus!

Synes sportredaksjonen til F-B bare blir dårligere og dårligere jeg... Bærer mer og mer preg av dårlig kunnskap om det de skriver om, dårlig research og ungutter som leker journalister...

God bedring, Dagfinn!

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 31 des 05, 13:29
Endret: 31 des 05, 13:30
At Joakim Simensen, sportjournalist i FB kommer med et sleivspark til FFK i dagens blad er for meg en gåte. Han er vel blitt sendt opp dit for å kommentere turneringa, og blitt skuffa slik som andre FFK-tilhengere som dro opp. De som dro opp dit vet godt at FFK ikke prioriterte denne. De kunne valgt og blitt hjemme. Men nei da, de drar opp allikevel og håper at de stiller bra lag allikevel. At det går ann å være så dumme i nøtta.

Blir litt som å dra på ferie til Bergen, og sutre når man kommer hjem fordi det regnet der... Akkurat som man ikke visste det før de tro.

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 31 des 05, 14:09
Når vi ikke stiller med noen av spillerne som ER FFK, burde vi kalle laget noe helt annet!

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 31 des 05, 15:59
Opprinnelig postet av Møklegård
Når vi ikke stiller med noen av spillerne som ER FFK, burde vi kalle laget noe helt annet!

De representerte FFK Møklegård. Dette må du bare innse. Det er disse som var tilgjengelige på det tidspunktet og that`s it.

Møklegård

Landslagsspiller

Lagt til: 01 jan 06, 12:47
FFK burde ikke stille lag om vi ikke har til hensikt å vinne. Skal vi skape en vinnekultur, må vi ha vinneholdninger i alle ledd! På trening, i treningskamper, romjulsturneringer osv. Fredrikstadlaget skal ikke ta lett på noe som helst. Aldri!

Etterlysning:

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05

Lagt til: 01 jan 06, 13:32
Ettersom jeg skjønner vil de aller fleste se et best mulig FFK-lag i romjulscupen. Det er forståelig. Da bør den debatten kjøres videre. Det er god tid til den sparkes i gang igjen.
Klubben bør da etter mitt syn si klart: a: vi satser på turneringen og har med de beste vi kan. b: vi lar være. På den måten får klubben fram hva som er hensikten, og man unngår irritasjon hos tilskuere, supportere og andre klubber. 

Jeg har forståelse for at spillerne vil ha fri og ferie. Men det vil nok andre vanlige arbeidstakere også. En så stor klubb som FFK burde, utenlandsproffer eller ikke, ha en spillergruppe som er stor og sulten nok til at man kan stille med et relativt godt lag i romjulscupen.

Situasjonen slik vi så den nå var i hvert fall ikke helt heldig.

- sammen for Sarpsborg

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 01 jan 06, 13:36
FFK burde ikke stille lag om vi ikke har til hensikt å vinne. Skal vi skape en vinnekultur, må vi ha vinneholdninger i alle ledd! På trening, i treningskamper, romjulsturneringer osv. Fredrikstadlaget skal ikke ta lett på noe som helst. Aldri!

FFK har aldri satset på den turneringen. Ikke selv om de vant den heller. Dette er omtrent som å spille artigfotball. Gå rundt å hæppe og ha det moro.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 01 jan 06, 15:03
FFK har aldri satset på den turneringen. Ikke selv om de vant den heller. Dette er omtrent som å spille artigfotball. Gå rundt å hæppe og ha det moro.

Hvordan kan du komme med slike påstander når du etter eget sitat aldri har sett en kamp i denne turneringen?

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 01 jan 06, 16:07
Endret: 01 jan 06, 16:10
Opprinnelig postet av Costanza

Hvordan kan du komme med slike påstander når du etter eget sitat aldri har sett en kamp i denne turneringen?

Kan jo se det på SRS., og så kan man se det på mannskapet de har stilt opp med gjennom åras løp. Og da snakker jeg ikke i løpet av de 4-5 siste åra. Det har bestandig hvert sånn så lenge jeg kan huske.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 01 jan 06, 16:16
Så du kan se ut i fra mannskapet de stiller med at de bare er med for å leke og "hæppe" med ball? Jeg ville regnet med at ungguttene i klubben er sultne på å vise seg frem og har vinnerinstinkt i orden, men hva vet jeg... Har heller aldri vært i Østfoldhallen under romjulsturneringen såvidt jeg kan huske...

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 01 jan 06, 17:46
Endret: 01 jan 06, 17:47
Så du kan se ut i fra mannskapet de stiller med at de bare er med for å leke og "hæppe" med ball? Jeg ville regnet med at ungguttene i klubben er sultne på å vise seg frem og har vinnerinstinkt i orden, men hva vet jeg... Har heller aldri vært i Østfoldhallen under romjulsturneringen såvidt jeg kan huske...

Er ikke artigfotball bare lek da ?? Er det blodig alvor det også ??

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 01 jan 06, 18:16

For de som ønsker å vinne, artigfotball eller ei, er det jo da alvor..

Jeg synes du kommer med litt vel mye synsing her Rune.. Du har jo som du sier ikke sett FFK i denne turneringen, og da blir det litt dumt å komme med påstander om et lag som er der for å leke seg og at det er for dem knekkende likegyldig om de vinner eller ei.. Tviler på at trenerne sier til spillerne før kamp at de skal leke mest mulig og ha det gøy, og siden de ikke "satser" på denne turneringen som du sier, ser de helst at de ikke vinner slik at de går videre..

Høres helt bakvendt ut for meg!

Disse unge spillerne, som f.eks 16 år gamle Jørgen Hansen, går ikke ut på banen for å hæppe, når han får sjansen til å representere A-laget til FFK. De gir selvsagt jernet de da..

Hadde vært med på påstanden din hvis FFK hadde stilt med sitt beste mannskap og likevel røket tidlig i turneringen. DA kunne vi stilt spørsmålstegn ved innsatsen til laget, og hvor seriøst de tok turneringen! Unggutta er nok rett og slett ikke bedre, selv om de har maks innsats.

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 01 jan 06, 18:46
Opprinnelig postet av spartasupporter
Opprinnelig postet av GurrBass
Blir vel kanskje Sparta senior mot Sparta junior i finalen!!??

Det bare viser hvor useriøs den turneringa er det.

Det er faktisk Old Boys, ikke junior. Uansett om Old Boys scoret fem mål på straffe, og FFK stilte med noen juniorer, så skal de ikke tape mot en gjeng som trener én gang i uka med pils på klubbhuset etterpå. Pinlig er vel ikke engang et sterkt nok ord.

Turneringa er ikke useriøs. Det som er useriøst er at FFK og Moss ikke gidder stille med sine beste spillere som er i nærheten i romjula. Hadde klubbene gjort det, så ville det faktisk vært interessant for flere publikummere også.

Ha et godt nytt år!

Nå skal du også huske på da, spartasupporter, at våre spillere også kommer fra andre land, og andre steder i landet her...
Raio er kanskje i Estland og feirer jul der, mens Bora er i sitt land...
Tronseth kommer på nyåret, mens Bertelsen kanskje er hjemme i Haugesund...
Ikke snakk om at vi IKKE gidder å stille med våre beste spillere.. De har tross alt juleferie som de feirer med familie og venner...
Men må gratulerer Sparta med seieren.. Ønsker de lykke til i 1 divisjon...
Blir bare så irritert når du sier at vi ikke gidder å stille med våre beste menn....

"Dette minner meg om den berømmelige terrasen i The MUppet Show, Drillo gjør comeback i Fredrikstad, og Eggen sr gjør comeback i RBK" Ivar Hoff TV2 ekspert

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 01 jan 06, 18:50
Opprinnelig postet av danieltr

For de som ønsker å vinne, artigfotball eller ei, er det jo da alvor..

Jeg synes du kommer med litt vel mye synsing her Rune.. Du har jo som du sier ikke sett FFK i denne turneringen, og da blir det litt dumt å komme med påstander om et lag som er der for å leke seg og at det er for dem knekkende likegyldig om de vinner eller ei.. Tviler på at trenerne sier til spillerne før kamp at de skal leke mest mulig og ha det gøy, og siden de ikke "satser" på denne turneringen som du sier, ser de helst at de ikke vinner slik at de går videre..

Høres helt bakvendt ut for meg!

Disse unge spillerne, som f.eks 16 år gamle Jørgen Hansen, går ikke ut på banen for å hæppe, når han får sjansen til å representere A-laget til FFK. De gir selvsagt jernet de da..

Hadde vært med på påstanden din hvis FFK hadde stilt med sitt beste mannskap og likevel røket tidlig i turneringen. DA kunne vi stilt spørsmålstegn ved innsatsen til laget, og hvor seriøst de tok turneringen! Unggutta er nok rett og slett ikke bedre, selv om de har maks innsats.

Greit, jeg tar den. Men det er trenerne ( og tidligere trenere ) som tar/har tatt ut laget. Og det er tydelig at de gir mer eller mindre F... i hele turneringa. Om de får så mye utbytte av å se juniorene sine i denne tviler jeg sterkt på.

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 01 jan 06, 19:00
Da er vi på nett Rune!

Et riktig godt nyttår forresten!

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 01 jan 06, 19:32
Opprinnelig postet av danieltr
Da er vi på nett Rune!

Et riktig godt nyttår forresten!

Takk, det samme.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 01 jan 06, 21:07
Endret: 01 jan 06, 21:16

Her mener jeg du er helt på villspor, Møklegård. 
Alle FFK`s utlendinger er hjemme (bortsett fra Raio) på juleferie under denne turneringen. I tillegg så har spillerne krav på ferie, og med det tette programmet det er i oppkjøringen til sesongen og i selve sesongen, så finnes det ikke så mange andre tidspunkter å ta ferie på, enn nettopp i forbindelse med Jul og Nytt år.
Når Eggen i tillegg ganske tidlig uttalte at i denne turneringen så ønsket han å bruke hovedsaklig juniorer + evt. noen få A lagsspillere, som frivillig ville bruke sin ferie til dette.
At juniorene får denne sjansen er både positivt for Knut Torbjørn Eggen og juniorene selv, som får muligheten til å vise seg frem.
Det eneste jeg kanskje synes FFK kunne gjøre annerledes var å rett og slett melde på et rent  juniorlag, slik at laget ikke får et handicap som om de er et Tippeligalag. 
I 8 delsfinalen stilte FFK med kun to seniorspillere og lå under med 5 -. 0 etter at motstanderlaget startet med 7 straffespark. FFK tapte kampen 6 - 5, men i realiteten så vant "juniorlaget" til FFK kampen med 5 - 1.

FFK på toppen i 2006

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 01 jan 06, 21:13

Juniorene er nok absolutt sultne og tar denne turneringen veldig seriøst, Costanza, men de er rett og slett ikke gode nok til å slå lag som leder 5-0 på straffer før kampen har kommet i gang.
Alle bør jo skjønne at det er klasseforskjell på FFK`s Tippeligalag og på FFK`s juniorlag.

FFK på toppen i 2006

Møklegård

Landslagsspiller

Lagt til: 01 jan 06, 21:36
Endret: 01 jan 06, 21:39
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Her mener jeg du er helt på villspor, Møklegård. 
Alle FFK`s utlendinger er hjemme (bortsett fra Raio) på juleferie under denne turneringen. I tillegg så har spillerne krav på ferie, og med det tette programmet det er i oppkjøringen til sesongen og i selve sesongen, så finnes det ikke så mange andre tidspunkter å ta ferie på, enn nettopp i forbindelse med Jul og Nytt år.
Når Eggen i tillegg ganske tidlig uttalte at i denne turneringen så ønsket han å bruke hovedsaklig juniorer + evt. noen få A lagsspillere, som frivillig ville bruke sin ferie til dette.
At juniorene får denne sjansen er både positivt for Knut Torbjørn Eggen og juniorene selv, som får muligheten til å vise seg frem.
Det eneste jeg kanskje synes FFK kunne gjøre annerledes var å rett og slett melde på et rent  juniorlag, slik at laget ikke får et handicap som om de er et Tippeligalag. 
I 8 delsfinalen stilte FFK med kun to seniorspillere og lå under med 5 -. 0 etter at motstanderlaget startet med 7 straffespark. FFK tapte kampen 6 - 5, men i realiteten så vant "juniorlaget" til FFK kampen med 5 - 1.

Du må selvfølgelig få mene at jeg er på villspor. Jeg er også klar over  spillerene våre som har  ferie...-Det er nettopp derfor jeg mener at vi ikke skal stille FFks A-lag i denne turneringen. Det sier du jo også selv i siste avsnitt!!! Så du er egentlig enig med meg du .....godt nytt år!

Etterlysning:

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914