Husk meg
Brukernavn
Passord

Klubbenes budsjetter

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 03 jan 06, 12:07
Alle klubbene øker budsjettet

Medieavtalen er hovedgrunnen for at samtlige eliteserieklubber flesker til i 2006.

Av Fædrelandsvennen , 03.01.2006 kl. 09:48

Både Start og Vålerenga øker sine budsjetter det kommende året - i takt med resten av eliteserien. (Foto: DIGITALSPORT)
 Les også:
 Stadion-uenighet utsetter byggestarten
 Start nærmer seg RBK og VIF økonomisk
Det viser tall Fædrelandsvennen har hentet inn fra klubbene. Ingen budsjetterer med mindre omsetning i år enn i fjor.

• 1. Rosenborg: Trolig 125 mill. (120 i fjor)
    - Budsjettet vårt er ikke klart. Derfor ønsker jeg ikke komme med noen tall, sier økonomisjef i RBK, Egil Bremseth.

Alt tyder likevel på at RBK legger opp til en liten økning fra fjorårets 120 millioner kroner.

• 2. Vålerenga: 88 mill. (60)
    - Vi har en økning i budsjettet. Hovedgrunnen er den nye tv-avtalen. I tillegg er det litt større inntekter fra sponsorer, sier økonomisjef i VIF ASA, Nina Johansen.

• 3. Viking: 70 mill. (49)
    - Viking handler ikke bare om det som skjer på banen. Nå har vi en stadiondrift som generer penger til klubben, sier klubbdirektør Erik Forgård.

• 4. Brann: 60 mill (50,5)
    - Vi budsjetterer med et overskudd på fem millioner kroner, sier controller i Brann, Terje Marthinsen.

• 5. Lillestrøm: 55 mill. (38)
    - Vi bruker de pengene vi mener trengs for å nå målene våre, sier manager Jan Åge Fjørtoft.

• 6. Start: 49 mill. (28)
    Se egen sak:
    Nærmer seg Rosenborg og Vålerenga!

• 7. Lyn: 46 mill. (31)
    - Inntektsøkningen er basert på publikum, sponsorer og tv-inntekter, sier klubbdirektør Morgan Andersen.

• 8. Tromsø: 44 mill. (32)
    - Vi øker noe på grunn av medieavtalen og økte markedsinntekter, sier økonomisjef Roar Christensen.

• 9. Molde: 41 mill. (39)
    - Det er litt høyere enn i fjor, hovedsaklig på grunn av økte inntekter sentralt, sier administrerende direktør Tarje Nordstrand Jacobsen.

• 10. FFK: 40 mill. (37)
    - Vi venter på endelig styrevedtak, men kommer til å øke litt fra 37 millioner kroner i fjor, sier administrerende direktør Arve Mokkelbost.

• 11. Stabæk: 38 mill (23)
    - Vi er ikke i toppsjiktet økonomisk, men med et nytt stadion på plass snakker vi om en annen økonomisk verden, sier daglig leder Einar Shultz.

• 12. Ham-Kam: 32 mill. (24,5)
    - Vi lander nok et stykke over 30 millioner, fordi vi forventer økning i inntekter, hovedsaklig som følge av medieavtalen, sier klubbdirektør Truls Haakonsen.

• 13. Odd: 30 mill. (23,5)
    - Vi hadde nærmere 25 mill. i fjor, og legger opp til flere inntekter i år. Også er det sånn at man må henge på for å være med, sier direktør Lasse Hansen.

• 14. Sandefjord: 25 mill (11)
    - Det er helt andre inntekter og utgifter i eliteserien enn det vi hadde i 1. divisjon. Derfor har vi en økning fra i fjor, sier daglig leder Øystein Ulsnæs.

* Flere av tallene er cirka-tall gitt av ansvarlige i klubbene med forbehold om senere styrevedtak.

• Jeg skulle gjerne sett at vi hadde ligget litt høyere oppe.

remtan

Juniorspiller
    Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 03 jan 06, 13:40
    Endret: 03 jan 06, 13:42
    ER det noe jeg er skikkelig skeptsik til er det markedsavdelingen i FFK. De hører man LITe til. Tror også det kunne vært veldig fornuftig å fått inn noen superselgere utenfra.

Tror kanskje at det er riktig med nye koster i tillegg til de som har vært der. Intet vondt om Robert Nilsson, har ikke noen forutsetninger for å si noe negativt om ham, men har ikke han vært i FFK siden man operterte på et langt mer beskjeden sponsornivå.

Ser også at FFK på sine web sider, under makred fortsatt snakker om 2005 sessongen som snart skal starte. 

Det er  I K K E profesjonelt.

Opprinnelig postet av Markedsavdelingen i FFK

Vår ambisjon foran 2005-sesongen er å fortsette den gode dialogen med alle som har lyst til å bli en del av laget.  Like fullt har vi ambisjoner om å nå enda flere medspillere.  Markedsavdelingen har de senere årene hatt god erfaring med å tilby ferdige pakkeløsninger med flere ulike fordeler og aktiviteter inkludert.  Vi ønsker også å være fleksible med å skreddersy løsninger ut fra våre partneres ulike behov. 

Skal vi engasjere oss sammen for et best mulig fruktbart samarbeid for 2005?

Velkommen som samarbeidspartner med Fredrikstad Fotballklubb i Tippeligaen 2005!

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
    et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
    FFK har begge deler.
    Eggen til NRK sporten

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 03 jan 06, 15:34
    Vi øker budsjettet med kun tre millioner fra i fjor, det må være katastrofe, når man tenker på de millionene mann har fått inn på medieavtalen, trodde FFK var et merke navn jeg?

Vi har bare fire,fem lag under oss når det gjelder budsjett, helt enig inn med nye koster i markedsavdelingen.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jan 06, 15:48
    DnBNOR-konsernet sponsorsjef, Jacob Lund mener FFK er like hete som RBK, hva gjør de for noe feil i markedsavdelingen siden vi kommer så dårlig ut?

Fra FB 4. mars http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040304/FFK/101571922&SearchID=73231456653616

fidq

Juniorspiller
    Ble medlem: 31 mar 05

Lagt til: 03 jan 06, 16:34
    Hvis Aftenposten baserer sine anslag på kommentaren fra Mokkelbust så er det vel ikke så rart at de tipper 40mill. Jeg tror imidlertid at det vil være en større økning i budsjettet, men Arve vil vente med å offentliggjøre de endelige tallene. Hvorfor skulle FFK bare ha en økning på 3 mill når klubber som LSK, Lyn, Tromsø, HamKam og Odd har henholdsvis 17mill, 15mill, 12mill, 8mill og 7 mill økning fra 2005? Dette er klubber vi kan sammenligne oss med og jeg er ganske sikker på at vi matcher disse også på økonomi. Det er forventet at den nye TV-avtalen vil øke intektene med mellom 6-12 mill og det er vel ingen grunn til at de øvrige inntektene skulle bli mindre til neste år. Spillersalg budsjetteres ikke med og en dårligere hovedsponser-avtale enn i 2005 får vi neppe i 2006.

Eneste grunnen til at inntektene forøvrig (utenom pengene fra NFF) til FFK skulle synke må være at de har tenkt til å senke billettprisene.... men det er nok bare en ønsketenkning

Jeg antar at neste års FFK-budsjett ligger mellom 45-48 mill. Dette vil i såtilfelle plassere oss mellom 6-8 plass i Tippeligaen og det er vel fair å si at vi ligger rundt der. Ikke heng ut markedsavdelingen i FFK pga en kommentar fra Arve. Vent å se til det endelige budsjettet foreligger.

Varme tanker til Dagfinn Enerly....

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jan 06, 17:29
    Kværneng vil ikke si noe om budsjettet for neste år, men han minner om at 2005 var et ekspansivt år for klubben.
    Av det kan man tolke at rammene for 2006 ikke blir veldig mye større.
    FFK hadde samlede utgifter på cirka 37 millioner kroner i 2005. Årsregnskapet ender sannsynligvis opp med et lite underskudd på mellom 500.000 og 1 million kroner.

Skjønner ikke hva som får deg tro at budsjettet kommer på 46-48 millioner, når både Arve og Kværneng sier det vil ligge rundt 40.millioner.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jan 06, 17:33
    Vi detter altså ned fra 7.plass til 10.plass på budsjettplasseringen

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 04 jan 06, 12:04
    Endret: 04 jan 06, 12:05
    Opprinnelig postet av Patrioten

Og da er det store sjanser for at vi også havner rundt der  tabellmessig.

remtan

Juniorspiller
    Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 04 jan 06, 12:20
    Jeg ble bekymret i det øyeblik klubben ikke klarte å skaffe én hovedsponspor, men måtte få to selskaper til å spleise.

Men her bør altså markedsavdleingen våkne, det er de som har et ansvar her. De må sminke brude såpass at felre vil være intereserte. Er FFK proffe nok til å kunne lokke store nasjonale aktører, som Netcom, SAS, Hydro, DnB Nor osv... Det er der og ikke i Godiskroken på Svinesund de virkelig store pengene ligger....

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
    et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
    FFK har begge deler.
    Eggen til NRK sporten

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 04 jan 06, 12:33
    Endret: 04 jan 06, 12:35
    Kværneng vil ikke si noe om budsjettet for neste år, men han minner om at 2005 var et ekspansivt år for klubben.
    Av det kan man tolke at rammene for 2006 ikke blir veldig mye større.
    FFK hadde samlede utgifter på cirka 37 millioner kroner i 2005. Årsregnskapet ender sannsynligvis opp med et lite underskudd på mellom 500.000 og 1 million kroner.

Skjønner ikke hva som får deg tro at budsjettet kommer på 46-48 millioner, når både Arve og Kværneng sier det vil ligge rundt 40.millioner.

Hverken Arve eller Kværneng vil vel uttale seg så mye om dette enda. Så vidt jeg vet skal klubben ha et viktig møte 12. januar, og det blir vel først etter det møte man kan si noe om hvor på skalaen FFK kommer til å ligge, og hvor mye mer man feks. kan bruke på flere spillerforsterkninger
    FFK har jo heller ikke presentert noen hovedsponsor for 2006, men det er vel grunn til å tro at klubben kommer frem med en bedre avtale i år, som gir mere penger enn det som var tilfellet i 2005.
    I lys av dette, + at klubben får mange millioner fra den nye TV avtalen gjør at jeg føler meg overbevist om at budsjettet i år vil bli på nærmere 50 enn 40 millioner.

FFK på toppen i 2006

danieltr

A-lagspiller
    Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 05 jan 06, 21:13
    Opprinnelig postet av Rune Haugen

For å kverulere litt Rune, så er det ikke alltid penger betyr suksess! Hehe.. Selv om det stort sett har en viss sammenheng -> Årsbudsjett kontra tabellplassering til slutt..

Start burde ikke blitt nummer to i fjor, er et eksempel.. RBK burde da heller ikke hatt dette feilskjærsåret, når de har et så suverent stort budsjett..

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
    Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 05 jan 06, 22:36
    Opprinnelig postet av danieltr
    Opprinnelig postet av Rune Haugen

For å kverulere litt Rune, så er det ikke alltid penger betyr suksess! Hehe.. Selv om det stort sett har en viss sammenheng -> Årsbudsjett kontra tabellplassering til slutt..

Start burde ikke blitt nummer to i fjor, er et eksempel.. RBK burde da heller ikke hatt dette feilskjærsåret, når de har et så suverent stort budsjett..

Kverulere på hva da ?? Jeg skriver at det er store sjanser for denne plasseringen. Ikke at det blir sånn.

danieltr

A-lagspiller
    Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 05 jan 06, 23:41

Ja nettopp, det er jo den jeg dro litt videre..

Med å si at jeg kverulerte tenkte jeg på å sammenligne enkelte lags tabellplasseringer kontra budsjett, og med det vise til at penger ikke er alt! Ikke noe å diskutere mer det her...

Det som blir spennende er å så hva vår klubbs budsjett blir etter dette nevnte møtet.. Vi snakker jo mye om forsterkninger til laget på forumet her, så hva som blir satt av til spillerkjøp er jeg spent på..

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
    Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo

Flat Trådet Nøstet
    Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914