Husk meg
Brukernavn
Passord

Start sliter

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 13 feb 06, 22:30
Vi har store problemer

SÖDERTÄLJE: For første gang siden han tok over trenerroret, innrømmer Tom Nordlie at Start er i skikkelig trøbbel.

Av Arild Sandvik, 13.02.2006 kl. 07:36

Jon Midttun Lie hang ikke med da Petter Andersson satte inn 1-0 søndag. (Foto: FÆDRELANDSVENNEN)
 Les også:
 - Vi henger langt etter
 RL-suksess i Sverige
 Bekymret Nordlie
 Paulsen misbrukte muligheten
 Tendenser fra Strømstad
- Vi må bare innse at vi har store problemer for tiden, og jobbe ut fra det, sa Tom Nordlie på pressekonferansen etter det ydmykende 0-4-tapet for svenske Hammarby.

Start-treneren virket preget, og så svært betenkt ut etter nok en ydmykende Royal League-forestilling.

Får håpe dette vedvarer når serien starter også.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 13 feb 06, 23:19
hvordan får du til det der??     men ja, de sliter, og det tror jeg de vil fortsette med..

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 13 feb 06, 23:28
Opprinnelig postet av Husgutt
hvordan får du til det der??     men ja, de sliter, og det tror jeg de vil fortsette med..

Er bare å kopiere og lime inn tror jeg... 

Men Start kan fort få et antiklimaks i forhold til sesongen i fjor. Som jeg har sagt så mange ganger før, det er alltid et lag som hvert år overrasker positivt i alle ligaer, et lag som har flyten nesten hele sesongen, resultatene går deres vei, marginene går deres vei og de er heldige med skader etc... Dette var Start forrige sesong, det var Hamkam året før.

Ute i Europa ser vi den samme tendensen. Everton var i fjor et topplag, i år det stikk motsatte. Southampton hadde en kjempesesong det ene året, rykket til slutt ned en divisjon. Real Sociedad hadde en strålende sesong i Primiera Division, men sleit året etter. Chievo hadde en kjempesesong i Serie A. Alle ligaer har et plaff-lag som gjør det stort den ene sesongen, men som sliter stort det neste. Nå er det ikke sikkert at det samme skjer med Start, men jeg tviler på at vi vil se alt går deres vei i år. Nå er det kanskje de som taper kampene mot slutten i steden for å vinne dem.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 14 feb 06, 00:42
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Husgutt

Er bare å kopiere og lime inn tror jeg... 

Men Start kan fort få et antiklimaks i forhold til sesongen i fjor. Som jeg har sagt så mange ganger før, det er alltid et lag som hvert år overrasker positivt i alle ligaer, et lag som har flyten nesten hele sesongen, resultatene går deres vei, marginene går deres vei og de er heldige med skader etc... Dette var Start forrige sesong, det var Hamkam året før.

Ute i Europa ser vi den samme tendensen. Everton var i fjor et topplag, i år det stikk motsatte. Southampton hadde en kjempesesong det ene året, rykket til slutt ned en divisjon. Real Sociedad hadde en strålende sesong i Primiera Division, men sleit året etter. Chievo hadde en kjempesesong i Serie A. Alle ligaer har et plaff-lag som gjør det stort den ene sesongen, men som sliter stort det neste. Nå er det ikke sikkert at det samme skjer med Start, men jeg tviler på at vi vil se alt går deres vei i år. Nå er det kanskje de som taper kampene mot slutten i steden for å vinne dem.

Og Bodø/Glimt året før Ham-Kam, og man ser åssen det gikk med dem.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 14 feb 06, 01:06
ja her er det bare å forsette å nevne.. alle hukser  da vif kjempet meg rbk om gull det ene året og det andre året måtte dem nøye seg med kvalikk plass

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

(Knut Torbjørn Eggen om Tarik Elyounoussi
"Han er så lett på foten at du ikke ser fotavtrykkene hans i nysnø en gang.")

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 14 feb 06, 03:33
Opprinnelig postet av keiko99
ja her er det bare å forsette å nevne.. alle hukser  da vif kjempet meg rbk om gull det ene året og det andre året måtte dem nøye seg med kvalikk plass

VIF datt vel ned, gjorde dem ikke ??

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 14 feb 06, 04:28
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av keiko99

VIF datt vel ned, gjorde dem ikke ??

Husker de spilte kvalikk mot Sogndal ene året i hvert fall. Siste kampen gikk vel på Bislett og Sogndal scoret et mål mot slutten og rykket opp, mens de nå hovmodige Enga rykket ned. Men om det var den sesongen Keiko babler om aner jeg ikke.

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 14 feb 06, 12:19
Solér slår alarm

KRISTIANSAND: Erik Solér betegner det som skjer i Start som skremmende. Han mener det kreves strakstiltak om situasjonen skal snus før seriestart.

Av Arild Sandvik, 14.02.2006 kl. 08:26

BEKYMRET: Styreformann og klubbeier Erik Solér er ikke fornøyd med den sportslige situasjonen i Start om da-gen. Her er han på vei ut av Spicheren treningssenter, og derfra gikk han direkte til møte med flere av spillerne på et hemmelig sted i byen. (Foto: TORSTEIN ØEN)
- 0-7 på de to siste kampene er skremmende. Vi kan ikke sitte stille og se på at dette går over. Det trengs noen justeringer, og vi må ta tak i det umiddelbart, sier styreformannen.

I går hadde Solér først et møte med medeier Ernst Ravnaas i Oslo. Deretter fløy han til Kristiansand for å ha samtaler med enkeltspillere og spillerutvalget. I dag skal han diskutere den bekymringsfulle situasjonen med trener Tom Nordlie.

- Vi må ta dette seriøst. Samme hvor mange nøkkelspillere som har vært ute i det siste, så skal vi være altfor gode til å tape med tre-fire mål i to kamper på rad, mener Solér.

- Hva er det som har skjedd med Start?

- Vi må være realistiske. I fjor vår presterte spillerne opp mot sitt beste i mange kamper på rad. Så fikk vi mange spillere på landslaget, det ble stort trøkk, og totaliteten ble en helt annen enn hva både vi ledere og spillerne hadde forventet. 2005-sesongen var åpenbart en stor belastning for mange, og reaksjonen på dette kom i Royal League etter sesongen, hvor flere av spillerne var mentalt utslitte og presterte under pari, sier Solér.

Det som bekymrer ham, er at spillerne ikke ser ut til å ha maktet å omstille igjen etter årsskiftet.

Og aller verst:

Erik Solér opplever gleden og humøret som nærmest fraværende i spillergruppen.

Han begynner å få nerver han også nå. Det virker ikke som  de har kommet ned på jorda etter fjorårssesongen.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 16 feb 06, 21:49
jeg så papir utgaven på vg og nå begynner  start spillere og gå lei keiko tom sitt  sinne .. det  kan ødlegge for start  og tom

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

(Knut Torbjørn Eggen om Tarik Elyounoussi
"Han er så lett på foten at du ikke ser fotavtrykkene hans i nysnø en gang.")

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914