Noen som er dyktige i Photoshop her?
Opprinnelig postet av DeKjök
Hvorfor skriver jeg om dette her? Fordi jeg vil opplyse andre som ikke har sjekket opp sidene deres hva slags miljø og hvilken meninger som som er i ferd med å danne seg rundt FFK i form av Holygans. Magazinet, Livets ord og Oslo Kristne senter er ekstremister i ordets rette forstand. Dere er også eskremister når dere åpenbart støtter opp om mye av det disse mener. 3.16 går inn i samme suppa.
Ekstremist?? Det var en betegnelse som vi ikke kjenner oss igjen i.
DeKjøk skrev: "Jeg vil opplyse andre" .... om hva som er i ferd med å danne seg rundt FFK i form av Holygans.. Det er jo hyggelig at du gjør.
Jeg mener at RC2 og jeg som har fulgt FFK siden 1970-1971, har et velså tett og helhjertet forhold til FFK, som det du har DeKjøk. Jeg liker ikke at du skal "stjele" klubben fra oss i form av å avskjære oss som en del av FFKs supporterskare.
Det virker som om at du vil fremstå som en mer ærlig, helhjertet og "rett-troende fan" enn oss. Det kan du godt mene, men jeg tillater meg da å mene at det sier mer om deg enn om oss!
FORZA FREDRIKSTAD FK!
---------------------------
Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS
Når jeg leser denne debatten så er det ikke akkurat Jonek og RC2 som fremstår som mest ekstremistiske.....
Er det ikke lov til å være kristen og like fotball eller? Heller Holygans enn Holigans sier nå jeg...
God bedring, Dagfinn!
Opprinnelig postet av Jonek
Ekstremist?? Det var en betegnelse som vi ikke kjenner oss igjen i.
Jeg liker ikke at du skal "stjele" klubben fra oss i form av å avskjære oss som en del av FFKs supporterskare.
Jeg forsøker ikke å avskjære dere fra FFK. Men det er det dere gjør selv ved å skulle lage en egen gruppering for kristne fans. Hva er vitsen? Dette handler ikke om gud og hvermann eller jesusen, det handler ikke om politikk, det handler om fotball. Vi går på kamper for å se FFK spille fotball, intet annet. Legg igjen dette ved stadionporten!
For meg er det å tro på dette sølet så hinsides enhver fornuft og når dere i tillegg støtter opp om div menigheter som er helt gale så blir det for meg eksremisme. Å gi et menneske et falskt håp om å bli frisk av en kronisk sykdom eller et handicap eller at vedkommende skal få jobb bare ved å be og ta til seg jesus er ekstremt. Ingen blir bønnhørt, det er bare tøv å påstå slikt! Når en person blir frisk, et menneske får jobb eller en krig slutter så er det fordi mennesker står bak, intet annet! Det er jo en kraftig fornærmelse å si at en person er blitt frisk pga bønn når en lege har utdannet seg i 6-7 år, operert eller medisinert vedkommende frisk. Det er også en gedigen livsløgn!
Og siden dere fortsetter der 3.16 begynte med å trekke dette sølet inn i min fotballklubbs omdømme er det på tide å reagere!
Jag tycker du är ful med hängbröst och påsar under ögonen (Gunvald/Beck)
http://www.human.no/templates/Page____168.aspx
Denne tråden er ikke ment å være en teologisk debatt, som jeg også påpekte i mitt forrige bidrag. Men, deKjök...du er veldig bombastisk i dine uttalelser. Hvordan kan du VITE skråsikkert at det ikke nytter å be? Hva skal du si til alle de tusener av mennesker som har opplevd det motsatte? Jeg er blandt de forresten. Og selvsagt sitter man ikke hjemme og ber om jobb! Tåpelig å tro dette. Du må vel forstå såpass? Når mennesker ber om f.eks hjelp til å få seg en jobb, ber man om hjelp til å treffe de rette personer, om å gjøre et godt inntrykk ved intervjuer, hjelp til å si de rette tingene, osv osv. Man ber ikke om at jobben skal oppsøke dem. Men det håpet jeg at du forstod? Jeg antar at du setter ting litt på spissen for å provosere?
Men igjen - la oss heller starte en egen tråd til denne debatten istedet for å ødelegge denne tråden som handler om "banner" til nettsiden til Holygans. Nå har jeg forøvrig fått et bidrag fra en snill person som jeg ikke kjenner...men som sannsynligvis har sett forespørselen her på ffksupporter.net. Jeg har ikke fått tittet på bidraget ennå da jeg ikke har photoshop her på jobben.... så jeg tar gjerne imot flere forslag for å ha noe å velge blant.
Igjen - TAKK!
HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -
Min blogger: www.holygans.blogspot.com / www.nettpuben.blogspot.com
Og hvorfor i svarte skal dere starte egne avarter av FFK supportersider? Hvorfor?
Da kan vi jo ende opp i en endeløs mengde av sider, en for dere eventyrfreaks, en for svaksynte, trangsynte, korte, lange, dumme, Motorheadfans.......
Hold klubben ren for politisk og religiøs fanatisme og ekstremisme. For Guds skyld i det minste..
Ellers så lurer jeg på, akkurat som JelloB, hva behovet er for egne avdelinger av FFK supportere som inndeles i grupperinger som overhode ikke har noe med fotball å gjøre? Frp, Ap, Sv, Homofile FFK supportre? Jeg tror dere rett og slett ser den store publikumsinteressen som er rundt FFK til et passende sted å rekruttere nye troende og er det noe vi trenger i verden idag så er det ikke det.
Til slutt så ville jeg forberedt meg på et intervju på en annen måte enn å be om at jeg sa de rette tingene. Dersom du sier de rette tingene så kommer det fra din egen hjerne, utifra hva du er tillært via miljø, ikke fra Jesus! Det er mangel på selvtillitt å be om å si det rette. Så kan du påstå så mye du vil at 1000`er er bønnhørt. Jeg tror ikke på dere!
Du høres ut som en ekstremist!
Svar:
Hvis det å ha en kristen fanclub kan bidra til at flere som er kristne kommer seg på kamp og blir interessert i FFK er det liv laga.
Om homofile gjør det samme er det bare positivt. Det gir flere folk på kampene og mer penger i kassa.
Det er jo det vi vil!
PS: Jeg kommer ikke til å melde meg ut av Plankehaugen, og det tror jeg ikke noen andre kommer til å gjøre heller. Kanskje vi skal ha medlemskap i Plankehaugen som et kriterium for å bli medlem av Holygans??
HOLYGANS
I såfall blir Holygans en portåpner til PH medlemsskap for folk som kanskje ikke har tenkt den tanken før?
Og som du sier, Jonek, Holygans skal bl.a. bidra til å skape blest om FFK blant kristne som kanskje ikke har for vane å gå på stadion. Vi vil være med på å øke snittet på kampene, som igjen vil gi mer penger i FFKs kasse! At dete skal gi FFK rykte som "kristen klubb" som deKjök frykter, er jo nærmeste en paranoid forestilling. Jeg kan jo berolige med at en fotballklubb kan ikke være kristen - det er kun et privelegium gitt til enkeltpersoner som selv ønsker det.
Til slutt vil jeg si at det er sunt for kristne å komme seg på andre arrangementer enn å sitte å snø inne i et kirkelokale. Jeg påstår ikke at det er virkeligheten for de fleste kristne, men kanskje for endel. Vi øsnker å bidra til å utvide horisonten litt. Dessuten er det 100% bibelsk å oppholde seg der "folket" befinner seg. Og på søndager oppholder en stor del av Fredrikstads befolkning seg på stadion. Derfor er det helt topp det 3:16 har gjort - nemlig å unnlate å ha søndagsmøter når FFK har hjemmekamper! de har skjønt mye!!
HOLYGANS
RC2: "for mange føler at det forplikter å melde seg inn i PH, at de må stå på PH området, at de må være som de, osv.... og noen kvier seg litt for det."
Er ikke hele poenget med å være medlem av PH at man er litt mer engasjert enn den vanlige supporter og derfor ønsker å bidra med sang og annet? Og kristne som kvier seg for å stå sammen med PH? Hva forteller bibelen ved Jesus om den slags holdninger? Jeg synes PH gjør en kjempeinnsats og hvis noen kristne kvier seg for å stå sammen med dem så sier det mest om de såkalte kristne.
Nå antar jeg at det ikke er noe påbud å ha møter eller gudstjeneste på søndager så derfor er det vel fritt frem innenfor religionen å unnlate å ha møter da. Men det 3.16 har skjønt er at av valget fotball eller religion så velger selv de religiøse fotball. Det stikker dypt denne religionen da....
RC2: "for mange føler at det forplikter å melde seg inn i PH, at de må stå på PH området, at de må være som de, osv.... og noen kvier seg litt for det."
Er ikke hele poenget med å være medlem av PH at man er litt mer engasjert enn den vanlige supporter og derfor ønsker å bidra med sang og annet? Og kristne som kvier seg for å stå sammen med PH? Hva forteller bibelen ved Jesus om den slags holdninger? Jeg synes PH gjør en kjempeinnsats og hvis noen kristne kvier seg for å stå sammen med dem så sier det mest om de såkalte kristne.
Du vil visst misforstå og vrenge på alt som sies du. Det er mange som ikke kjenner til supporterkultur, og som av person ikke er typen til å stå og synge og rope på fotballkamper. Det er jo nettopp her vi kan bidra til at flere får oppleve dette, og å bli fortrolig med det. Du kan vel ikke dømme mennesker som finner dette unaturlig for dem å gjøre... og spesielt fordi de ikke er vant til slikt kanskje? Hvis vi kan bidra til at flere mennesker introduseres for denne kulturen, så er vel dette kun positivt for klubben? Vi kan kalle det for fotball-evangelisering? Hehe. Dvs å omvende folk til å bli skikkelige tribune-supportere.
Men du vil helst ikke ha flere kristne i PH tenker jeg?
HOLYGANS
Arne S, jeg er kanskje også ekstremist i den form at jeg har klokketro på at en verden uten religion vil bli så mye, mye bedre. Men jeg sier ingenting om at kristne ikke skal få være FFK fans og det mener jeg heller ikke. Jeg stiller spørsmål ved det å skulle blande religion og fotball.
Man blander altså inn religion som er ekskluderende innenfor noe så inkluderende som fotball. Jeg hørte et intervju med en av gutta fra homsepatruljen (interiørduden) som kort etter han kom ut av skapet fikk et brev fra menigheten han var med i om at han måtte melde seg ut. Og dette er absolutt ingen enkelthendelse. Den samme typen holdninger har disse samfunnene som Holygans ser ut til å holde høyt og slike holdninger missliker jeg.
RC2/Jonek vil nok hardnakket påstå at religion ikke er ekskluderende, men det ligger i selve budskapet, Den som ikke tror bla, bla, bla. Dvs at de mener at 60-70% av tilskuerne på stadion bør frelses og at 3-6% (de homofile) lever så ille at de bør helbredes. De har et menneskesyn som stammer fra en rekke fabler skrevet for rundt 2000 år siden.
Arne S, jeg er kanskje også ekstremist i den form at jeg har klokketro på at en verden uten religion vil bli så mye, mye bedre. Men jeg sier ingenting om at kristne ikke skal få være FFK fans og det mener jeg heller ikke. Jeg stiller spørsmål ved det å skulle blande religion og fotball
Her jeg er veldig enig, DeKjök. Jeg tror på det logiske og det som er bevist.. Men nå har virkelig tråden gått ut fra emnet:P
We play with 2 stoppers and 3 spisses...
Nils Arne Eggen
Arne S, jeg er kanskje også ekstremist i den form at jeg har klokketro på at en verden uten religion vil bli så mye, mye bedre. Men jeg sier ingenting om at kristne ikke skal få være FFK fans og det mener jeg heller ikke. Jeg stiller spørsmål ved det å skulle blande religion og fotball.
Man blander altså inn religion som er ekskluderende innenfor noe så inkluderende som fotball. Jeg hørte et intervju med en av gutta fra homsepatruljen (interiørduden) som kort etter han kom ut av skapet fikk et brev fra menigheten han var med i om at han måtte melde seg ut. Og dette er absolutt ingen enkelthendelse. Den samme typen holdninger har disse samfunnene som Holygans ser ut til å holde høyt og slike holdninger missliker jeg.
RC2/Jonek vil nok hardnakket påstå at religion ikke er ekskluderende, men det ligger i selve budskapet, Den som ikke tror bla, bla, bla. Dvs at de mener at 60-70% av tilskuerne på stadion bør frelses og at 3-6% (de homofile) lever så ille at de bør helbredes. De har et menneskesyn som stammer fra en rekke fabler skrevet for rundt 2000 år siden.
Det er jo litt flaterende å tenke på at RC2 og jeg blir definert av en som ikke kjenner oss. Jeg har ikke definert deg DeKjøk, av den enkle grunn at jeg ikke kjenner deg. Disse meningene dine ser jeg i lyset av din sviktende dømmekraft og totale mangel på sosial intelegens.
God bedring! Hilsen Jon Erik Kristiansen.
HOLYGANS
Opprinnelig postet av pølse
Her jeg er veldig enig, DeKjök. Jeg tror på det logiske og det som er bevist.. Men nå har virkelig tråden gått ut fra emnet:P
Den er god, jeg takker for meg!
Jeg avslutter dog med et Jesussitat som sier alt om (selv om dette er svenskt) hva man kan si i vårt samfunn og hvor mye friere det er blitt etterhvert som kristendommen mistet makten kontra hva vi ser i muslimske land vedrørende muhammedtegningene, land som ikke er kommet så langt mht å kvitte seg med sin religion:
"Man får ingen kjänsla för den här Jesusen, och då hjälper det inte om dom slår honom en halvtimme til"
Orvar, SVT`s Filmjournalen, om den ekstremt voldelige jesusfilmen til Mel Gibson. Orvar är kung!
Hvis du ser dette fra mitt ståsted Jonek, mht. at jeg mener bibelen er rent oppsinn og du velger å bygge hele livet rundt dette, så forstår du kanskje at om en karakteristikk fra deg om min sosiale intelligens og hva du måtte mene om meg ellers stiller jeg meg totalt likegyldig til.
Den er god, jeg takker for meg!
Jeg avslutter dog med et Jesussitat som sier alt om (selv om dette er svenskt) hva man kan si i vårt samfunn og hvor mye friere det er blitt etterhvert som kristendommen mistet makten kontra hva vi ser i muslimske land vedrørende muhammedtegningene, land som ikke er kommet så langt mht å kvitte seg med sin religion:
"Man får ingen kjänsla för den här Jesusen, och då hjälper det inte om dom slår honom en halvtimme til"
Orvar, SVT`s Filmjournalen, om den ekstremt voldelige jesusfilmen til Mel Gibson. Orvar är kung!
Heja Sverige!
Hvis du ser det fra mitt ståsted.... Stakkars deg, skal du ha medfølelse???
Hva du mener om Bibelen er for meg klinkende likegyldig.
Vi kjører på med Holygans, og om du har problemer med det er det din sak.
Fortsatt god bedring!
HOLYGANS
HOLYGANS
Opprinnelig postet av Jello B
Nei guttær, ta en titt på John Safran og hans program om ulike fanatikere som religionsutøvere, Ku Klux Klan osv. i "Safran vs. God" på Svensk tv2. Kl. 19.30 idag tar han bl.a. for seg "forbannelsen" som hvilte over Australias fotballandslag i mange år.
Sikkert et spennende program det. Men fikk ikke sett det i og med at jeg er på jobben. men liker ikke helt at du drar paralleller mellom oss i Holygans og "sekter" som Ku Klux Klan, da men.... ikke med sekter i det hele tatt, for den sakens skyld.
HOLYGANS
Men er det plutselig noen som får lyst til å pusle litt med å lage et banner er det bare å sende inn. Vi tar fortsatt i mot forslag med tanke på fremtidige endringer.
HOLYGANS
DeKjök, Som tror det jeg ser.
Jeg tror også det jeg ser. I tillegg til det ser jeg det jeg tror. Perspektivet har utvidet seg kan man si
HOLYGANS
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914