Husk meg
Brukernavn
Passord

Noen som er dyktige i Photoshop her?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04

Lagt til: 21 feb 06, 17:59
Som noen av dere vet, er jeg i ferd med å starte opp en nettside for FFKs kristne (uoffisielle) supporterklubb. Det jeg trenger før jeg får kommet på nett med min domene-adresse (holygans.com), er en kul logo. Jeg har photoshop, men har ikke lært å bruke det skikkelig ennå.

Er det noen av dere som kunne påtatt dere å gjøre meg den store tjenesten å lage en logo til meg? Og lagre den som en photoshopfil.

Navnet på supporterklubben er som sagt Holygans. Størrelsen på logoen skal være 785x120 punkter.

Navnet bør være fremtredende i logoen selvsagt. Fargene bør gå i rødt og hvitt. Fint om et kors kommer med, men ikke noe krav. Kanskje med litt publikum/ tifo i logoen også. Hadde vært kult om bakgrunnen var publikumsmasse, som er fadet... hvor Holygans med kul skrift står tydelig i forgrunnen.

Er takknemlig for alle forslag/ bidrag. Er det noen der ute som påtar seg oppgaven? Bare som en utfordring, og som kanskje synes det er gøy å "leke" seg litt? Jeg ville i hvertfall satt stor pris på dette. 

Bidrag sendes til w-car@online.no    "Vinneren" vil selvsagt bli gjort stas på gjennom en positiv omtale på Holygans.com. Kanskje med bilde og det hele?

På forhånd - tusen takk!

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -

Min blogger: www.holygans.blogspot.com / www.nettpuben.blogspot.com

pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til: 21 feb 06, 18:54
Endret: 21 feb 06, 19:47
Hvis du skal lage en logo du kommer til å bruke i fremtiden, er illustrator et bedre program å bruke. Der brukes det vektorgrafikk som gjør at du kan forminske og forstørre så mye du vil, dvs du lager elementer uten pixler.

Edit; men dette gjelder selvfølgelig ikke bilder..

We play with 2 stoppers and 3 spisses...
Nils Arne Eggen

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 21 feb 06, 20:07
Ok. Takk for tipset. Nå har det seg slik at logoen jeg skal lage, skal sendes til det firmaet jeg kjøper webpubliseringsverktøyet av. De ville at det ble laget i Photoshop, i den størrelsen jeg oppga i min forrige post. Årsaken til det, er jeg usikker på. Det er forresten fullt mulig at logoen kommer til å endres på sikt. Men for å komme i gang, trenger jeg en logo litt brennkvikt. Håper noen der ute føler seg "kallet".  

HOLYGANS

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 21 feb 06, 21:38
Endret: 21 feb 06, 21:38
Etter størrelsen å bedømme (785x120 punkter) så er det vel snakk om en banner som skal stå øverst på siden og ikke en logo? Er egentlig et esel på Photoshop, men får jeg tid og anledning kunne jeg sikkert i det minste prøvd.

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 21 feb 06, 22:28
Banner er nok kanskje en riktigere betegnelse, ja.

HOLYGANS

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 21 feb 06, 23:11
Endret: 21 feb 06, 23:12
jeg har en flink kompis som  sier han kan gjøre det i løpet av uka.. han rekker det dessverre ikke i morra.. men han er seriøst flink!

han lurer på om han får cash da.. noe å hente?  

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 22 feb 06, 15:23
Setter stor pris på om han kan hjelpe oss uten betaling. Foreløpig blir jo Holygans nærmest et hobbyprosjekt, som ikke vil ha inntekter av noe slag. Selv medlemsskap er jo gratis. Så økonomi er det dårlig med. Dessuten må jeg betale for å få siden opp å gå - i seg selv et stort løft på det stadiet vi nå befinner oss.

Dersom kompisen din ikke ønsker å gjøre dette gratis, har jeg selvsagt stor forståelse for det. Dersom han likevel er villig, er jeg dypt takknemlig.

HOLYGANS

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 22 feb 06, 18:06
svaret jeg får nå er at han ikke har tid denne uka allikevel og at han må se an... hvis det haster verre, bør du kanskje spørre noen andre? evt avvente litt

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 22 feb 06, 18:21
Jeg kan vente. Dersom noen andre mot formodning tar på seg oppgaven, sier jeg fra i denne tråden. Uansett er det fint med flere bidrag, så jeg har noe å velge blant ;)

HOLYGANS

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 24 feb 06, 15:59
Dette må vel han Jesus kunne fikse? Eller er han i tidsklemma han også? DeKjök, Som tror det jeg ser.

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 24 feb 06, 22:44
Some things are better left unsaid!

HOLYGANS

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 27 feb 06, 10:56
Endret: 27 feb 06, 12:56

Det kan så være, men ikke i dette tilfellet.  Dessuten kan man se på det som en testing av ytringsfrihet.  Var det ikke det Magazinet ville med sin barnslige muhammedprovokasjon?  Magazinet som dere linker til på denne jesus-FFK siten?

Dere linker også til andre svært ekstreme kristne siter.  Magazinet har dessuten tilknytning til Livets Ord i Sverige som jo er helt hårreisende.  Der driver de jo og trekker opp kreftsyke og invalide på scenen for helbreding.  Det hjelper selvfølgelig aldri, men de fortsetter allikevel. At jeg da ikke skal få påstå at Jesus er en mester i Photoshop er uforståelig!

Men nå når dere allikevel er igang vil jeg anta at skadeomfanget i FFK vil gå drastisk ned med lynhelbredende kristne på tribunen.

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 28 feb 06, 14:40
Endret: 28 feb 06, 14:52
Opprinnelig postet av DeKjök

Men nå når dere allikevel er igang vil jeg anta at skadeomfanget i FFK vil gå drastisk ned med lynhelbredende kristne på tribunen.

Lynhelbredelser!!!! 
Det hadde vært noe det, DeKjøk!

Du har glemt en link på Holygans siden Rune. www.livetsord.se
Den må du ha med.

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 28 feb 06, 15:08
Endret: 28 feb 06, 15:10
Hmm trodde dere ville tatt avstand fra linken til Livets Ord via Magazinet, men den gang ei. Ser jo forsåvidt at dere har link til Oslo Kristne senter også og jeg har 2 kollegaer som er med der. De helbreder visst homofile der nede :-) 

Det latterligste ved Livets Ord er at de har et prosjekt der de hjelper russiske Jøder med å bosette seg i Israel og at deres leder mener fullt ut at antisemittismen i USA er bra. Årsaken er at Jesus visstnok skal komme tilbake når alle Jødene er samlet i Israel. Men dere to sier jo at dere allerede har truffet han? 

Sorry guttær, dere skal få tro så mye dere vil, den retten respekterer jeg. Men det dere tror på og måten dere praktiserer på vil jeg latterliggjøre akkurat som det passer meg for det er på linje med å vente på at Reveenka skal komme tilbake! Kanskje vi skal ha en egen Homo FFK site? En S/M FFK site? En "De som handler i Stabburet" FFK site? Hva med å gå på stadion og følge FFK og så la alt annet være igjen på utsiden?

Jag tycker du är ful med hängbröst och påsar under ögonen (Gunvald/Beck)

http://www.human.no/templates/Page____168.aspx

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 01 mar 06, 08:18
Hvorfor begynne å diskutere Magazinet og Muhammedtegninger i denne forbindelse? Det er jo totalt irrelevant. Selv om du ikke har noe med det, kan jeg jo for ordens skyld informere om at jeg er motstander av Muhammedkarikaturene, og mye annet i Magazinet. men er man nødt til å være enig i absolutt ALT som står i bladet for å ha en link? 

Dessuten skriver du om Livets Ord, som du selv tror du vet mye om. Desverre har du, som mange andre, tendens til å ta ting ut av sammenheng. Dine betraktninger blir bare latterlige. Hva så om de ber om helbredelse for syke mennesker? Det var jo det Jesus gjorde hele tiden, og som han oppfordret alle kristne å gjøre også. Og til opplysning - ingen dras opp på noen scene... forbønn er 100 % frivillig. Ikke tro alt du hører og leser om diverse menigheter og kristne virksomheter.

Etter dine synspunkter må det bli feil for folk med hjemmeside å ha link til aviser som VG og Dagbladet også? Eller det betyr i det minste at den som har satt linken, er sikker på at alt i disse avisene er 100% sannhet og han står inne for alt de skriver?

HOLYGANS

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mar 06, 08:56

DeKjøk skriver om at han vil latterliggjøre.... Det er vel det tettæste jeg har lest på lenge. 

Jeg tror jeg kan si at jeg er så trygg i min tro, at DeKjøk kan skrive å si hva han vil om meg. Det tror jeg de som kjenner meg her inne på forumet er klar over.

Stå på DeKjøk!!

HOLYGANS

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 01 mar 06, 09:52
Før dette utarter til en totalt off-topic diskusjon, vil jeg minne om at denne tråden handler om å lage et banner. Jeg deltar gjerne i en diskusjon, men da kan vi kanskje opprette egen tråd på det temaet vi vil diskutere. Alternativt kan vi diskutere det på Holygans debattforum.

Med dette bringer jeg tråden tilbake til teamet "banner". jeg venter fortsatt spent på bidrag

HOLYGANS

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mar 06, 10:15

Hvis det er det tettæste du har lest på lenge så står det dårlig til med bibellesningen Jonek :-)

Rc2, Livets ord, bakgrunnen for mine uttalelser : Et lengre radioprogram som gikk i helga om en svenske som hadde infiltrert Livets Ord og tilbrakt mye tid der for å se hva de egentlig drev med. I tillegg har jeg lest endel om dem på deres egne sider samt annet om dem.  Og joda, de ikke bare lover helbredelse, de påstår at folk blir helbredet.  Det er humbug og løgn og det er kvakksalveri.

I USA har denne kristne ekstremismen nå gått sålangt at i flere stater skal den kristne skapelsesberetningen sidestilles med evolusjonsteorien og for meg er det meget ekstremt når jeg utelukkende ser på denne skapelsesberetningen som rene eventyr og oppspinn.   Derfor er det viktig for meg å hindre rekruttering til dette miljøet dere representerer!

Hvorfor skriver jeg om dette her?  Fordi jeg vil opplyse andre som ikke har sjekket opp sidene deres hva slags miljø og hvilken meninger som som er i ferd med å danne seg rundt FFK i form av Holygans.  Magazinet, Livets ord og Oslo Kristne senter er ekstremister i ordets rette forstand.   Dere er også eskremister når dere åpenbart støtter opp om mye av det disse mener.  3.16 går inn i samme suppa.

Fra livets ord:
"I samband med varje gudstjänst i församlingen ber vi för de böneämnen som vi får in från människor över hela landet. Det kan vara sjuka som behöver bli friska, arbetslösa som vill ha en anställning, äktenskap och familjer som är i kris, omöjliga ekonomiska situationer som behöver lösas eller, det mest grundläggande av allt, människor som behöver frälsning."

Dette er å gi mennesker et falskt håp! Man får ikke jobb ved å sitte hjemme å be, man må ut og lete og søke.  Man får heller ikke mer penger, et bedre ekteskap eller blir frisk!

Men mest av alt hadde det vært godt å kunne gå på stadion, å kunne gå inn på ffksupporter uten å møte dette tøvet som dere driver med!

Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03

Lagt til: 01 mar 06, 10:36
Uff og uff igjen, det er trist at noen skal blande inn denne forpestede kreftbyllen reilgion inn i fotballen. Kan dere ikke holde dette vannvittige menneskeligfiendtlige, selvmotsigendene vissvasset av noe eventyr for dere selv.
Denne guden deres er sikkert like dårlig på Photoshop som han er på det meste ellers, men hverken Gud, Jesus, Allah eller Gollum finnes skjønner dere, tråkig men sant.

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mar 06, 10:45
Opprinnelig postet av RC2

Etter dine synspunkter må det bli feil for folk med hjemmeside å ha link til aviser som VG og Dagbladet også? Eller det betyr i det minste at den som har satt linken, er sikker på at alt i disse avisene er 100% sannhet og han står inne for alt de skriver?

Nei, VG og Dagbladet er ikke i nærheten av å skrive så mye vissvass som det Magazinet, Livets Ord og Oslo Kristne Senter gjør!  I motsetning til de sistnevnte er VG og Dagbladet ufarlige.  Jeg frykter at jeg en dag skal høre noen omtale FFK som en kristen klubb, uansett hvor usant det er.  At et slikt omdømme skal snike seg inn i folks bevisthet.  Det er for meg, en nedsettende omtale av min klubb.

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mar 06, 11:14

Hvorfor skriver jeg om dette her?  Fordi jeg vil opplyse andre som ikke har sjekket opp sidene deres hva slags miljø og hvilken meninger som som er i ferd med å danne seg rundt FFK i form av Holygans.  Magazinet, Livets ord og Oslo Kristne senter er ekstremister i ordets rette forstand.   Dere er også eskremister når dere åpenbart støtter opp om mye av det disse mener.  3.16 går inn i samme suppa.

Ekstremist?? Det var en betegnelse som vi ikke kjenner oss igjen i.

DeKjøk skrev: "Jeg vil opplyse andre" .... om hva som er i ferd med å danne seg rundt FFK i form av Holygans.. Det er jo hyggelig at du gjør. 
Jeg mener at RC2 og jeg som har fulgt FFK siden 1970-1971, har et velså tett og helhjertet forhold til FFK, som det du har DeKjøk. Jeg liker ikke at du skal "stjele" klubben fra oss i form av å avskjære oss som en del av FFKs supporterskare. 

Det virker som om at du vil fremstå som en mer ærlig, helhjertet og "rett-troende fan" enn oss. Det kan du godt mene, men jeg tillater meg da å mene at det sier mer om deg enn om oss!

FORZA FREDRIKSTAD FK!

HOLYGANS

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 01 mar 06, 11:53
Endret: 01 mar 06, 11:55
Ekstremist:  Person med ytterliggående (politiske) synspunkter.

Når jeg leser denne debatten så er det ikke akkurat Jonek og RC2 som fremstår som mest ekstremistiske.....

Er det ikke lov til å være kristen og like fotball eller? Heller Holygans enn Holigans sier nå jeg...

God bedring, Dagfinn!

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mar 06, 12:24
Opprinnelig postet av Jonek

Ekstremist?? Det var en betegnelse som vi ikke kjenner oss igjen i.
Jeg liker ikke at du skal "stjele" klubben fra oss i form av å avskjære oss som en del av FFKs supporterskare. 

Jeg forsøker ikke å avskjære dere fra FFK.  Men det er det dere gjør selv ved å skulle lage en egen gruppering for kristne fans.   Hva er vitsen?  Dette handler ikke om gud og hvermann eller jesusen, det handler ikke om politikk, det handler om fotball.  Vi går på kamper for å se FFK spille fotball, intet annet.  Legg igjen dette ved stadionporten!

For meg er det å tro på dette sølet så hinsides enhver fornuft og når dere i tillegg støtter opp om div menigheter som er helt gale så blir det for meg eksremisme.   Å gi et menneske et falskt håp om å bli frisk av en kronisk sykdom eller et handicap eller at vedkommende skal få jobb bare ved å be og ta til seg jesus er ekstremt.  Ingen blir bønnhørt, det er bare tøv å påstå slikt!  Når en person blir frisk, et menneske får jobb eller en krig slutter så er det fordi mennesker står bak, intet annet!  Det er jo en kraftig fornærmelse å si at en person er blitt frisk pga bønn når en lege har utdannet seg i 6-7 år, operert eller medisinert vedkommende frisk.  Det er også en gedigen livsløgn!

Og siden dere fortsetter der 3.16 begynte med å trekke dette sølet inn i min fotballklubbs omdømme er det på tide å reagere! 

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 01 mar 06, 12:34

Denne tråden er ikke ment å være en teologisk debatt, som jeg også påpekte i mitt forrige bidrag. Men, deKjök...du er veldig bombastisk i dine uttalelser. Hvordan kan du VITE skråsikkert at det ikke nytter å be? Hva skal du si til alle de tusener av mennesker som har opplevd det motsatte? Jeg er blandt de forresten. Og selvsagt sitter man ikke hjemme og ber om jobb! Tåpelig å tro dette. Du må vel forstå såpass? Når mennesker ber om f.eks hjelp til å få seg en jobb, ber man om hjelp til å treffe de rette personer, om å gjøre et godt inntrykk ved intervjuer, hjelp til å si de rette tingene, osv osv. Man ber ikke om at jobben skal oppsøke dem. Men det håpet jeg at du forstod? Jeg antar at du setter ting litt på spissen for å provosere?

Men igjen - la oss heller starte en egen tråd til denne debatten istedet for å ødelegge denne tråden som handler om "banner" til nettsiden til Holygans. Nå har jeg forøvrig fått et bidrag fra en snill person som jeg ikke kjenner...men som sannsynligvis har sett forespørselen her på ffksupporter.net. Jeg har ikke fått tittet på bidraget ennå da jeg ikke har photoshop her på jobben.... så jeg tar gjerne imot flere forslag for å ha noe å velge blant.

Igjen - TAKK!

HOLYGANS

Jello B

Juniorspiller

Lagt til: 01 mar 06, 12:47
RC2. Selvsagt hjelper det ikke å be, iallefall ikke ut i lufta (eller til Gud, Allah, Buddah, Javhe eller hva pokker du kaller HAN) . Du kan be meg eller en annen om noe så kan det kanskje oppfylles.
Og hvorfor i svarte skal dere starte egne avarter av  FFK supportersider? Hvorfor?
Da kan vi jo ende opp i en endeløs mengde av sider, en for dere eventyrfreaks, en for svaksynte, trangsynte, korte, lange, dumme, Motorheadfans.......
Hold klubben ren for politisk og religiøs fanatisme og ekstremisme. For Guds skyld i det minste..

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mar 06, 13:15
Endret: 01 mar 06, 13:17
Jeg kjører "teologisk debatt" her for å peke på hvor flaut jeg synes det er at min klubb skal få et kristent rykte på seg. Jeg er mektig lei den blandingen av FFK og religion som har oppstått. 

Ellers så lurer jeg på, akkurat som JelloB, hva behovet er for egne avdelinger av FFK supportere som inndeles i grupperinger som overhode ikke har noe med fotball å gjøre? Frp, Ap, Sv, Homofile FFK supportre? Jeg tror dere rett og slett ser den store publikumsinteressen som er rundt FFK til et passende sted å rekruttere nye troende og er det noe vi trenger i verden idag så er det ikke det. 

Til slutt så ville jeg forberedt meg på et intervju på en annen måte enn å be om at jeg sa de rette tingene. Dersom du sier de rette tingene så kommer det fra din egen hjerne, utifra hva du er tillært via miljø, ikke fra Jesus!   Det er mangel på selvtillitt å be om å si det rette.  Så kan du påstå så mye du vil at 1000`er er bønnhørt. Jeg tror ikke på dere!

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mar 06, 13:34
DeKjøk biter på kroken igjen!!!:-)
Du høres ut som en ekstremist!

Svar:
Hvis det å ha en kristen fanclub kan bidra til at flere som er kristne kommer seg på kamp og blir interessert i FFK er det liv laga.

Om homofile gjør det samme er det bare positivt. Det gir flere folk på kampene og mer penger i kassa.
Det er jo det vi vil!

PS: Jeg kommer ikke til å melde meg ut av Plankehaugen, og det tror jeg ikke noen andre kommer til å gjøre heller. Kanskje vi skal ha medlemskap i Plankehaugen som et kriterium for å bli medlem av Holygans??

HOLYGANS

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 01 mar 06, 13:57
Endret: 01 mar 06, 13:58
Jonek..det er absolutt noe å tenke på - å ha PH medlemsskap som et kriterium. Jeg har tenkt litt på dette. For Holygans skal på ingen måte være et "nytt" tilbud, men et supplement. På den annen side er det for mange et lettere skritt å bli medlem i Holygans kanskje enn PH.. for mange føler at det forplikter å melde seg inn i PH, at de må stå på PH området, at de må være som de, osv.... og noen kvier seg litt for det. Kanskje da et Holygans medlemsskap kunne bidra til at de som ikke har vært på stadion så mye, får smaken på det og ser hva det egentlig er å være skikkelig supporter.... for deretter å vurdere PH-medlemsskap? 

I såfall blir Holygans en portåpner til PH medlemsskap for folk som kanskje ikke har tenkt den tanken før?

Og som du sier, Jonek, Holygans skal bl.a.  bidra til å skape blest om FFK blant kristne som kanskje ikke har for vane å gå på stadion. Vi vil være med på å øke snittet på kampene, som igjen vil gi mer penger i FFKs kasse!  At dete skal gi FFK rykte som "kristen klubb" som deKjök frykter, er jo nærmeste en paranoid forestilling. Jeg kan jo berolige med at en fotballklubb kan ikke være kristen - det er kun et privelegium gitt til enkeltpersoner som selv ønsker det.

Til slutt vil jeg si at det er sunt for kristne å komme seg på andre arrangementer enn å sitte å snø inne i et kirkelokale. Jeg påstår ikke at det er virkeligheten for de fleste kristne, men kanskje for endel. Vi øsnker å bidra til å utvide horisonten litt. Dessuten er det 100% bibelsk å oppholde seg der "folket" befinner seg. Og på søndager oppholder en stor del av Fredrikstads befolkning seg på stadion. Derfor er det helt topp det 3:16 har gjort - nemlig å unnlate å ha søndagsmøter når FFK har hjemmekamper! de har skjønt mye!!

HOLYGANS

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mar 06, 14:32
Endret: 01 mar 06, 14:33

RC2: "for mange føler at det forplikter å melde seg inn i PH, at de må stå på PH området, at de må være som de, osv.... og noen kvier seg litt for det."

Er ikke hele poenget med å være medlem av PH at man er litt mer engasjert enn den vanlige supporter og derfor ønsker å bidra med sang og annet?  Og kristne som kvier seg for å stå sammen med PH?  Hva forteller bibelen ved Jesus om den slags holdninger?  Jeg synes PH gjør en kjempeinnsats og hvis noen kristne kvier seg for å stå sammen med dem så sier det mest om de såkalte kristne.

Nå antar jeg at det ikke er noe påbud å ha møter eller gudstjeneste på søndager så derfor er det vel fritt frem innenfor religionen å unnlate å ha møter da.  Men det 3.16 har skjønt er at av valget fotball eller religion så velger selv de religiøse fotball.  Det stikker dypt denne religionen da....

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 01 mar 06, 14:44

RC2: "for mange føler at det forplikter å melde seg inn i PH, at de må stå på PH området, at de må være som de, osv.... og noen kvier seg litt for det."

Er ikke hele poenget med å være medlem av PH at man er litt mer engasjert enn den vanlige supporter og derfor ønsker å bidra med sang og annet?  Og kristne som kvier seg for å stå sammen med PH?  Hva forteller bibelen ved Jesus om den slags holdninger?  Jeg synes PH gjør en kjempeinnsats og hvis noen kristne kvier seg for å stå sammen med dem så sier det mest om de såkalte kristne.

Du vil visst misforstå og vrenge på alt som sies du. Det er mange som ikke kjenner til supporterkultur, og som av person ikke er typen til å stå og synge og rope på fotballkamper. Det er jo nettopp her vi kan bidra til at flere får oppleve dette, og å bli fortrolig med det. Du kan vel ikke dømme mennesker som finner dette unaturlig for dem å gjøre... og spesielt fordi de ikke er vant til slikt kanskje? Hvis vi kan bidra til at flere mennesker introduseres for denne kulturen, så er vel dette kun positivt for klubben? Vi kan kalle det for fotball-evangelisering? Hehe. Dvs å omvende folk til å bli skikkelige tribune-supportere.
Men du vil helst ikke ha flere kristne i PH tenker jeg?

HOLYGANS

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mar 06, 15:44
Endret: 01 mar 06, 15:46

Arne S, jeg er kanskje også ekstremist i den form at jeg har klokketro på at en verden uten religion vil bli så mye, mye bedre. Men jeg sier ingenting om at kristne ikke skal få være FFK fans og det mener jeg heller ikke.  Jeg stiller spørsmål ved det å skulle blande religion og fotball.

Man blander altså inn religion som er ekskluderende innenfor noe så inkluderende som fotball.  Jeg hørte et intervju med en av gutta fra homsepatruljen (interiørduden) som kort etter han kom ut av skapet fikk et brev fra menigheten han var med i om at han måtte melde seg ut.  Og dette er absolutt ingen enkelthendelse.  Den samme typen holdninger har disse samfunnene som Holygans ser ut til å holde høyt og slike holdninger missliker jeg.

RC2/Jonek vil nok hardnakket påstå at religion ikke er ekskluderende, men det ligger i selve budskapet,  Den som ikke tror bla, bla, bla. Dvs at de mener at 60-70% av tilskuerne på stadion bør frelses og at 3-6% (de homofile) lever så ille at de bør helbredes.  De har et menneskesyn som stammer fra en rekke fabler skrevet for rundt 2000 år siden.

pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til: 01 mar 06, 16:10
Arne S, jeg er kanskje også ekstremist i den form at jeg har klokketro på at en verden uten religion vil bli så mye, mye bedre. Men jeg sier ingenting om at kristne ikke skal få være FFK fans og det mener jeg heller ikke.  Jeg stiller spørsmål ved det å skulle blande religion og fotball

Her jeg er veldig enig, DeKjök. Jeg tror på det logiske og det som er bevist.. Men nå har virkelig tråden gått ut fra emnet:P

We play with 2 stoppers and 3 spisses...
Nils Arne Eggen

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 02 mar 06, 08:52

Arne S, jeg er kanskje også ekstremist i den form at jeg har klokketro på at en verden uten religion vil bli så mye, mye bedre. Men jeg sier ingenting om at kristne ikke skal få være FFK fans og det mener jeg heller ikke.  Jeg stiller spørsmål ved det å skulle blande religion og fotball.

Man blander altså inn religion som er ekskluderende innenfor noe så inkluderende som fotball.  Jeg hørte et intervju med en av gutta fra homsepatruljen (interiørduden) som kort etter han kom ut av skapet fikk et brev fra menigheten han var med i om at han måtte melde seg ut.  Og dette er absolutt ingen enkelthendelse.  Den samme typen holdninger har disse samfunnene som Holygans ser ut til å holde høyt og slike holdninger missliker jeg.

RC2/Jonek vil nok hardnakket påstå at religion ikke er ekskluderende, men det ligger i selve budskapet,  Den som ikke tror bla, bla, bla. Dvs at de mener at 60-70% av tilskuerne på stadion bør frelses og at 3-6% (de homofile) lever så ille at de bør helbredes.  De har et menneskesyn som stammer fra en rekke fabler skrevet for rundt 2000 år siden.

Det er jo litt flaterende å tenke på at RC2 og jeg blir definert av en som ikke kjenner oss. Jeg har ikke definert deg DeKjøk, av den enkle grunn at jeg ikke kjenner deg. Disse meningene dine ser jeg i lyset av din sviktende dømmekraft og totale mangel på sosial intelegens. 

God bedring! Hilsen Jon Erik Kristiansen.

HOLYGANS

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 02 mar 06, 09:54
Endret: 02 mar 06, 09:58
Hvis du ser dette fra mitt ståsted Jonek, mht. at jeg mener bibelen er rent oppsinn og du velger å bygge hele livet rundt dette, så forstår du kanskje at om en karakteristikk fra deg om min sosiale intelligens og hva du måtte mene om meg ellers stiller jeg meg totalt likegyldig til.

Opprinnelig postet av pølse

Her jeg er veldig enig, DeKjök. Jeg tror på det logiske og det som er bevist.. Men nå har virkelig tråden gått ut fra emnet:P

Den er god, jeg takker for meg!

Jeg avslutter dog med et Jesussitat som sier alt om (selv om dette er svenskt) hva man kan si i vårt samfunn og hvor mye friere det  er blitt etterhvert som kristendommen mistet makten kontra hva vi ser i muslimske land vedrørende muhammedtegningene, land som ikke er kommet så langt mht å kvitte seg med sin religion:

"Man får ingen kjänsla för den här Jesusen, och då hjälper det inte om dom slår honom en halvtimme til"
Orvar, SVT`s Filmjournalen, om den ekstremt voldelige jesusfilmen til Mel Gibson.  Orvar är kung!

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 02 mar 06, 13:45
Hvis du ser dette fra mitt ståsted Jonek, mht. at jeg mener bibelen er rent oppsinn og du velger å bygge hele livet rundt dette, så forstår du kanskje at om en karakteristikk fra deg om min sosiale intelligens og hva du måtte mene om meg ellers stiller jeg meg totalt likegyldig til.

Den er god, jeg takker for meg!

Jeg avslutter dog med et Jesussitat som sier alt om (selv om dette er svenskt) hva man kan si i vårt samfunn og hvor mye friere det  er blitt etterhvert som kristendommen mistet makten kontra hva vi ser i muslimske land vedrørende muhammedtegningene, land som ikke er kommet så langt mht å kvitte seg med sin religion:

"Man får ingen kjänsla för den här Jesusen, och då hjälper det inte om dom slår honom en halvtimme til"
Orvar, SVT`s Filmjournalen, om den ekstremt voldelige jesusfilmen til Mel Gibson.  Orvar är kung!

Heja Sverige!

Hvis du ser det fra mitt ståsted.... Stakkars deg, skal du ha medfølelse??? 
Hva du mener om Bibelen er for meg klinkende likegyldig.

Vi kjører på med Holygans, og om du har problemer med det er det din sak.

Fortsatt god bedring!

HOLYGANS

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 02 mar 06, 13:49
Og nå har jeg fått 2 fine bidrag til banner som jeg skal velge mellom. Jeg antar at det jeg bestemmer meg for sendes til Integrasjonspartner i morgen... hvis ikke det dukker opp noe nytt før det. Og da er det ikke lenge før vi er på nett!

HOLYGANS

Jello B

Juniorspiller

Lagt til: 02 mar 06, 17:57
Nei guttær, ta en titt på John Safran og hans program om ulike fanatikere som religionsutøvere, Ku Klux Klan osv. i "Safran vs. God" på Svensk tv2. Kl. 19.30 idag tar han bl.a. for seg "forbannelsen" som hvilte over Australias fotballandslag i mange år.

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 02 mar 06, 22:44
Opprinnelig postet av Jello B
Nei guttær, ta en titt på John Safran og hans program om ulike fanatikere som religionsutøvere, Ku Klux Klan osv. i "Safran vs. God" på Svensk tv2. Kl. 19.30 idag tar han bl.a. for seg "forbannelsen" som hvilte over Australias fotballandslag i mange år.

Sikkert et spennende program det. Men fikk ikke sett det i og med at jeg er på jobben. men liker ikke helt at du drar paralleller  mellom oss i Holygans og "sekter" som Ku Klux Klan, da men.... ikke med sekter i det hele tatt, for den sakens skyld.

HOLYGANS

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 03 mar 06, 09:04
Da har jeg fått inn banneret som vi skal bruke på nettsiden vår. Tusen takk til dere som bidro (fikk inn 3 bra forslag).

Men er det plutselig noen som får lyst til å pusle litt med å lage et banner er det bare å sende inn. Vi tar fortsatt i mot forslag med tanke på fremtidige endringer.

HOLYGANS

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 03 mar 06, 09:09
DeKjök, Som tror det jeg ser.

Jeg tror også det jeg ser. I tillegg til det ser jeg det jeg tror. Perspektivet har utvidet seg kan man si

HOLYGANS

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 03 mar 06, 10:00
Må kommentere denne:

men liker ikke helt at du drar paralleller  mellom oss i Holygans og "sekter" som Ku Klux Klan, da men.... ikke med sekter i det hele tatt, for den sakens skyld.

Litt uklart hvor dere står egentlig.  Utifra tidligere debatter med deg og Jonek har jeg ihvertfall et inntrykk av at dere gjerne ser at skapelsesberetningen skal undervises på lik linje med evolusjonsteorien i skolen.  Det vil være en ganske ekstrem vei å gå når flertallet i samfunnet klart setter Darwin og evolusjonsteorien foran gud og hans syv dager.

Denne linjen vil også ekstreme kristne krefter i USA føre, og det var ved å fri til dem i valgkampen at Bush fikk mandat til å videreføre sin Irak politikk.   Evolusjonsteorien skal jo nå i flere skoler i USA gis lik status som evolusjonsteorien.   Denne typen tanker finner man mest gjennomslag for i akkurat gamle KKK miljøer som var og fortsatt er kristne .  Jeg tror ikke akkurat dere er klare for å spikre opp negre, men når man ser hvor lett det er å samle folk rundt en gud for å utføre ekstreme handllinger, så er religion veldig, veldig farlig og verdt å bekjempe.  Jeg ser ingen verdi i religionen i seg selv all den tid jeg mener de er oppspinn.

Som sagt så er det uklart hva Holygans er, men man kan, som JelloB, trekke visse slutninger via deres linjer til ekstreme krefter som man finner i Oslo Kristne Senter og ikke minst Livets Ord.  

3.16 har inngangskrav til deres innerste at man er kristen eller bekjenner seg som kristen.  Når det er så totalt ute av synk med hva deres egen store profet Jesus sa og gjorde fex med å menge seg med syndere, så må det være en god grunn til at man ikke vil ha inn "uvedkommende" og det har sikkert noe å gjøre med hva de bedriver og sier der inne.

Du påpeker at du ser det du tror og det er nok en forutsetning for å i det hele tatt bli så overbeviste som dere er.   Det minner mye om faguttrykket hallusinasjoner. 

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 03 mar 06, 10:34
Må kommentere denne:

men liker ikke helt at du drar paralleller  mellom oss i Holygans og "sekter" som Ku Klux Klan, da men.... ikke med sekter i det hele tatt, for den sakens skyld.

Litt uklart hvor dere står egentlig.  Utifra tidligere debatter med deg og Jonek har jeg ihvertfall et inntrykk av at dere gjerne ser at skapelsesberetningen skal undervises på lik linje med evolusjonsteorien i skolen.  Det vil være en ganske ekstrem vei å gå når flertallet i samfunnet klart setter Darwin og evolusjonsteorien foran gud og hans syv dager.

Denne linjen vil også ekstreme kristne krefter i USA føre, og det var ved å fri til dem i valgkampen at Bush fikk mandat til å videreføre sin Irak politikk.   Evolusjonsteorien skal jo nå i flere skoler i USA gis lik status som evolusjonsteorien.   Denne typen tanker finner man mest gjennomslag for i akkurat gamle KKK miljøer som var og fortsatt er kristne .  Jeg tror ikke akkurat dere er klare for å spikre opp negre, men når man ser hvor lett det er å samle folk rundt en gud for å utføre ekstreme handllinger, så er religion veldig, veldig farlig og verdt å bekjempe.  Jeg ser ingen verdi i religionen i seg selv all den tid jeg mener de er oppspinn.

Som sagt så er det uklart hva Holygans er, men man kan, som JelloB, trekke visse slutninger via deres linjer til ekstreme krefter som man finner i Oslo Kristne Senter og ikke minst Livets Ord.  

3.16 har inngangskrav til deres innerste at man er kristen eller bekjenner seg som kristen.  Når det er så totalt ute av synk med hva deres egen store profet Jesus sa og gjorde fex med å menge seg med syndere, så må det være en god grunn til at man ikke vil ha inn "uvedkommende" og det har sikkert noe å gjøre med hva de bedriver og sier der inne.

Du påpeker at du ser det du tror og det er nok en forutsetning for å i det hele tatt bli så overbeviste som dere er.   Det minner mye om faguttrykket hallusinasjoner. 

KKK har aldri vært og er ikke kristne - det må jeg på det sterkeste fastslå. Å være kristen er noe helt annet enn å tro på Gud og Jesus sånn generelt. Det er en personlig opplevelse. Den som utøver vold og onde handlinger er ikke kristne uansett om de kaller seg det. Mennesker kan selvsagt lage sine egne definisjoner. Men skal man først bekjenne seg til kristen tro, må man bruke Bibelens (les: Jesus sin) egen definisjon...det kan du være enig i kanskje?

At en menighet har kriterer for hvem som kan være medlemmer er vel ikke så rart? Men hvem som helst er jo velkommen på alle arrangementer som er. Ingen vil vel være medlem i en frittstående menighet uten å dele deres tro? Slik er det jo med alle ting... for å bli medlem i AP, bør man vel nødvendigvis dele APs politiske syn? Man kan ikke være ihuga FrP´er og samtidig være medlem i AP? Det skulle tatt seg ut i en eventuell valgkamp.

At du tror vi hallusinerer, må du få lov til å tro. Det er din fulle rett. Jeg, personlig, vet hva jeg har opplevd og hva det har gjort med mitt liv. Om jeg er gal av den grunn? Det får andre dømme om. Jeg har det ihvertfall som plommen i egget. Som Prima Vera sier: "Ha ha he he ho - De gærne har det godt!" Og er det ikke det vi alle ønsker da? Det gode liv!

HOLYGANS

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 03 mar 06, 11:00

Jeg tror den største årsaken til at folk bryter ut av statskirken og denner menigheter er at statskirken er for åpen og slipper inn nesten alle (homofile har vel fortsatt ikke full adgang til talerstolen).  Dere skal i hht deres egen religion være fullstenig åpne og tilgivende for alle slik Jesus prediker i bibelen.  Han går inn til prostituerte for å vise deg at de er like mye verdt som deg og at du ikke skal heve deg over dem.

Det mest nærliggende eksemplet er jo menigheter du tydligvis verdsetter og anser som kristne nekter enkelte adgang fex utifra seksuell legning.  Det holder ikke bare å tro, man skal passe inn i en menighets profil også.  Man utelukker og bryter hva jesus sier det fordi det passer dem best.

Det gode liv ønsker vi alle og for noen er det å leve ut sin kjærlighet til en av samme kjønn eller delta i en orgie nå og da.  Disse menneskene sier du at din religion skal dømme til evig pine og slike vil du ikke ha med der du er. 

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 03 mar 06, 12:35
Endret: 03 mar 06, 12:40

Det er veldig hyggelig RC2 at flere har vist sin interesse for å bli med i Holygans. Det er klart en nisje som har sitt vekst potensiale.
Vi stiller sikkert opp i Artigfotball og Supportercupen til nesteår. I år skal den være i Ålesund, men året etter kommer den sikker til Østlandet.
på Lillestrøm i fjor stilte Kanari-fansen med 14 lag, Klanen med 7, og Plankehaugen med 2. Vi kan sikker stille et lag eller to lag. om det blir nærmere.

Holygans sender en mann til La Manga på treningsleiren til FFK. Martin Andersen dro i dag. Han skulle en tur innom England for å se The Blades mot Crew Alexandra og Coventry City.

Jeg har tatt kontakt med Apostlene Røde Gærninger i SK Brann, og Jesus Freaks Supporters FC København, og Brøndby IF s JFS. Jeg jobber videre med Kristne fan Klubber i Tyskland og Sverige.
Det kan bli veldig nyttige kontakter.
Jeg skal ta kontakt med en av de tidligere lederne for Black Army i Stockholm, som er en gammel kamerat av meg. Jeg skal høre om det er noen fraksjoner i og rundt AIK som er av samme profil som oss. Jeg var medlem der i "gamle dager."

En idè kan være å samle ARG og Holygans på gamle Britania hotell (Kirkens bymisjon holder til der) før kampen hjemme mot Brann. Hva synes du om det?

HOLYGANS

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 03 mar 06, 14:35
Bra jobba, Jon...dette høres ut som en plan!

HOLYGANS

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 03 mar 06, 18:09
Endret: 03 mar 06, 18:11
HOLYGANS "- du ser det ikke før du tror det! -" Skriv en bok om hva du ser som ikke vi andre ser(Så deler vi inntektene:)

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".

RC2

A-lagspiller

Lagt til: 03 mar 06, 18:27
hehe...ja, kanskje det

HOLYGANS

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914