Husk meg
Brukernavn
Passord

Parkering på FMV..

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 06 mar 06, 23:19

Nå må jeg få blåst ut, for nå er jeg litt provosert! Nå skal vi jaggu måtte betale p-avgift på FMV også..

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060306/NYHET/60306019

Er dette egentlig lov, i forhold til studentene? Skal studentene på Høgskolen måtte betale opptil 40 kroner dagen for å parkere på egen skole?! Høres helt drøyt ut synes jeg..

Hvordan er praksisen på dette i større byer? En høgskole/et universitet har vel alltids en egen p-plass til studenter og ansatte? Hvordan er det i Oslo Husgutt?

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 06 mar 06, 23:21
jeg hadde ikke bil da jeg var student. men i Oslo må man betale overalt....også skolene

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 06 mar 06, 23:26
Dette har jeg bare ventet på, egentlig overrasket over at det har tatt så lang tid. Har vært et stort inntektspotensiale der. Kjører ikke bil til Blindern selv, men er ganske sikker på at det koster å parkere om man ikke er ansatt...

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 06 mar 06, 23:34

Ja det måtte vel skje en gang, men før kommunen gjør noe med plassen der så synes jeg det blir drøyt å kreve betaling for å stå der! Det er jo bare en forbaska grusplass!

Jeg er vant til mindre skoleforhold jeg da Costanza og Husgutt.. Den dagen da jeg må betale for å parkere på Remmen i Halden kommer vel neppe..

-Ullo

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 07 mar 06, 00:13
hvor mye må man betale?  grusplass hørtes ikke bra ut.. prisen bør være deretter

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 07 mar 06, 00:31

Sjekk linken!

Det er ikke snakk om all verden, men det er ikke tilrettelagt for parkering der.. Asfalter plassen, og merk opp soner så er jeg litt mer med på notene her, men dette blir for dumt!

Ikke er området attraktivt på noen som helst måte heller.. Ennå.. Når stadion dukker opp etterhvert er det naturlig at de tar betaling, men hvem skal tjene penger på at det spilles kamper der da? Det blir jo kommunen det, og ikke FFK..

-Ullo

elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03

Lagt til: 07 mar 06, 01:14
Er jo helt håpløst om studentene må betale, antar at det blir en ordning på det... Parkeringsavgiftene er altfor høye! Btw, på UiO er det gratis studentparkering om man skaffer seg oblat. Er svært få plasser, så selv har jeg har endt opp med å parkere på avgiftslagt parkeringsplass...

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 07 mar 06, 08:49
Det er ikke betaling på HIA. Og på UIO er det jo gode muligheter for parkering i boligområder i nærheten. Snakk om maks 5 min. gange fra Universitetet.

Fredd

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 07 mar 06, 10:52
Generelt sett så synes jeg at folk er bortsemt... Skjønner ikke hvorfor skal en student som bor på Gressvik bruke bilen til kråkerøy... Når du spør etter store byer da.... de fleste studenter i oslo tar t banen eller annet offentlig transport eller sykkel da... og da skjønner jeg ikke hvorfor kan ikke folk i Fredrikstad gjøre dette. Det er for mange biler som kjører rundt omkring folken og da er det greit med tiltak. Synd at det skal i første omgang gå utover fattigge studenter men..... 

Synes faktisk at Fredrikstad hadde hatt det bare bra med bomring jeg.... se bare på morgenen hva skjer... Det er kø over alt og det er jo 50 biler hvor folk kjører alene... hadde vi vært flinkere til å pendle og brukke offentlig transport da......  

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 07 mar 06, 12:29

Den støtter jeg Zoran! Den offentlige transporten brukes ikke godt nok her i byen.. Spesielt dette med at "alle" kjører alene i bilen!

-Ullo

ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03

Lagt til: 07 mar 06, 13:04
Kjører dere studenter 2 i bilen blir det 20 kroner på hver i parkering 

bilig billig

Er det noen som klarer det er det du D

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 07 mar 06, 15:30
Man skal ikke ha bil når man studerer! Da skal man bruke alle penga på øl, cd`er og en bok i ny og ne.

Jag tycker du är ful med hängbröst och påsar under ögonen (Gunvald/Beck)

http://www.human.no/templates/Page____168.aspx

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 07 mar 06, 18:32
Opprinnelig postet av DeKjök
Man skal ikke ha bil når man studerer! Da skal man bruke alle penga på øl, cd`er og en bok i ny og ne.

En god oppskrift på et godt studentliv!

-Ullo

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914