Nou camp
har de få konkurrenter i nærheten? hvor mange folk bor rundt barcelona?
Dessuten har jo klubben 100 000 medlemmer rundt omkring i verden, og det er vel en jevn tilstrømning av turisten til byen året rundt som sikkert ikke sier ned til en fotballkamp på Europas storstue.
---------------------------
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
GO WEST!!!!!!
Tro meg, men jeg blir like skuffa hver gang jeg går, for det er ALDRI fullt (foruten idag og mot R.Madrid..) og det er dessuten en ELENDIG (og da mener jeg fullstendig DØDT!!!) stemning der. Jeg tror publikum her er blitt for bortskjemte rett og slett. Jeg har vært på noen Espanyol kamper (som også er et Barcelona lag) med 10-12.000 tilskuere, men der er det ti ganger bedre stemning enn på Barca`s hjemmekamper (som drar ca 70-75.000 på sine kamper).
I sentrale Barcelona bor det visstnok ca. 1,5 mill, men drøyt ca 3 mill dersom man tar med omegn. Et snitt på ca 65-75.000 tilskuer imponerer derfor ingen spør du meg!!
Tro meg når jeg faktisk sier at det er i gjennomsnitt bedre liv på gode, gamle Fredristad Stadion enn på Camp Nou!
Gresset er altså ikke grønnere på den andre siden, he-he...
Nå er jeg full og skal sove.....
God natt eller god morgen...
Pontus
he he. bra innlegg solgaard!
det lukter litt komme hjem fra byen uten å fått til det man egentlig gikk ut for, og komme hjem og hamre noen gloser i et fotballforum isteden.
det får meg til å glede meg til helga
med ffk til champions league!
Opprinnelig postet av knut
he he. bra innlegg solgaard!
det lukter litt komme hjem fra byen uten å fått til det man egentlig gikk ut for, og komme hjem og hamre noen gloser i et fotballforum isteden.
det får meg til å glede meg til helga
Hehehe... Så sant, så sant:)
Plankehaugen avd kr.sand!!!
Opprinnelig postet av solgaard
Akkurat kommet hjem fra byen i Barcelona (jeg bor "dessverre" her i øyeblikket, og ikke i Fredrikstad...) etter å ha sett Barca-Chelsea på en bar - hadde ikke råd til dagens kamp (Disse jævla spanjoler skrur prisene i været hver gang det er storkamp).. Jeg har vært på 6-7 kamper på Camp Nou i år, og det er absolutt INGENTING å skryte av!!
Tro meg, men jeg blir like skuffa hver gang jeg går, for det er ALDRI fullt (foruten idag og mot R.Madrid..) og det er dessuten en ELENDIG (og da mener jeg fullstendig DØDT!!!) stemning der. Jeg tror publikum her er blitt for bortskjemte rett og slett. Jeg har vært på noen Espanyol kamper (som også er et Barcelona lag) med 10-12.000 tilskuere, men der er det ti ganger bedre stemning enn på Barca`s hjemmekamper (som drar ca 70-75.000 på sine kamper).
I sentrale Barcelona bor det visstnok ca. 1,5 mill, men drøyt ca 3 mill dersom man tar med omegn. Et snitt på ca 65-75.000 tilskuer imponerer derfor ingen spør du meg!!
Tro meg når jeg faktisk sier at det er i gjennomsnitt bedre liv på gode, gamle Fredristad Stadion enn på Camp Nou!
Gresset er altså ikke grønnere på den andre siden, he-he...
Nå er jeg full og skal sove.....
God natt eller god morgen...
Det har jeg sagt hele tiden det. Det er dævt på tribunene nedover i Europa synes jeg i forhold til hvor store stadioner de har. Under kampen mellom Barca og Chelsea var de knapt hørbare, bortsett i fra en jævel som slo på tromme. Når det først var noe liv så var det Chelsea-tilhengerne som sto for dette rett før slutt, når de først øyna mulighet til en scoring til på slutten. Kommentatoren på TV sa at det var 5000 fra London på tribunen. Det tviler jeg sterkt på. Etter lyden å dømme så var de vel knapt 1000.
Når det er sagt, så er vel Barce-publikummet særs kresne. Eneste jeg hørte (for jeg forsvarer ikke dårlig liv, jeg bare tenkte det var viktig å ta med i diskusjonen) var når det var tre, fire ledd med suksessfulle driblinger og hælklakk. Først da kunne man høre "Oooooh" og applaus.
En annen ting, hvordan organiserer man syngiinga til 100 000? Det lurer jeg på. Det er litt enklere med 500 på Plankehaugentribuen.
Kampbillett 120 kroner
Opprinnelig postet av FFK1903
Nå er det vel en liten viktig faktor i størrelsen på stadion også? Jo flere jo større bør lyden være, selvsagt, men jo flere folk desto større areal og lage lyd på også. Det er lettere for en å lage lyd på badet, enn det er for 80 000 å lage lyd på en badekar på størrelse med en middles bondegård... På Fredrikstad Stadion kan man jo høre folk skrike fra andre siden, på Nou Camp kan man nesten ikke se over til den andre siden på grunn av at jorden tross alt er rund...
Når det er sagt, så er vel Barce-publikummet særs kresne. Eneste jeg hørte (for jeg forsvarer ikke dårlig liv, jeg bare tenkte det var viktig å ta med i diskusjonen) var når det var tre, fire ledd med suksessfulle driblinger og hælklakk. Først da kunne man høre "Oooooh" og applaus.
En annen ting, hvordan organiserer man syngiinga til 100 000? Det lurer jeg på. Det er litt enklere med 500 på Plankehaugentribuen.
Tror du virkelig at det pleier å være 100.000 som synger der nede ?? Det blir jo det samme som å si at alle synger på stadion våres det jo. Og det gjør det selvfølgelig ikke. Skal jeg tippe hvor mange som er syngende supportere der nede, tja, ca, 10-15 % muligens. Kanskje ikke det engang.
Pontus
Opprinnelig postet av Rune Haugen
...
Nå skrev jeg mitt innlegg som et kontrasvar på de som savnet liv på tribunen der nede, ikke hva jeg selv tror... Så nei, jeg tror ikke det er 100 000 som synger der nede, kanskje er det 10 000 spredt rundt omkring på den digre stadion. Men uansett, hvor organisere alt dette? Det var i grunn poenget mitt, det er en håpløs oppgave uansett, og derfor er det vel heller ingen som prøver på dette.
Kampbillett 120 kroner
Opprinnelig postet av solgaard
Når det gjelder ant. syngende supportere på Camp Nou så står det vel en ca. 50-60 mann oppreist bak det ene målet med to flagg og en tromme. Det er det.. Ellers sitter det som regel ca. 70.000 mennesker rundt dem og spiser baguetter og tvinner tomler. Oppskrytt fotballkultur kaller jeg det!!
Må si du må ha rimelig god oversikt over stadion hvis du klarer å skille ut 50-60 mann av 80 000 som de eneste som synger...
Kampbillett 120 kroner
Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Rune Haugen
...
Nå skrev jeg mitt innlegg som et kontrasvar på de som savnet liv på tribunen der nede, ikke hva jeg selv tror... Så nei, jeg tror ikke det er 100 000 som synger der nede, kanskje er det 10 000 spredt rundt omkring på den digre stadion. Men uansett, hvor organisere alt dette? Det var i grunn poenget mitt, det er en håpløs oppgave uansett, og derfor er det vel heller ingen som prøver på dette.
Hvis de har problemer der nede så får de se utenfor landets grenser. Hvordan gjør f.eks. Liverpool det. Når de først drar i gang så får en jo gåsehud ( se Champions League-finalen i fjor ). De har nok mye å lære de supporterne nede i Spania, enten det eller så er de blitt så blaserte at de ikke gidder.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914