Husk meg
Brukernavn
Passord

Odd har fått fem spillere fra innvestorere

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 14 mar 06, 23:38
I likhet med Steffen Hagen, Nat Borchers, Tuomo Könönen og Ruberth Moran har Odd vært avhengig av finansiering utenifra.
Enten har Grenland Fotball (GF) vært med på moroa, eller så har andre eksterne investorer spyttet i noen kroner.
- For klubben er dette en absolutt nødvendighet. Ellers hadde vi aldri kunnet hentet noen av disse spillerne, sier direktør Lasse Hansen.
Sjefen på Falkum er også klar på at det er eneste mulighet dersom trenerduoen Arne Sandstø og Gaute Larsen skal få gjennomslag for sitt ønske om nok en spiss.
- Det sier seg selv. Enhver ny spiller må være finansiert av andre, fastslår Hansen.

Lurer på hvor FFKs innvestorer er hen i år

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 15 mar 06, 09:00
Opprinnelig postet av Patrioten

Lurer på hvor FFKs innvestorer er hen i år

Jaaa... Men er disse spillerne til Odd noe bra, da?  Det er ikke sånn at de er leftovers og ikke koster allverden, slik at enhver idiot med 200K kan "sponse" en fotballspiller?

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 15 mar 06, 12:17
Odd fortsetter å imponere meg på overgangsmarkedet. Sammen med Ham-Kam må de være klart dyktigst på dette i Tippeligaen. Dette er må klubber med lite ressurser, men likevel klarer de å hente gode fotballspillere - gjerne spillere som ikke har store navn her i Norge - men som likevel har en spennende CV og i tillegg viser seg å være gode på fotballbanen. Kan jo nevne Pelle Nilsson som de hentet i fjor. Han har faktisk 3 a-landskamper for Sverige og over 100 klubbkamper for AIK, var i søkelyset til RBK en stund, men ble altså snappet opp av lille Odd til slutt. Og alle kjenner jo til hvordan de hentet inn Olivier Occean for nærmest ingenting. Ble en stor suksess og solgt videre for flerfoldige milloner. Suffo var en annen kjempesigning, mens vingen de Ornelas (med fortid i bl.a. Celtic og Nürnberg) også er veldig god når han er i slag. Kamerunske Somen A. Tchoyi er en annen nyinnkjøpt Odd-spiller som har imponert meg. Utrolig fysisk sterk midtbanespiller som er veldig trygg med ballen. Steffen Hagen er jo regnet som en av Norges største forsvarstalenter og er på aldersbestemte landslag (kaptein på U19-landslaget). Hentet fra MK og det var mange andre Tippeliga-klubber som snuste på han. Ellers har de forsterket forsvaret ytterligere med Nat Brochers (noen landskamper for USA!) og Tuomo Könönen (landskamper for Finland). For ikke å glemme Olof Watson da, som vi også vet har kvaliteter og kan utvikle seg videre i et ballbesittende Odd-lag.

Av årets kjøp så har de jo IGJEN gjort to veldig spennende spisskjøp fra utlandet: Christopher Joyce, en forholdsvis ung spiller som har bøttet inn med mål for Newcastles reservelag og senere i USA etter at han flyttet dit for å studere. En ny Occean?

For ikke å snakke om Rubert Morán som de også har hentet - med over 60 landskamper for Venezuela hvor han er en folkehelt. Både han og Joyce kan fort bli VELDIG gode i Tippeligaen.

I mine øyne så har Odd kanskje det mest spennende laget i årets Tippeliga, ikke minst fordi de har så mange nye interessante spillere. Og siden Odd tradisjonelt har vært VELDIG smarte, irriterrende smarte, på spillerkjøp - så går jeg nesten ut i fra at flere av disse også slår til. Når de da har en spiller som Tommy Svindal Larsen sentralt på midtbanen som en fremtredende sjef og Norges neste landslagskeeper i Jarstein mellom stengene, så tror jeg (i motsetning til mange andre har jeg inntrykk av) at Odd vil gå mot en god sesong.

Men tradisjonen tro som spår vel de fleste ekspertene Odd på nedrykk eller kvalik i år også. Sikkert mye fordi de ikke får særlig oppmerksomhet i den nasjonale presse, men tross alt er det kanskje en fordel rent sportslig. Odd må aldri undervurderes. Til det er de for dyktige.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914