Husk meg
Brukernavn
Passord

Europas Beste lag Barca

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 17 mai 06, 23:49
Så vant heldigvis Barca årets Champions League, men mannen i fokus er og blir vår norske venn, Terje Hauge, og norske dommere, ihvertfall i pressen.

Jeg synes forøvrig at det kan forsvares at han viser ut arsenal keeperen etter 18 min, men på en annen side, kunne vel kanskje gitt fordel til barca og godkjent målet, og evt gitt gult kort i etter tid??!!

1-1 målet til barca går diskusjonen om det skulle vært dømt ofside, noe jeg kan forstå, men er nok jævelig vanskelig å følge for linjemannen i den farta som barca kommer i. Mulig jeg tar feil, men her er det egentlig bare snakk om cm og på den avstanden i den farten så er det greit å ikke dømme ofside, eller hva??

1-0 målet til arsenal lar vel godeste hauge seg lure av et skuespill som kunne gått rett inn på national teateret, men kanskje en grei kompensasjon etter utvisningen??

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 18 mai 06, 00:36
gratulerer til barcelona. deilig syns ikke ronaldinho var noe stor idag men..

palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04

Lagt til: 18 mai 06, 03:04
Morsom kamp....Er United supporter selv,men må si at jeg er mektig imponert over arsenal idag.Å gi Barca så god kamp med bare ti mann,er en utrolig prestasjon,se bare hvordan det gikk når Chelsea var i samme situasjon,De ble rundspilt etter alle kunstens regler.
Synes forøvrig at Hauge gjør en grei jobb...mener utvisningen er soleklar,kunne gitt fordelen,men da kunne han vel ikke gitt det røde til Lehmann etterpå.
Arsenal gjorde en utrolig bra kamp,hadde vært gøy å se hvordan det hadde endt hvis de hadde fått spilt 11 mot 11 i 90 min.Men utvisningen mener jeg er klar,så de får skylde seg selv!

PÅL

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 18 mai 06, 09:41
Selv nøytral (Liverpool), men har Arsenal som et andre lag.  Men igår vant Barcelona helt fortjent! Arsenal er flinke til å tette igjen bak når de har tatt ledelsen og til å kontre, men det kampbildet får vi bare fordi det er 10 mot 11.  Jeg tror Barcelona ville dominert mer om ikke Arsenal hadde blitt tvunget til å være så defensive.  

Observerer også at Wenger mm i England syter over utvisning og mulig offsidemål for Barcelona (1-1), men da må de også ta med at Arsenals mål egentlig skulle vært gult kort for filming, ikke frispark.  Denne er soleklar, det er ikke en eventuell offside på barcelonas 1-1. Til tross for at linjemannen misser filmingen til Arsenal så synes jeg Hauge og co har brukbar kontroll for dette sklir aldri ut.

Henry var kampens store profil igår, Ronaldinho forsvant litt. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 18 mai 06, 10:56
Enig med deg DeKjök. Det skulle vært gult for filming til Arsenal. Henry var mege tgod i går. Eto har noen syke rykk og vendinger. Ronaldinho skuffet meg mest av alle, men han ble også passet veldig godt på av Arsenal.

Fredd

DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 18 mai 06, 13:41
jeg vil benytte muligheten til å gratulere Terje Hauge med å ha vunnet CL for Barcelona!! Jævla møkkamann!!!

30. november, 1718; en mørk dag i mitt liv - Karl XII etter en mørk natt ved Halden! ;)

All you need is CASSUALS!!

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 18 mai 06, 13:56
Endret: 18 mai 06, 13:58
Jeg ser du lever opp til navnet ditt, Demented.

Sikkert litt bitter på et par avgjørelser da eller?

Utvisningen av Lehmann? Ingen kan vel egentlig protestere på den. I ettertid kunne kanskje Hauge ha avventet, men det er også mulig Guily var i offside. (Noen som kan avkrefte/bekrefte det?)

1-0 målet til Campbell? Akkurat som DeKjök sier, så skulle det vært frispark til Barcelona for filming. Men jeg vil legge til at spilleren som filmer, Toure, hadde gult kort fra før. Dersom Hauge hadde gjort rett der, skulle Arsenal hatt enda en spiller mindre. Lurer på hvordan det hadde gått om det stod 0-0 og Arsenal hadde hatt 9 spillere på banen...

1-1 målet? Etter å ha sett situasjonen frem og tilbake på TV, er det fortsatt tvil om det var offside eller ikke. Dette går så fort og er så hårfint at i slike situasjoner bør man rett og slett konkludere med at linjemannen gjør rett, uansett hva han gjør. Urettferdig? Kanskje, men så lenge man har mennesker som skal dømme, vil det alltid være sånn. Spillet går i det tilfellet kjappere enn det er fysisk mulig for menneskets hjerne å reagere.

Skjønner du er bitter over tapet, men skyld ikke på dommeren. Det blir bare samme lavmål av svart-hvitt syn som Wenger.

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 18 mai 06, 14:00
Opprinnelig postet av A.Scheie

2-1 målet? Etter å ha sett situasjonen frem og tilbake på TV, er det fortsatt tvil om det var offside eller ikke. Dette går så fort og er så hårfint at i slike situasjoner bør man rett og slett konkludere med at linjemannen gjør rett, uansett hva han gjør. Urettferdig? Kanskje, men så lenge man har mennesker som skal dømme, vil det alltid være sånn. Spillet går i det tilfellet kjappere enn det er fysisk mulig for menneskets hjerne å reagere.

Hmmm, hvilken offsidesituasjon er dette? Må være når Henke får ballen det? For Henke slår vel ballen bakover inn i feltet når Belletti (?) får tak i den, går på mål og scorer?

Du mente kanskje 1-1-målet hvor Henke slår til Eto`o? Det er vel i mine øyne helt greit at den blir godtjent. At Wenger mener noe annet rett etter kampslutt får stå på hans regning.

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 18 mai 06, 14:12
Endret: 18 mai 06, 14:15
Som Arsenal -tilhenger vil jeg kommentere kampen litt.
Arsenal tapte helt fortjent, ingen tvil om det.
Jeg sier bare 1 ting om Hauge. KATASTROFEDOMMER DE LUXE.
Hvorfor :
Dårlig overblikk ved fellinga til Lehmann. Fratok Barca et klart mål. At noen mener at Lehmann bare skulle hatt gult er bare tull. Her er felling som sistemann.

Frisparket til Eboue er jeg litt i tvil om faktisk ( har kjørt denne frekvensen flere ganger på video ). I forkant av den såkalte filminga, så virker det som at Barcaspilleren er borte i han med armen, og dermed hindrer`n. Men det ser jævlig teit ut å overdrive sånn da. Ellers synes jeg det var mange stygge taklinger ( i knehøyde ) som Hauge klart burde ha gitt gult kort på ( dette gjelder til begge lag ).

Jeg synes herved at Hauge bør slutte å dømme internasjonale kamper. Han var en katastrofe i kampen mot Chelsea også.

Og ikke nok med det . Jeg har faktisk til gode å se han dømme bra her på berget også.

Det jeg sa til meg selv når Hauge ble satt opp til Championsfinalen. NEI, NEI, ikke han vær så snill.

At folk her reagerer på "offside-tilfellene ", nja, jeg vil ikke være med på den. Det er ikke lett å få med seg alt heller. Hårfine marginer de tilfellene der.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 18 mai 06, 20:36
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvorfor :
Dårlig overblikk ved fellinga til Lehmann. Fratok Barca et klart mål. At noen mener at Lehmann bare skulle hatt gult er bare tull. Her er felling som sistemann.

Frisparket til Eboue er jeg litt i tvil om faktisk ( har kjørt denne frekvensen flere ganger på video ). I forkant av den såkalte filminga, så virker det som at Barcaspilleren er borte i han med armen, og dermed hindrer`n. Men det ser jævlig teit ut å overdrive sånn da. Ellers synes jeg det var mange stygge taklinger ( i knehøyde ) som Hauge klart burde ha gitt gult kort på ( dette gjelder til begge lag ).

Jeg synes herved at Hauge bør slutte å dømme internasjonale kamper. Han var en katastrofe i kampen mot Chelsea også.

Og ikke nok med det . Jeg har faktisk til gode å se han dømme bra her på berget også.

Det jeg sa til meg selv når Hauge ble satt opp til Championsfinalen. NEI, NEI, ikke han vær så snill.

At folk her reagerer på "offside-tilfellene ", nja, jeg vil ikke være med på den. Det er ikke lett å få med seg alt heller. Hårfine marginer de tilfellene der.

så du mener hauge var en katastrofe, men alikevel så var avgjørelsene hans riktige..... hmmm litt motsigelser der kanskje??

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 19 mai 06, 15:00
Endret: 19 mai 06, 15:01
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvorfor :

så du mener hauge var en katastrofe, men alikevel så var avgjørelsene hans riktige..... hmmm litt motsigelser der kanskje??

Plukk heller fra hverandre hva jeg skriver, enn å komme med sånt piss.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914