Husk meg
Brukernavn
Passord

Fem store religioner

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

FFKgutten

A-lagspiller

Ble medlem: 12 apr 05
Innlegg: 286

Lagt til: 12 jun 06, 10:16
Da er det klart for muntlig, krl med fem store verdensreligioner.  Et egentlig ganske bra fag å komme opp i, men litt dumt da de som skulle opp i matte slapp pga at sensor var sykmeldt langt ut i sommer.

Uansett, har dere noen tips? Råd? Eller i det hele tatt noe som er verdt å vite?

---------------------------

"History is made, Manchester United are the Champions of Europe again and nobody will ever win a European Cup final more dramatically than this. Champions of Europe, Champions of England, Winners of the FA Cup, everything their hearts desired. Down a


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 jun 06, 10:51
Endret: 12 jun 06, 10:51
Opprinnelig postet av FFKgutten
Eller i det hele tatt noe som er verdt å vite?


Det finnes bare én religion: fotball

FFKgutten

A-lagspiller

Ble medlem: 12 apr 05
Innlegg: 286

Lagt til: 12 jun 06, 10:56
Jaja.. Det kan du godt si, mims jeg husker et innslag på TV2- sporten om "Maradona- Kirken" i Argentina. Men alikevel, det hjelper ikke meg så mye på muntlig eksamen akkurat.

Noen som har noen nyttige tips?

---------------------------

"History is made, Manchester United are the Champions of Europe again and nobody will ever win a European Cup final more dramatically than this. Champions of Europe, Champions of England, Winners of the FA Cup, everything their hearts desired. Down a


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 13 jun 06, 17:28

Bare snakk du, så er du sikra en 5er


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 jun 06, 23:15
Endret: 13 jun 06, 23:15
Opprinnelig postet av FFKgutten

Uansett, har dere noen tips? Råd? Eller i det hele tatt noe som er verdt å vite?


ikke annet en at religion er roten til alt ont...  men tror ikke du skal nevne det for sensor, mulig det blir en liten strek i regninga av et slikt svar....

Lykke til!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 jun 06, 15:29
Det er da ikke noe pes. du vet vel hvilke religioner det er snakk om? og  jeg går ut fra at du har lest litt hvertfall.

legger en fortreffelig link her hvertfall:


http://www.daria.no/skole/?tekst=2281


pensum er en smule omfattende, så det får du nesten greie ut av selv. ellers lønner det seg alltid å jabbe i vei om alle historiske aspekter du har samlet i hue, og få trykt ut mest mulig irrelevant informasjon på toppen av den relevante slik at sensor føler at du har ekstra viten om dette. har du feks. lest tempelriddertrilogien sitter du på en gullgruve av stoff om korstogene fra både muslimsk og kristen side, selv om den neppe kan betegnes som fullstendig historisk korrekt (men hei, det er jo ikke akkurat masteroppgaven).

ellers ville jeg googlet rundt for å finne feks. sjarmerende små anekdoter om buddha som ikke står i skolebøkene som du siden kan fortelle til stor beundring fra sensor.

det viktigste er å holde talestrømmen konstant og aldri stoppe opp for å si øøøøøøhhhh.......hmmmm....tja.....

lykke til!

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


FFKgutten

A-lagspiller

Ble medlem: 12 apr 05
Innlegg: 286

Lagt til: 14 jun 06, 15:45
Det var omtrent det vi hadde, som sto på daria... 

Vi gjorde presentasjonen utifra arket vi har arbeid med, men det holdt ikke. Vi hadde for mye informasjon om de 5 religionene, og sensor sa vi heller burde jobbe med 2 og ha mye mer konkret fakta osv. Vi holdt på i 50 min, 10 min over tiden, og sensor sa også at vi var utslitte til spørsmålene. Sensor selv spurte ingen spørsmål, for ho hadde glemt hva stikkordene sto for, så det var lærerne våre som spurte. De spurte om hellige steder, personer, kriger osv, noe som ikke var relevant med oppgaven i det hele tatt. Vi leste litt, men det gjør vel alle. Vi hadde også bilder, litt ekstra men alikevel. En annen gruppe som jeg og han andre vanligvis er bedre enn (jeg ligger på 5, han på 4 og de to andre 3-4) hadde laget film på 9 min. og snakket kanskje i 10. De hadde hjelpeark og leste selvfølgelig også.

Herregud, vi fikk 4, joda det er greit, men de fikk 5. Akkurat nå syns jeg sensor kan hoppe i glomma, herregud for ei dust. Ho må jeg gi karakter og kommentarer på grunnlag av hva oppgaven sier, og ikke alt annet piss. Og det  er første gang vi har muntlig eksamen, læreren vår sa heller ingenting, skulle vi da kutte ut 3 religioner og konsentrere oss bare om 2?!? Noe så teit, siste gang jeg har de lærerne, så det er egentlig like greit. Nå er jeg bare glad for å komme meg vekk fra skolen. Dustesensor!

---------------------------

"History is made, Manchester United are the Champions of Europe again and nobody will ever win a European Cup final more dramatically than this. Champions of Europe, Champions of England, Winners of the FA Cup, everything their hearts desired. Down a


FrostyZ

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 jun 06
Innlegg: 8

Lagt til: 05 jul 06, 14:29
Opprinnelig postet av FFKgutten
Det var omtrent det vi hadde, som sto på daria... 

Vi gjorde presentasjonen utifra arket vi har arbeid med, men det holdt ikke. Vi hadde for mye informasjon om de 5 religionene, og sensor sa vi heller burde jobbe med 2 og ha mye mer konkret fakta osv. Vi holdt på i 50 min, 10 min over tiden, og sensor sa også at vi var utslitte til spørsmålene. Sensor selv spurte ingen spørsmål, for ho hadde glemt hva stikkordene sto for, så det var lærerne våre som spurte. De spurte om hellige steder, personer, kriger osv, noe som ikke var relevant med oppgaven i det hele tatt. Vi leste litt, men det gjør vel alle. Vi hadde også bilder, litt ekstra men alikevel. En annen gruppe som jeg og han andre vanligvis er bedre enn (jeg ligger på 5, han på 4 og de to andre 3-4) hadde laget film på 9 min. og snakket kanskje i 10. De hadde hjelpeark og leste selvfølgelig også.

Herregud, vi fikk 4, joda det er greit, men de fikk 5. Akkurat nå syns jeg sensor kan hoppe i glomma, herregud for ei dust. Ho må jeg gi karakter og kommentarer på grunnlag av hva oppgaven sier, og ikke alt annet piss. Og det  er første gang vi har muntlig eksamen, læreren vår sa heller ingenting, skulle vi da kutte ut 3 religioner og konsentrere oss bare om 2?!? Noe så teit, siste gang jeg har de lærerne, så det er egentlig like greit. Nå er jeg bare glad for å komme meg vekk fra skolen. Dustesensor!


Er det ikke lærerne som er teite da som spør om irrelavante ting? Sensoren må jo tro at det læreren spør om er relevant.

---------------------------

Høh!


FFKgutten

A-lagspiller

Ble medlem: 12 apr 05
Innlegg: 286

Lagt til: 07 jul 06, 18:28
Jo, du har helt rett.

Men lærere er alltid teite, selvom jeg ikke har nevnt dette her. Kunne ramset opp mange situasjoner o.l., men det orker jeg ikke nå

---------------------------

"Vær forandringen du vil se..."



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340