Regel om kun 2 spillere fra land utenfor EU
Dette var tema i et debattprogram på P4 i går. En kar fra en eller annen anti diskrimineringsorganisasjon mente at denne regelen diskriminerte spillere fra land utenfor EU.
Jeg mener han har helt rett. Det er greit at man , for eksempel i FFK, først og fremst bør ha lokale spillere primært og norske spillere sekundært. Men når man henter utlendinger så bør det jo være ett fett hvilket land de kommer fra? Slik det er i dag kan FFK stille med 11 Spanjoler, men bare med 2 fra "nabolandet" Marokko.
Noen som har meninger om dette?
Jeg spør ikke om man skal ha utlendinger eller ikke, men om det er diskriminering å legge begrensninger for spillere fra land utenfor EU.
Jeg mener han har helt rett. Det er greit at man , for eksempel i FFK, først og fremst bør ha lokale spillere primært og norske spillere sekundært. Men når man henter utlendinger så bør det jo være ett fett hvilket land de kommer fra? Slik det er i dag kan FFK stille med 11 Spanjoler, men bare med 2 fra "nabolandet" Marokko.
Noen som har meninger om dette?
Jeg spør ikke om man skal ha utlendinger eller ikke, men om det er diskriminering å legge begrensninger for spillere fra land utenfor EU.
---------------------------
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
en skikkelig idiot regel! samme hvor folk kommer fra, bare de oppfører seg og jobber for penga!
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
en skikkelig idiot regel! samme hvor folk kommer fra, bare de oppfører seg og jobber for penga!
Virker ikke som 1/3 av Norges befolkning tenker sånn ( se FRP-tilhengere ).
De vil vel ha ut pakket så fort som mulig.
Skrekkeksempelet med fri flyt av billige spillere fra Afrika er jo laget fra Østerrike (?) som stilte med kun afrikanere på banen. Om vi ikke får samme ekstreme tilfelle, så vil vi nok med en regelendring oppleve enda færre lokale innslag i klubbene. Spillere innenfor EU koster som regel litt mer enn de fra Afrika, så om det er mange utlendinger i Tippeligaen nå, så kommer det til å bli enda flere når klubbene har råd til å hente dem enda billigere fra Afrika.
For min del kunne reglene vært skjerpet enda mer inn, slik at det måtte være et visst antall nordmenn på banen. Hvor er sjarmen med Arsenal når de skal representere England i CL, uten å ha en eneste engelskmann på banen? Og hvor skal det ende hvis det blir fri flyt av spillere var alle verdens hjørner?
Importspillerne har ikke bare okkupert startelleveren til de norske klubbene, de har også begynt å ta seg til rette på benken også.
For min del kunne reglene vært skjerpet enda mer inn, slik at det måtte være et visst antall nordmenn på banen. Hvor er sjarmen med Arsenal når de skal representere England i CL, uten å ha en eneste engelskmann på banen? Og hvor skal det ende hvis det blir fri flyt av spillere var alle verdens hjørner?
Importspillerne har ikke bare okkupert startelleveren til de norske klubbene, de har også begynt å ta seg til rette på benken også.
Jeg forstår at du, og andre, er redd for at det ikke skal bli for få norske spillere i klubbene. Men dagens regel sier jo ikke noe om det. EU reglene er slik at det skal være fri flyt av arbeidskraft innen EU/EØS. Det kan ikke NFF gjøre noe med. Spørsmålet mitt er om ikke dette reglementet diskriminerer spillere fra landene utenfor EU/EØS. Dette gjelder amerikanere og asiater like mye som det du betegner som "billige afrikanere".
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914