Bossmanspillere
---------------------------
I gode og onde dager, vil vi trofast møte opp.
Når guttane går på banen står vi i samla tropp.
For sammen er vi sterke, det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
Opprinnelig postet av Costanza
Må nesten ta spørsmålet ditt seriøst (selv om jeg finner det underlig at fotballsupportere kan spørre om noe slikt), men bosmanspillere er spillere som kan gå gratis til en annen klubb siden de er i ferd med å bli kontraktløse. Navnet kommer av den belgiske fotballspilleren Jean-Marc Bosman og en dom i EU-domstolen rundt 1990. Der ble det slått fast at en spiller har rett til å skrive under for en ny klubb når kontrakten med nåværende klubb går ut, uten at nåværende klubb kan kreve penger for det. Litt kronglete forklart, men la gå. I praksis er det enkelt.
i praksis er det vel også slik at en blivende bosman spiller kan gå i samtaler med en ny klubb når kontrakten hans med den nåværende klubben går ut innen 6 måneder, det vil si, at hvis simen brenne ikke hadde skrevet under ny kontrakt med FFK i våres, så kunne han fra denne måneden(juni) gått i samtaler med hvilken som helst ny klubb, uten at FFK kunne sagt noe på det.
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Opprinnelig postet av Costanza
Må nesten ta spørsmålet ditt seriøst (selv om jeg finner det underlig at fotballsupportere kan spørre om noe slikt), men bosmanspillere er spillere som kan gå gratis til en annen klubb siden de er i ferd med å bli kontraktløse. Navnet kommer av den belgiske fotballspilleren Jean-Marc Bosman og en dom i EU-domstolen rundt 1990. Der ble det slått fast at en spiller har rett til å skrive under for en ny klubb når kontrakten med nåværende klubb går ut, uten at nåværende klubb kan kreve penger for det. Litt kronglete forklart, men la gå. I praksis er det enkelt.
Jeg har hørt at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar. Syntes likevel at du rodde deg inn med ett knakende godt svar Costanza
Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914