Husk meg
Brukernavn
Passord

Sluttabell 2007

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 20 nov 06, 02:39
Hvordan ender tabbelen i 2007? Ikke lett å bedømme nå siden vi ikke vet hvilke spillere som spiller i hvilken klubb, skadeproblemer, trenere etc etc, men uansett moro å tippe. Så kan vi dra frem tråden igjen etter 26. runde 2007!

1. Rosenborg
2. Vif (Muligens 3.)
3. FFK (Muligens 2.)
4. Lsk
5. Viking
6. Start
7. Brann
8. Stabæk
9. Lyn
10. Godset
11. Tromsø
12. Ålesund
13. Odd
14. Sandefjord

Cupfinale 2007: FFK - Start (5 - 0)

Om ikke alt, så klaffer mye for FFK til året, mens Brann sparker Mjelde halveis i sesongen. RBK fortsetter å male på. Vif får hentet inn nye gode spillere i tillegg til at Myhre passer klubben. Lyn sliter med å tette hullene etter mikel/edu i tillegg til at spillere som Tessem&Powell er på hell. Ålesund greier seg endelig. Sandefjord sliter med skader og greier ikke å skaffe de riktige erstatningene underveis. Odd spiller godt frem til Sandstø tar over for Mjelde i Brann.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 20 nov 06, 18:39
Endret: 20 nov 06, 18:39
Du er blind FFK-optimist Shadar! Jeg ser ikke noe vondt i det, og velger å bare være litt mindre optimistisk.

Å tippe neste års endelige tabell er så godt som umulig, men ut i fra hvor gode lagene er, har vært og hvordan målsettingene deres er, gir meg denne magefølelsen for 2007:

1. Brann
2. RBK
3. LSK
4. VIF
5. Viking
6. FFK
7. Start
8. Stabæk
9. Lyn
10. Strømsgodset
11. Aalesund (vinner i kvaliken mot erkerival Molde)
13. Tromsø (dessverre)
14. Sandefjord

---------------------------

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til: 20 nov 06, 18:53
Du glemte ODD! på 12 eller 11 da?

Scout

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 06, 19:10
Endret: 20 nov 06, 19:10
Opprinnelig postet av Martin
Du glemte ODD! på 12 eller 11 da?

Ooops! Hvordan kunne jeg glemme et lag? Siden jeg skrev at Aalesund havner på kvalik, havner Odd selvfølgelig på 11.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 06, 19:45
Opprinnelig postet av Scout
Du er blind FFK-optimist Shadar! Jeg ser ikke noe vondt i det, og velger å bare være litt mindre optimistisk.

Å tippe neste års endelige tabell er så godt som umulig, men ut i fra hvor gode lagene er, har vært og hvordan målsettingene deres er, gir meg denne magefølelsen for 2007:

1. Brann
2. RBK
3. LSK
4. VIF
5. Viking
6. FFK
7. Start
8. Stabæk
9. Lyn
10. Strømsgodset
11. Aalesund (vinner i kvaliken mot erkerival Molde)
13. Tromsø (dessverre)
14. Sandefjord

Hehe.. Må vel gå i samme "optimist-fella" som vanlig vel? Må innrømme at din er mer realistisk en min i forhold til FFK. Men tror du ikke det er for mye leven rundt treneren i Brann til at de får "seiersflyten"? Alle vet at Nordlie + LSK blir bra. De jeg har vanskeligst med å plassere i år er: Stabæk (-ikke lenger i opprykksrus,gammel stadio +Spissduo), Lyn (Noen bør overta for Tessem,Powel, og hva med Lüstu/Berntsen?) og Viking (Middels gode fotballspillere foreløpig, hvem blir trener?)

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 20 nov 06, 20:15
Endret: 20 nov 06, 20:16

Ingen moro i å tippe hvis man ikke er optimist, eller hva?

1. FFK (Det var virkelig gull Morgan fant i Afrika...Blir seriens beste bortelag)
2. VIF (eneste norske klubb som har vært stabil de siste årene, er på gang)
3. LSK (Nordlie klarer såvidt å overgå Rösler, får fortsette)
4. RBK (ikke like stablie lenger. Trenger Ivers i toppslag for å være på høyden)
5. Brann (Faller litt av etter en god sesong i år, takk til Mjelde går det ikke helt dukken)
6. Lyn (Alltid på øvre halvdel, men ingen mulighet på toppen)
7. Start (Alltid veldig gode på sitt beste, men et svært ujevnt lag)
8. Stabæk (Er svært sårbare hvis en av superspissene får en skade)
9. Sandefjord (Overlever igjen!)
10. Strømsgodset (Klarer seg mot alle odds)
11. Aalesund (Klamrer seg fast med støtte av et sterkt hjemmpublikum)
12. Tromsø (sliter og sliter, men overlever kvaliken)
13. Odd (Klarer ikke å snu trenden fra i høst)

14. Viking (Ansetter Rösler, men sparker ham da de bare ligger på 5. plass etter halv sesong. Alt går i dass etter det, og ingen Nordlie til å redde dem denne gangen.)

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 20 nov 06, 20:57
Endret: 21 nov 06, 03:47
01 Rosenborg
- Norges beste lag tør nok et år å spille sitt eget spill til enhver anledning. Deres mange lovende unggutter har blitt året eldre og klubben har midler til å forsterke. Hyka blir årets stjerneskudd i Trondheimsklubben og nyinnkjøpte Stoor flopper på høyrebacken. VG slår til med overskriften "Stoor(t) sett ræva". Rosenborg henter nok en "Sapara" i sommervinduet som sikrer trønderne nok et seriegull med 8 poengs margin.

02 Vålerenga
- Tippeligaens jevneste lag de siste tre sesongene beviser nok engang hvorfor de har vært så jevne. Fredheim Holm har endelig spilt på seg nødvendig selvtillit og blir årets store navn i klubben. Styret har også midler i bakhånd til flere bomkjøp og et par forsterkninger. Det hele ender med at Vålerenga følger opp med nok et sølv.

03 Lillestrøm
- Romerrikets stolthet snuste lenge på 2. plassen etter at Nordlie tilførte klubben ny giv. Koren og Mifsud ble i klubben hele sesongen og Per Berg er storfornøyd med hva Nordlie har fått ut av stallen. Forstå det dem som kan.

04 Brann
- Får en liten knekk etter å ha mistet Winters og Miller før sesongen 2007. Det viser seg at det ikke var lett å erstatte deres fantastiske og meget bevegelig spiss og Miller var en mann for de store anledningene som ble dypt savnet denne sesongen. Årets lyspunkt ble Helstad som lenge kjempet med Iversen om årets toppscorertittel.

05 Fredrikstad
- Aristokratene beholder Eggen, Piiroja, Brenne og Bjørkøy, og trår til med ny giv etter fjorårets cupfinaleseier. FFK klarer ikke å følge opp fjorårets cupsuksess. I tredje runde blir det tap mot Moss og mossingane inviterer til fakkeltog fra ferjekaia over brua til Jeløya og det hele ender med en riktig så hyggelig fyllefest på Bellevue. En av gutta fra Elfenbenkysten blir årets store stjerneskudd. Krystallkula forteller meg at det blir Fofana. Christian Halvorsen blir tatt opp i A-stallen etter at Szekeres brekker beinet i 9. serierunde. Fredrikstad varter opp med offensivt og "Rosenborgersk" spill både på hjemme- og bortebane, men denne sesongen blir det flere poeng borte. Det holder til en 5. plass og nok engang topper Fredrikstad "fair play"-statistikken.

06 Start
- Endelig beholder Start samme trener hele året, men det viser seg at det fortsatt er noe som skurrer. Nordlies sølv i 2005 var en større prestasjon enn man hadde trodd, men stallen er for god til å rote nede i bunnen av Tippeligaen. Klubben satser knallhardt med et budsjett rundt 100 millioner, men det holder ikke til mer enn en 6. plass.

07 Stabæk
- Den vanskelige andresesongen gjør at Stabæk faller noen plasser nedover på tabellen. Radarparet Nannskog og Gunnarson er ikke like giftige denne sesongen, og sistnevnte blir solgt til utlandet i sommervinduet. I bakgrunnen snakker man fortsatt om spill i Europa innen 2005 og stadion ved navn Dreamteam Blue Megafin Arena.

08 FC Lyn
- Edu viste seg å være så vanskelig å erstatte som man hadde spådd på forhånd. Millionene blir ikke forvaltet riktig og Lyn fremviser til tide tannløst og uoppfinnsomt angrepsspill. Kun Hoff er et lysglimt gjennom sesongen og spiller seg inn i landslagsvarmen. Henning Berg blir hentet som trener til Blackburn etter sesongen.

09 Viking
- Rogalendingene ansatte en trener som ingen i Norge knapt hadde hørt om. Spillergruppa må tilpasses den nye trenerens ønsker og innførelse av ny spillestil tar tid. Viking ligger stabilt rundt midten hele sesongen, men mot slutten taper de avstand til de under fordi de tror plassen er tidlig sikret. Klarer seg likevel og de tre nye danskene viser seg å være "close, but no cigar".

10 Sandefjord
- Presterte over evne i fjorårssesongen. Gamlegutta har blitt enda eldre og innkjøp av "andre klubbers vrakgods" blir ikke like vellykket denne sesongen. Likevel klarer blåhvalene seg og alle er fornøyde med det i Vestfold. Thodesen viser ydmykhet og er fornøyd med sesongen selv om det bare ble 10. plass og semifinale i cupen dette året.

11 Strømsgodset
- Satset knallhardt før sesongen, men innfrir ikke helt forventningene. Anderson blir ikke den store Tippeligaspilleren som gutta fra Drammen hadde trodd. Godset klarer likevel fornyet Tippeligakontrakt og sitter igjen med et smil rundt munnen.

12 Aalesund
- Evig oransje optimisme snakker med bergenske tunger om medaljer og spill i Europa. Sesongen ender på kvalik etter en lang og tung kamp mot nedrykk, men i år klarer man å unngå direkte nedrykk takket være et fantastisk hodestøt av den nye midtstopperen Haltur Trebeinson to minutter på overtid i siste serierunde. Aalesund møter Hønefoss i kvaliken, vinner komfortabelt og får fornyet Tippeligakontrakt.

13 Odd Grenland
Viking kjøper Ruud før sesongen og Odds 3-5-2 viser seg å bli en fiasko denne sesongen. Klubbens 2 nyinnkjøpte gutter fra college fotball i USA viser seg å være mindre vellykkede, da de ikke har gått på den samme anabole dietten som er vanlig blant spillere i USA. Klubben åpner sterkt og sikrer seg tidlig 23 poeng. Deretter tar de bare 4 poeng til og rykker ned. Målforskjell plasserer de foran Tromsø på tabellen.

14 Tromsø
- Årst får en alvorlig lyskeskade etter å ha krasjet med Jarstein i bortekampen mot Odd i 2. serierunde. Tromsøværingene fordømmer Jarstein, som mener han ikke så det stod en spiss i veien i det han kom med sin tofotstakling. Etter syv serierunder takler ikke hjertet til Steinar Nilsen nok en stressende sesong i bunnen av Tippeligaen, og legen anbefaler ham å slutte som trener etter et lite hjerteinfarkt. Sigurd Rushfeldt tar over som midlertidig trener, men han er mest opptatt av å fortelle omgivelsene at han i 2008 ikke spiller for Tromsø om det ender med nedrykk. Det gjør det. Årets lyspunkt er nyinnkjøpte Steffen Nystrøm som blir Rushfelds nye partner etter at Årst skadet seg. Nystrøm scorer 9 mål.

Scout

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 06, 16:20
Meget artig og fantasifull prediksjon Holters! Men å skrive at Moss slår oss ut av cupen i 3. runde!!! Når Bjørnen og Hjælmen leser det, er vel det en slags seier for de stakkars mossingene?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 21 nov 06, 16:25
Endret: 21 nov 06, 16:26
Opprinnelig postet av Scout
Meget artig og fantasifull prediksjon Holters!

Enda godt noen tok seg tid til å lese innlegget. Mossingane trenger et lyspunkt i hverdagen stakkars. Skal jeg plukke ut en personlig favoritt, så må det nesten blir "Dreamteam Blue Megafin Arena". 

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 06, 18:34

Hva er egentlig mest ønskelig? 5.plass, eller 8.plass + cup-gull?

Når jeg ser tabellen din holters så tenker jeg, fyttirakkern så bra det er med 5.plass egentlig. Men tror jaggu denne sesongen har vært enda bedre..

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 23 nov 06, 22:23
Opprinnelig postet av Shadar

Hva er egentlig mest ønskelig? 5.plass, eller 8.plass + cup-gull?

Jeg personlig vil heller ha 8.plass og cupcull enn 5.plass. Men jeg ville nok hatt 4.plassen isteden for 8.plass og cupgull..

Så derfor satser jeg på denna tabellen:

1. Rosenborg

2. Vålerenga

3. Brann

4. Fredrikstad

5. Lyn

6. Lillestrøm

7. Stabæk

8. Viking

9. Strømsgodset

10. Tromsø

11. Start

12. Aalesund

13. Odd

14. Sandefjord

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)

AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 03 des 06, 20:23
Opprinnelig postet av wergis

Jeg personlig vil heller ha 8.plass og cupcull enn 5.plass. Men jeg ville nok hatt 4.plassen isteden for 8.plass og cupgull..

Så forskjellen på 4. og 5. plass kan måles i ett stk cup-gull?

Ja, jo, er faktisk tilbøyelig til å være enig. Hvis det nå var det du mente...

marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 03 des 06, 20:47
Man kan allerede tippe dette her inne på siden hvis man går til: http://www.ffksupporter.net/tabell/tabell_konkurranse.php

Denne kan selvfølgelig endres helt frem til seriestart.

Velger man 2006 så får man vinneren ifra ifjor også..

Sjefskodærn

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914