"Utenfor EU"-kvoten avgjøres i Desember
Fotballpresident Sondre Kåfjord bekrefter at regelen om bruk av spillere fra land utenfor EU står på sakslista i forbundsstyrets desembermøte.
Da vil LSK og de andre toppklubbene få vite om de kommende sesong kan benytte flere enn to spillerne fra land utenfor EU.
– Toppfotballkomiteen har fått i oppdrag å se på to saker før desembermøtet. Den ene gjelder antallet spillere fra land utenfor EU. Den andre handler om innføring av krav til både egenproduserte og norske spillere i spillerstallen. De kommer med sin innstilling i desember, sier Sondre Kåfjord.
http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2423740.ece
Forhåpentligvis ender dette med at vi fremover kan benytte flere spillere fra utenfor EU. Det er godt å se at Lillestrøm har baller nok til å ta opp kampen med NFF.
Personlig synes jeg hele regelen er forferdelig bakvendt og mener man heller burde gjort følgende:
I stallen burde man kreve:
10 flasket opp i Norge (eller i EU-land grunnet EUs regler om fri flyt av arbeidskraft)
5 "homegrown" spillere (egentlig 8 om man teller med juniorene)
3 spillere som holder junioralder (og er av norsk nasjonalitet)
Med "homegrown" mener jeg spillere som er flasket opp i klubben gjennom egen junioravdeling, men ikke lenger holder junioralder. I tillegg burde spillere som har vært en lengre periode i en klubb uansett nasjonalitet gjelde i "homegrown"-kvoten. Perioden kunne ha vært på for eksempel fem år.
Er man fem år i en klubb har spilleren vist såpass lojalitet ovenfor både klubb og landet han arbeider i at han ikke lenger burde bli straffet for at han ikke er en EØS-borger. I Norge kan man vel søke norsk statsborgerskap etter å ha bodd 7 år (?) i landet, så 5 år høres fornuftig it.
Regelen er rett og slett trakasering og rasistisk! Fordi at spillere ikke er fra europa, så kan de ikke spille for norske klubber hvis det er fler spillere utenfor Europa der?! Idiotisk, for hadde de vært europere så kunne de vært så mange de vil!
ALså, FFK kan spille med 11 svensker eller andre europeere på laget, mens de fra usa, afrika, ellerandre steder utenfor europa, så kan de bare være to! Piss fra NFF`s side, og rett og slett rasistisk!
godt dettt blir sett på av NFF nå, på tide å våkne litt!
---------------------------
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Opprinnelig postet av Holters
Er man fem år i en klubb har spilleren vist såpass lojalitet ovenfor både klubb og landet han arbeider i at han ikke lenger burde bli straffet for at han ikke er en EØS-borger. I Norge kan man vel søke norsk statsborgerskap etter å ha bodd 7 år (?) i landet, så 5 år høres fornuftig it.
Stemmer det, 7 år av de siste 10 dersom man kom hit før fylte 18... Kommer man derimot før 18 er det 5 av de siste 7 årene...
Utvikler og Medeier.
se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914