Husk meg
Brukernavn
Passord

Edson Buddle (25) - ny amerikaner til FFK?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 01 des 06, 01:42
Endret: 01 des 06, 01:52
Viser til sak i f-b.no om Edson Buddle (25).

Det opplagte spørsmålet er naturligvis: Hvorfor? Vi har allerede 3 spillere i troppen utenfor EU/EØS og kan, slik regelverket er i dag, bare benytte 2 per kamp (det KAN skje endringer i regelverket i løpet av desember). Likevel synes jeg det er underlig at klubben på nåværende tidspunkt jobber mot det amerikanske markedet. Kan det bety at Brian West er på vei ut? Siden Gardar Johannson kommer i januar, begynner det jo også å bli en del spisser.

Men la oss likevel diskutere Buddle. Jeg fant noen fine videosnutter av noen scoringer han har gjort i MSL:

Videosnutt 1
Videosnutt 2

Det hører med til historien at Odd visstnok også er interessert i denne Buddle.

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 01 des 06, 01:43
Endret: 01 des 06, 01:43

Sorry,Costanza...posta det samtidig

 

edit : Ingen av snuttene virker hos meg!! 

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 01 des 06, 01:46
Videosnuttene skal funke nå.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 01 des 06, 01:52
Endret: 01 des 06, 01:57
Bah, jeg får slette min tråd og poste her i stedet:

Ifølge FB har Knut Torbjørn Eggen lenge ønsket seg den amerikanske spissen.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor FFK vurderer å hente inn en non-EU spiss til. Om denne overgangen blir en realitet, så kan jeg ikke forstå noe annet enn at Brian West er historie. Det er ikke et sitat i hele artikkelen, så alt kan jo være basert på spekulasjoner fra Henriksen sin side.

En mulighet kan være at klubben tenker mer langsiktig når det gjelder ivorianerne vi nylig signerte. FFK var jo mest interesserte i Fofana og det er han som blir beskrevet som det største talentet rundt om på nettet. Kanskje tror ikke klubben at Kouadio (eventuelt begge) holder tippeliganivå?

Hovedproblemet er at alle fire må - dersom dem er skadefrie - spille 50% av kampene for A-laget for å få arbeidstillatelse. Lillestrøm har lidd valgets kvaler med for mange jevnegode spillere fra utenfor EU. Dette er langt fra ideelt og noe klubben absolutt bør ha i bakhodet. Slikt skaper bare misnøye.

Dog, det er lov å håpe at LSK med Wehrman i fronten vinner sin sak og vi i fremtiden kan benytte flere spillere fra utenfor EU

Edit igjen: Ikke rart FFK har falt for denne mannen. Fine drakter i den første videosnutten.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 01 des 06, 02:08
Endret: 01 des 06, 02:14

Kan jo hende at West går andre veien.. Han her virka jo som om at han hadde ferdighetene i orden, helt klart noe FFK burde gå for.

 

en.wikipedia.org/wiki/Edson_Buddle

 

Ifølge Wikipedia ser det ut til at han har vært endel skade forfulgt..

 

Også er oppkalt etter Pele da :)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 des 06, 06:09
Endret: 01 des 06, 06:15

Skulle vi først hente en amerikaner til, så ville jeg heller hatt Jeff Cunningham som var aktuell tidligere. Han ble/er vel toppscorer i MLS med 16 mål på 31 kamper? I tillegg til 11 assist. Fant ikke engang Edson Buddle på den lista...

 

Ser forresten av Landon Donovan er på den lista med 12 mål. Han var vel i Leverkusen en stund og var/er vel en god spiller. Det må vel bety at Cunningham er rimelig god selv!


Lilleborg

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 2

Lagt til: 01 des 06, 07:45
Endret: 01 des 06, 08:48

Morn folkens!

Jeg er ivrig fan av Major League Soccer, følger ligaen, lagene og spillerne der regelmessig, og følte jeg måtte fortelle litt om Buddle her siden så mange tydeligvis er negative;)


Edson Buddle er en meget hurtig og fysisk spiss, som heller ikke skorter for mye på det tekniske. Hvis dere henter han får dere absolutt en god spiss!


Samtidig så henter dere isåfall ikke en spiss som scorer 20+ mål for dere...for noen notorisk målscorer er han ikke;)


Det jeg derimot stusser på er det faktum at Edson Buddle ble klar for den nye klubben Toronto FC for en snau uke siden...synes det høres merkelig ut at MLS da skal la han gå fra Toronto. Det faktum at jeg ikke finner noenting om dette på andre fotballsider i USA gjør at jeg synes det høres litt merkelig ut.


Når det gjelder Jeff Cunningham så tror jeg ikke dere har en sjans i havet på han;) Real Salt Lakes klart viktigste spiller, som jeg tviler på at MLS lar gå fra Real Salt Lake. Dessuten må dere nok bla opp ganske mye penger for han!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 des 06, 08:51
Opprinnelig postet av Lilleborg
Når det gjelder Jeff Cunningham så tror jeg ikke dere har en sjans i havet på han;) Real Salt Lakes klart viktigste spiller, som jeg tviler på at MLS lar gå fra Real Salt Lake. Dessuten må dere nok bla opp ganske mye penger for han!


Akkurat det tror jeg du har rett i, hadde nok mye større sjanse for å få signert han når han var en snarvisit innom FFK for å trene litt enn nå.

Problemet er vel at vi allerede har en rekke spisser som ikke er notiriske målscorere akkurat som Buddle, vi trenger vel egentlig ikke en til da

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 des 06, 09:05
Jeff Cunningham, Daniel Nannskog og Andreas Tegstrøm. Det er slike spiletyper vi trenger hvis vi skal ha flere spisser nå. Det er spillertyper som er litt like Henry på Arsenal, av en annen kvalitet selvsagt, men raske giftige og kloke.
Kan det ikke være lurt å se hvordan Fofana er først. Han er vel rimelig kjapp?

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 01 des 06, 11:45

ffk spiller i en type 4-3-3 formasjon med 5 midtbanespillere og èn spiss. west blir ving i dette systemet. altså vil det si at toth, hoås, "heavy", islendingen og eventuelt buddle skal kjempe om den enslige spissplassen...?? selg spillere først, 100% enig med de godeste investorene!  og som nevnt 4 non-eu spillere. hvis det skulle vise seg at regelen blir utvidet til å gjelde 3non-eu spillere blir saken brått annerledes da west ofte er skadet. noe også denne buddle viser seg å være(kanksje de skal fungere som backup for hverandre?) uansett må toth eller hoås gå. heavy er en tung investering som klubben vil satse videre på. samtidig får vi virkelig håpe denne islendingen ikke kommer. hva faen skal vi med alle de midelmådige spissene??!!

 

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 des 06, 12:17
Fant mange av målene som han har gjort i serien her jeg

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 des 06, 16:11

Kanskje Morgan regner med eller vet at dette går igennom:

http://www.nrksport.no/fotball/1.1414885

 

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 des 06, 17:36

Opprinnelig postet av Costanza
Viser til sak i f-b.no om Edson Buddle (25).

Det opplagte spørsmålet er naturligvis: Hvorfor? Vi har allerede 3 spillere i troppen utenfor EU/EØS og kan, slik regelverket er i dag, bare benytte 2 per kamp (det KAN skje endringer i regelverket i løpet av desember). Likevel synes jeg det er underlig at klubben på nåværende tidspunkt jobber mot det amerikanske markedet. Kan det bety at Brian West er på vei ut? Siden Gardar Johannson kommer i januar, begynner det jo også å bli en del spisser.

Men la oss likevel diskutere Buddle. Jeg fant noen fine videosnutter av noen scoringer han har gjort i MSL:

Videosnutt 1
Videosnutt 2

Det hører med til historien at Odd visstnok også er interessert i denne Buddle.

Sjekket med Varden om det var interesse for Odd sin del og fikk dette svaret.

Vi sjekket ut denne saken for et par uker siden. Var
veldig lite hold i påstanden om Odds interesse for disse USA-baserte
spillerne, selv om de - som mange andre - var blitt studert på tilsendte
dvd`er.

 

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 des 06, 17:39

Har vel amerkianeren i bakhånd, Morgan er ikke lenger sikker på at Elfenbenkystspillerne kan ikle seg FFK-drakt

www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1410448


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1207

Lagt til: 01 des 06, 17:52
Endret: 01 des 06, 18:00

Og hvis det er NFF og UDI som skal bestemme så kan alt skje. Er det mulig. La Krekar og andre få oppholdstillatelse, men ikke la noen få spille fotball her. Helt sykt spør du meg. NFF er så i mot utlendinger i norsk fotball. Eller rettere sagt, ikke-eu-spillere.

Er redd for at NFF stopper hele overgangen! I så fall blir jeg mildt sagt forbannet!

 

Edit: Er det slik at NFF skal bestemme om de er gode nok for FFK? Hvilket grunnlag har de for å ta den avgjørelsen?

---------------------------

Fredd


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 des 06, 17:58
Opprinnelig postet av Patrioten

Har vel amerkianeren i bakhånd, Morgan er ikke lenger sikker på at Elfenbenkystspillerne kan ikle seg FFK-drakt

www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1410448

Brann og Lillestrøm har også en 17 årig Afrikansk spiller hver, som blir 18 snart(eller nettopp har fylt 18) og med bare U-landskamper. Da regner jeg med at disse spillerene glipper for dem også.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 01 des 06, 20:23

her kan man kjøpe fotballkort av han! http://search.stores.ebay.com/edson-buddle_W0QQfromZR8QQfsprZ0QQsbrexpZWD1SQQsifZ1QQsofpZ4QQssPageNameZWD1SQQsubmitsearchZSearch

 

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 01 des 06, 20:43

Hvis det står i fare for ivorianerene,så vil det jo også stå i fare for Buddle hvis det evt blir en overgang!?

Eller liker bare ikke afrikanere??

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5460

Lagt til: 01 des 06, 21:25
Buddle har en landskamp for USA og vil derfor være kvalifisert til å få arbeidstillatelse. Hadde afrikanerne spilt for A-landslaget sitt, så hadde de også fått arbeidstillatelse uten problemer

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 01 des 06, 23:28

Opprinnelig postet av Rey
Buddle har en landskamp for USA og vil derfor være kvalifisert til å få arbeidstillatelse. Hadde afrikanerne spilt for A-landslaget sitt, så hadde de også fått arbeidstillatelse uten problemer

 

Er det ikke forventet at gutta skal på landslags samling før de kommer til norge?? Men dette er kanskje u landslag?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340