Casualsmiljø
http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/03/484879.html
"I en ny trendrapport fra Oslo-politiet skrives det at det nå er «casuals-miljøer rundt Brann, Ham-kam, Lyn, Rosenborg, Lillestrøm, Strømsgodset, Stabæk, Start, Tønsberg og Vålerenga», melder Dagsavisen."
Tror dere dette er noe vi vil få se rundt Fredrikstad også? Jeg håper vi klarer å unngå det, men verden *er* full av idioter...
---------------------------
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Er ikke dette ganske medieskapt? Eller er det ting, som i Tønsberg, som ikke jeg har fått med meg?
I Østfold er det vel "gråfrakkuals" som er det største problemet; syterne - godt voksne menn - som klager på alt, surmuler og er evige pessimister inntil det motsatte er bevist?
- sammen for Sarpsborg
"Før semifinalen i cupen mellom Fredrikstad og Start i september stoppet politiet to minibusser med 30 casuals på vei til Fredrikstad. De slapp imidlertid inn på stadion under oppsikt av politiet."
Hvis man leser artikkelen, så står det i overskriften at det var "casuals" som ble stoppet. Lenger ned i artikkelen står det at "gjengen kaller seg for Ultras, og er en uavhengig supportergjeng som bare lager kvalme i forbindelse med kamper". Udugelig journalistarbeid, at de ikke klarer å skille. Samtidig har flere av artikkelene i det siste stemplet både UFC (Ultras Felt C, ultrasgrupperingen til Lillestrøm), og UE (Unge Enga, ultrasgrupperingen til Vålerenga) for casuals. Media koser seg om dette her, og elsker å lage store saker om det. Det er sånne idiotartikler som er med på å skape den skepsisen rundt ultras i Norge, som vi har hatt her.
Hvis man leser artikkelen til Dagsavisen, som tar en enda større del av idiotkaka, kan man lese at det har blitt en "voldsbølge", og at alle er "tidligere nynazister". Episoden rundt Stjernehallen nevnes også, med organiserte pøbler osv. For noe vås! Var ikke det som skjedde i Stjernehallen spontant? Etter videobildene jeg har sett, tviler jeg sterkt på at det var noen "organiserte pøbler" eller "pent kledde" som gikk til angrep på engasupporterne i hallen.
Tønsberg er ikke dem eneste, det finnes også rundt 10-15 casuals rundt 4.divisjonsklubben SK Rollon fra Ålesund.
Å sånn spiller enga... ---> (_|_ )
Opprinnelig postet av Martin_
Udugelig journalistarbeid, at de ikke klarer å skille.
For å være helt ærlig, så tror jeg folk flest driter i dette skillet. Det er for spesielt interesserte. Dessuten har vel "casuals" forkledd seg og opptrådd som "Ultras", så skillet er i beste fall hårfint, selv om man har en definisjon på Ultras som i utgangspunktet ikke er synonymt med bråk.
Bare se på fremstillingen i artikkelen fra Dagsavisen. Bilde av et UFC-banner og teksten under: "Supportergruppen Ultras FC under en kamp mellom VIF og Lillestrøm på Ullevaal stadion. Gruppen ble senere utestengt fra Åråsen"
Det folk tenker da, er jo at denne gruppen er en gjeng bøller som ikke bryr seg om annet enn pøbelstrekeri. Og at det står at de ble utestengt fra Åråsen er jo bare med på å bekrefte denne tankegangen til folk. Fantastisk av Dagsavisen.
Å sånn spiller enga... ---> (_|_ )
Fredd
FFK, stjernen og liverpool for altid:)
Det virker nesten som at politiet trenger dette "fenomenet" for å holde seg sysselsatte. Har de ikke noe annet å ta fatt på enn å bure inn pent kledde gutter som sloss mot hverandre på kampdag?
Burn in hell, por favore..
sjekk ut. www.iskoboys.com
Enga casuals
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF ULTRAS!!
FFK FANATICS FELLOWSHIP
Rollon hooligans:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=303862
Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----
www.holygans.com
Tar utgangspunkt i følgende sitat fra linken i innlegget over:
"- Dette er jo ikke et oppgjør mellom Milan og Inter. Det blir ganske unødvendig at politiet må passe på en 3. divisjonskamp. Men vi tar ingen sjanser og benytter anledningen til å markere at vi ikke aksepterer bråk, sier Farstad til VG Nett."
Jeg synes det er helt greit at politiet er synlig tilstede på kamper, og at det i blant markeres litt ekstra at man ikke aksepterer bråk og er forberedt på å møte det. Det er ikke dermed sagt at man skal blåse opp fenomenet, som nok er ganske uskyldig her i Norge. Men det vil vi jo også at det skal fortsette å være, vil vi ikke?
For et par år siden kom en gjeng fra Sverige og laget bråk i Oslo sentrum i forbindeldse med en fotballkamp. Jeg unngikk dem med ganske liten klaring, kom tilfeldigvis rett bak dem i stedet for rett foran. Det gjorde et visst inntrykk å se tilfeldige forbipasserende ligge blødende og forslåtte i trappene ned mot t-banen, mens politiet dels prøvde å hjelpe, dels prøvde å ta opp jakten på galningene. Uhyggen lå ganske tjukk i lufta, for å si det sånn.
Det er tåpelig når mediene blåser opp fenomenet og og bidrar til å gjøre ting verre enn det er. Den bølgen er det ingen grunn til å hive seg på. Men det bør ikke være påbudt å være naiv heller. Det er bedre å være føre-var i saker som dette, og være frampå med litt holdningsskapende arbeid. De fleste vil ta fenomenet på fullt alvor den dagen deres egne unger blir sparket ned og skadet for livet av en slik bøllegjeng som ingen trodde ville komme nettopp dit en var selv. Og det tror man jo aldri. Ulykker rammer jo alltid bare alle andre, og spesielt i utlandet og andre steder som er langt unna.
- "så slipper vi problemer med at det trykkes bilder av oss i avisa der det referers til pent kledde "casuals."
- " Et godt alternativ kunne vært at medlemskortet i kanarifansen kom som et strykeemblem som skal strykes på drakta?"
Faktisk det teiteste forslaget jeg noen gang har hørt. Den gangen det kommer en lov om hva jeg skal ha på meg på kamp, går jeg over til curling. Medlemskortet som strykeemblem? HAHA! Jeg tror ikke mine egne ører...
9. april gjenforenes vi!
Forumsadistene i Fugla vil ha draktpåbud på feltet.
- "så slipper vi problemer med at det trykkes bilder av oss i avisa der det referers til pent kledde "casuals."
- " Et godt alternativ kunne vært at medlemskortet i kanarifansen kom som et strykeemblem som skal strykes på drakta?"
Faktisk det teiteste forslaget jeg noen gang har hørt. Den gangen det kommer en lov om hva jeg skal ha på meg på kamp, går jeg over til curling. Medlemskortet som strykeemblem? HAHA! Jeg tror ikke mine egne ører...
Er det sant at det har blitt diskurtert i Lillestrøm? Bråk på kamper i Norge er jo ikke et problem. Jeg har aldri sett eller hørt noe om det rundt FFK, heller ikke når Enga har vært på besøk.
Nå må media realitetsorienteres. Det samme gjelder sitteplass hysteriet. Det startet som et tiltak mot tribunebråk i England. I Norge finnes ikke dette problemet, og derfor burde klubbene kunne bygge sin stadion slik de ønsker det uten et krav om antall sitteplasser. Bare som en liten digresjon....
Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----
www.holygans.com
Forumsadistene i Fugla vil ha draktpåbud på feltet.
Hahaaa! Makan til selvskryt! Sist jeg sjekka bestod fugla av halvmøkkete bønder i felleskjøpet-drakt fra regiona rundt "byen" Lillestrøm (i tillegg til de som hadde vett nok til å stille i fotballdrakt).
Den gjengen der vet ikke opp og ned på Lacoste, Burberry, Armani utover felleskjøpet-drakta si - og det de trur er å være pent kledd er å dra på seg et lisseslips utenpå den rødrutete skjorta i tillegg til den sorte/brune skinnvesten, ihjelvaska Levis 501`en og seilersko med dusk.
Det er INGEN sannsynlighet for at den gjengen der skal bli forvekslet med pent kledde, men voldelige, casuals.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av spartasupporter
Er ikke dette ganske medieskapt? Eller er det ting, som i Tønsberg, som ikke jeg har fått med meg?
I Østfold er det vel "gråfrakkuals" som er det største problemet; syterne - godt voksne menn - som klager på alt, surmuler og er evige pessimister inntil det motsatte er bevist?
Vi har sånne på Melløs også. Begynner med sytinga før kampen starter. Skjønner ikke at de gidder gå på kamp når alt er gæli.
MFK - Østfolds stolthet!
Opprinnelig postet av Bjørnen
Opprinnelig postet av spartasupporter
Vi har sånne på Melløs også. Begynner med sytinga før kampen starter. Skjønner ikke at de gidder gå på kamp når alt er gæli.
Trodde ikke man gikk på kamp i Moss jeg
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
MFK - Østfolds stolthet!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914