Utvide Tippeligaen fra 14 til 16 lag?
Rent praktisk bør det løses, slik Østenstad også er inne på og i tråd med svenskene, ved at 1 lag rykker ned og 3 opp sesongen før omleggingen. Og at det nødvendigvis må bli noen ekstra midtukekamper i sesongen (hvis ikke klimaendringene fortsetter slik at vi kan strekke sesongen litt inn i normal vintertid...)
Hva synes folket her inne om 16 lag i Tippeligaen? Når bør det innføres?
Jeg er helt enig!
Flere kamper, mindre mas om nedrykk og mer konunitet.
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg synes 16 lag i tippeligaen høres ut som en glimrende idé. Når de gjør en slik endring bør de naturlig nok også se litt på seriesystemet nedover i divisjonene også, slik at vi kan få et system som fungerer litt bedre enn i dag.
Innføringen av dette bør gjøres så fort som mulig.
---------------------------
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Helt klart et positivt bidrag til å gjøre tippeligaen bedre. Sammen med de nye reglene http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1089 .
Lengre og tøffere sesong bidrar også til å gjøre ligaen bedre.
FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!
BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!
...savner byen, folket, Stjernen og FFK!
(I`ll be back)
Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)
Opprinnelig postet av Costanza
Etter at svenskene nå har vedtatt at Allsvenskan fra og med 2008-sesongen skal bestå av 16 lag mot dagens 14 (link), regner jeg med at vi får en ordentlig diskusjon rundt dette i Norge snart også. Egil Østenstad deler egentlig mine synspunkter rundt problemstillingen i denne saken.
Rent praktisk bør det løses, slik Østenstad også er inne på og i tråd med svenskene, ved at 1 lag rykker ned og 3 opp sesongen før omleggingen. Og at det nødvendigvis må bli noen ekstra midtukekamper i sesongen (hvis ikke klimaendringene fortsetter slik at vi kan strekke sesongen litt inn i normal vintertid...)
Jeg er enig, men mener at to lag bør rykke direkte opp fra Adeccoligaen og at lag nr 14. i tippeligaen bør spille kvalikk mot lag nr 3 i Adeccoligaen.
FFK på toppen i 2006
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
så på tv 2 sporten idag, og fikk intrykk av at NFF ikke er helt klare for å tenke nytt, de mener det er vanskelig å gjennomføre. Så dessverre tror jeg dette ikke skjer her i landet med det første..
Men min mening er ihvertfall at 16 lag i TL, 3 på direkte nedrykk og ingen kvalik kamper hadde blitt perfekt, i tilleg gjort om 1 div til 18 lag, hvor de 4 siste rykker ned, mens 2 øverste rykker direkte opp som i dag, og kopiert litt fra det engeske systemet med en slags kvalikk, i norge kunne det fungert på den måten at 3-4-5-6 plassen kan spille semifinale og finale om hvem som skal rykke opp. da får vi utskiftning av 3 lag hvert år, og kvalikk mellom tl lag og 1 div lag ungås, (da slipper vi slike kjedelige kamper som tl laget knuser 1 div laget over 2 kamper, og isteden får de 4 lagene bak divisjons "vinnerne" muligheten..
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Nå er muligens Norsk Toppfotball og NFF på kollisjonskurs, siden Boye Skistad i Norsk Toppfotball ønsker innføringa.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914