Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen senior refser ledelsen i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 18 des 06, 16:09
Eggen insinuerer. Det gjør ikke Andersen.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 des 06, 16:12
eggen senior er vel dement,han ble jo lagt inn på sykehus for en stund siden for hjerne evaluering

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 18 des 06, 16:12

Opprinnelig postet av paco
hohoho dette er morsomt.hvem har presset ut eggen???

 

De som har makt i klubben. Du kan gjøre din egen vurdering på hvem det er.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 18 des 06, 16:14
Opprinnelig postet av Tango
Eggen insinuerer. Det gjør ikke Andersen.

Eventuelt at du er forutinntatt fremfor hva som faktisk blir sagt av partene?

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 18 des 06, 16:27
jo takk i like måte

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 18 des 06, 16:29
Opprinnelig postet av Tango
jo takk i like måte

Jeg har da ikke påstått at noen er uten ryggrad og ikke tør si noe?

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 18 des 06, 16:32
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Tango
jo takk i like måte

Jeg har da ikke påstått at noen er uten ryggrad og ikke tør si noe?


Nei men du viser for andre gang at du ikke skjønner hva som faktisk blir sagt. Jeg er da ikke noe mer forutinntatt enn deg eller noen andre på dette forumet. Alle ser at det er strid mellom Morgan og Knut Torbjørn.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 18 des 06, 16:47
Opprinnelig postet av Tango
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Tango
jo takk i like måte

Jeg har da ikke påstått at noen er uten ryggrad og ikke tør si noe?


Nei men du viser for andre gang at du ikke skjønner hva som faktisk blir sagt. Jeg er da ikke noe mer forutinntatt enn deg eller noen andre på dette forumet. Alle ser at det er strid mellom Morgan og Knut Torbjørn.

Ja, men det er ikke poenget mitt. Alle skjønner at de ikke har gått overrens.

Poenget er: Hvorfor skal du på død og liv slakte Morgan og hevde at han ikke har ryggrad?

Nei, Morgan går ikke ut i media og sier det har vært stridigheter mellom ham og Eggen. Noen vil hevde at det er profesjonelt.

Eggen går heller ikke ut og sier at det har vært stridigheter.

Likevel angriper du den ene parten for noe, men samtidig unnlater å angripe den andre som gjør nettopp det samme.

Når Morgan gjør en ting, så mangler han ryggrad.

Når Eggen gjør det samme, så er han en mann av prinsipper, høy integritet og kan gå med hevet hodet.

Forskjellsbehandling så det holder.

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 18 des 06, 16:52
Samme forskjells-behandling som FFK styret driver med tydeligvis...

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 18 des 06, 18:06
Endret: 18 des 06, 19:25
Nils Arne Eggen er inhabil hva gjelder denne sak. Punktum.

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."

FFK and Wisla Krakow forever...


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 des 06, 21:36
Det at eggen sr skulle uttale seg negativ om ffk i en slik situasjon kom jo ikke som noe sjokk, han skal mene og synse noe om det meste han kan stikke nesa i, det er ikke lenger en cupfinalen han sto på ullevål å skrøt av jobben ffk som klub i sin helhet har gjort siden eggen jr kom til klubben, at han nå skal rakke ned på den samme klubben blir for meg bare dumt, det sier ihvertfall veldig mye om familien eggen, de klarer ikke holde seg unna ting de absolutt ikke har noe med, at eggen sr ikke klarer å slippe taket på "feiden" han har hatt med morgan bør ikke gå utover ffk som klubb, gamle eggen kan holde seg til rbk brakka han, så kan resten av fotball norge slippe slike tulette krumspring fra den kanten!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 19 des 06, 16:45

Hvorfor er FFK ledelsen i 2 divisjon for at dem prøver og gjøre FFK til en mer profesjonel fotball klubb?

---------------------------

CUPVINNER 06


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 des 06, 17:13
Opprinnelig postet av TothNR1

Hvorfor er FFK ledelsen i 2 divisjon for at dem prøver og gjøre FFK til en mer profesjonel fotball klubb?



Fordi ledelsen ikke dro buksene helt ned på knea når Eggen jr. spurte om det.  De dro dem bare ned på "akseptabelt sæggenivå".

Eggen senior er sikkert norges beste trener og har en klar fotballfilosofi. Men jeg ville ikke hatt han som leder i bedriften min... Som motivator, coach og personutvikler definitivt ja.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 19 des 06, 21:07
Endret: 19 des 06, 21:07

"Eggen senior mener fotballedere må forstå at de ansetter sin egen sjef når de hyrer inn en trener."

 

Så enkelt kan det sies.

 

Forøvrig er jeg 100% enig i at når Eggen sr. uttaler som om fotball, så er det én ting som er fornuftig å gjøre, nemlig å lytte. Suksess og oppnådde resultater har faktisk noe med troverdighet å gjøre. De som vil avskrive Seniors meninger fordi han er far til Junior, trønder, utdatert eller av andre grunner, de viser bare hvor sjølhøytidelige de selv er.

Et minimum av ydmykhet overfor folk som har bevist sin dyktighet hinsides enhver tvil er i grunnen bare en god egenskap. Total mangel på slik ydmykhet er i grunnen bare det motsatte.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 19 des 06, 21:09
Endret: 19 des 06, 21:12
Så alt Eggen SR sier bør vedtas ved lov?

Selvsagt har mannen mye tyngde når det kommer til det rent fotballfaglige, men hvordan man skal drive en fotballklubb synes jeg han skal overlate til andre. Det er ikke Eggens spesialfelt.

Den karen har for øvrig jaggu sagt mye tull opp igjennom også...

Han sa vel opp jobben annenhver helg i Trondheim en periode også.

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 19 des 06, 21:19

Eggen sr. står frem som en sutrete far som er beskyttende overfor sin sønn. All respekt til fotballkompetansen til den karen, men hvis dette er hans ord, betrakter jeg han som en sutrete gammel mann.

Eggen har sagt mye dumt i adrenalin påvirket tilstand, velger å tro at dette er ett eksempel på en sådan situasjon, eller at avisene igjen har overdrevet en uttalelse sterkt....ikke sjelden desverre.

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 19 des 06, 22:07

Opprinnelig postet av Holters
Så alt Eggen SR sier bør vedtas ved lov?

 

 

Nei. Men man bør lytte til hva han sier. Det går selvsagt an å være uenig, uten at man nødvendigvis er på jordet av den grunn. Men da bør man selv komme med gode argumenter. Det er ikke godt nok å avvise Eggen sr fordi han er far til Eggen jr. Eggen sr har den fotballfaglige kompetansen han har, uansett hvem han er far til.

 

Og det er klinkende åpenbart at INGEN på dette forumet har noe i nærheten av den kompetansen om klubbfotball som Eggen sr besitter, ikke en gang hele forumet tilsammen har det, derfor synes jeg det blir totalt lavmål når noen hever sine egne oppfatninger høyt over Eggen sr sine.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 19 des 06, 22:28
Men dette er jo ikke hovedsaklig fotballfaglig kompetanse? Jeg tviler STERKT på at Eggen SR har mer erfaring innen bedriftledelse, orgnisasjonsstruktur og økonomi enn det hele forumet her har til sammen.

Synes også at du for hardt i. Selvfølgelig skal folk få mene at i -denne- saken er Eggen SR på jordet. Dette dreier seg ikke hovedsaklig om det fotballfaglige, men organiseringen av en fotballklubb.

Cosmic

Knøttespiller
Ble medlem: 18 okt 04
Innlegg: 52

Lagt til: 20 des 06, 02:53
Endret: 20 des 06, 02:57

Det Eggen Sr primært kritiserer er vel det at man fratar treneren hovedansvaret for det sportslige, og etter å ha vært trener på toppnivå i 35 år, så har man en viss innsikt i hvordan ting fungerer. Han var også trener i Rosenborg når Rune Bratseth kom inn i rollen som sportsdirektør, og kjenner ganske sikkert til problemstillingen. Tror heller ikke alt var rosenrødt når det skjedde, men etter 10-12 seriegull på like mange år, så har man en viss autoritet, og blir ikke overkjørt.

 

Jeg tror heller ikke at uttalelsen var ment som en total slakt av FFK (han har vel skrytt av klubben tidligere), men snarere mot modellen de har valgt. Føler meg ganske trygg på at han heller ikke er veldig begeistret for hvordan RBK har fungert etter han sluttet (med trenerskifte hvert år). Som jeg nevnte i en annen tråd her, lagene som benytter samme modell i TL for øyeblikket har alle byttet trener i 2006 (med unntak av Brann, hvor Ludvigsen trakk seg pga trener spørsmål), så å påstå hardnakket at dette er en bedre modell enn den gamle løsningen hvor treneren rapporterte til styret vet jeg ikke riktig om det finnes grunnlag for. Treneravgangene betyr naturligvis ikke automatisk at det var klubborganiseringen som var årsakene, men man kan i allefall ikke si den har vært en ubetinget suksess på nåværende tidspunkt. Det vil jo naturligvis også avhenge mye av hvor mye direktøren blander seg inn i det sportslige, og hvilken fotballfaglig kompetanse vedkomne sitter på.

 

Når det gjelder denne saken spesifikt, så kan det jo se ut som at det er forholdet mellom Eggen og Morgan Andersen som gjorde det problematisk for Eggen å være underordnet han som direktør, og ikke nødvendigvis at det er en sportsdirektør som sitter der. Det er i allefall inntrykket jeg satt med etter å ha hørt svarene til Eggen på pressekonferansen, hvor han vel sa at Eggen og Andersen begge kunne vært i klubben om ting hadde vært gjort litt annerledes. Når det er sagt, så er det kanskje også et litt dumt tidspunkt å gjøre en endring på. Eggen har sittet med det sportslige ansvaret siden han kom til klubben, og har gode resultater å vise til. Registrerer at en del på dette forumet kanskje har noe urealistiske forventninger. En skal huske på at de siste 15 årene så er det veldig få lag som har vært stabile i medaljeskitet, og da snakker vi om lag som har vært etablert i TL i mange år. Og når Eggen har sportslige resultater som klubben er fornøyd med, så er det lite gunstig å frata han ansvar, og i tillegg pålegge han å rapportere til en person han kanskje ikke går voldsomt god overens med, og i tillegg skal sitte i et sportslig utvalg sammen med for å bestemme hvordan ting skal gjøres. Å gi Morgan Andersen skylden for Eggens avgang blir derimot litt feil. Selv om det kanskje er det at Eggen og Andersen ikke går veldig bra sammen som er kjerneproblemet, så er det Eggen og styret som ikke har blitt enig.

---------------------------

- Cosmic

«No ska vi hjæm å snu kjerringa!» - Jørn Jamtfall


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 20 des 06, 10:01

Nils Arne Eggen uttalte på P4 denne uken at når han var trener i RBK, da var det Skutle, Bratseth og han selv som sammen tok beslutninger. Han tilføyde at ved spørsmål rundt det sportslige var det han som hadde det siste ordet. Tidligere har han uttalt ved flere anledninger at han synes det var feil av RBK å selge Steffen til Tottenham. Hvis det var slik at han hadde det siste ordet hadde vel ikke det skjedd, om han synes det var galt.

 

Jeg tror ikke vi skal svelge alt som kommer derfra rått.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340